مرسدس بنز با دریافت تأییدیه تکنولوژی خودران درایو پایلوت برای استفاده در معابر عمومی نوادا آمریکا قدم رو به جلوی بزرگی را در زمینه سبقت از رقبای صاحب نام برداشته است.
جدیدترین نسخه از درایو پایلوت مرسدس بنز به عنوان سیستم خودران سطح ۳ در نظر گرفته میشود و در حال حاضر روی مدلهای جدید S کلاس و EQS برقی قابل انتخاب است. تکنولوژی خودران مرسدس بنز توانایی سواری خودکار را دارد و میتواند در بزرگراههایی با ترافیکهای بالا و حداکثر سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت فعال شود. درایو پایلوت مرسدس اقدام به کنترل سرعت، فاصله با خودروی جلویی و موقعیت خودرو در لاین حرکتی خواهد کرد و خواهد توانست از طریق مانورهای سریع یا گرفتن ترمز به موقعیتهای رانندگی غیرمنتظره واکنش نشان دهد.
اما تکنولوژی خودران سطح ۳ چیست؟ این تکنولوژی به سطحی از خودکار سازی عملکرد رانندگی اشاره میکند و خودرو میتواند اکثر وظایف رانندگی را بر عهده گیرد و محیط اطراف را نیز بررسی نماید؛ اما نکته مهم آن است که راننده باید بتواند در هر لحظهای کنترل خودرو را در صورت لزوم بر عهده بگیرد. در این سطح از تکنولوژی خودران خودرو میتواند در شرایط مخصوصی حرکت خودرو را بر عهده گیرد. سیستمهای خودران سطح ۳ معمولاً در برخی موارد اجازه برداشتن دستهای راننده از روی فرمان را میدهند اما راننده همچنان باید به جاده توجه کند.
درایو پایلوت مرسدس بنز علاوه بر تواناییهای رانندگی خودکار دارای لیدار، چندین دوربین و میکروفون برای تشخیص آژیرهای اضطراری است و حسگرهای موجود در خودرو نیز شرایط خیس بودن مسیر را تشخیص میدهند. خودرو نیز به فعالکنندههای فرمان و ترمز مجهز است و سیستم برقی پشتیبانی نیز از به دست گرفتن مجدد کنترل خودرو توسط راننده (در مواقع لزوم) اطمینان حاصل میکند. در زمانی که راننده نتواند کنترل خودرو را بر عهده گیرد خودرو متوقف میشود، چراغهای هشدار فعال شده و با سرویسهای اضطراری تماس گرفته خواهد شد.
مرسدس میخواهد درایو پایلوت را اواخر سال جاری میلادی در کالیفرنیا نیز ارائه کند و قبلاً اسناد تأییدیه آنها را به مقامات تحویل داده است. این تصمیم بخشی از استراتژی مهم ژرمنها برای رقابت با تسلا در بازار خودروهای برقی خواهد بود. آنها همچنین برنامههای خود برای توسعه سرویس شارژ خودرو مشابه با شبکه سوپرشارژر تسلا را اعلام کردهاند. تأییدیه استفاده از درایو پایلوت در معابر عمومی نشان دهنده اتفاقی مهم برای مرسدس بنز است و آن را جلوتر از رقبایی همچون تسلا قرار میدهد. همچنین توانایی تکنولوژی خودران این برند در ترافیکهای شلوغ یک مزیت مهم خواهد بود مخصوصاً اینکه محدودیت سرعت نسبتاً پایینی وجود دارد و برای ترافیکهای سنگین ایده آل است. از آنجایی که تقاضا برای سیستمهای کمکراننده پیشرفته افزایش مییابد، بیصبرانه مشتاقیم ببینیم رقابت بین مرسدس بنز و تسلا در سالهای آینده به کجا خواهد رسید.
مهران
۱ اسفند ۱۴۰۱👏👏👏بنز معقول تر جلومو میره
عارف
۱ اسفند ۱۴۰۱برای ترافیک های سنگین خیلی خوبه مخصوصا جاده چالوس که چند ساعت باید پشت ترافیک کلاچ ترمز کنیم
Amiro
۱ اسفند ۱۴۰۱دوست عزیز میتونی اتومات بخری اینقدر زحمت هم نکشی 😂😂😂😂
به فکر این نباش واسه نوادگات این آپشن توی ایران قفله چه برسه خودت 🙂
ehsan.fa
۱ اسفند ۱۴۰۱دوست عزیز amiro شما احتمالا تو یه سطح درآمدی بالا زندگی میکنی یا ایران تشریف نداری ، در ۴ سال گذشته خرید خودرو صرف نظر از برند و مدل تبدیل به بزرگترین چالش خانواده های ایرانی شده ، حالا شما میگی برو اتومات بخر ، کلا نمیشه ماشین خرید مگر با قیمت فضایی از بازار
محمد
۱ اسفند ۱۴۰۱آقا شمال مگه چه خبره همه هجوم میبرید ایران جهت های دیگه هم داره😂😂😂😂
زیزیگولو
۱ اسفند ۱۴۰۱اسمش کمپانی مرسدس بنزه ، نه برگ چغندر
Reza Waffen SS
۱ اسفند ۱۴۰۱تازه شروع شده 😉😉😉
Habib
۱ اسفند ۱۴۰۱از قدیم گفته اند که دود از کنده بلند میشود. ولی تسلا شرکت پیشرو و قابل احترامی است.
