مرسدس بنز در حرکتی جالب اعلام کرده است نشانهای کلاسیک خود را برای قدردانی از مالکان خودروهایی که کارکردهای بالایی دارند تولید میکند.
مشتریان وفادار خودروسازان به ندرت مورد تشویق قرار میگیرند اما مرسدس یک استثناست زیرا نشانهای رترو و کلاسیک خود را در دسترس مالکان خودروهایی با کارکرد بالا و افرادی که مدتزمان زیادی از مالکیتشان میگذرد قرار خواهد داد. شاید از شنیدن اینکه برنامه جایزه کارکرد بالای مرسدس از دهه ۶۰ میلادی تاکنون وجود دارد سورپرایز شوند. مرسدس ژاپن برای سال ۲۰۲۳ برنامه قابلاحترامی را تدارک دیده است.
اما جزئیات این برنامه چیست؟ شما باید در وبسایت رسمی مرسدس ژاپن ثبتنام کرده و یکی از نمایندگیهای مجاز این خودروساز خودروی شما را تائید کند. اگر همهچیز درست باشد نمایندگی با مالک تماس خواهد گرفت تا نشان کلاسیک، تأییدیه هویت و نامه قدردانی شرکت را به او تحویل دهد. به این ترتیب فرایندی ساده اما دلچسب را شاهد خواهیم بود. برنامه یاد شده از چندی پیش در سرزمین آفتاب تابان راهاندازی شده و برخی خودروها حتی در وبسایت مرسدس بنز معرفی شدهاند.
بسته به میزان کارکرد خودروها و مدتزمانی که مالکان آنها را نگه داشتهاند نشانهای ستاره سه پر گوناگونی وجود خواهد داشت. در ژاپن نشانهای قدردانی یاد شده به خودروهایی با کارکردهای ۱۰۰، ۲۰۰، ۳۰۰، ۵۰۰ هزار و ۱ میلیون کیلومتر تقدیم میشود. همچنین اگر مالکان خودروهای خود را به مدت ۱۰، ۲۰ و یا ۳۰ سال نگه دارند نشانهای خاص خود را دریافت خواهند کرد. گفته میشود رکورددار این برنامه یک راننده تاکسی یونانی با نام گرگوریس ساچینیدس است که مالک یک دستگاه مرسدس بنز 240D W115 مدل ۱۹۷۶ با کارکرد بیش از ۴.۶ میلیون کیلومتر بوده و خودروی خود را در سال ۱۹۸۱ و با کارکرد ۲۲۰ هزار کیلومتری در ۵ سال خریداری کرده است. او دو یا سه بار پیشرانه خود را قبل از تحویل به موزه مرسدس در سال ۲۰۰۴ تعویض کرد و ژرمنها برای قدردانی از وفاداری این مشتری یک دستگاه مرسدس C کلاس C200 CDI صفرکیلومتر را به او اهدا کردند.
احمدرضا
۶ خرداد ۱۴۰۲مثل سایپای خودمون
اونام یه برنامه قدردانی دارن
بابت خرید کوئیک R نسبت به کوئیک معمولی ۵۰ میلیون باید بیشتر پول بدی
سایپام به نشان قدردانی رینگای آلومینیومت باز میکنه رینگ فولادی میده و بازم به نشان قدردانی پولشم بهت نمیده
MR.JD
۶ خرداد ۱۴۰۲قبل از اینکه یک عده معلوم الحال حمله کنند باید بگویم مرسدس یکی از با دوام ترین و با کیفیت ترین خودروساز های جهان هست که اگر از فوق لوکس های این صنعت مثل رولز و رویس و بنتلی صرف نظر کنیم عملا با کیفیت ترین خودروساز هست اما متاسفانه اینجا برخی فکر میکنند بنز چیزی مثل اسباب بازی هست و فقط خراب میشه به همین دلیل تویوتا از بنز با کیفیت تر و با دوام تره
این حرف از بن غلطه و نشانگر بیسوادی محض و قضاوت بیجای یک عده ای هست که عمرشان اصلا ماشین آلمانی نداشتند ویا اگر هم داشتند یک ماشین اوراقی و تصادفی بوده …
حالا واقعا اینطور هست؟ خیر
1) اینکه بنز هزینه نگهداری بالایی داره دلیل بر استهلاک بالا و بی دوامی آن نیست بلکه ناشی از قطعات خود بنز هست که درجه 1 و بالاترین کیفیت ممکن هست.
