مرسدس با معرفی نسل جدید SL 2022 یک خانهتکانی اساسی در بخش محصولات اسپورت خود ایجاد کرد و در تلاش بود تا ما را متقاعد کند که این خودرو به نوعی محصولی مختص راننده است، ویژگیای که باعث شد 300SL گالوینگ اصلی به محصولی افسانهای بدل شود. اما وقتی بحث نگرش به خودروها مطرح شود SL 2022 جدید در مقایسه با این مرسدس ترنس ای ام ۴۵۰ SL 1982 رنگ خواهد باخت، خودرویی که تا چند هفته دیگر زیر چکش حراج خواهد رفت.
اگرچه این مرسدس فورا به عنوان یک SL قابلشناسایی است اما اوضاع خودرو پیچیدهتر از آن چیزی است که در نگاه اول نشان میدهد. مسابقات ترنس ای ام از اواخر دهه ۶۰ میلادی و به عنوان راهی برای خودروسازان به منظور نمایش قابلیتهای خودروهای مشابه نمونههای جادهای ایجاد شد و این SL در اوایل دهه ۸۰ میلادی حضور پررنگی در این مسابقات داشت. در واقع خودروی موردبحث گل سرسبد محصولاتی بود که از شاسی فریم لولهای به منظور ایجاد ساختاری جالبتوجه استفاده میکنند.
زیر پانلهای فایبرگلاس این ۴۵۰ SL مسابقه ای شاسی فریم فضایی فولادی قرار گرفته و پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری آن تغییراتی داشته تا بتواند قوانین مدنظر مسابقات را پاس کند. پیشرانه یاد شده در اصل حجم ۵ لیتری و سیستم سوخترسانی انژکتوری داشته اما همانگونه که گفته شد حجم آن کاهش یافت و هماکنون از یک جفت کاربراتور هالی استفاده میکند.
آنچه در کابین دیده میشود شباهتی به محصول استاندارد مرسدس در اوایل دهه ۸۰ میلادی ندارد. اینجا شاهد یک غربیلک فرمان متفاوت، پشت آمپرهای متعدد، صندلی اسپورت، شیفتر گیربکس دستی و… هستیم.
SL موردبحث در فصل ۱۹۸۲ مسابقات توسط لورن سنت لاورنس رانده شد. متأسفانه علیرغم توجهات زیادی که به این خودرو شد، همهچیز بجای تمرکز روی مسابقات به جذابیت ظاهری و نشان مرسدس ختم شد و تیم DeAtley Motorsport/Michelob در رود آمریکا به کسب جایگاه ششم بسنده کرد و این در حالی بود که پونتیاک، شورولت و پورشه مقامهای متنوعی را کسب کردند. اما هرچه که باشد این SL بخشی از تاریخچه موتور اسپورت مرسدس بوده و قطعاً در ماه ژانویه و با شرکت در حراجی توجهات بیشتری را نیز جلب خواهد کرد.
Ninja
۶ آذر ۱۴۰۰چقدر گنگه
ندیده بودمش چرا تا الان
جناب ایکس
۶ آذر ۱۴۰۰خیلی با bmw m1 procar شبیه هم هستن. اونم خیلی باحاله نمیدونم پدال دربارش مطلب گذاشته یا نه.
راستی پروفایلتم عالیه😱😱😭😭😍😍😍❤. لقب نینجا واقعا برازنده سستو المنتو هست در میان تمام ماشین های جهان.
Ninja
۶ آذر ۱۴۰۰بله سستو المنتو عالیه اگه سه تا ماشین تو کل عمرا بخوام قطعا یدونش سستو المنتو هست نه زیاده روی کردم اگه ۵ تا ماشین بخوام یکیش سستو المنتو کلی ماشین ژاپنی هست که بخوام
بهترین لامبورگینی تاریخ هست از نظرم ولی هیچوقت نتونستم بین فراری ها یکیو بهترین انتخاب کنم
ولی نینجا رو برای سستو نزاشتم
همونطوری وقتی ۳ سال پیش اکانت درست میکردن به ذهنم رسید و به دلایلی انتخابش کردم
ولی اره نینجا به المنتو میاد درباره بی ام و ام یک پرو کار هم اره دیدمش و اون طراحی بهتری داره اما استایل این بهتره در کل بی ام رو میپسندم
جناب ایکس
۶ آذر ۱۴۰۰دقیقا به نظر منم بهترین لامبورگینی سستو هست بعدش مورسیه لاگو اس وی و اینم واقعا راست میگی که بین فراری ها نمیشه انتخاب کرد. هموشون شاهکار.
AMIR / ARMI
۶ آذر ۱۴۰۰کاملا آمریکایی وار ساختنش
Aboalfazl demon
۶ آذر ۱۴۰۰استایل آمریکایی
و اسم آمریکایی
ولی عالیه لذت بردیم
الف.ی
۶ آذر ۱۴۰۰فرمون ماشینای فرمول یک خیلی دوست دارم هم از نظر زیبایی هم کارایی
ولی این فرمون کلاسیک چقدر تمیز نشسته روی ماشین
" Swedish Arrogant Tiger "
۶ آذر ۱۴۰۰با همچین خودرویی میشه لذت واقعی رانندگی رو چشید.
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۶ آذر ۱۴۰۰بنز یعنی همین ، یه تیونر مثل هوفله میاد در حد بنتلی لوکسش میکنه ، یه تیونر دیگه در حد لامبورگینی اسپورت ، هم میتونه به اندازه کافی لوکس باشه و هم به اندازه کافی خشن ، کافیه یه بار c63 سوار شده باشین ، وقتی آروم رانندگی میکنی احساس میکنی توی یه کشتی تفریحی هستی و ناخداشی ، اما به محظ اینکه پاتو روی گاز میذاری چنان خشن باهات رفتار میکنه که انگار میخوای یه گاومیش وحشیو رام کنی ، همینه که مرسدس رو خاص میکنه ، ماشینای همه کاره ، ماشینای که تمام نیاز یک فرد رو برطرف میکنه ، من خودم اگر بخوام یه ماشین تو کل دنیا انتخاب کنم یه gt63 se انتخاب میکنم ، چون هم میتونه کار یه سدانه خانوادگی رو متمدنانه انجام بده و در آپشن هی رفاهی غرقت کنه و باهاش به یه مسافرت راحت بری ، و هم میتونه کاری کنه که از شدت هیجان غش کنی ، بنز ماشین مسابقه ای افسانه ای کم نداشته ، خوک قرمز اون sl های لمانز ، evo 2 ، ای ۵۰۰ ، clk gtr و …. اما در عین حال ماشین های نمادین به معنای اشرافیت هم کم نداشته مثل مایباخ های ۵۷ و ۶۲ یا ۶۰۰ پولمان ، جی کلاس و مایباخ لندولت
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۶ آذر ۱۴۰۰اسم ترنس ام فقط به پونتیاک میاد.بچه که بودم میگفتن چه ماشینی دوست داری اولیش پونتیاک بود دومیش بلیزر
Karl Benz
۶ آذر ۱۴۰۰اسم پونتیاک اومد از پدال درخواست داریم از پدال درباره اون مطلب بزاره خواهشا
هرکی موافقه لایک کنه
Karl Benz
۶ آذر ۱۴۰۰عجب سفینه ای …..
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۶ آذر ۱۴۰۰بنز یعنی همین ، یه تیونر مثل هوفله میاد در حد بنتلی لوکسش میکنه ، یه تیونر دیگه در حد لامبورگینی اسپورت ، هم میتونه به اندازه کافی لوکس باشه و هم به اندازه کافی خشن ، کافیه یه بار c63 سوار شده باشین ، وقتی آروم رانندگی میکنی احساس میکنی توی یه کشتی تفریحی هستی و ناخداشی ، اما به محظ اینکه پاتو روی گاز میذاری چنان خشن باهات رفتار میکنه که انگار میخوای یه گاومیش وحشیو رام کنی ، همینه که مرسدس رو خاص میکنه ، ماشینای همه کاره ، ماشینای که تمام نیاز یک فرد رو برطرف میکنه ، من خودم اگر بخوام یه ماشین تو کل دنیا انتخاب کنم یه gt63 se انتخاب میکنم ، چون هم میتونه کار یه سدانه خانوادگی رو متمدنانه انجام بده و در آپشن هی رفاهی غرقت کنه و باهاش به یه مسافرت راحت بری ، و هم میتونه کاری کنه که از شدت هیجان غش کنی ، بنز ماشین مسابقه ای افسانه ای کم نداشته ، خوک قرمز اون sl های لمانز ، evo 2 ، ای ۵۰۰ ، clk gtr و …. اما در عین حال ماشین های نمادین به معنای اشرافیت هم کم نداشته مثل مایباخ های ۵۷ و ۶۲ یا ۶۰۰ پولمان ، جی کلاس و مایباخ لندولت .