TESLA
۱ اسفند ۱۴۰۱پورشه هم اواخر ۲۰۲۱ رسما اعلام کرد که داره روی خودران سطح ۳ کار میکنه ولی حرفی از زمان عرضه نزد ، احتمال میدم میخواد اواخر ۲۰۲۳ با معرفی فیس لیفت تایکان و ماکان برقی ازش رونمایی کنه و قطعا این هم حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت
TESLA
۱ اسفند ۱۴۰۱درایو پایلوت با اینکه سطح ۳ هست ولی متاسفانه خیلی محدودیت داره : اول از همه به درد بزرگراهها نمیخوره چون حداکثر سرعتش ۶۴ کیلومتر هست و این در حالی که اکثر مردم سیستم خودران رو در بزرگراه ها فعال میکنند، دوم اینکه از اونجایی که تازگی ها معرفی شده قطعا در آینده نیاز به بروزرسانی های زیادی خواهد داشت که این خودش میتونه خیلی اذیت کنه صاحبان رو ، در حال حاضر بهترین سیستم خودران همون اتوپایلوت تسلا هست که میتونه تو همه نقاط جهان کار کنه و مسخره بازی هایی مثل محدودیت سرعت و اینا هم نداره
زمستانم
۱ اسفند ۱۴۰۱تکنولوژی در اختیار و در خدمت مردم مرفح جهان میباشد ما هم پیش خودمون میگیم نه یه عشق ماشین باید دنده دستیی سوار شه خخخخخخ
من …تو این محل با دوغش
phonix
۱ اسفند ۱۴۰۱المانی ها در زمینه هوش مصنوعی جز پیشتاز ها و در زمینه هایی از امریکا بالا تر قرار میگیره دور از ذهن نبود دیر یا زود تسلا به شرکت های با درامد بالا تر میبازه چون علم رو با پول میشه خرید یا ساخت از ابتدا هم قرار نبود برندی مثل بنز که اسمشو کامیون هم نمیتونه بکشه به تسلای تازه تاسیس ببازه
Elmiraj
۱ اسفند ۱۴۰۱هر زمان شعاع فعالیت سیستمش به نیم درصد تسلا رسید ، اون وقته که آوردن نام این به اصطلاح سطح ۳ در کنار اتوپایلوت تسلا خنده دار نخواهد بود…..
FSD که جای خود داره….
Hamilton1970
۱ اسفند ۱۴۰۱بچرخ تا بچرخیم 🇩🇪🔥
MC20
۲ اسفند ۱۴۰۱المیراژ جان یک سوال فنی … دراومدن فرمان تسلا هم جزو سیستم خودران تسلا هست ؟
تانکر
۱ اسفند ۱۴۰۱کجای مقاله نوشته بود بنز از تسلا جلو زده تو این زمینه؟؟
ب نظرم دروغ نوشتن تیتر برای جذب مخاطب بی احترامی ب نویسندگی هست
phonix
۱ اسفند ۱۴۰۱آنها همچنین برنامههای خود برای توسعه سرویس شارژ خودرو مشابه با شبکه سوپرشارژر تسلا را اعلام کردهاند. تأییدیه استفاده از درایو پایلوت در معابر عمومی نشان دهنده اتفاقی مهم برای مرسدس بنز است و آن را جلوتر از رقبایی همچون تسلا قرار میدهد. همچنین توانایی تکنولوژی خودران این برند در ترافیکهای شلوغ یک مزیت مهم خواهد بود مخصوصاً اینکه محدودیت سرعت نسبتاً پایینی وجود دارد و برای ترافیکهای سنگین ایده آل است.
امیر رهبری
۱ اسفند ۱۴۰۱آپشن های قابل استفاده ما مردم ایران
سورن قالپاق یا رینگ
سورن با مانیتور یا بدونه
سورن با دوربین….