مرسدس–ای ام جی اعلام کرد به دلیل قوانین سختگیرانه آلایندگی که وجود دارد هایپرکار دیگری را با استفاده از قوای محرکه فرمول یک نخواهد ساخت. به این ترتیب ابر خودروی وان به عنوان اسب تکشاخ AMG عمل خواهد کرد.
مدیر بخش توسعه محصول AMG در مصاحبه با اصحاب رسانه و در خلال مراسم معرفی C63S اعلام کرده جایگزین مستقیمی برای مرسدس-ای ام جی وان وجود نخواهد داشت چراکه قوانین سختگیرانه آلایندگی موجب شدهاند چالشهای زیادی وجود داشته باشد. او اذعان داشته هماهنگسازی وان با استانداردهای WLTP کار دشواری بوده است. مدیر AMG میگوید:
من نمیگویم در آینده هرگز یک هایپرکار جدید نخواهیم ساخت اما برنامهای برای آن در حال حاضر وجود ندارد؛ اما فکر میکنم دیگر شانسی برای تولید یک ابر خودرو با قوای محرکه فرمول یک وجود نخواهد داشت. به نظر من اگر شما بخواهید در آینده فردی را داشته باشید که بتواند پیشرانه فرمول یک را روی یک خودروی تولیدی بگذارد، این امر یکبار رخ خواهد داد، لحظهای که انتخاب کردیم انجامش دهیم…
با عملیاتی شدن قوانین آلایندگی یورو ۷ از چند سال آینده، شانس تولید یک خودروی جادهای دیگر با قوای محرکه فرمول یک بسیار ضعیف است. جای تعجبی ندارد که مدیر AMG درباره جنبههای مختلف تولید هایپرکاری برقی خوشبینتر باشد زیرا او میگوید پاس کردن قوانین مختلف با یک خودروی بدون آلایندگی به منظور حضور در معابر عمومی راحتتر خواهد بود. همانطور که میدانید AMG با این مفهوم بیگانه نیست و حدود یک دهه پیش ۹ دستگاه SLS AMG الکتریک درایو را با چهار پیشرانه برقی تولید کرده است.
مرسدس بنز با معرفی کانسپت ویژن AMG در سال گذشته نیمنگاهی به آینده پرفورمنس برقی داشت. یکی از سه پلتفرمی که این شرکت توسعه میدهد AMG.EA نام دارد که برای خودروهای اسپرت تمام برقی استفاده خواهد شد. این پلتفرم از صفر توسعه یافته و هدف آن ارائه تکنولوژی قوای محرکه انقلابی خواهد بود. AMG نیز اخیراً اولین نسخه هایپرکار وان را تحویل داده است. تنها ۲۷۵ دستگاه از این هیولا ساخته میشود و همگی قبلاً فروخته شدهاند. مرسدس-ای ام جی وان سریعترین خودروی جادهای در چندین پیست مشهور دنیاست که از جمله آنها میتوان به نوربرگ رینگ، هاکنهایم و ردبول رینگ اشاره کرد. وان تنها ابر خودرویی نیست که از تکنولوژی فرمول یک سود میبرد زیرا استون مارتین والکری هم با همکاری ردبول ریسینگ توسعه یافته است. یک نسخه رادیکال از این خودرو با نام AMR Pro تولید خواهد داشت که اجازه تردد در جادهها را نداشته اما پتانسیل کامل این خودرو را در پیست به نمایش خواهد گذاشت.
Powered by 2jz
۳۰ دی ۱۴۰۱به نظرم بهتر بیخیال بشن چون همین ماشین حاشیه کم نداشت چندین سال هم وقت برد و در پایان موفقیت چشمگیری هم دیده نمیشه
Iman99
۱ بهمن ۱۴۰۱چرا بیخیال شن؟ نمیشن و نشدن چون داری درمورد مرسدس بنز حرف میزنی پس این حرف جایگاهی نداره چون بنز آلمان از اروپا همیشه ثابت کرده تو هرچی که خواسته بهترین بوده و حرف اول رو زده و مگر از تو کل اروپا و امریکا فقط یکی پیداشه بتونه باهاش رقابت کنه اونم تو این موارد خاص تو جایی که مرسدس بنز اراده کرده باشه یکه تازی کنه ضمن اینکه الان این کارو انجام داده به نحو احسن چیزی که بقیه انجام ندادن و یا نتونستن انجامش بدن به دلیل نداشتن توان مهندسی یا نداشتن تکنولوژیش جرأت ورد به این زمینه رو نداشتن ولی مرسدس انجامش داده
موفقیت چشمگیرش رو هم مهندسان متخصص و اینکاره های صنعت درک میکنن نه مردم عادی
پس این شاهکار مهندسی و هنری رو ببین و لذت ببر
Iman1199
۱ بهمن ۱۴۰۱بیخیال نمیشن و نشدن چون داریم درمورد مرسدس بنز حرف میزنیم بنز آلمان از اروپا همیشه ثابت کرده تو هرچی که خواسته بهترین بوده و حرف اول رو زده و مگر از تو کل اروپا و امریکا فقط یکی پیداشه بتونه باهاش رقابت کنه اونم تو این موارد خاص تو جایی که مرسدس بنز اراده کرده باشه یکه تازی کنه ضمن اینکه الان این کارو انجام داده به نحو احسن چیزی که بقیه انجام ندادن و یا نتونستن انجامش بدن به دلیل نداشتن توان مهندسی یا نداشتن تکنولوژیش جرأت ورد به این زمینه رو نداشتن ولی مرسدس انجامش داده
موفقیت چشمگیرش رو هم مهندسان متخصص و اینکاره های صنعت درک میکنن نه مردم عادی
پس بهتره این شاهکار مهندسی و هنری رو ببینم و لذت ببریم
911
۳۰ دی ۱۴۰۱اگر میشد چه چیزی میشد. حیف نشد. ولی هزینه و سختی کارهم ملاک هست شما بیاین روی بدنه دنا موتور بوگاتی رو بزارید. هم هزینه زیادی داره و هم خیلی سخته.
زیزیگولو
۳۰ دی ۱۴۰۱مرسدس بنز AMG ONE یکی از هیجان انگیز ترین ماشینای سواری که تا حالا ساخته شده و یکی از محدود ماشینای خاص با عملکردی عالی و فوق العاده و آماده واسه مبارزه با سوپر اسپرتای بزرگ جهان👍👍👍
Ali t
۳۰ دی ۱۴۰۱داداش مهندس ها AMG پاره شدن تا اینو ساختن موتور فرمول یک اصلا مناسب جاده معمولی نیست طبیعیه که خیلی زمان می بره تا همچین شاهکاری اونم با موتور ۱/۶ لیتری فرمول یک ساخته بشه
KAMI
۳۰ دی ۱۴۰۱یه جوری میگه دیگه با موتور فرمول وان نمیسازیم انگار این فاجعه مهندسی موتور فرمول وان داره
مازیار
۳۰ دی ۱۴۰۱نه … موتور پوشراد داره
KAMI
۳۰ دی ۱۴۰۱مازی
اگه پوشراد بود که انقدر فاجعه نبود و نباید بعد 50k موتور مینداختی دور !
موتور فرمول یک ( واقعی نه این چیزی که تو این فاجعه هست ) وقتی روشن میشه رو ۴۰۰۰ دور idle میکنه و بشدت پر سر و صداس
bore یا عرض سیلندرش زیاده که در نتیجه high end power داره و گشتاور زیادی نداره
قبل از روشن شدن موتور باید توسط اعضا تیم گرم بشه دقیق تر بگم یک پمپ اکسترنال وصل میشه به موتور و ۲۰ دقیقه coolant گرم پمپاژ میکنه تا دمای روغن و موتور به حد کافی برسه بعد استارت میخوره
سوخت موتور فرمول یک که بهش میگن E10 مثل بنزینی که تو پمپ سر کوچه هست نیست، و اکتان بالایی داره
و در آخر هر موتور فرمول یک نهایت ۵-۶ تا ریس جواب میده و بعدش تعویض میشه
.
.
حالا اینا رو گفتم که به چی برسم ؟
{این موتوری که ادعا دارن مستقیم از فرمول یک اومده تو ماشین جاده ای هیچ اشتراکی با فرمول یک نداره یه موتور عادیه مثل همه موتوراس فقط با بوست بالا به قدرت ۶۰۰ اسب رسیدن که باعث میشه بعد 50K بپوکه}
مازیار
۳۰ دی ۱۴۰۱کی ادعا کرد که مستقیم از فرمول یک اومده؟
اگه مستقیم بود که پنج سال صرف همگام سازی نمیشد
اونوقت شما میگی که یه موتور کاملا جدا فقط با بوست بالاست؟!!
گذشته از این کامنت های شما صرفا از روی هیت با هرچی غیر امریکایی هست نشات میگیره و هرچقدر هم که بحث فنی توش باشه _ به فرض که باشه _ از زیر سایه اون هیت بیرون نمیاد
جهت اطلاع گفتم جون مازی😉
KAMI
۳۰ دی ۱۴۰۱این از سایت مرسدس ای ام جی
Incredible performance, brought directly to the road. The Mercedes-AMG ONE is sports driving in its purest form.
به حرف directly دقت کن مازی جون
من کامنتام فقط در راستای حقیقته مگر اینکه خلافش ثابت بشه که نمیشه
مازیار
۳۰ دی ۱۴۰۱از راستا گذشتی کامی تو خود حقیقتی
فقط اون “که نمیشه” آخرش😄
Porsche 911
۱ بهمن ۱۴۰۱خداوندا😐
اصلا به نشر پیگیر اخبار این ماشین نبودی که این حرفارو میزنی
مرد حسابی فکر میکنی مرسدس دقیقا خود موتور فرمول یک رو برمیداشت و روی این ماشین می انداخت ؟
اصلا دلیل اینکه این ماشین سوای از مباحث فنی داره تحسین میشه بخاطر هنرنمایی مرسدس برای تولید اولین خودرو جاده ای با پیشرانه فرمول یک هست
بعد فکر میکنی اگه برای اثبات اینکه این ماشین موتور فرمول یک داره باید تمام دردسر هایی که خودت نام بردی رو لحاظ میکرد تا خریدار بفهمه که این واقعا موتور فرمول یکه ؟!
فکر میکنی برای چی ۵ سال تا معرفی رسمی اش طول کشید؟ به این دلیل که بزرگترین چالش برای مرسدس برداشتن تمامی ای معایب از روی این پیشرانه و ماشین بوده
Iman99
۳۰ دی ۱۴۰۱کامی فاجعه این نظر ترول گونه ای هست تو دادی
این شاهکار شاهکار مهندسی
Iman1199
۱ بهمن ۱۴۰۱کامی فاجعه این نظر ترول گونه ای هست که تو دادی
این شاهکار شاهکار مهندسی
مازیار
۳۰ دی ۱۴۰۱خوب مشخص بود که به دلایل مختلف امکان تکرارش خیلی کمه
و گذشته از این
بهتره همین یدونه باقی بمونه
BMW
۳۰ دی ۱۴۰۱درسته رکورد نوربرگ رینگو شکست اما اون چیزی نبود که انتظار می کشیدیم من خودم فکر می کردم زیر ۶ دقیقه بزنه کاش حداقل یه نسخه مخصوص پیست می داد بیرون تا پتانسیل کاملشو ببینیم ولی همین که تو این قوانین سخت آلایندگی تونست تولیدش کنه تشویق داره
al-ml-kh
۳۰ دی ۱۴۰۱واقعا AMG One یه قطعه هنریه.هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ فنی و مخصوصا بیرون کشیدن اون همه توان از یه موتور 1.6 لیتری.
