مرسدس بنز پسازاینکه متوجه شد اهداف الکتریکیسازیاش بیشازحد بلندپروازانه بوده، اکنون قصد سرمایهگذاری بزرگی روی پیشرانههای درونسوز دارد.
مدیرعامل این شرکت «اولاً کالنیوس» در مصاحبهای با یک نشریهٔ آلمانی گفته است پیشرانههای درونسوز تا دههٔ ۲۰۳۰ دوام خواهند آورد اما برای مطابقت این موتورها با مقررات سختگیرانهٔ آلایندگی به سرمایهگذاریهای هنگفتی نیازی خواهد بود. این شرکت فقط طی سال جاری ۱۴ میلیارد یورو تنها روی بخش خودروهای سواری خود سرمایهگذاری میکند. این هزینه برای تکنولوژیهای پیشرفتهٔ درونسوز و همینطور الکتریکیسازی و دیجیتالیسازی در نظر گرفته شده است. هرچند مدیرعامل مرسدس مشخص نکرده که شرکت چقدر برای پیشرانههای درونسوز هزینه خواهد کرد اما گفته است که این بودجه بیش از برنامهریزی قبلی خواهد بود.
کالنیوس در مورد بهروزرسانی میاندورهای S کلاس که برای سال ۲۰۲۶ برنامهریزی شده گفته است:
ما روی بهروزرسانی پیشرانهٔ درونسوز جدید S کلاس بسیار بیشتر از هزینهای که معمولاً برای فیسلیفتها صرف میکنیم، سرمایهگذاری کردهایم
هدف مرسدس این است که پیشرانههای درونسوز خود را در بالاترین سطح تکنولوژی نگه دارد و به گفتهٔ کالنیوس، بدون صرف هزینهٔ کلان برای پیشرانههای بنزینی و دیزلی، بخش خودروهای درونسوز این شرکت در سال ۲۰۲۷ تا ۲۰۲۸ بهطور ناگهانی متوقف خواهد شد.
وی همچنین به چگونگی بهروزرسانی پیشرانهها برای اینکه تمیزتر شوند و بتوانند با مقررات آلایندگی یورو ۷ مطابقت پیدا کنند هم اشاره کرده است. مرسدس قصد دارد تمام پیشرانههای درونسوز و گیربکسهای خود را تغییر دهد تا مشمول جریمههای هنگفت نشود. به گفتهٔ کالنیوس، پیشرانههای آینده تا حدی الکتریکیسازی خواهند شد و بنابراین انتظار میرود موتورهای هیبریدی بیشتری در سبد محصولات مرسدس ببینیم. ازآنجاییکه برنامهٔ انتقال این شرکت به خودروهای الکتریکی طبق برنامه پیش نرفته است، مرسدس اکنون میخواهد خود را با شرایط جدید تطبیق دهد. این خودروساز آلمانی سه سال پیش اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵ حدود نیمی از فروش شرکت به مدلهای الکتریکی و پلاگینهیبریدی اختصاص پیدا خواهد کرد. این شرکت حتی قصد داشت تا سال ۲۰۳۰ در برخی کشورها که شرایط بازار اجازه دهد، تمام الکتریکی شود.
مرسدس اما پس از مواجهه با واقعیت، چارهای جز تنظیم مجدد برنامهها و اهداف خود ندارد. این شرکت حالا پایان دههٔ جاری را برای اختصاص نیمی از فروش خود به خودروهای هیبریدی و الکتریکی در نظر گرفته است. بااینحال، به گفتهٔ کالنیوس، هدف نهایی برای رسیدن به کربن خنثی در سال ۲۰۴۰ تغییری نکرده است. وی همچنین شایعات در مورد لغو توسعهٔ پلتفرم نسل بعدی EQS را هم رد کرده و گفته این پروژه با سرعت بالایی در حال اجرا است. علاوه بر این، مرسدس برنامهٔ احداث هشت گیگافاکتوری برای ساخت باطری را هم کنار نخواهد گذاشت اما این تأسیسات کمی دیرتر از برنامهٔ اولیه آماده خواهند شد. در همین حال، مرسدس برای کار روی پیشرانههای هیبریدی هم با جیلی قرارداد دارد.
