مرسدس بنز

مرسدس توسعه پلتفرم جدید خودروهای برقی لوکس را متوقف کرد

ظاهراً فروش پایین خودروهای برقی مرسدس بنز باعث شده‌اند این برند توسعه پلتفرم جدید برای محصولات بدون آلایندگی و لوکس خود را متوقف کند.


مرسدس بنز تصمیم گرفته سرمایه‌گذاری روی توسعه پلتفرم خودروهای برقی را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد و به این ترتیب دیگر خبری از برنامه‌های معرفی پلتفرم جدید MB-EA بزرگ نخواهد بود. پلتفرم جدید این برند آلمانی که قرار بود در سال ۲۰۲۸ عرضه شود برای جانشین سدان ها و شاسی بلندهای فعلی EQE و EQS در نظر گرفته شده بود اما حالا خبر رسیده این برنامه‌ها دچار دگرگونی عظیمی شده‌اند.

آن‌گونه که مجله آلمانی Handelsblatt می‌گوید برنامه توسعه پلتفرم MB-EA بزرگ لغو شده و علت آن نیز به فروش ضعیف مدل‌های کنونی EQE و EQS مربوط می‌شود. رسانه یاد شده این موضوع را به نقل از چهار منبع نزدیک به مرسدس بنز نقل کرده هرچند خود این خودروساز فعلاً واکنشی به اخبار منتشر شده نشان نداده است. تخمین زده شده مرسدس بنز با عدم توسعه این پلتفرم و همچنین تغییرات زیرساختی در تأسیسات تولید خود بین ۴ تا ۶ میلیارد یورو صرفه‌جویی خواهد کرد. ژرمن‌ها در ابتدا می‌خواستند دو نسخه از پلتفرم MB.EA را تولید کنند که یکی از نوع مدیوم برای سدان و شاسی‌بلند EQC و دیگری از نوع بزرگ برای خودروهای لوکس‌تر و بزرگ‌تر بود.

هم‌اکنون که توسعه پلتفرم MB.EA بزرگ لغو شده بنابراین ژرمن‌ها به دنبال توسعه بیشتر پلتفرم EVA2 هستند که پایه و اساس مدل‌های فعلی EQE و EQS را شکل می‌دهد. همچنین قرار است معماری ۸۰۰ ولتی نیز جانشین سیستم ۴۰۰ ولتی کنونی شود. از دیگر تغییرات برنامه ریزی شده برای پلتفرم EVA2 می‌توان به تکنولوژی جدید باتری و موتورهای برقی کاراتر برای بهبود شعاع حرکتی محصولات اشاره کرد. گفته می‌شود مرسدس بنز به دنبال توسعه پلتفرم‌های دیگر از جمله MMA برای خودروهای برقی کامپکت، پلتفرم MB.AMG برای خودروهای اسپرت و MB.VAN برای محصولات تجاری است. پلتفرم MMA می‌تواند از قوای محرکه برقی و درون‌سوز پشتیبانی کند و در سومین نسل CLA و CLA شوتینگ بریک و همچنین سومین نسل GLA و دومین نسل GLB بکار خواهد رفت. این ساختار جدید از قوای محرکه برقی مشترک با پلتفرم MB.EA مدیوم استفاده خواهد کرد.

اما پلتفرم MB.AMG در سال ۲۰۲۵ و به عنوان معماری کاملاً برقی عرضه خواهد شد. قرار است این پلتفرم در جانشین AMG GT چهار در کوپه و همچنین یک شاسی‌بلند جدید AMG بکار رود. پلتفرم MB.VAN نیز در سال ۲۰۲۶ معرفی می‌شود و در ابتدا برای جانشین مرسدس EQV کنونی در نظر گرفته خواهد شد و سپس در سایر محصولات تجاری ژرمن‌ها بکار خواهد رفت. بنا به گزارش رسانه‌ها، تصمیم برای لغو توسعه پلتفرم MB.EA بزرگ بخشی از استراتژی وسیع‌تر مرسدس بنز برای آینده خود است.