دوس دارم بعد از یه مدت کوتاهی دوباره AMG برگرده و بیاد یه همچین ماشین ساختار شکنه ای دوباره عرضه کنه البته بعد از یه استراحت چند ساله
بشخصه حالا کاری به بحث فنی ندارم ولی از لحاظ ظاهری و حتی پرکتیکالیتی وان خیلی سر تر از والکریه و فنیشم باید بیاد و بررسی ها روش انجام بشه و ببینیم استون مارتین چه کرده
مانی
۳۰ دی ۱۴۰۱پرکتیکالیتی
جوگیری هم حدی داره
نکنه از واژگان روزمره هست؟
مازیار
۳۰ دی ۱۴۰۱بیشتر از مشخصات فنی مجذوب طراحیش شدم
کاملا یه هایپرکار رو نشون میده و در عین حال کاملا جدا از هایپرکارهای دیگه هست
اون دو ورودی هوای جلو با اینکه بزرگتر از حد معموله اصلا بی قواره بنظر نمیرسه و به رسم یه طرح ماندگار، سادگی رو اساس کار خودش قرار داده
S
۳۰ دی ۱۴۰۱سریعترین خودروی جاده ای جهان ❤️😍
GMA
۳۰ دی ۱۴۰۱استون مارتین والکری 😐
Siyavash
۳۰ دی ۱۴۰۱عاشق طراحیش هستم..همه چیزش عالی هست بجز وزن زیادش…اوایل فکر کنم گفته بودن وزنش خیلی پایین تر از اینی باشه که الان ساختن …باید یه نسخه پیست محور هم هر طور شده بسازن با وزن حداقل ۲۰۰ کیلو کمتر چون همین الان هم کار خاصی نکره تویه نوربرگرینگ رکوردش اون چیزی نبود که فکرشو میکردیم،،به نظرم همین الان هم مکلارن سنا اگه رکورد گیری کنه احتمالاً بتونه بهتر از بنز رکورد بزنه،،تازه نسل جدید rs2هم تویه راه هست و به احتمال خیلی خیلی زیاد رکوردشو میشکنه…ولی با وزن نزدیک به ۱۶۰۰ کیلو همین تایم رو هم تویه نوربرگرینگ که پیچ هایه وحشتناکی داره بزنی خیلی حرفه..شما فکرشو بکن این ماشین اگه وزنش ۱۳۵۰ کیلو یا نهایتا ۱۴۰۰ کیلو بود چه رکورد عالی میزد….دوستان یه سوال یه سنا که پیست محور هست اقدام به رکورد گیری تویه نوربرگرینگ نمیکنه …یا فراری sf90
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳۰ دی ۱۴۰۱ببینم نسخه AMR Pro چه کار می کنه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳۰ دی ۱۴۰۱رقابت نفس گیری میشه
مازیار
۳۰ دی ۱۴۰۱براحتی خوردن یه نارنگی می خورتش😁
AMR PRO تو پیست زیر یک و نیم دقیقه ای لاگوناسکا حدود هشت ثانیه از GT2RS سریعتر بوده و این تو پیست هفت دقیقه ای نوربرگ رینگ حدود هشت ثانیه ازش سریعتر
هرچند این چرتکه دقیقی نیست اما تا حدودی حساب دستت میده
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳۰ دی ۱۴۰۱ای ام جی هم آبش رو می گیره
TESLA
۳۰ دی ۱۴۰۱جالبه بدونید که جانشین ۹۱۸ اسپایدر : قراره یه هیولا تمام الکتریکی باشه و احساس میکنم بخش amg مرسدس هم از همین حالا برنامه هایی برای رقابت باهاش داره تدارک میبینه ، همینکه این همه در طی این مصاحبه از خوبی خودرو های الکتریکی پرفورمنس بالا گفته نشون میده مرسدس قصد تولید همچین محصولی را دارد ، ولی معلوم نیست تا چند سال دیگه احتمالا اول میزاره جانشین ۹۱۸ بیاد تو بازار بعد به نسبت توانایی هایی که داره براش یک رقیب لایق بسازه
Dna
۳۰ دی ۱۴۰۱منتظرم ببینم اولین فردی که اینو میفروشه چه قیمتی میده
TESLA
۱ بهمن ۱۴۰۱قیمت پایه amg one : یه چیزی حدود ۳ میلیون دلار هست و از اونجایی که فقط ۲۷۵ عدد ازش ساخته میشه بنابراین واقعا نمیشه در آینده قیمت مشخصی براش پیدا کرد چون با توجه به ویژگی هایی که داره ( تکنولوژی فرمول یک و صفر تا صد زیر ۳ و … ) خیلی در آینده گرون تر خواهد شد و احتمال میدم تا ۲ سال دیگه بالای ۵ یا حتی ۶ میلیون دلار قیمت بخوره
مهدی
۳۰ دی ۱۴۰۱از بیخ که به موضوع دقت کنیم این ماشین به تلاش بیهوده بوده و فقط و فقط و فقط به منظور مقاصد تبلیغاتی بوده. منطق میگه که هدف از استفاده یه انجین کوچک فرمول وان توی یه خودروی شهری نهایتا میتونه استفاده از وزن کم این انجین باشه که در عمل میبینیم وزن این ماشین بسیار بالاست پس اصلا از ب بسم الله استارت این ماشین اشتباه زده شده برای فهمیدن این موضوع هم اصلا لازم نیست حتما یه مهندس مکانیک نخبه تو مرسدس باشین یه دودوتا چهارتا سادست… انجین فرمون وان استروک خیلی کم و قطر زیاد داره در نتیجه گشتاور خاصی برای استفاده شهری نداره حالا هرچقدر هم که بخواد ستاپ شهری بشه! برای جبران این گشتاور ناچیز متوصل میشن به الکتروموتور که این یعنی وزن بیشتر …دور بالای موتور یعنی حرارت بیشتر و استهلاک بیشتر و نتیجش هم تعویض کل موتور بعد از چند هزار کیلومتر هست ضمن اینکه باید از سیستم های خنک کننده متعدد هم استفاده بشه که باز هم وزن خودرو و پیچیدگی و هزینه نگهداری و خرابی خودرو رو بیشتر میکنه. نتیجه میشه یه خودرو که با وجود تمام تبلیغات باز هم شتاب فوق العاده ای نداره و تایم های خوبش توی پیست صرفا به خاطر شاسی و تعلیق خویش هست که البته کی میدونه شاید دیسک کمر راننده بعد نیم ساعت بزنه بیرون و بواسیرش هم عود کنه
مازیار
۱ بهمن ۱۴۰۱آره شایدم این در ضمن یه حرکت تبلیغاتی و یه خداحافظی باشکوه با درونسوزها باشه اما قبول کنیم که حرکتی استثنایی و یگانه در خور نام مرسدس هست و مثل خیلی از حرکات دیگه اش انحصاری
این “جسارت” از هیچ جای دیگه دیده نمیشد
TESLA
۱ بهمن ۱۴۰۱این ماشین برای این بود که amg توانایی هاش در پرفورمنس رو به رخ بقیه ( از جمله پورشه ) بکشه ، که تونسته خودرو فرمول یک با مجوز تردد در خیابان و جاده رو بسازه کاری که برای دیگران به حدی دور از ذهن هست که حتی بهش فکر هم نمیکنن
مهدی
۱ بهمن ۱۴۰۱اصلا چیز دور از ذهنی نبود چون قبلا فراری f50 رو با انجین فرمول وان تولید کرد که مشابه AMG one پروژه خیلی موفقی هم نشد از نظر پرفورمنس و تایم پیست
مازیار
۱ بهمن ۱۴۰۱آره اگه وارد جزئیات نشیم F50 مورد مشابهی بود
اما آیا نسبت به زمان، F50 و AMG ONE در یه سطح هستن؟ به نظرت آیا F50 زمان خودش میتونست رکورد نوربرگ رینگ رو با این اختلاف بزنه؟
مهدی
۱ بهمن ۱۴۰۱واسه فراری مهم این بود که رکورد خود فیورانو رو بزنه نه نوربرگ رینگ! نوربرگ بیشتر جنبه تبلیغاتی پیدا کرده تا معیار درستی واسه توانایی خودروها باشه قبلا هم عرض کردم وقتی پیست طولانی میشه اون هم با این همه پیچ و خم تند تو درجه اول این تمرکز راننده هست که بیشترین تاثیر رو داره. درضمن شما به این موضوع دقت نکردین که اون زمان الکتروموتوری نبود که فراری کمبود گشتاور انجین فرمول وان رو جبران کنه ( گشتاور اف پنجاه ۱۰۰ نیوتون کمتر از اف ۴۰ هست که هفت سال سن بیشتری داره) اما الان مرسدس ازش بهره برده
مازیار
۱ بهمن ۱۴۰۱مهدی جان اینها که گفتی کاملا واضحه
واسه همین گفتم نسبت به زمان
نوربرگ رینگ هم صرفا نقش یه معیار رو داره اونم نسبت به زمان