مازیار
۹ تیر ۱۴۰۳برقی آری یا نه؟
چه کلاف سردرگمی شده
Anti BTS
۹ تیر ۱۴۰۳برقی بلخره میاد.اما الان وقت همه گیری نیست
من بنظرم الان تا یک دهه بعد دوران هیبریده
تا باتریا تراکم انرژی بالا و قیمت پایین پیدا کنند و زیرساختای شارژ تو کشورای مختلف فراهم بشه
بعد از اون برقیا کم کم اکثریت رو در اختیار میگیرن
یه استارتاپ بریتانیایی بنام NyoBolt هم کانسپت جالبی رونمایی کرده که البته تا تولید فاصله داره اما با یه باتری کوچیک ۳۵ کیلوواتی و مقاوم ، تنها ظرف ۴ و نیم دقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ میشه و ۱۲۰ مایل به بردش اضافه میشه
بنظرم خیلی جالبه . بجای باتری بزرگ و زمان شارژ طولانی از یه باتری کوچیکتر در عین حال سرعت شارژ بالا استفاده بشه . اکثر مردم قرار نیست هر روز صدها مایل مسافرت کنند.
https://www.motor1.com/news/724904/nyobolt-sports-car-prototype-fast-recharge/
میثم
۱۰ تیر ۱۴۰۳خودرو های برقی هم آلودگیهای خاص خودشون رو دارن
در اینده مشخص خواهد شد،وقتی فراگیر شدن
Mohseven
۱۰ تیر ۱۴۰۳خوشم میاد تازه دارن به حرف تویوتا میرسن جایی که مدیر عاملش گفت به سمت برقی نمیریم به صورت کلی و درون سوزهامونو بهترو بهتر میکنیم همه مسخره کردن…
T.50
۱۰ تیر ۱۴۰۳پدال لیست های مختلف J.D.Power 2024 منتشر شده. خبرشو بزارید
froG-driVer
۱۰ تیر ۱۴۰۳جانم مرسدس هشت سیلندر🤩🤩
Mercedes
۱۱ تیر ۱۴۰۳بنظرم دو دسته میشه
چین و کره تکنولوژی برقی پیشرفته دارن
امریکا و اروپا و ژاپن تکنولوژی بنزینی و درون سوز پیشرفته
احتمالا هر کسی راه خودشو بره و بازار رو تامین کنه در مناطق تحت مالکیت خودش
۹ تیر ۱۴۰۳به نظر من پیشرانه درون سوزی درست کنند که یک باک ریز کوچیک داشته باشه و ۱۲ یا ۸ سیلندر باشه ولی در ۱۰۰ کیلومتر یا ۱۰۰۰ کیلومتر فقط یک لیتر بنزین مصرف کنه و ظرفیت باکش کمتر از ده لیتر باشه
پیشرانه هایی که هیچ آلایندگی نداشته باشن ولی روح داشته باشن .
Taha Ayoobi
۱۰ تیر ۱۴۰۳خیلی فضاییه ولی اگه بشه که عالی میشه
JaMsHiD-R1988
۱۰ تیر ۱۴۰۳سید پژو ماشین ساخته ۳۵۰ اسب با مصرف سوخت دو لیتر
حالا درسته این چیزی که میگی شدنیه
ولی مشتی دوازده سیلندر و مصرف یک لیتر؟
R@min
۹ تیر ۱۴۰۳مثل خر وامونده دور خودشون می چرخن و شدن ملعبه دست یه مشت سیاستمدار قالتاق و قوانین الکی نه راه پس دارن نه پیش بعد میگن چین از کجا اومد ؟؟
نه به اون 25 سال قبل که تمام بازار اروپا برای آلمانیا پاکسازی کردن نه به الان که با سیاست های نمایشی سالانه میلیاردها دلار سرمایه این برندا سر هیچ از بین میره.
ARIAN
۹ تیر ۱۴۰۳من از همون قبل هم سرنوشت تصمیم بنز رو میدونستم. بعید بود از بنز این بی تجربگی که حالا دوباره به روال قبلی برگشت. یه نفر هم بود توی کامنتا که خیلی داشت به بقیه تاکید میکرد که ماشینای درونسوز به زودی منقرض میشن چیشد حالا آقای… 🤣
kasra
۹ تیر ۱۴۰۳هی ببین بنز داره با تاریخچه شرکتش بازی میکنه یعنی چی برقی کجا مرسدس 190E W140 W124 هی کجایی گذشته که بدون تو زندگی رنگ نداره
JaMsHiD-R1988
۱۰ تیر ۱۴۰۳استرس نگیر داش
هر جای جهان ماشینای درون سوز نابود بشن ایران نابود نمیشه
هنوز چهل سال دیگه جا داره از XU7 شیره بکشن😂
car lover
۹ تیر ۱۴۰۳در حال حاضر بهترین کار واسه همه حفظ پیشرانه درونسوز در کنار سیستم های هیبرید معمولیه، البته نه سیستم هیبرید بدردنخوری مثل بیمو. سیستم های هیبرید تویوتا مثلاً. همونطور که دوستمون اشاره کردن وقتی سیستم هیبرید در کنار موتور درونسوز میتونه مصرف رو به 1 یا 2 لیتر برسونه دیگه خیلی مشکل ساز نیست. هم موتور بنزینی رو دارید در هر شرایطی که بخواید بنزین و همه چی گیر میاد و هم یه موتور برقی و که مصرف سوخت رو پایین میاره و به موتور کمک میکنه. یه کار کاملا منطقی و درست
سوشیانت
۱۰ تیر ۱۴۰۳نه اتفاقا موتور درون سوز بدون سیستم هیبرید خیلی بهتره
abbas
۹ تیر ۱۴۰۳باز دم مرسدس گرم ک فوری فهمید اشتباهشو هم روی پلتفرم فضایی و هم موتور های بیخود تمام برقی
آینده قطعا دست پیشرانه های دوگانه تلفیقی از احتراقی و برقی… حداقل تا ۵۰ سال آینده همینه
امید وارم ک بی ام و هم از خر شیطون بیاد پایین و مثل کلاغی نباشه که راه رفتن خودشم یادش بره
Anti BTS
۹ تیر ۱۴۰۳پلاگین هیبرید ، بهترین راه حل موجوده
برای برقی سازی عجله شد و فشار شدیدی به خودروسازا اومد . امثال فورد و جی ام و بنز و آئودی و غیره تهش فقط با میلیاردها هزینه رو به رو شدن.
باتریا دارن تکامل پیدا میکنند و سرعت شارژ و تراکم انرژیشون داره روز به روز بالاتر میره . تا ۵ – ۱۰ سال آینده باتریا پیشرفت بسیار خوبی میکنند و زیرساختا و جایگاه شارژ متعدد احداث میشه و تازه بستر برای برقیا آماده میشه . پایین اومدن هزینه باتری و قیمت تمام شده خودروی برقی هم یه عامل مثبت دیگهست
یه مقاله هم بود که از تمایل ۵۰ درصد مالکان خودروی برقی در امریکا و استرالیا برای برگشت به درون سوز خبر میداد. اکثرا هم از شارژ و زیرساخت گله داشتند
سوشیانت
۱۰ تیر ۱۴۰۳راه حل؟! مگه مشکلی وجود داره ماشین ها تاثیر خیلی کمی در آلودگی هوا دارن همون درون سوز باشه بهتره
علیزاده
۹ تیر ۱۴۰۳یه مدل موتور رو دیدم که دود ناشی از احتراق سیلندر بغلی رو به یکی دیگه سیلندر انتقال میده که باعث پایین رفتن پیستون میشه و این طرح به شدت میتونه مصرف سوخت و آلایندگی رو کاهش بده
car lover
۱۰ تیر ۱۴۰۳موتور های skyactive مزدا رو میگید؟
علیزاده
۱۰ تیر ۱۴۰۳نمیدونم
Taha Ayoobi
۱۰ تیر ۱۴۰۳چه باحال
زیزیگولو
۱۰ تیر ۱۴۰۳تردید و ابهام بر آینده ماشینای برقی سایه انداخته …….. برقیا فقط تو یه مدت کوتاه دو الی سه ساله تونستن نظرها رو به خودشون جلب کنن ولی الآن به رغم اون همه پیشبینیای خوش بینانه ای که خیلیا از جمله بعضی از کاربران پدال در مورد منقرض شدن ماشینای موتور احتراقی و جایگزین شدنشون با ماشینای برقی میکردن ولی حالا داریم میبینیم که حوزه ماشینای برقی در سطح جهانی با چالشهای روزافزون و جدی مواجه شده و کمپانیای بزرگ یکی ، یکی دارن از سرمایه گذاری تو حوزه خودروهای برقی پا پس میکشن
Taha Ayoobi
۱۰ تیر ۱۴۰۳خداروشکر برقی سازی داره کاهش پیدا میکنه.
علی جردن
۱۰ تیر ۱۴۰۳بنظرم تکنولوژی ساخت خودرو بنز و یا بقیه ماشین سازان حرکت یک نواخت و درجا داره و تا الان (۲۰۲۴) باید ماشین ها بدون نیاز به سوخت فسیلی و باطری کار میکرد باید مثل ساعت های بدون باطری بدون نیاز به شارژ داشت تا الان (۲۰۲۴)
JaMsHiD-R1988
۱۰ تیر ۱۴۰۳یک دهم این هزینه روی بخش طراحی میرفت ، فروش مرسدس یک و نیم برابر میشد
همه چی انجین خوب و خفن نیست
B
۱۰ تیر ۱۴۰۳فکر میکردم بنز بد طراحی میکنه تا اینکه بی ام و رو دیدم
مجتبی .
۱۰ تیر ۱۴۰۳خوب شد اون تب شدیدبرقی شدن خوابید هنوز برا جایگزینی برقی بادرونسوز زوده وبرقیها علاوه بر کمبود زیر ساختها در سرعت شارژ وقیمت جای کار دارن تا همه گیر شن ازاون طرف با صرف وقت وهزینه قطعا راههای بیشتری برای بالا بردن بازدهی وکم کردن آلایندگی درونسوزها پیدا میشه. سیاستمدارا راست میگن یه فکری برا گاوها بردارن چون هرگاو دوبرابر ماشین درونسوز گاز گلخانه ای متان تولید میکنه.
حجت اله براهنی
۱۰ تیر ۱۴۰۳این کربن صفر که میگن یه جور دروغه! بله ماشین تو شاید تولید دی اکسید کربنش صفر بشه اما تولیدش به جای دیگه منتقل میشه! نیروگاهها چجوری برق تولید میکنند؟ همه که تجدیدپذیر نیستن. بنابراین ادعای کربن صفر یه جور فرافکنیه در حال حاضر.
abbas
۱۰ تیر ۱۴۰۳تازه اینم در نظر بگیرید بازیافت این ماشین برقی ها چقدر در آینده ممکنه هزینه بر و خطر ناک باشه
ی خودرو درون سوز راحت میکنن تو دستگاه خورد کن و پرس و تمام … چندان خطر زیست محیطی ندارن
ولی باطری خودرو برقی ب این راحتیا نیست
اکبر
۱۰ تیر ۱۴۰۳چرا با برقی مشکل دارین هوای آلوده زمستان و هوای خیلی داغ داخل شهرها در تابستان واسه ماشیناست اگه برقی بشن همه اینا به یک پنجم کاهش پیدا میکنه . قدرت و شتابش هم کم نیست فقط کافیه یاد گرم کردن ماشین تو پارکینگ بیوفتین که بوی سوخت ناقص تو خونه میپیچه به هر جهت اگه مشکل شارژ خانگی حل بشه و شارژ پارکینگ اای عمومی و کنار خیابونی هم تکمیل بشه بهترین گزینه ماشین برقی خواهد بود
abbas
۱۰ تیر ۱۴۰۳این حرفت مثل حرف بچه ابتدایی هاس آب و هوای کره زمین نشات از هزارن فاکتور مثل پدیده های جوی … تشعشات خورشیدی و حتی فعالیت های گدازه ای درون زمین …
فقط کافی کمی مدار زمین جا بجا بشه تا ببینی تبدیل ب ی بستنی شدی یا ی استیک برشته
پس اون موقع ماشین درون سوز یا برقی تو نمیتونه کار خاصی کرده باشه … الانم وضعیت جوی بیشتر ب نظرم بخاطر فعالیتهای خورشیدی هست و ما با طوفان های بیسابقه خورشید رو به روییم بطوری ک چندی پیش پدیده شفق قطبی که فقط در قطب و سرزمین های نزدیک ب قطب قابل مشاهده بوده تو همین ایران زمین … بخش خراسان رویت شده … نکنه اینم دیگ ب خودرو درون سوز ربط داره … از طرفی خودرو درون سوزم داره پیشرفت میکنه و هر سال پاک تر و کم مصرف تر میشه…
بعدم شما خیالت راحت هم تو ساخت و هم استخراج مواد اولیه باطری و تو تامین برق ماشین برقی و حتی هنگام بازیافت همین ماشین برقی ک میگی کلی آلودگی خطرناک تر از خودرو درون سوز داریم …
سوشیانت
۱۰ تیر ۱۴۰۳از کل هوای آلوده فقط ۱۰ درصدش مربوط ماشین های سواری و سنگین میشه
JaMsHiD-R1988
۱۱ تیر ۱۴۰۳ربطی نداره
فعالیت های صنعتی و سوزاندن سوخت فسیلی برای تولید برق و فعالیت آتشفشان ها و جنگل زدایی و مصرف گرایی و … همه اینها دست به دست هم دادن که تا سال ۲۱۰۰ زمین دچار خشکسالی شدید بشه که باعث گرمای بسیار شدید و طوفان های وحشتناک میشه !
به هرحال کشور های بزرگی مثل چین و هند ، نه به عنوان اصلی ترین ، ولی یکی از کشور هایی هستند که توی آلودگی هوا و گرمایش زمین نقش موثری دارن ! به طوری که صنایع ذغال سنگ چین ، اندازه کل ماشین های درون سوز موجود در آمریکا آلودگی ایجاد میکنه !
چه خودرو برقی بیاد چه نه ، دیگه خیلی دیره
از حدود یک قرن پیش و صنعتی شدن بسیاری از کشور ها ، همینجوری دما زمین داره میره بالا و هیچ راه حلی هم براش وجود نداره
مگر اینکه تمام این صنایع رو نابود کنیم و برگردیم به زندگی انسان های اولیه
بحث هم فقط خرس قطبی و دوتا تیکه یخ نیست