مرسدس بنز قصد ایجاد برند لوکستری از میباخ بنام میتوس را دارد که خودروهای کلکسیونی تولید محدود و بسیار خاص را عرضه خواهد کرد.
مرسدس بنز اولین بار در سال ۲۰۲۲ از برنامه برای عرضهٔ خودروهای فوق لوکس از طریق برند جدید میتوس (Mythos) خبر داد اما از آن زمان تاکنون دیگر هیچ خبری در این رابطه منتشر نشده است. بااینحال، در مراسم اعلام نتایج مالی سال ۲۰۲۳ شرکت، مرسدس با انتشار تصویر تیزری به معرفی اولین محصول میتوس در سال ۲۰۲۵ اشاره کرده است. با توجه به این تصویر، اولین محصول برند فوق لوکس مرسدس بر اساس SL ساخته میشود. هرچند نسل جدید این ماشین صرفاً بهصورت AMG عرضه میشود اما نسخهٔ لوکستر میباخ آنهم در دست ساخت است درحالیکه نسخهٔ آینده با برند میتوس حتی مجللتر خواهد بود.
این نسخه اما قطعاً قیمت گزافی خواهد داشت. در حال حاضر نسخهٔ پایهٔ SL43 قیمتی ششرقمی دارد که از ۱۰۹,۹۰۰ دلار آغاز میشود. این رقم در نسخهٔ SL55 به ۱۴۱,۳۰۰ دلار و برای SL63 به ۱۸۳ هزار دلار میرسد؛ بنابراین، SL میباخ که بر اساس SL63 ساخته میشود، باید بیش از ۲۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد و اگر قیمت نسخهٔ میتوس به ۳۰۰ هزار دلار برسد تعجب نخواهیم کرد. مرسدس بنز برند میتوس را یک زیربرند اختصاصی برای خودروهای کلکسیونی بسیار انحصاری توصیف کرده است. این خودروها در تعداد محدود برای کلکسیونرهای مرسدس ساخته خواهند شد؛ بنابراین، به نظر میرسد خودروهای میتوس در برابر محصولات بنتلی، آستونمارتین و حتی شاید فراری و مکلارن قرار خواهند گرفت.
بااینحال، شاید برای خیلیها این سؤال مطرح شود که وقتی مرسدس برند میباخ را دارد، چه نیازی به میتوس خواهد بود؟ خب ازآنجاییکه ثروتمندان ثروتمندتر میشوند، فرصتهای جدیدی برای مرسدس ایجاد خواهد شد و میتواند با جذب خریداران ثروتمند، سود خود را افزایش دهد. همچنین در سال ۲۰۲۳ فروش بخش میباخ مرسدس افزایشی ۱۹ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرد که این موضوع باعث تشویق مرسدس برای ساخت خودروهای گرانتر و سودآورتر شده است. بامو نیز بهتازگی آلپینا را خریداری کرده است تا از این طریق شکاف بین گرانترین محصولات خود و ارزانترین خودروهای رولزرویس را پر کند درحالیکه آئودی هم برای بازار چین زیربرند لوکستر هورش را ایجاد کرده است.
rita
۵ اسفند ۱۴۰۲فکر میکنم اگر یک برند لوکس بنامیم بهتره تا فوق لوکس 300 هزار دلار توی جهان خودرو ی امروز رقم چندانی نیست
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۴۰۲این همه توجه رو میذاشتن روی متمایز شدن برند میباخ بهتر نبود ، آیا ؟!
مازیار
۵ اسفند ۱۴۰۲به نظرم فاصله این برند میتوس با میباخ، میتونه بیشتر از فاصله میباخ با محصولات عادی مرسدس باشه
فريد
۵ اسفند ۱۴۰۲امیدوارم طراحی مدرن و مسخره نداشته باشه و داخلش فقط مانیتور نباشه
Mercedes
۱۲ اسفند ۱۴۰۲باز بابابزرگا شروع کردن
ارسلان
۵ اسفند ۱۴۰۲بنز بهترین کاری که میتونه بکنه ، اینه که لوگو و طراحی میباخ و برگردونه…
Dark Knight
۵ اسفند ۱۴۰۲این اومده که دیگه مستقیم وارد قلمرو رولزرویس یا حتی بالاتر بشه ، محصولات میباخ درسته که سوپرلوکس بودن ولی هیچوقت کسی اونا رو در حد رولز نمیدونست و حداکثر رقیب بنتلی یا رنجرور بودن ( از نظر لوکس بودن ) ولی دیگه از این به بعد اوضاع تغییر میکنه و مرسدس میخواد واقعا وارد کلاس ultra luxury بشه که در حال حاضر فقط رولزرویس تو این قلمرو هست
sina
۵ اسفند ۱۴۰۲وقتی میباخ هست دیگه بی مورد هست همچین برندی
البت خب هدف بازارش خوب پول میده و خب بنزی که تو بقیه بازارها قافیه رو به بی ام و و لکسس باخته منطقیه مارکت دیگه ای رو هدف بگیره
رهگذر
۵ اسفند ۱۴۰۲باخت به متقلب ترین و نا شریف ترین اتومبیل لوکس یعنی لکسوس ؟! چرا انقدر شما ژاپنی لاور ها در توهم عمیق بسر میبرید ؟!؟!جایزه ای چیزی میدن؟!از نظر فنی تو یه تست رو این چند سال بیار که لکسوس بهتر از بنز که هیچ بهتر از بی ام و و آئودی بوده باشه؟!در فروش هم که بعد از بنز و بی ام و و آئودی قرار داشته این چند سال در بازار آمریکا که انقدر براش خرج و تبلیغ میکنه
Anti BTS
۵ اسفند ۱۴۰۲آمار بازار امریکا سال ۲۰۲۳ :
فروش بنز : ۳۵۱ هزار دستگاه
فروش بیمر : ۳۶۱ هزار دستگاه
فروش آئودی : ۲۲۷ هزار دستگاه
فروش لکسوس : ۳۲۰ هزار دستکاه
لکسوس در بازار امریکا ، آئودی رو با اختلاف پشت سر گذاشته و فاصله ش تا بیمر و بنز هم خیلی جالبه . اگر نسل جدید خودروهاش وارد بازار بشه یا قیمت های مناسبی عرضه کنه چه بسا از بنز و بیمر هم عبور کنه . لکسوس اگه متقلب و ناشریف بود الان توسط رقبا بلعیده شده بود . نه اینکه الان اوضاعش عالی باشه . این خودش بیانگر جایگاه لکسوس برای آمریکاییاست . البته اینم بگم فروش اصلی بنز و بیمر در چین و اروپاست نه امریکا .
حالا خودت بگو که تو و بقیه هیتر های ژاپن جایزه میگیرید ؟ پولی میگیری بابت هیت کردن ؟
چیزی که مشخصه توهم و تعصب و ناراحتی بی اندازت از ژاپنیاست . کاملا مشخصه یکی از همون ترول های معروفی که اکانت فیک زده . یه اسم فیک میزنین و میاین سایت رو به گند میکشین .
Mercedes
۱۲ اسفند ۱۴۰۲خودم لایکت کردم و باهات موافقم
منتهی ملاک موفقیت یک برند موفقیت تو بازار آمریکا نیست
اساسا آمریکایی ها به شدت چوس خور (ببخشید ) هستند برخلاف اینکه تصور عامه اینه که آمریکا قوی ترین اقتصاده پس مردمش هم همه پولدار و اورت خرج کن هستن ، اتفاقا کاملا برعکسه و قشر عادی و متوسط جامعه آمریکا حتی واسه ۱۰۰۰ دلار که به قول ایرانیا حقوق یک هفتشون هم نیست اکثرا ، حاضرند هرکاری بکنن ، واسه همین طرف میره بجای بنز و بیمر که هم میانگین قیمت بالاتر و هم هزینه نگهداری بیشتری دارن تویوتا و امثال تویوتا و کلا ژاپنی (لکسوس هم زیرمجموعه تویوتاست دیگه) و یا آمریکایی و بعدش هم کره ای مسخره که خرج کمتری رو دستش بذاره
واسه همین اکثر جامعه آمریکا سراغ اروپایی ها نمیرن
همینطور تبلیغات وحشتناک عظیم ژاپنی ها واسه تسخیر بازار آمریکا هم که دیگه همه میدونن
تبلیغی که خود تویوتا فقط میکنه کل اروپایی ها سرجمع تو بازار آمریکا انجام نمیدن
و اینم درست گفتید بله تمرکز بازار خودروساز های اروپایی بیشتر رو خود اروپا و چین و خاورمیانه هست و حضورشون تو آمریکا کمرنگ تره
کلا بازار آمریکا دست ژاپنی ها و آمریکایی ها و بعدش کره هاست
sina
۵ اسفند ۱۴۰۲من رو ریپلای نکن دیگه لطفا
کیان
۵ اسفند ۱۴۰۲بنظرم داشتن 3 برند لوکس ، فوق لوکس و حالا بالاتر از فوق لوکس مسخره هست. اینجوری خود زنی میشه به میباخ ک اسم و رسمی داره و سالهاست اسم تو سر زبونهاست.
رولز رویس واقعا چیز خیلی خاصی بیشتر از اس کلاس نداشته باشه تو بحث فنی و کیفی و … ، اما اسمش هست ک اونو متمایز کرده.
ایجاد برند و اسم زمان میخواد. حیفه ک میباخ و خراب کنن
شاید هم فقط یه بازاریابی و فروش با قیمت گزاف برای درامد زایی بیشتر باشه
۵ اسفند ۱۴۰۲این برند جدید تولیداتش خیلی محدوده . مهمترین تفاوتش همین تیراژ تولید خاص و محدود برای کلکسیونرا و ثروتمنداست . وگرنه شاید اختلاف خاصی با میباخ نداره .
ظاهرا همین تولید بسیار محدود رو یه عامل مجزا برای فوق لوکس بودن در نظر گرفتن .
در واقع میتوس = میباخ های تولید محدود و بسیار خاص
شاید تیراژ بعضی مدلهاش حتی دو رقمی هم نباشه .
Reza Waffen SS
۵ اسفند ۱۴۰۲یاد خدا مگه لوکس تر از میباخ داریم ؟
مجتبی .
۵ اسفند ۱۴۰۲چون خودروهای فوق لوکس حاشیه سود خیلی زیادی دارن وازطرفی پرستیژ شرکت مادرروبالا میبرن وازهمه مهمتر شبکه های اجتماعی باعث شدن قشری ازپولدارها دنبال جلب توجه بیشتری هستن واگه برند گرونتری معرفی بشه برای خاص بودن سمتش میرن ولو ویژگی خاصی نداشته باشه وگرنه برای ماشین دوستای واقعیamg محبوبتره
Mercedes
۱۲ اسفند ۱۴۰۲Amg عشقه
اگه بهم ۱ میلیون دلار بدن بگن میتونی هرچقدرشو دوست داری ماشین بخری
بی دروغ و اغراق
احتمال ۹۰ درصد ، amg gt میخرم حالا یا دو در یا چهار در جفتشون عشقن
۹ درصد دیگه هم میذارم واسه لامبورگینی که عزیز دله
۱ درصد هم احتمال داره لندکروزر بخرم
با بقیش هم یه درآمد زایی چیزی میکنم
مهدی
۵ اسفند ۱۴۰۲خاک به ننگتاکنندخودروسازان ودزدان ایرانی بااین اشغالاتون ونازوکرشمه ای که داریندبه قیمت بنزپول میگیریند ببندیدیددرگاریسازیتونرا
Mr
۱۲ اسفند ۱۴۰۲اون که آره
فقط شما ۳۰۰ هزار تا پول واسه پژو پارس و دنا پلاس توربو میدی که توقع بنز داری؟
با پول اینا خیلی شاهکار کنی پات برسه به آمریکا فورد رده پایین ۲۰ سال کارکرد شاید بهت بدن (اونم نه مثلا ماستنگ ها! رده پایین)
دیگه ۶۰۰ تومن -۸۰۰ تومن پول رو خیلی هم گنده نکن ۲۰ هزار دلار هم نمیشه چه برسه ۵۰-۶۰ به بالا
همایون
۵ اسفند ۱۴۰۲اینهمه داره برای برند جدید هزینه میکنه بخورده هم هزینه میکرد مثل پونزده بیست سال پیش میباخ محصولات اختصاصی خودش رو میداشت نه مثل ای ام جی بشه یه پکیج با موتور دوازده سیلندر برای محصولات لومس بنز تازه تو اس کلاس جدید دیگه دوازده سیلندر نیست میباخ و از اونور چند سال هست ای ام جی هم خودروهای اختصاصی خودش رو داره مثل اس ال اس و ای ام جی جی تی و حتی این نسل جدید اس ال که اختصاصی فقط توسط ای ام جی ساخته میشند و نسخه معمولی ندارند ولی وضع میباخ رو ببینید واقعا ادامه دادن راه مدل پنجاه و هفت و شصت و دو میباخ چش بود حالا خوب نفروختند به قول خود بنز الان که بازار خودروهای لوکس خیلی بزرگ تر شده و مشتری ها بیشتر الان بیاد نسل جدیدشون موفق میشه دیگه
گفتم منم یه چیزی بگم
۵ اسفند ۱۴۰۲اقای مرسدس تو بساز ما نمیخریم مگه دیوانم البته اینم که پول نداریم بخریم بی تاثیر نیس
BMW
۵ اسفند ۱۴۰۲بادیکلا😂🥲
عارف رضاییان
۵ اسفند ۱۴۰۲سوپر لوکس فقط فراریه که رو دستش نیست
Mr
۱۲ اسفند ۱۴۰۲امیدوارم چیزی فراتر از چوب و چرم بیشتر و دوخت لوزی شکل پارچه صندلی باشه
چون این کاریه که همه انجام میدن و واقعا خسته کننده شده و چیز جدیدی به حساب نمیاد که واسش نیاز به یک برند جدید باشه
اونم وقتی میباخ وجود داره
میتونه ساختار کاملا متفاوت یا تکنولوژی های جدید تر داشته باشه ، یا خیلی مدرن تر طراحی بشه ، یا از ترکیبات متفاوت در ساختش استفاده بشه
میتونه مثلا سازگار با محیط زیست باشه
یا هرچیز دیگه ای
Mr
۱۲ اسفند ۱۴۰۲امیدوارم چیزی بیشتر از چوب و چرب بیشتر و دوخت لوزی شکل باشه
چون هرمی میخواد بگه منم هستم همین سه تا کارو میکنه
واقعا دارم از چوب و چرم تو صفحه گوشی بالا میارم
یک ذره خلاقیت هم خوب چیزیه
امیدوارم مرسدس یه حرکت جدیدی تو زمینه خودروهای سوپر لوکس بزنه
و البته برند میتوس انتخاب درستی بود
چون میباخ توانایی رقابت با رولزرویس رو نداره و صرفا همون مدل های پایه مرسدس رو یکم لاکچری تر میکنه (مثل کاری که لکسوس واسه تویوتا میکنه ، یکم لول بالاتر حالا)