مرسدس W13 هشتمین خودروی فرمول ۱ است که بر اساس قوانین جدید این مسابقات شکل میگیرد. این تیم که در سالهای اخیر حرف اول را در فرمول ۱ زده است همین چند ساعت پیش از W13 رونمایی کرد.
مرسدس در دو سال گذشته از پوشش مشکی برای بدنه محصولات خود استفاده کرده بود تا پیامهای ضد نژادپرستی را به جهانیان اعلام کند ولی حالا به همان پوشش نقرهای کلاسیک خود در فصل ۲۰۲۲ مسابقات بازگشته است.
خودروی W13 از تریم مشکی و سبز فلورسنت مختص اسپانسر خود یعنی پتروناس سود برده است. به این موارد باید طراحی خاص روی پوشش پیشرانه را نیز اضافه کرد.
همانطور که میدانید فصل ۲۰۲۲ فرمول ۱ آغازگر فصلی نوین خواهد بود چراکه قوانین جدیدی به منظور ایجاد مسابقاتی هیجانانگیزتر وضع شده است و به همین خاطر طراحی آئرودینامیکی خودروها نیز تغییرات قابلتوجهی داشته است.
مرسدس به دنبال تکرار موفقیتهای خود در هشت سال گذشته است تا بازهم بتواند فرمول ۱ را با پیروزی پشت سر بگذارد.
توتو ولف مدیر تیم مرسدس گفته است:
طرز فکر تیم ما در طول چند سال گذشته تغییر نکرده است. هیچچیزی از سالهای گذشته باعث تکرار قهرمانی شما در فصل جدید نخواهد شد. هیچ اعتباری باعث قهرمانی در فصل جدید نمیشود. باید برای پیروزی جنگید. همانند سالهای گذشته ما میخواهیم کار خود را به خوبی انجام دهیم و البته که با ذهنیت درستی وارد مسابقات میشویم
مرسدس اولین شانس تکمیل فرایند توسعه W13 را امروز در سیلورستون خواهد داشت که به ۱۷ لپ از پیست یا ۱۰۰ کیلومتر محدود شده است.
ولف افزوده است:
برای من، بهترین لحظات هر فصل به زمانی مربوط میشود که اولین استارت را میزنید و لحظه بعدی هم زمانی است که خودرو در حال جمع شدن است. من چند روز گذشته را در پیست بودم و به این ماشین باورنکردنی نگاه میکردم. حالا هم از تکمیل شدن آن بسیار هیجانزدهام. W13 کاملاً شگفتانگیز است و امیدوارم در مسابقات نیز شگفتی بیافریند
لوئیس همیلتون یکبار دیگر برای ثبت رکورد قهرمانی جدید تلاش خواهد کرد. او قطعاً پس از حرف و حدیثهای زیادی که در مسابقه پایانی سال آخر پیش آمد و قهرمانی را به مکس ورشتاپن واگذار نمود انگیزههای زیادی برای تکرار موفقیتهای خود دارد.
همیلتون گفته است:
من در ابتدا برای فصل جدید مسابقات هیچ هدفی ترسیم نکرده بودم. فکر میکنم تمامی اعضای تیم برای رسیدن به هدف نهایی که کسب قهرمانی است تلاش میکنند
همتیمی جدید همیلتون در فصل ۲۰۲۲ فرمول ۱ جورج راسل خواهد بود که سه سال پیش را در تیم ویلیامز حضور داشت. راسل هم اینگونه نظر خود را ابراز کرده است:
چهرههای زیادی هستند که در طول ۶ یا ۷ سال گذشته با آنها آشنا شدهام. زمانی که همکاری با تیمها را آغاز کردم کاملاً به مسائل آشنا بودم. واضح است که رابطه با تیمها و افراد در طول زمان شکل میگیرد اما قبلاً میدانستم که افراد زیادی در موفقیت یک تیم دخیل هستند. همکاری با لوئیس یا تماشای عملکرد او در زمانی که جوان بودم حسی کاملاً جالب داشت و حالا فرصت همتیمی شدن با او به من دست داده است
راسل میافزاید:
من فکر میکنم یک فصل واقعاً هیجانانگیز را برای تمامی رانندگان و تیمها خواهیم داشت
GMA
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ای جان به این میگن ماشین فرمول یک
ساده ولی در عین حال بشدت زیباست ❤️
عاشقش شدم
اومده که دوباره بترکونه
اژدها وارد میشود به روایت تصویر
Carbonado Aventador
۲۹ بهمن ۱۴۰۰این عکسایی که در اومده رندر و ماکته..
خودروی اصلی تو کلیپیه که مرسدس پخش کرد؛ که خیلی تفاوت با این عکسا داره🙌🏻
محمدهادی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰وزن؟
قدرت؟
تحمل شتاب جی؟
این چه وضع رونماییه آخه؟؟
Ferrari
۲۹ بهمن ۱۴۰۰دوست عزیز این مشخصاتی که شما دنبالش میگردی هرگز توسط تیمها ارائه نمیشه. فقط وزن ماشین به همراه وزن راننده نباید کمتر از ۷۹۵ کیلوگرم باشه.
امین
۲۹ بهمن ۱۴۰۰یعنی چی؟ خییییییلی بده این که هیچچچ اطلاعاتی نمیدن
LH44
۳۰ بهمن ۱۴۰۰مگه ماشین خیابونی معرفی کرده که کاتالوگش رو تقدیمتون کنه؟!!!!!!!!!!!!
ارین صاحب جمعی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰وقتی مرسدس ماشین معرفی میکنه اونم فرمول یک یک پیام داره برای رقبای عزیز
ارش
۲۹ بهمن ۱۴۰۰نزدیک به یک دهه است سلطان بی چون چرای فرمول یک.
taha-mahdiloo
۲۹ بهمن ۱۴۰۰اول بین این کامنت ها بهتره از آقای شاهین احمدزاده یه تشکر ویژه و کامل انجام بدیم
واقعا دمتون گرم
فقط با اختلاف چندساعت ، پوشش کامل به همراه تحلیل
این عالی بودن رو باید بقیه سایت ها هم یاد بگیرن
واجارگاه
۲۹ بهمن ۱۴۰۰دم سایتتون گرم .
این سایت فرمول 1 ایران ،زورش میاد یه خبر بزاره ،اونم خبر رونمایی مرسدس.اگه بچه های اون سایت خبر سایتتون و داشتن ،همه مهاجرت میکردن اینجا
کیانوش
۳۰ بهمن ۱۴۰۰عشق ورشتپن و ردبولن
mrz_ir
۲۹ بهمن ۱۴۰۰و باز هم هیولای مرسدس
مرسدس و فراری و استون مارتین با اعتماد به نفس تمام کمترین مخفی کاری رو انجام دادن
فراری یک ماشین واقعا زیبا اما با ریسکی بزرگ در طراحی که هر دو فلسه موجود رو ترکیب کرده و اینکارش هم ممکنه به خوبی نتیجه بده و ماشین برتر رو داشته باشن ، یا اینکه مشکلات زیادی پیش بیاد و به خاطر سبک طراحی رفع مشکلات سخت بشه . این قمار فراری بوده.
اما مرسدس مثل همیشه با کمترین ریسک پا پیش گذاشته و از طراحی هایی استفاده کرده که مطمئن ترین حالت خودش باشه.
قسمت جلو مرسدس تقریبا همون فلسفه ماشین سال های قبلش هست که برتر بودنش کاملا حس میشد ، اما در طراحی بقیه خودرو سعی بر جمع و جور تر بودنش شده و همچنین طراحی بال عقب خیلی قابل توجه هست و جالب ترین بال عقبی بوده که تا الان دیدیم .
ولی حداقل تا کوالی بحرین باید صبر کرد تا دید هر تیم چه چیزی در چنته داره .
ممنون از مدیرای خوب سایت
Vahid
۱۲ تیر ۱۴۰۱احسنت به این شاهکارشون