. متاسفانه این عده معلوم الحالی که هنوز فرق هزینه نگه داری ( قطعات ) و استهلاک را نمیدانند به عالم و آدم درس میدهند که کیفیت تویوتا و … . خیر برادر تنها چیزی که تویوتا ندارد کیفیت است شما لندکروز اتاق 100 مال سپاه (G) را نگاه کنید عملا هیچ آپشنی ندارد و حتی شیشه هایش نیز اهرمی هست خیلی طبیعیه ماشینی که آپشنی ندارد بابت خرابی آن نگرانی نیز نداشته باشد و این کیفیت نیست همان مثل هر که بامش بیش برفش بیش هست !
2) متاسفانه فرهنگ بعضی ها در خصوص نگه داری ماشین در همین حد است که مثلا تویوتا دارم دیگر لازم نیست روغن عوض کنم فقط آب بریز و بنزینو بزن حرکت کن . نخیر لندکروز هم باشد شرط دوام موتور تعویض به موقع لوازم مصرفی خودروست در غیر اینصورت موتور بازشدنی هست و فرقی ندارد تویوتا باشد یا پیکان .
3) تازه از آن گذشته اینکه وقتی صاحب خودروی لوکسی میشویم باید لوازم مصرفی آن را نیز مناسب ماشین و طبق توصیه شرکت انتخاب کنیم . کسی که زیر بنز لاستیک ایرانی می اندازد .روغن موتور دیر عوض میکند و حتی هنگام عوض کردن نیز روغن اصلی استفاده نمیکند و سراغ برند های متفرقه میرود . حق اعتراض ندارد و سزاوارش این است که هر بار چند میلیون تومن بابت تعمیر ماشین بپردازد .
4) و اما مورد آخر اینکه عملا شما بنز و بی ام و بالای 100 تا کار و 150 تا کار ندارید توی ایران !
من هر بار که در سایت های خارجی گشت میزنم شگفت زده میشوم از اینکه ماشینی را میبینم که مثلا نو نو مانده و چرم های آن در بهترین شرایط هستند و تخمین میزنم حدود 200 هزار کیلومتر باشد اما میبینم که بالای 400 هزار یا حتی 500 هزار کیلومتر هست و نکته جالب اینکه آن تمام 500.000 کیلومتر های خارجی وضع به مراتب بهتری از 150.000 های نمایشگاهی ما دارند .
شما باید این را درنظر بگیرید هر وقت خودرویی لوکس در ایران میخواهد معامله شود هر بار کیلومتر آن کم میشود و اگر ماشینی مثلا 4/5 بار دست عوض کند به این معنا هست که لاقل 3/4 بار کیلومتر آن کم شده است .
پس نباید فکر کنیم آن اس کلاسی که کارکردش زیر 200 هزار هست چرا اینقدر زود چرم صندلی هایش مستهلک شده است. چرا از لحاظ موتوری به قدری داغون است که بجای شتاب حدود 5 ثانیه ای از 206 کمی تیز جا میماند .
دلیل تمام اینها چیزی نیست جز اینکه هر صاحب بی لیاقت آن بیچاره اس کلاس فقط به فکر این بوده ماشین را بدون خرج قرونی برای دور دور و کلاسش بخرد و تا آخرین نفسش استفاده کند و سپس مثل دستمال کاغذی استفاده شده دوز بیاندازد تا یک نمایشگاهی آن را به عنوان در حد نو به یک بیچاره بدبخت بفروشد …
واقعا افسوس . بقول اون دعوت گر اسلام ( ذاکر نایک ) که میگفت هنگام مطالعه دین خود اسلام را مطالعه کنید نه پیروان آن را .
شما هنگام نقد بنز . از صاحبانش انتقاد کنید نه خود بنز چون آن بیچاره تقصیری نداشت فکر میکرد قرار است بنزسوار آن را استفاده کند نه نمایشگاهچی و دلال
ممنون که وقت گذاشتید
MR.JD
۶ خرداد ۱۴۰۲https://www.arabam.com/ilan/galeriden-satilik-mercedes-benz-s-500/2010-s500-l-4-maticgece-gorusharmanperdeg-grsvakumdvd/22692415
لینک بالا اعلان یک S500 مدل 2010 هست ( 13 سال سن ) با کارکرد حدود 450.000 کیلومتر در ترکیه است
همانطور که میبینید با گذشت نیم میلیون کیلومتر در اس کلاس آب از جایش تکان نخورده و ماشین عملا فرقی با روز اولی که از کمپانی بیرون آمده ندارد . با اینکه نیم میلیون کیلومتر نیز کارکرده هست . جالبه
حال اینجا داخل اس کلاس 150.000 کارکرد مینشینید . مثل آن مبل چرمی هست که روی آن گربه ای سگی مینشسته …
چرم ها از بین رفته . داشبورد شبیه کفش ورنی برق میزند ( در اثر واکس ها ) . نمد سقف اصطلاحا تیف تیف شده و سپر ها و درز درب ها میزان نیست و از همه بدتر هرکسی که تازه بنز خریده با جلوپنجره تایوانی چند صدهزار تومنی اومده مثلا ماشین را 2023 کرده …
خلاصه که واقعا افسوس . معلوم است متاسفانه برای این جماعت اس کلاس زوده و لیاقت آن را ندارند .
شورلت
۷ خرداد ۱۴۰۲دوملیون و خورده ای لیر پولشه یه درشم رنگه واقعا عالیه
BMW
۶ خرداد ۱۴۰۲اوووو کی حوصله داره بخونه
R@min
۶ خرداد ۱۴۰۲حرفاتون درسته اما طرف دیگه قضیه هم باید بیان بشه. 99% مردم ما کلا فرهنگ رانندگی و ماشین داری رو ندارن چون نه آموزش درست داده میشه نه ماشین درست به دست مردم می رسه که عموم یاد بگیرن، پس طبق معمول همیشه بریم تو سطح جهانی !!! شرایط نگهداری ماشین لوکس در ایران هم خیلی سخته با این وضع مملکت و واردات.
مرسدس، بی ام و و هر ماشین لوکسی نگهداریشون بعد از یه مدتی اصلا توجیح اقتصادی نداره مگر اینکه عاشق یه مدل خاص بشی. این محصولات به طور معمول افت قیمت قابل توجهی پیدا می کنن و از طرفی قطعات گرون و پیچیده که نیازمند مکانیک ماهر هم هست به مرور هزینه و وقت زیادی از مالک می گیره. هر عقل سالمی میاد یه دو دو تا چهار می کنه با خودش که بین موندن پای هزینه و افت قیمت یا خلاص شدن از این دردسر با خرید یه نمونه جدید یکی رو انتخاب کنه. رفتار بازار جهانی هم به سمت گزینه دوم هست و ضامن بقای کمپانی های خودروسازی.
مقایسه مالکیت تویوتا با یه ماشین لوکس قیاس مع الفارغ هست. کسی که تویوتا یا یه ماشین اقتصادی یا حتی نیمه لوکس داره از لحاظ مالی توجهش به سالم نگه داشتن همین محصول و حفظش تو آینده و پس انداز هست اما کسی که لوکس سواره دنبال لذت بردن در لحظه هست و در انتظار مدل جدید همون ماشین یا محصولات رقبا برای حس تجربه ای جدیدتر.
QiuFox
۱۸ مرداد ۱۴۰۲با برند که نمیشه گفت این ماشین خوبه اونیکی بد ، حرف شما دقیقا مثل این افرادی هست که میگن شیائومی زود خراب میشه سامسونگ بهتره…
پیام
۶ خرداد ۱۴۰۲دیگه طرفدارای ماشین ژاپنی از کیفیت حرف نزننا!
