مرسدس بنز

کاهش تولید مرسدس بنز S کلاس به دلیل استقبال ضعیف خریداران

مرسدس بنز آلمان شیفت‌های کاری تولید سدان S کلاس را به دلیل استقبال ضعیف مشتریان کاهش داده است.


مرسدس بنز S کلاس به عنوان نماد خودروهای لوکس در دنیا با چالش مهمی به نام کاهش فروش مواجه شده است. در سه‌ماهه اول امسال، میزان فروش این محصول پرچم‌دار با افت حدود ۳۷ درصدی به ۱۶,۹۰۰ دستگاه شامل مدل‌های AMG و میباخ رسیده است. ژرمن‌ها هنوز جزئیات فروش S کلاس در سه‌ماهه دوم امسال را منتشر نکرده‌اند اما فروش ترکیبی S کلاس، EQS و EQS شاسی‌بلند و همچنین GLS با کاهش حدود ۲۳ درصدی به ۳۳,۴۰۰ دستگاه می‌رسد.

با در نظر گرفتن این شرایط جای تعجبی ندارد که مرسدس بنز شایعات موجود درباره کاهش تولید سدان سطح بالای خود را تائید کرده است. سخنگوی این برند در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد S کلاس تنها در یک شیفت کاری کارخانه ۵۶ زیندل فینگن تولید خواهد شد. بنا به گفته‌های مرسدس بنز، این کارخانه چندین ماه است که به دلیل افت فروش قابل‌توجه با ظرفیتی بسیار کمتر از حد نرمال به کار خود ادامه می‌دهد.

یکی از تأمین‌کنندگان قطعات کابین مرسدس بنز می‌گوید کاهش شیفت کاری تولید S کلاس یک فاجعه است. تولید تک شیفت S کلاس از چند روز دیگر شروع خواهد شد و سخنگوی مرسدس بنز می‌گوید برخی از کارگران خط تولید این خودرو وظایف دیگری را بر عهده خواهند گرفت. در همین کارخانه EQS برقی نیز تولید می‌شود. بررسی رقبای مرسدس بنز نشان می‌دهد، فروش محصولات پرچم‌دار بی ام و در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رشد داشته درحالی‌که آئودی شرایطی مشابه مرسدس بنز را تجربه کرده است.

تقاضا برای بی ام و سری ۷ و ۸ با رشد ۱۱.۴ درصدی به ۳۰,۲۴۹ دستگاه رسیده درحالی‌که خودروهای کلاس D آئودی از افت فروش ۱۶.۵ درصدی رنج برده‌اند و تنها به خانه ۸,۴۸۷ نفر راه یافته‌اند. تولید این محصولات بزرگ آئودی هم کاهش قابل‌توجه ۴۶ درصدی داشته و در نیمه اول سال جاری میلادی تنها به ۵,۷۸۸ دستگاه رسیده است. باید گفت ژرمن‌ها در حال تدارک نسخه فیس لیفت S کلاس هستند و مدیرعامل شرکت نیز اظهار داشت مرسدس بنز در حال صرف سرمایه بیش از حد معمول برای یک محصول فیس لیفت است. همان‌طور که می‌دانید این برند مشهور در اهداف برقی سازی محصولات خود بازنگری کرده و سرمایه‌گذاری بیشتری را روی پیشرانه‌های درون‌سوز انجام می‌دهد. از بین سه سدان بزرگ آلمانی تنها S کلاس است که همچنان با نیروگاه ۱۲ سیلندر در نسخه میباخ عرضه می‌شود. نباید فراموش کرد که تا همین چند سال قبل نسخه‌های کوپه و کانورتیبل S کلاس هم تولید می‌شد اما هم‌اکنون همه این مدل‌ها حذف شده و جای خود را به مدل جدید GT کوپه و SL داده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1541 ديدگاه)

    برام عجیبه

    موافقم 37
    مخالفم 11
    1. ممد ژانگولر

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      متاسفانه خریدار نیست بازار کساده .

      موافقم 29
      مخالفم 6
      1. امیرحسین

        ۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (157 ديدگاه)

        مرسدس اس کوپه (سی ال قدیم) حیف شد که حذف شد… بنز الان ماشین جی تی نداره

        موافقم 23
        مخالفم 4
        1. امیرحسین

          ۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (228 ديدگاه)

          سلام امیرحسین جان تو ایران فقط مرسدس بنز S500 ۲۰۱۳

          موافقم 9
          مخالفم 2
        2. ایران دوست

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (17 ديدگاه)

          بنز الان ماشین جی تی نداره؟ بنز جی تی 63 دودر یکی از اونهاست! بنز جی تی 63 چهاردر هم هست که امسال توقف تولید خواهد شد. تازه ای ام جی وان هم هست که نگم برات. یعنی چی بنز ماشین جی تی نداره؟

          موافقم 10
          مخالفم 0
    2. SMS

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      پولدارا تموم شدن😂

      موافقم 23
      مخالفم 9
    3. MehdiTurbo

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2362 ديدگاه)

      حقشه
      بنز بهترین کابین داشت کابینش به کابین کتی معروف بود حتی خیلی از برندای چینی که فروش موفق داشتند از طراحی کابین بنز الگو برداری کرده بودند
      اون کابین و اون چرم دوزی برداشت پشت سر تسلا راه افتاد
      چرا کسی باید این پول بده به بنز اس چه چیز متفاوتی داره ؟ قبلا کابینش بود چرم دوزیش طراحیش
      بعدم یکی سری ای میخره انگار اس خریده دو نسل قبل طراحی اس و ای کابیناشون زمین تا اسمون تفاوت داشت
      الان دیگه سری اس فقط بیشتر کسایی میخرند که یه نفر میاد در براشون باز میکنه صندلی عقب میشنند راننده دارند
      اون حس سابق فردی مثل قبل نداره بیشتر پرستیژ کاریش حفظ کرده
      درست فروش بنز بی ام و افزایش پیدا کرد و من فکر میکردم کاهش پیدا میکنه ولی واقعا جذابیت نسل قبل و دو نسل قبل ندارند
      یه زمانی بنز میگفتی بی ام و میگفتی یه چیز خاصی با این واژه بود الان اون حس ندارند
      هر چند پورش داره
      البته خوبم هست مال اینم هست اینقدر بازار متنوع شده و بقیه برندا کیفیتش رفته بالا و تو دسترس عموم بیشتر که اون تک بودن نداره

      موافقم 36
      مخالفم 10
    4. هاشم شمشیری

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این خارجیا عقل ندارن بیان دنا ثبت نام کنن پول بریزن شاید برنده بشن ۳ ماه دیگه بهشون تحویل بدن چرا میرن بنز می خرن

      موافقم 23
      مخالفم 2
  2. نانو

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    این ماشین فیس لیفت سنگین میخاد

    موافقم 31
    مخالفم 0
    1. HELLO.BROTHERS

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (104 ديدگاه)

      طراحی جدید،چراغ های عقبش خیلی زشته.

      موافقم 20
      مخالفم 2
  3. Mr wrong

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    اخی

    موافقم 3
    مخالفم 6
  4. دیجی

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    بنز باید طرح چراغ های عقبو تغیر بده خیلی یکنواخت شده همه مدلاش

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. froG-driVer

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      و منی که منتظر بودم تا بعد از اینکه پولدار شدم و یه اسکالید فیس قبل(که ## زدن توش)خریدم.یه اس کلاس مایباخ یا فانتوم هم بخرم.
      خدا کنه دیگه اینو## نزنن توش.
      نکنه توقف تولید شه.
      استرس گرفتم

      موافقم 8
      مخالفم 2
  5. خشایار تهرانی

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خب ملت مگر مغزشون عیب کرده که sl رو به 911 و میباخ sکلاس رو بنتلی فلاینگ اسپار و رولزرویس گوست ترجیح بدند امیدوارم بی ام دبلیو هم با همین افت فروش مواجه بشه به تغییری تو سیاست هاش اجرا کنه واقعا ماشیناشون ارزش حتی یک دقیقه نگاه کردن هم ندارند وقتی از نزدیک می بینیش اوضاع بدتر هم میشه شیش ماه پیش یدونه میباخ s جدید رو تو لاس وگاس دیدم باور کنید فقط تونستم یک ثانیه نگاش کنم بعدش چشمام از دیدنش واقعا خسته شد و داشت حالم به می خورد از این همه نامتوازنی

    موافقم 27
    مخالفم 43
    1. Ali

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (153 ديدگاه)

      حرفات زیاد جالب نبود.
      درسته که بنز از ۲۰۱۳ ارزشه میباخو اورد پایین ((چون میباخو مثل ای ام جی یک بخشی از تولیداتش کرد و در مواردی ای ام جی از میباخ گرونتر شده))ولی همچنان خودروهای زیبایی داره.اگر کاری به تعصب و نام نداشته باشیم مطمعنا از یک رولزرویسه گوست با اون طراحیه تکراری و مکعبی خوشگلتره.
      و در مورد اینکه میگی حتی نتونستی نگاش کنی میگن که:گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده

      موافقم 22
      مخالفم 32
      1. خشایار تهرانی

        ۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (21 ديدگاه)

        خب عزیزم این چرا در مورد نسل قبل s کلاس اتفاق نمیفته چون واقعا زشته در ضمن من توی down Town تورنتو زندگی میکنم و اگر یکم در مورد کانادا اطلاعات داشته باشی میفهمی گرون ترین بخش کانادا همین بخش هست من یک مرسدس ای ام جی E63 2019 هم دارم پس این چیزی که داری در مورد من میگی اصلا درست نیست و این ماشین خیلی زشت از چند تا دوستای امریکایی و کانادایی و چینیم نظر خواستم که همه گفتند این دیزاینش افتضاح و نسل قبل رو به این شتر گاو پلنگ ترجیح می دهند

        موافقم 24
        مخالفم 10
        1. froG-driVer

          ۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1013 ديدگاه)

          تیکه آخر حرفت درست بود چون نسل قبل رو منم به این(خودرو،شتر گاو پلنگ نه) ترجیح میدم
          ولی یه توصیه:
          شما اگه توی دَون تَون تورنتویی پس برو توی موتوترند و کار اند درایو خاطره بگو.
          اینجا حتی اگه راستم بگی کسی باورش نمیشه

          موافقم 10
          مخالفم 4
        2. هراکلیوس

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (266 ديدگاه)

          یاد فرهاد تهرانی با بازی رضا شفیعی جم تو کوچه اقاقیا افتادم با حرف های شما اقا خشایار

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. سوشیانت

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3508 ديدگاه)

        میباخ مثل amg نیست، amg توسط مهندسان بنز تاسیس شد ولی میباخ در ابتدای تاسیس ارتباطی با بنز نداشته

    2. froG-driVer

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      مطمئنی چشات خسته شد؟
      یه وقت یه چیز دیگه ندیدی؟
      مثل موجود زنده متحرک؟یا موجودات زنده متحرک؟
      چون اونجا لاس وگاسه و خیلی شهر عَجیبیه😐😐

      موافقم 3
      مخالفم 3
    3. هراکلیوس

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      داش خشایار منم یه دونه اس کلاس تو آدمز تو ایالت ماساچوست دیدم چشام هری بری رفت

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. هراکلیوس

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    از کارخونه های ایرانی یاد بگیر به خاطر برق اب کوفت ماشین دیرتر گرونتر میدن دست مردم هیچ وقت هم افت نکرده فروششون

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. Kiarash

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (473 ديدگاه)

      😂

      موافقم 6
      مخالفم 2
  7. محمد

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    طراحیش قدیمی شده‌.
    باید یک فیس لیفت رو تجربه کنه.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  8. Kiarash

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (473 ديدگاه)

    واقعا بنز و بی ام و مثل سابقشون نیستن اونایی هم که دیسلایک می دن بعدا به حرف ما ها میرسین
    امیدوارم حداقل طراحی بی ام و و بنز و همچنین کل دنیای خودرو سازی مثل یک خودروی واقعی بشه

    موافقم 25
    مخالفم 4
    1. سهیل

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (119 ديدگاه)

      دقیقا حرف شما رو قبول دارم. الان طراحی ها شبیه دوچرخه هست.

      موافقم 8
      مخالفم 1
  9. مازیار

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    کاهش فروش S کلاس در کنار افزایش بی‌سابقه فروش بنتلی و رولزرویس یک پیام روشن داره

    موافقم 20
    مخالفم 4
    1. Amirhossain Hossainy

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (157 ديدگاه)

      دقیقا درسته… در این سالها توزیع ثروت تو کل دنیا به خاطر چاپ پول در ایام بحران مالی و کرونا و هدایتش به سمت بازارهای مالی، خیلی بد شده. بازار فوق لوکسا خیلی داغ شده… بنز هم برند میتوس رد به همین دلیل میاره

      موافقم 7
      مخالفم 1
  10. Taha Ayoobi

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    عجیبه

    موافقم 3
    مخالفم 5
  11. سلام نیکخواه غلامرضا

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ما این ماشین که هیچ ، هر ماشینه دیگه ای تو ایران بیاریم با وضع بد جاده ها نه لذت رانندگی می‌بریم ، ماشین هم سریع خراب میشه و به خرج می افته

    حداقل حمایت کنید که مسئولین به خودشان بیایند با این کارزار https://www.karzar.net/149235

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. ♥️ love

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      من ماشینم وقتی تو جاده خراب رانندگی میکنم مصرف بنزینم زیاد میشود میشه صدی 15لیتر

      موافقم 5
      مخالفم 1
  12. Khatami

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تلوزیون بجای پشت آمپر آنالوگی تلوزیون بجای دکمه های کاربردی و طراحی نچسب فضایی باعث همچین افتضاحی میشه

    موافقم 13
    مخالفم 3
  13. .

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    افزایش تولید سری هفت!
    کاهش تولید s !
    .
    همین سری هفتی که همه چراغاشو مسخره میکردن….
    قبلا هم گفتم….ترند بازار رو تولید کننده تعیین میکنه ….نه مصرف کننده
    مصرف کننده علیرغم غر زدن….در نهایت تن میده و سر آخر میشه متعصب دو آتشه همون طرحی که منتقدش بود!

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. سهیل

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (119 ديدگاه)

      پس چرا بنز که تولید کننده هست ترند رو تعیین نکرد؟ نه جان من. مصرف کننده تعیین میکنه و این کلاس مخصوص مصرف کننده های پولدار و جاه طلب هست. چیزی که بی ام و به وضوح داره تو طراحی های سری ۷ و گرون اعمال میکنه.

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. JaMsHiD_R1988

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2758 ديدگاه)

        کسی که به این ماشینا صد هزار دلار میده اصلا مبلغ خاصی پرداخت نمیکنه که مثلا پولدار و جاه طلب خطا بشه
        کسی که با بیست میلیون دلار بجا اینکه بره دوازده تا اس کلاس مختلف و سری هفت بخره معلومه می‌ره بجاش 250 GTO میخره اون جاه طلبه و پولداره نه یه کارمند

        1. سهیل

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (119 ديدگاه)

          کدوم کارمندی تو اروپا و آمریکا بنز و بی ام و سوار میشه؟ 😂 بهت اشتباه رسوندن برادر. کارمند نهایتا صد هزار دلار در سال میگیره که اگر اجاره خونه و خورد و خوراک رو کم کنه مابقیش هم میره واسه تفریح. یه تویوتا از دم قسط میگیره تا بعد چند سال صاحبش بشه. بنز و بی ام و مال رییس و مدیر هست که از پس هزینه های جانبی و مصرف سوخت بالا هم بر بیاد

        2. گاس فرینگ

          ۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (341 ديدگاه)

          توی ایران با تعرفه ها طرف ماشین ۲۰ هزار دلاری هیوندای هم سوار بشه ملت میگن مردک دزد معلوم نیست از کجاش آورده یه همچین ماشینی بگیره

  14. حسین دهمرد

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    متاسفانه استراتژی ب ام و جواب داده و بقیه ی جرمن ها هم روی میارن به طراحی های چشم درار مشابه ب ام و.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  15. سهیل

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (119 ديدگاه)

    به همین دلیله که من میگفتم بی ام و ۵ سال جلوتر از بقیه خودروسازها هست. طراحی بنز واقعا منسوخه. حتی چینی ها هم طراحی های زیبا تری دارن. دیگه دوران طرحهای پیرمردی تموم شده.
    این نشون میده حتی کمپانی مثل بنز هم اگر آینده نگری و بازاریابی دقیقی نداشته باشه کنار گذاشته میشه. متاسفانه بنز دیگه حتی لوکس ترین خودروی تولیدی هم نیست. سالهاست که پرفروش ترین هم نیست. فکر کنم بنز فقط به امید طرفدارهای ایرانیش نشسته.

    موافقم 8
    مخالفم 8
  16. الف.ی

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    در اولین گام این طراحی دورنگ باید حذف بشه و فقط در بعضی مدل های مخصوص ارائه بشه
    ظاهرا تا زمانی که گوردون واگنر هست قرار نیست طراحی ماشینای مرسدس پیشرفتی داشته باشن
    اون چراغای مزخرف عقبو نگاه کن تروخدا

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. سهیل

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (119 ديدگاه)

      اتفاقا جلوش بدتره. انگار دو تا باند گذاشتن رهگذر ها هم آهنگ ها رو گوش کنن😁

  17. علی

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    طراحیش ضعیفه نسبت به رقبا
    طراحی داخلی هم که فاجعست.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  18. Hamidreza Kafaee

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس برای همه مشخص شد که BMW یعنی چی بنز سوارها هم فهمیدن ، مثل مدیر بازنشسته بنز که بعد از بازنشستگی BMW i8 سوار میشد.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. Ali

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    just bmww ❤️

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. Lamberto

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    ماشین های اشغال گجتی که فقط غرق در تاچ اسکرین و هوش مصنوعی هستن
    تو اینجور ماشینا فقط بائو اپراتور باشی هیچوقت نمیتونی راننده واقعی باشی
    تکنولوژی های نرم افزاری که فقط انسانو تنبل تر میکنه که طرف نمیخواد حتی یه دکمه مکانیکی لمس کنه میشه رخ دادن چنین فاجعه هایی در دنیا

  21. Lamberto

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    آدم کابین کلاسیک و مکانیکی مازراتی گرن توریزمو نسل پنج و شش کواتروپورته رو ول کنه بچسبه به این کامپیوتر های سوار بر چهار چرخ

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا