مرسدس بنز از پروتوتایپ نسخهٔ الکتریکی کِشندهٔ آکتروس با نام eActros رونمایی کرده است. این یک کشندهٔ سنگین است که برای مسافتهای طولانی طراحی شده و برای اولین بار در نمایشگاه حملونقل هانوفر در آلمان به نمایش درآمده است. eActros در ظاهر شباهت زیادی به آکتروس دیزلی دارد اما جلوپنجرهٔ آن بهطور کامل حذف شده و یک نوار LED باریک هم بین چراغهای آن کشیده شده است. البته به گفتهٔ مرسدس، این هنوز یک طراحی اولیه است و ممکن است در نسخهٔ تولیدی تغییراتی را تجربه کند.
بااینحال چیزی که در این کشنده اهمیت دارد عملکرد و کارایی است. eActros با باطریهایی با حداکثر ظرفیت ۶۰۰ کیلووات ساعت ارائه خواهد شد که با هر بار شارژ کامل، بردی بیش از ۵۰۰ کیلومتر را فراهم میکنند؛ اما حتی با وجود این باطریهای بزرگ، به گفتهٔ مرسدس، رانندگان میتوانند به لطف جایگاههای شارژ ویژهٔ مگاواتی که در حال آزمایش هستند، از ۲۰ تا ۸۰ درصد از باطریهای کامیون خود را ظرف ۳۰ دقیقه شارژ کنند.
علاوه بر این، برخلاف کِشندههای معمولی، کل وظیفهٔ تأمین انرژی حرکتی بر عهدهٔ eActros نخواهد بود زیرا به گفتهٔ مرسدس، شرکتهایی مثل Trailer Dynamics و Krone، در حال توسعهٔ eTrailer یا همان تریلرهای الکتریکی هستند. این تریلرها با باطریها و محورهای موتوردار خود میتوانند برد eActros را افزایش دهند. به تخمین مرسدس، با این ترکیب، کامیون میتواند با هر بار شارژ تا بیش از ۸۰۰ کیلومتر را طی کند.
از سوی دیگر، مرسدس روی یک کامیون یکپارچه هم کار میکند که کشنده و تریلر را در یک واحد ادغام میکند. از این گذشته، باطریهای این کامیونها از نوع آهن لیتیوم فسفات هستند تا عمر طولانیتر و انرژی قابلاستفادهٔ بیشتری داشته باشند. به لطف این ویژگی، گفته شده eActros مثل نسخهٔ دیزلی برای ۱۰ سال دوام و پیمایش بیش از ۱.۲ میلیون کیلومتر طراحی شده است.
برای تأمین نیروی محرکه، در این کشنده از نسل جدید اکسلهای الکتریکی استفاده شده که بهطور مداوم ۵۳۶ اسب بخار قدرت تولید میکنند درحالیکه این رقم در مقاطع کوتاهی میتواند به ۸۰۵ اسب بخار برسد. eActros اولین کامیون تمام الکتریکی مرسدس بنز خواهد بود که روی خط تولید خواهد رفت. قرار است تولید این کشنده در سال ۲۰۲۴ در کنار نسخهٔ معمولی آغاز شود.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۳۰ شهریور ۱۴۰۱جذابه اما اکتروس جلو پنجره بنزینی قشنگ تره
فرامرز
۳۰ شهریور ۱۴۰۱دیزلی منظورته
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۳۰ شهریور ۱۴۰۱اره یک لحظه هنگ کرده بودم
ایرانی.
۱۰ مهر ۱۴۰۱اکتروز بنزینی؟؟؟!!!!!
من گازوئیلیشو بیشتر میپسندم!
—
Alan.r
۳۰ شهریور ۱۴۰۱قدرت و بردش کاملا قابل قبول و عالیه و ایده تریلر الکتریکی هم خیلی جالب و کاربردیه ولی اگه جلو پنجره رو حذف نمیکردند خیلی قشنگ تر میشد
Erfan
۳۰ شهریور ۱۴۰۱دوستان عزیز این برد ۵۰۰کیلومتری بدون بار هست یا با بار محاسبه شدن؟
heshmat021
۳۰ شهریور ۱۴۰۱با ۶۰۰ کیلوات باطری ، بدون بار باید بردش ۳ هزار کیلومتر بشه
سدان ها باطری های حدود ۱۰۰ کیلواتی دارن و برد ۵۰۰ کیلومتری میدن
این با بار بردش ۵۰۰ کیلومتر
بهراد
۳۰ شهریور ۱۴۰۱اگه بردش با احتساب بار باشه که خیلی خوبه.
ایرانی.
۱۰ مهر ۱۴۰۱کجاش خوبه مال کشورهای اروپا خوبه که کوچیک هستن.
از بندر تا تهران که دوبار باید برای شارژ الاف بشی .
اگه تازه سر ۵۰۰تا شارژ باشه که معمولا نیست .
ماشین سنگین برقی برای خارج شهر مثل ایران هیچ وقت جواب نمیده.
برای کامیونت و کامیونهای داخل شهر ونهایت بین شهرهای کوتاه که نهایت ۳۵۰ کیلومتری جواب میده.
رانندگی بیابون مشخص نیست که دقیق بشه محاصبه کنی. بدرد معادن هم میخوره که هر شیفت یه شارژ بار ببری. راه زیادی تا برقی کردن خودروهای باری بین کشوری هست. حالا یه بار از بندر عباس تا بندر آستارا چقدر باید زمان برای شارژ الاف بشی؟ تا زمانی که باطری نسل بعد نیاد یا پنل خورشیدی پرقدرت و سبک ساخته نشه ایران با همون سوخت فسیل تو جاده ها میتازن.
فرشید
۳۰ شهریور ۱۴۰۱هدف بنز برای نسخه دیزلی با اون همه کیفیت و کارایی 10 ساله بعد اینجا زیر 30 سال کارکرد اصن شوخیه
ناسیونالیست
۱۲ دی ۱۴۰۱اقا من یه ایده دارم میشه اتوبان های کشور رو یه لاینش رو عین قطارهای برقی که با اتصال از بالا برقش تامین میشه اونم با سرعت سیصد کیلومتر سیم کشی کرد و یه باطری خیلی کوچکتر گذاشت رو ماشین و لاین برقدار فقط مخصوص ماشین های سنگین باشه اینجوری عملا برد ماشین های برقی بی نهایت میشه البته هزینه ساخت اتوبان یه مقدار زیاد میشه ولی ارزشش رو داره
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳۰ شهریور ۱۴۰۱چرا پدال باید همچین خبری بزاره نکنه خودرو بوده
Payfast
۳۰ شهریور ۱۴۰۱باتری رو تو تریلر کار گذاشتن؟ =|
۹۱۱
۳۰ شهریور ۱۴۰۱اکتروس بنزینی خیلی خوشگل تره. قبلا هم گفتم بازم میگم ون ها، کامیون ها باید بنزینی باشن. چون برای کار هستن
شاپور
۳۰ شهریور ۱۴۰۱منظورت گازوئیلیه؟
۹۱۱
۳۰ شهریور ۱۴۰۱اره، یه دقیقه حواسم نبود. ممنون از شما
Mohsen
۳۱ شهریور ۱۴۰۱بلاخره تا ابد بنزین نیست.
۹۱۱
۳۰ شهریور ۱۴۰۱پدال لطفا به این کاربر ها زیاد اهمیت نده چون چیزایی که هیچ ربطی به ماشین نداره رو وارد سایت میکنن و دعوا درست میکنن
۹۱۱
۳۰ شهریور ۱۴۰۱حرف حق
ilia2008
۳۰ شهریور ۱۴۰۱اینجا جای این کار ها نیست
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳۰ شهریور ۱۴۰۱دقیقاً
Porsche 911
۳۰ شهریور ۱۴۰۱طراحی اش بشدت زیباست
اگر برد الکتریکی اش با احتساب حداکثر بار باشه
عالی خواهد بود
مرسدس همیشه برندی پیشرو و بی نظیر بوده و هست
شکی درش نیست
ابی
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ولی خداوکیلی به این ۱۹۲۱ما نمیرسه .یزره روحیه بدین به دوستان ایران فرقون دیزل .ممنون
ابی
۳۰ شهریور ۱۴۰۱واقعا بی نظیره .بنز افتخار آلمانیا هستش که راحتیشا وتکنولوژیشا به کل جهان اهدا کرده ولی ما ایرانیا به خاطر حمایت از فرقون سازها محروم هستییم
ایرانی.
۱۰ مهر ۱۴۰۱محروم شدیم!!!!!!
میدونی قبل انقلاب سهام دار اعظم کارخانه بنز دیزل از آن ایران بود!!!!
چرا قبل از انقلاب نمایندگی بنز دیزل صاف تو ایران ساخته شد و تولید تو ایران هم صادر میشد و هم تو کشور فروخته میشد.
اون سهم ایران چی شد!!!!؟
بله فروخته شد به خود بنز و بقیه سهام داران.!
پول دادن؟
نه. بجاش کمپرسی مایلر دادن.
کی این کار کرد؟!!!!!!
…
سهام فلیپس. سهام بوئینگ. سهام … الان اگه بودن کارخانجات اونا تو ایران شعبه و سهم و اشتغال داشتن.
ابی
۳۰ شهریور ۱۴۰۱امروز یه ۱۹۲۱ دیدم تو جاده بخدا زهره ترک شدم از هر طرف سواری نزدیکش بشه مثل تمساح میخوردش خیلی خطرناکه نمیدونم کی میخوان این اسباب عزراییل را جمع کنن.یکی از دوستان داره میگه چند وقت پیش یه ۴۰۵ منحرف شد رفت زیر ماشین ۴ کشته اگر ارتفاع استاندارد بود شاید این اتفاق نمی افتاد
امیر
۶ مهر ۱۴۰۱به به
ایران خودرو دیزل هم قراره کشنده با اسم
آتامان بزنه با اتاق فوتون وموتور بنز