NAVID۰۰۹۸
۶ خرداد ۱۴۰۲مشتری وفادار فقط مردم ایران !!!
میدَوَن میدَوَن به یه بدبختی با بدهکار کردن خودشون بعد از عمری یه لگن از دو تا حلبیساز میخرند !
بعد داستان تازه شروع میشه که مجبورند تا حداقل ۲۰ سال اون لگن را تحمل کنند و پول بگذارند روی هم بلکه بتوانند یه خودرو بخرند اما ای دل غافل که اون خودرو همیشه جلوتر از پولشان در حرکته و به یکباره در پودر میشه رویا میشه میره هوا !
حالا اون خریدار میمونهها ، لگن پوسیدَشو پولی که پشگل نمیاَرزه و حالا باید یا لگن خودش را باز تحمل کنه یا یه فکر به حال قرعهکِشی و فرمول لگنی جدید از همان حلبیساز قدیم باشد با کیفیتی به مراتب وحشتناک بدتر !
این وسط شانس بزنه یه لگن جدید برنده بشه و بتواند پولش را جور کند که بعد از مدتی طولانی تحویل بگیرد اگر شانس بیاورد همانی باشد که خودش میخواسته که اکثراً هم نیست !
پس وفادار مشتری بختبرگشتهی ایرانیست که همان مارک سایپا و ایرانخودرو را باید قاب کند بزند گوشهی دیوار و به حال و پیشونی شانسش بخندد که چرا من و چرا اینجا و چرا الان و چرا … !
اصلاً به جای ایران باید بنویسند کشور همیشه وفادار !
زیزیگولو
۶ خرداد ۱۴۰۲لوگوی مرسدس بنز با اختلاف زیباترین لوگوی جهان بین همه لوگوی های ماشین سواریای دنیا👍👍👍
احمدرضا
۶ خرداد ۱۴۰۲من لوگوی کادیلاک و رولزرویس بیشتر دوس دارم
البته کادیلاک زمانی که رو در موتور بود نه الان
زیزیگولو
۶ خرداد ۱۴۰۲با اینکه عاشق برند لکسوس هستم ولی از رو تعصب نمیگم فقط لوگوی لکسوس چون انصافاً لوگوی بنز زیباترین هستش
فرید
۶ خرداد ۱۴۰۲4.6 میلیون کیلومتر تو 5 سال.
طرف دستشویی رو هم با ماشنیش میرفته
ولی خدایی حیف دیگه تقریبا هیچ ماشینی با این طول عمر تولید نمیشه به بهانه فروش بیشتر شرکت ها
مجتبی .
۶ خرداد ۱۴۰۲وقتی خریده پنج سال کارکرده بوده وطی بیست وشش سال ۴.۵ میلیون کیلومتر رورفته
Reza
۶ خرداد ۱۴۰۲یه نشان هم باید به برادران GLX و ELX سوار بدن
محمد
۶ خرداد ۱۴۰۲بیخود نیست القابی مثه پدر صنعت خودروسازی رو یدک میکشه
….حالا بیا یادآوری کن فورد اول بوده
….
مهم اینه کدوم بیشتر خدمت کرده به صنعت
F22RAPTOR
۶ خرداد ۱۴۰۲دعوا داریا
BMW
۶ خرداد ۱۴۰۲احسنتم و برات کالله حال ماشین سازی ایرانی چی ۲۰۶ فرقی با لندکروز نداره
Alan.r
۶ خرداد ۱۴۰۲🇩🇪 The best or no thing 🇩🇪
محمد
۶ خرداد ۱۴۰۲حیف که زبون بسته سمند, اگه بنز بود الان منم اون نشان رو داشتم. با کارکرد 600000 تو بیست سال
محسن
۶ خرداد ۱۴۰۲درود بر شما.بسیا عالی👌
محمد مهدی مهدیان زاده
۷ خرداد ۱۴۰۲سلام باید پس به ماهم بدن که 30سال هست بنز داریم 2بارم کیلومترش 0شده