این خودروساز معتبر اخیراً اهداف برقی خود یعنی سهم ۵۰ درصدی این خودروها از فروش جهانی در سال ۲۰۲۵ را تا سال ۲۰۳۰ به تعویق انداخته است. مرسدس همچنین برنامه‌های تبدیل شدن به برندی تمام برقی تا سال ۲۰۳۰ نیز را به حال تعلیق درآورده و بنا به اقتضای شرایط بازار تصمیم‌گیری خواهد کرد. با توقف توسعه پلتفرم یاد شده انتظار می‌رود جانشین هفتمین نسل مرسدس بنز S کلاس، چهارمین نسل شاسی‌بلند GLE، سومین نسل GLE کوپه و سومین نسل GLS به‌صورت درون‌سوز و پلاگین هیبریدی و با استفاده از نسخه به‌روز شده پلتفرم MRA فعلی تولید شوند. قرار است این خودروها در کنار معادل‌های برقی شکل گرفته با پلتفرم به‌روز شده EVA2 به فروش رسند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (300 ديدگاه)

    بهتر

    موافقم 18
    1. علی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (292 ديدگاه)

      برقی ها واسه برند های چینه اروپا و امریکا قشنگ ۱۰ سال از چین عقبه همه شرکت های غربی باید بکشن کنار چون توجیه اقتصادی نداره

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. Mercedes

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (955 ديدگاه)

        دقیقا همینه
        فکر کن میدونی حریفت ده پله ازت جلوتره بعد بخوای باهاش رقابت کنی
        تو برقی ها چین همه رو لوله کرده
        غربی ها بنظرم باید واسه حفظ بازار و رقابت و همینطور عدم انتشار آلایندگی برن سمت هیدروژن
        اخه خیلی حماقته
        فکر کن ۱۰۰ سال سابقه موتور درونسوز داری
        بعد رقیبت ته تکنولوژی برقی هارو داره و میدونی حریفش نمیشی
        بعد میری تو زمین اون برقی بسازی با اینکه میدونی حریفش نمیشی چون سالها واسش زحمت کشیده و زیرساخت ساخته
        از طرفی از اون ور بوم هم میوفتی چون موتور درونسوز که خودت کلی تحریه داری سرش هم می‌ذاری کنار و تکنولوژیش رو هدر میدی
        در نتیجه بهترین کار همینه که تو زمین خودشون رقابت کنن
        چین وقتی دید تو بنزین حریف غرب نمیشه کشید سمت برقی ها
        غرب هم باید راه خودشو بره و درونسوز هارو با شکل نوین و بدون الایندگی مثل هیدروژن یا … ادامه بده
        خیلی معادله ساده ای هست

        موافقم 3
        مخالفم 2
    2. froG-driVer

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      خیلی کار درست و سنجیده ای انجام داد😐

      موافقم 10
      مخالفم 1
  2. rita

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    به نظر من این کاهش فروش بیشتر بخاطر طراحی و قیمت بالا باشه.چون تمامی رقیب ها توی الکتریکی ها نسبت به بنز های الکتریکی eqs ,….طراحی متناسب تر و قیمت بهتری دارن

    موافقم 13
    مخالفم 1
  3. Rahman

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    من وقتی eqs معرفی شد نا امید به تمام معنا شدم ، آخه چرا باید یه بنز این شکلی باشه.

    موافقم 11
  4. blackwing

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1298 ديدگاه)

    یکی از دوستان میگفت شماهایی که تن به ماشین برقی و تغییرات جدید نمیدین خود به خود فاکتور گرفته میشین و دنیا رو نسل پیشرو جلو میبره ، دوس دارم نظرش رو الان بدونم

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. ممد ژانگولر

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4119 ديدگاه)

      با تبریک فراوان 💐 به برو بچهای شرکت نفتی و صنایع وابسته که تعدادشون اینور اونور کم نیست .خوب میبینیم که به قیمت دوسانت اضافه شدن به جیباشون و صفر اضافه شدن به اعدادموجودی بانکیشون و ۳ درجه اضافه شدن به گرمای هوا و در آخر تمام اینارو خرج دوخت و دوز خودشون و سولاخهای ایجاد شده در لایه اوزون .

      موافقم 1
      مخالفم 11
      1. JaMsHiD

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2671 ديدگاه)

        یه مقاله بود که کلا سهم آلودگی ماشینای موجود در قاره آمریکا چند درصد کمتر از شرکت ذغال سنگ چین بود .
        توی همین پدال هم بود .
        یعنی شما ذغال سنگ چین رو تعطیل کنی و بجاش از نیرو های تجدید پذیر استفاده کنید ، اندازه کل ماشین های موجود در آمریکا آلودگی کمتر میشه . البته این کار تقریبا توی زمان حال غیر ممکنه . ولی خواستم یه مقایسه کنم که سهم ماشینای درون سوز تقریبا هیچه !
        شما اگه بتونی موتور بیست هزار لیتری سوپر تانکر ها و کشتی های باربر جهان رو تغییر بدی ، بیشتر کمک به آلودگی می‌کنی تا اینکه یه مشت موتور قوطی نوشابه که نصفشم با برق کار می‌کنه کلا برقی بشه .
        الان موتور لودر ها و بیل مکانیکی ها و ماشین های معدن رو نگاه کنید ، هرچقدر هم کاتالیزور پیشرفته و فلان بهمان داشته باشه اندازه پونزده تا تویوتا پریوس آلودگی تولید می‌کنه .

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. ممد ژانگولر

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (4119 ديدگاه)

          جمشید داداش این چه حرفیه
          از قدیم گفتن شیطان تو جزئیاته
          شما از همین کوچیک موچیکا شروع کن تا برسی به گندهاش
          ما داریم حرف از ۳۰۰میلیون وسیله متحرک فعال صحبت میکنیم که منابع نفت زیرزمینیمو دارن دود میکنن میفرستن رو هوا.البته من خودم معتقد بودن اول باید از سیستم حمل و نقل و پیک موتوریها شروع کرد تا ماشینای گرون شخصی که گوشه پارکینگ خاک میخورن.ولی به هر حال استفاده مدام از یک منبع سوخت مثل نفت خطرناکه باعث زلزله و گرمای زمین میشه.فقط کافیه دست از لجبازی برداری و بگی چشم .

  5. زیزیگولو

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    افت کاهش تقاضا واسه خودروهای برقی خیلی چشمگیر بوده و به همین خاطر کمپانیای خودروسازی و شرکتای تامین کننده قطعات ریسک نمیکنن و تو حوزه خودروهای برقی سرمایه گذاری نمیکنن ……. جنرال موتورز که این کارو کرده ، بنتلی هم اعلام کرده سرمایه گزاری روی ماشینای برقیش رو کاهش میده و اینم از مرسدس بنز ….. همه کمپانیا یکی، یکی دارن اعلام میکنن

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. amir

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3596 ديدگاه)

      نه ببین ما هممون عقب مونده و بی سواد هستیم همه این شرکت هام بخاطر ناتوانیشونه ما باید به توهمات یه عده پیام سان و الگیرپاژ که معتقدن کمپانی های مورد علاقه اشون سر سال فروش و ارزشش ده برابر میشه ایمان بیاریم

      موافقم 1
      مخالفم 7
  6. شمال

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (127 ديدگاه)

    یه کاربر به اسم جوکر میگفت برقیها محکوم به ورشکستگی و نابودی هستن مثل این که راست میگفت

    موافقم 11
    مخالفم 5
  7. Mr wrong

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (326 ديدگاه)

    مردمم کم کم فهمیدن کره زمینو بنز اس کلاس و بنتلی و لامبورگینی نمیتونن گرم کرده باشن

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. amir

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3596 ديدگاه)

      این همه صنایع وجود داره سهمشون در گرمایش جهانی چندبرابر کل خودروهای روی کره زمینه چرا هیچ فکری به حال اونا نمیکنن حالا آسمونو میخوان به زمین بدوزن یه شبه همه ماشینارو برقی کنن؟؟؟

      موافقم 3
      مخالفم 2
  8. hamid

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    به نظر من الان هنوز وقت برقیا نشده ، به خاطر زمان شارژ ، هزینه بالای باطری ها ، مسافت طی شد
    ولی پلاگین هیبرید بهترین انتخاب ممکنه
    الان که قیمتش معقول شده ، روزی ۱۰۰ کیلومتر میشه با باطری رانندگی کرد ، جای دور هم رفتی با یه باک و شارژ کامل باطری تا هزار کیلومتر هم میره
    زیاد ۹۰ درصد افراد رو کامل برطرف میکنه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  9. R@min

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2038 ديدگاه)

    حرفای ما درست در اومد که ! ای بابا. قرار بود با محصولات برقی برن کره ماه چی شد پس !!

  10. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1512 ديدگاه)

    خداروشکر

  11. Peyman.JDM

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    با طراحی تخم مرغی زیبایی رو فدای آیرودینامیک کرد ولی خب نتیجه نداد

  12. Arshia m3csl

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1164 ديدگاه)

    برقی سازی تنها در صورتی خوبه که کمبود نفتی تو دنیا باشه نه وقتی که نفت هنوز که هنوزه هست بهترین ماشین ها به نظرم هایبرید ها هستن در حال حاضر کم مصرفن و میشه هم با ایستگاه شارژ شارژشون کرد و هم با بنزین

    1. JaMsHiD

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2671 ديدگاه)

      اصلا نفت داره تمام بشه . برقی کردن خودرو هم فایده نداره .
      نفت هم اگه نفت تموم بشه ، حمل و نقل و ارسال بار عملا فلج میشه . چون هیچکس با یه پژو ۲۰۸ برقی یا یدونه هیوندای آیونیک ۵ نمیتونه صد هزار کانتینر رو از اینور جهان ببره اونور جهان اونم از طریق آب !
      بجای اینکه وقتشون رو روی ماشین تلف کنن برن به فکر سوپر تانکر ها و کشتی های باربری بزرگ باشن که لیتر لیتر در ثانیه سوخت میسوزونن !
      یا جایگزین کردن سوخت ها به منابع تجدید پذیر برای تولید برق . همه دنیا که ماشین نیست ، کشتی هست کامیون هست برق هست پلاستیک هست و هزاران چیز دیگه که وابسته به نفت و سوخت هست . الان واقعا نو کردن منبع انرژی نباید از ماشین شروع بشه . یه ماشین تقریبا در برابر قطار ها و کشتی ها هیچ آلودگی تولید نمیکنه یا سوخت در حد اونا مصرف نمیکنه ! یه ماشین مثل لنسر اوولوشن و تویوتا کرولا GR که سریع هستن در برابر یه دوج وایپر با ۸۴۰۰ سی سی موتور عملا قوطی نوشابه هستن . و دوج وایپر هم در برابر موتور rt-flex96c درحد یه گرد و غبار هست .
      این موتور برای کشتی هست و اون چیزی که من خوندم ۶۴۰۰ لیتر سوخت رو در ساعت میبلعه . و سی صد تا از این موتور در حال کار یا سفارش دهید هست . حالا فکر کن بجای ماشین ها این کشتی ها و این موتور ها منبع انرژی پاک داشته باشن . عملا یه نون خور اضافه برای سوخت کم میشه و آلودگی درصدی کم میشه . یا کارخونه ها یا نیروگاه های برق یا …

    2. JaMsHiD

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2671 ديدگاه)

      مختصر بگم ماشین ها برقی بشن یا نشن توی مصرف نفت و سوخت های تجدید ناپذیر صرفه جویی نمیشه . باید یه فکری به حال چیزای دیگه کنن . هواپیما یا برق یا کشتی ها یا هر چیز دیگه که به سوخت ربط داره اگه منبعشون سوخت تجدید پذیر بشه ، تاثیر بسزایی توی پایین آوردن آلودگی هوا میتونن داشته باشن

  13. 🤡

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (287 ديدگاه)

    زنده باد V12 و V8

    موافقم 8
    مخالفم 1
  14. 13

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    صدای پای ترامپ……

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. samurai

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    فیس خندان تویوتا دیدن داره :)))))))))))

  16. JaMsHiD

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2671 ديدگاه)

    همه میگفتن تفسیر بیخودی نکن . ولی من تفسیر نمی‌کردم که ماشین های برقی فعلا خوب نیستن .
    حرف های بزرگ ترین خودروساز بود که فقط تکرار میکردم و کاملا حرفاش هم حق و راست و درست و شفاف بود . بعضیا براشون سنگین بود ریپلای میکردن میگفتن اگه تویوتا نوکیا شد جرعت داری بیای راجع تفسیراتت کامنت بذاری😂
    هنوز براشون قابل هضم نیست که بزرگ ترین خودروساز جهان قابلیت اینو داره که با خبره ترین افراد توی شرکتش بتونه بازار رو پیشبینی بکنه و خودشو برنده بازی کنه و یا اینکه من تفسیر نمیکنم یا نظر کارشناسی نمیدم فقط حرفای تویوتا رو تکرار میکنم

    این بنز هم بنظرم هم خوب بود هم بد . خوب بود چون خیلی آیرودینامیک بود ، بد بود چون طراحی رو فدای آیرودینامیک کرده بود

  17. MMD AMIN

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    خودرو های برقی هنوز در حدی نیستن که توانایی جایگزین شدن با بنزینی رو داشته باشن
    خودرو های برقی که اومدن همه میگفتن برای محیط زیست و آلودگی و‌… ایناست
    ولی دقت کنین
    خود برق از کجا میاد؟
    درصد کمی از اون برق از انرژی های تجدید پذیر میاد
    و گرنه معمولا برق از انرژی های تجدید ناپذیر به وجود میاد
    کل دنیا هم تقریبا این رو فهمیدن
    برای همین انگیزه ای نیست واسه خرید خودرو های برقی
    اگر هم دلیلی که گفتم رو فاکتور بگیریم
    هزینه خودروهای برقی و مخصوصا باتری هایی که دارن بیشتره نسبت به خودرو های بنزینی و از همه مهمتر زیرساخت خودرو های برقی هنوز خیلی کار داره
    در کل این قضیه برقی کردن وسایل نقلیه همش تبلیغه
    مگر اینکه منابعی که ازش برق به وجود میاد رو جایگزین کنن

  18. Amir

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    خدا رو هزار مرتبه شکر. کاری ندارم که ماشین برقی حس سرعت و اون عشقو ندارن. کلا هنوز در حدی نیستن که بتونن جایگزین بشن از همه لحاظ.

  19. چشم قهوه ای

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دید نمیرسه به مارکت، ایستاد ، الان هم داره با سنگ میزنه دلش خنک شه. چند وقت بعد که فاصله زیاد شد و سنگهاش دیگه نرسید فحش ناموس هم خواهد داد…😂😅

  20. mhasadollahi

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    خودرو های برقی از همین الانشم یه پروژه شکست خورده ان فقط به اصرار یک سری دولت ها ان که سرپا موندن
    آینده فقط و فقط مال خودرو های هیدروژنی هست 🔥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا