مرسدس بنز

مرسدس SL65 AMG بلک سریز، باابهت‌تر از بنزهای امروزی!

بله قطعاً مرسدس AMG GT بلک سریز خودروی فوق‌العاده‌ای است ولی اگر بخواهیم یکی از جذاب‌ترین و چشمگیرترین مدل‌های بلک سریز مرسدس بنز را انتخاب کنیم، آن قطعاً SL65 AMG خواهد بود. درحالی‌که AMG GT بلک سریز برای ارائهٔ بهترین پرفورمنس در پیست توسعه پیدا کرده است، SL65 AMG بلک سریز قدیمی بیشتر روی عملکرد خیابانی تمرکز داشت و به همین دلیل هیچ‌کدام از قطعات آئرودینامیکی وحشیانهٔ AMG GT در آن دیده نمی‌شود. همین موضوع، SL داستان ما را به ترکیبی عالی از ابهت و جذابیت تبدیل کرده است.

حال یک دستگاه از این خودرو که به‌خوبی نگهداری شده برای فروش گذاشته شده است. این SL65 AMG بلک سریز مدل ۲۰۰۹ است و تنها حدود ۳۰ هزار کیلومتر کار کرده است. این خودرو با دفترچه راهنمای اصلی و سوابق تعمیر و نگهداری به فروش می‌رسد. مرسدس تنها ۳۵۰ دستگاه از SL65 AMG بلک سریز تولید کرد که از این تعداد ۱۷۵ دستگاه در ایالات‌متحده به فروش رسیدند. این نمونه‌ای که برای فروش گذاشته شده، در ابتدا به خریداری در کالیفرنیا تحویل داده شده است اما در سال ۲۰۱۱ به ژاپن فرستاده شد تا اینکه سال گذشته دوباره به آمریکا بازگشت.

این SL بلک سریز به رنگ سفید الماسی متالیک است و روی رینگ‌های ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب قرار گرفته که با لاستیک‌های میشلن پایلوت کاپ ۲ پوشیده شده‌اند. پشت این رینگ‌ها هم کالیپرهای ترمز نقره‌ای‌رنگ خودنمایی می‌کنند. در داخل کابین هم صندلی‌های برقی دیده می‌شود که با چرم مشکی پوشیده شده‌اند. همین چرم روی داشبورد، غربیلک فرمان و درها هم دیده می‌شود درحالی‌که تریم‌های فیبر کربنی مختلفی هم در جای‌جای کابین خودرو به چشم می‌خورد.

در سینهٔ SL65 AMG بلک سریز یک نیروگاه ۶ لیتری V12 توئین توربو با ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این موتور به یک گیربکس پنج سرعتهٔ خودکار متصل شده تا نیروی عظیم خود را از طریق یک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب انتقال دهد. بالاترین قیمتی که تاکنون برای این SL65 AMG سفیدرنگ پیشنهاد شده ۳۳۶ هزار دلار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    بشدت زیباست، شخصیتش کاریزماتیکه، با ابهته

    موافقم 89
    مخالفم 3
  2. GMA

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    👑💎The best or nothing💎👑

    موافقم 64
    مخالفم 7
    1. ممد ژانگولر

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      مرسدس بنز عضلانی به مفهوم واقعی که میگن اینه ها

      ماسل آمریکایی کش زمانش 👌

      خدا پدر دختر مرسدس بنزو بیامرزه چیا تحویل دنیا داد 😎

      موافقم 74
      مخالفم 11
      1. کافر مقدس

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        تایم این ماشین در پیست های مختلف از خیلی ها کمتره در قیاس با SLR و SLS به شدت ضیعفتر عمل کرده

        تایم هایی که زده رو یک چک کن حرفات فکت نداره چون کار اندر درایو اون موقع تو پیست برده تست کرده اینم خلاصه تست که این مرسدس بین داج وایپر و کوروت و لامبورگنی رتبه ش سوم شده

        این قسمت آخر تست هست با تایم 4 دقیقه کامل ش تو همون کانال هست

        https://www.youtube.com/watch?v=GpzDl3X266k&ab_channel=CarandDriver

        با فکت باید از یک چیزی اسطوره ساخته بشه نه با تیراژ پایین

        اینم تست کلارکسون که این ماشین تایم ش پایین تر از 911 و کوروت قرار گرفته با 12تا سیلندر!

        https://www.youtube.com/watch?v=ojBTxVJleF4&ab_channel=GearTopTV

        حتی ماشین دست کلارکسون یکسری بهبود در اسپویلر و ورودی هوا جانبی داشت

        و اما نسخه amg این ماشین . میبینم که کندتر از برخی رقبا عمل کرده

        https://www.youtube.com/watch?v=ojBTxV313JleF4&ab_channel=trickydownu

        مشکل فن بودن همینه که فکت دوست ندارن و دنبال آمار ارقام نمیرن و اشتباه بزرگ اینجا رخ میده . ماسل کار کیلر؟ اصلا رقابتی با ماسل کارها نداره رقیب هاش کوروت و پورشه 911 اینا هستن که از همه شون تایم و پرفرمنس کمتری داشته . شعار نده برادر واقعیت چیز دیگری ست این حرفا بی پایه اساس و درست نیست . برای یک 12سیلندر با این خروجی جالب نیست آمار ارقام ش

        کلارکسون هم بهش نگفت کیلر و اتفاقا گفت تنبل ولی شما میگی کیلر ! ! ! !

        موافقم 10
        مخالفم 46
        1. ممد ژانگولر

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (4150 ديدگاه)

          داداش کافر مقدس من از نظر توان موتوری با این دقت که گفتی منظورم نبودا

          بیشتر روی طراحی ظاهری گفتم که ماسل آمریکایی ها رو قورت میداد نسبن زمان خودشم
          حتی از نظر موتوری هم به نظرم روی حرف کلارکسون که همرو سر کار میذاشت و شوخ بود نمیشه زیاد حساب کرد

          کلا نگاه بهش میکنی همرو قورت میده چه برسه سوارش بشی

          شاهکاری بود برای خودش

          همه چی مگه شتابه داداش ؟!!!

          موافقم 21
          مخالفم 2
        2. Sina10

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (2429 ديدگاه)

          خیلیا عاشق SL65 بودن حالا این استاد میخواد با اعداد اونو زیر سوال ببره
          مگه همه چیز اعداده ؟ عدد هیچ وقت اسطوره نمیسازه ، این عدد فقط میتونه در تقویت شخصیت اثر داشته باشه
          هیچ وقت نمیشه با عدد یه اسطوره و ماشین محبوب رو زیر سوال برد
          کلا بنز های بلک سریز به درد کسی که دنبال اعداده نمیخوره
          بوگاتی ویرون یه اسطوره است ولی از RS3 جدید توی نوربرگرینگ سریعتر نمیره
          اینکه یه هاچبک مدرن معمولی از یه ماسل کار قدیمی سریعتره باعث نمیشه چیزی از ارزش های اون کم بشه
          این ماشینم بی عیب نیست ، کلارکسون هم از راحتی ماشین ناراضی بود و قیمتشم براش جالب نبود ، راست هم میگفت ، SL معمولی خیلی بیشتر بدرد میخورد و کلارکسون به نظرم اشتباهش این بود که توی ذهنش ، SL65 یه SL معمولیه که یکم قوی تر شده ، یه چیزی در حد فاصله مدل های استون مارتین در اون زمان
          ولی SL65 تغییراتش از این چیزا خیلی بیشتر بود

          خاص بودن و ابهت یه ماشین همینه که بعد از اون همه سال بر خلاف رقباش که کمتر در خاطره ها موندن ، این یکی رو با وجود اینکه شاید ازشون سریعتر هم نبود ، هنوز خیلی ها به عنوان یه شاهکار تاریخی میشناسن و در ذهن دارن
          این ماشین حتی توی پیست نشون داد میتونه از C63 بلک سریز هم شکست بخوره ولی باز هم چیزی از ارزش هاش کم نمیکنه ، ابهت طراحی ، موتور هیجان انگیز و گشتاورش و کنترلش چیزایی بودن که باعث شدن در یاد ها بمونه

          موافقم 24
          مخالفم 5
        3. GMA

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          «شعار نده برادر واقعیت چیز دیگری ست این حرفا بی پایه اساس و درست نیست»
          این حرفتون خطاب به ژانگولر بود یا من؟!

        4. 2311

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          باز بدتر از ایشون شمایی که لپتایم رو معیار پرفورمنس و کلارکسون رو منبع معتبر تلقی میکنی

        5. arshiaSVJ

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1750 ديدگاه)

          به نظرت اگه من تایم پیست دیمن رو با بقیه ماشینی پیست محور مقایسه کنم چی میشه.
          این ماشین برا تایم پیست نیست.
          اصلا دلت میاد این عروسک و ببری پیست؟!!!!

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. F22RAPTOR

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      بنظر من چراغهای پشت این ماشین تو top5قرار داره
      بسیار بسیار زیبا

      موافقم 41
      مخالفم 6
    3. کیانوش

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      سری بلک رو خراب کرد مرسدس با جی تی تو اسمش بلک باشه بعد با رنگ نارنجی معرفیش کنی ماشین عالیه ولی باید با ی برند جدید معرفیش میکرد نه بلک بلک رو باید با همون دستپخت قدیمی عرضه میکرد نه اینکه تبدیلش کنه به ی خودروی پیست

      موافقم 2
      مخالفم 2
  3. مسعود

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    خیلی زیباست…

    موافقم 49
    مخالفم 4
  4. Jhy

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    اول متن اشاره شد که این ماشین روی عملکرد خیابانی تمرکز داشته ولی دو سه تا تستی که من از این ماشین دیدم چیزای دیگه ای رو میگفتن

    موافقم 6
    مخالفم 9
  5. Reza_ar

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (270 ديدگاه)

    بنز قبلا تو زمینه طراحی خیلی بهتر بود cl و sl ‌وslsو slr‌وclsنسل اول و…همشون شاهکارن
    ولی الان‌ خوب کار نمیکنن
    ب ام و که گند زده و مدیرانش هم توهم دارن که طراحی های جدیدشون زیباست. سری هفت جدید که گل سر سبده

    موافقم 41
    مخالفم 5
  6. R@m!n

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    افول طراحی صنعت خودرو تو مقایسه این ماشین با ورژن 2022 کاملا به چشم میاد. خوشبختانه چند تا هم تو ایران هست اما فکر نمی کنم کیت واقعی AMG داشته باشن.

    موافقم 37
    مخالفم 5
    1. Philipp

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      در واقع فقط یکی هست
      که اونم SL500 هست با کیت بلک سریز

      هرچند کارو خیلی تمیز درآوردن

      موافقم 22
      مخالفم 2
  7. کافر مقدس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    ابهت بیشتر رو نظری ندارم ولی یکی از پرهزینه ترین مرسدس هاست

    قیمت ش هم به خاطر تیراژ محدوده وعلا رسما پول یک فراری رو داره میگیره صاحب ش . 12سیلندر خیلی هزینه و مکافات داره راندمان روزهای اول ش رو نمیده و در قیاس با خیلی از 6سیلندرهای امروزی هم کندن این ماشین ها . کارکرد کم دلیل نمیشه خواب بودن ماشین بیشتر استهلاک میاره . درجا کارکردن ماشین ها که در کیلومتر ثبت نمیشه وعلا جاهایی مثل تهران خیلی از ماشین ها تو ترافیک استهلاک سنگین دارن ایرانی خارجی هم نداره استهلاک

    فقط اهل کلکسیون میخرن که 2روز بعد گرونتر بفروشن .

    سری sls هم در آینده اینجوری میشن ولی تیراژ اونا بیشتره اینقدر قیمت نمیخورن حتی slsها هم هزینه دارن به خصوص اینکه یکسری مشکل در گیربکس و سنسور دارن

    https://mbworld.org/forums/sls-amg-gullwing-c197-r197/785012-just-bought-sls-now-reading-about-dct-problems.html

    نمونه 2011 اس ال اس یک مقدار مشکلاتش پیچیده تر شده بودن و هنوزم مشتری این نوع ماشین ها باید هزینه زیادی کنن

    https://vehicle.firestonecompleteautocare.com/mercedes-benz/sls-amg/2011/maintenance/transmission/#:~:text=Mercedes%2DBenz%20SLS%20AMG%20transmission%20problems%20can%20present%20themselves%20as,coming%20from%20under%20the%20hood.

    موافقم 13
    مخالفم 48
    1. R@m!n

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      این یه چیزه طبیعی تو محصولات سطح بالا هست نباید انتظار استهلاک پایین رو داشت و بخاطر پیچیدگی بالا کوچکترین عیبی به تمام بخش ها آسیب می زنه، حق بیمه و هزینه نگهداری هم همینطوره. لینک هایی که فرستادی رو کامل بخونی اتفاقا نظرات سایت mbword خیلی هم مثبته راجبش یا اون یکی لینک داره راجب مشکلات ماشین و راه های پیشگیری و تبلیغ اون مجموعه میگه.

      از فراری تا پورشه و…. همینه قرار نیست انتظار موندگاری یه تویوتا کمری ازش داشته باشی. برای مثال راجب فورد جی تی چند تا نمونه موتور از کار می افتاد، مشکل به خاطر عدم هماهنگی زمان بندی پاشش سوخت و میزان هوای تولیدی توربوها بود چون این عمل تحت فشار بالا و سرعت خیلی زیاد انجام میشه باعث می شد کامپیوتر تشخیص بده برای جلوگیری از آسیب موتورو از کار بندازه که با مراجعه به نمایندگی و تنظیم دوباره این مشکل رفع می شد.

      موافقم 27
      مخالفم 7
      1. کافر مقدس

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        پیچیدگی ارتباطی با موندگاری نداره آنچنان . نمونه ش نیسان جی تی آر و هوندا nsx و سوپرا …

        خوده تویوتا هم کم پیچیده نیستن در مدل های لندکروز و… تعلیق های پیچیده با راندمان پیچیده دارن ولووو های ماندگار هم کم پیچیده نیستن . برخی نسل های پورشه 911 به عمر 10سال رسیدن و ماستنگ 11 . آئودی تی تی 10

        حرفای شما با مطالعه جدید iSeeCars در تضاده فکت علمی میخواد که خوده اون سایت گذاشته

        تو مطلب بهترین ماشین ها با ماندگاری بالا خوده متن به این موضوع اشاره کرده که پیچیدگی دلیل بر عمر یا استهلاک زیاد نیست عوامل بسیاری درگیره

        این حرف علمی نیست هرچی پیچیده تر عمرش کمتر! 12سیلندر بودن این انجین هم پیچیدگی خاصی نداره در قیاس با یک فراری

        موافقم 4
        مخالفم 14
        1. R@m!n

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          من از عمر یه ماشین صحبت کردم ؟؟؟ شما راجب هزینه ها و مشکلاتش گفتی منم گفتم همه ماشین های سطح بالا این مشکلات رو دارن و هر چی پیچیدگی و میزان فشار وارده به اجزای خودرو بیشتر باشه استهلاک هم بیشتره اما دلیل بر عمر کوتاه نیست اگر به ماشین برسی به موقع سرویس کنی و از همه مهم تر ظرفیتشو بشناسی میشه بیشتر از یه دهه یا هر وقت که مالک خواست استفاده کنه.
          قطعا یه ماشین به اصطلاح high performance عمر کمتری نسبت به یه نمونه شهری داره این نه نیاز به فکت خاصی داره یا بررسی علمی اما میزان عمر به نحوه استفاده مالک بستگی داره.

          موافقم 15
          مخالفم 5
      2. Sina10

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        جالبه که فورد جی تی رو مثال زدی
        دقیقا همین کلارکسون که بالاتر دربارش صحبت شد نظرش درباره جی تی قدیمی خیلی جالبه

        اسمش مرسدس بنزه
        قرار نیست مثل یه E کلاس قدیمی مقاوم باشه
        اسمش فورده ، قرار نیست اینو بزاریم در کنار فیستا
        به هر حال ماشینی با این قیمت تویوتا هایلوکس که نیست این اشکالات ریز درشت واسه این ماشین با پیچیدگی های فنی خودش و توی این سطح قیمتی طبیعیه اونم توی اون دوران که استهلاک سدان های مرسدس و ب‌ام‌و هم وحشتناک بود چه برسه به SL65
        این چیز ساده ایه ، توقع دوام بالا و استهلاک و هزینه کم از بنز amg بلک سریز V12 ، مثل اینه که یه پیکاپ کاملا معمولی فورد رنجر یا ماوریک ، توی پیست از مکلارن سنا سریعتر بره!!!

        موافقم 7
        مخالفم 1
    2. Clean energy (صیانت!)

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      😂😂😂😂

      موافقم 14
      مخالفم 2
  8. MjM

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (740 ديدگاه)

    هر وقت این ماشینو میبینم یاد جرمی میفتم ک زد کنار پیاده شد رفت رو چندتا سنگ نشست و گفت اینا خیلی راحتتر از صندلی این ماشینن :)))

    موافقم 13
    مخالفم 28
  9. Nima

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    همیشه عاشق این ماشین بودم
    قیمتشم ارزش داره.

    موافقم 24
    مخالفم 3
  10. Nima

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    این دندش اتوماتیکه
    چرا گفتن دستى؟

    موافقم 10
    مخالفم 1
  11. NAVID۰۰۹۸

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    فقط باید گوشه‌ای پارکش کرد و ساعت‌ها دورش چرخید و لذت بُرد !

    موافقم 34
    مخالفم 5
  12. ‌...

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (4900 ديدگاه)

    این مگه امروزی نیست ؟؟! 😂

    موافقم 2
    مخالفم 9
  13. Philipp

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    این ماشین در زمان خودش بدلیل وجود SLR و SLS و پرفورمنس بسیار ضعیف‌ترش از اون دو توی پیشت اصلا توجهی که لیاقتش رو داشت دریافت نکرد
    ولی توی یکسال گذشته بخاطر طراحی فوق‌العادش که هر رنگی روش زیبایی خاص خودش رو داره و موتور هیولاش اون توجهی که از دست داده بود رو پس گرفت
    دو برابر شدن قیمتش و رسیدن به ۴۴۰ هزاردلار هم اینو تایید میکنه

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. the one

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      440 هزار تا کجا 340 هزارتایی که تو اینجا ذکر شده کجا

      موافقم 1
      مخالفم 4
  14. Alan.r

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    خیلی دوسش دارم هم فوق‌العاده زیبا و با ابهته هم یه موتور غول پیکر قوی و باحال داره

    موافقم 9
    مخالفم 2
  15. رامتین

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    بنظرم طراحیهای در این 10 سال افت کردند. البته طراحی بغل خودرو همواره در حال پیشرفت هست اما نمای خودرو در بخش جلو و عقب نمایان میشه. فقط میتونم بگم طراحی در کابین پیشرفت خوبی کرده.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  16. Jdm باز

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    این یعنی بنز واقعی، این یعنی amg///

    موافقم 12
    مخالفم 2
  17. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    Sl63بهتره مخصوصا صداش

    موافقم 2
    مخالفم 2
  18. ابوالفضل

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    خدا در حال هیچ ملتی تغییر ایجاد نمیکند مگر اینکه خودشان بخواهند
    مثال مردم ماست همه بد شدن

  19. ahmad

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    یه زمانی واقعا عاشق این ماشین بودم،طراحیش عالیه،یه قسمت از تاپ گیر جرمی کلارکسون یه sl500 معمولی و یه slr مکلارن و یکی مثل اینو میاره و با هم مقایسه میکنه ،اون قسمت رو بیش تر از ده بار دیدم

  20. علی گلی زاده

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظرم یکی از خوشگل ترین ماشین های جهانه،از نظر ابهت یه جرات میگم یا ابهت ترین ماشین جهانه.ادم از دیدنش سیر نمیشه.هر رنگی بهش میاد.
    حتی موتورش هم با ابهته.
    ۶ هزار سی‌سی ۱۲ سیلندر توربو.

  21. امیررضا

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    این ماشین معنای بنزه. اصلا عشقه لامروت. موتور دوازده سیلندر خوش صداش همیشه عالی می‌نوازد.
    بی‌رقیب و زیبا. واقعاً آفرین به مرسدس بنز 🙌

  22. مهدی

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اول ابهت رو ساختن بعد ماشین گذاشتن روش

  23. حسام

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خوراکه خودمه

  24. علیرضا

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (225 ديدگاه)

    یکی از اولین ماشینای دوران خودش بود که به گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن رسیده بود

    کسی میدونه علت تفاوت زیاد اسب بخار و گشتاور این موتور با دو توربو چیه؟
    چون معمولا با وجود توربو به هم نزدیک میشن این دو عدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا