بررسی پیشرانه ۸ سیلندر M278 مرسدس بنز ML550 پرده از مشکلات زیادی برمیدارد.
استفاده از پیشرانه حجیم در خودرویی لوکس از برندی معتبر و شناخته شده به معنی عدم وجود مشکلات مربوط به آن نخواهد بود. مثال بارز این موضوع پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری توئین توربوی M278 مرسدس بنز ML550 است که میخواهیم آن را بررسی کرده و به مشکلات درون سیلندرهایش بپردازیم. آغاز بررسی این پیشرانه چندان لذتبخش نیست. روشن کردن نیروگاه آهنین مرسدس بنز باعث ایجاد صداهای نگران کنندهای میشود. همچنین برخی شمعهای خودرو کاملاً دوده گرفتهاند. پورتهای ورودی نیز دارای کربن زیادی روی سوپاپها هستند که چنین میزان دوده و کربنی برای پیشرانهای با سیستم تزریق سوخت مستقیم بیشتر از میزان عادی خواهد بود. علاوه بر این یکی از کشندههای زنجیر تایم خراب شده و نشان میدهد قبلاً روی این پیشرانه کار کردهاند.
با باز کردن قطعات بیشتر این موضوع که روغنموتور وضعیت خوبی ندارد آشکارتر میشود. فیلتر روغن پیشرانه ۸ سیلندر M278 پر از تکههای فلز است و این موضوع حاکی از خرابیهای بیشتر خواهد بود. مشکلات جدی نیروگاه آهنین مرسدس بنز با باز شدن سیلندرها نمایان خواهند شد. در چندین سیلندر خراشهای عمیقی وجود دارد و مجری برنامه میگوید این خراشها اگرچه با ناخن انگشت حس نمیشوند اما زیر پوست دست خودنمایی خواهند کرد. همانطور که انتظار میرود پیستونها نیز استهلاک زیادی داشتهاند.
پیشرانه ۸ سیلندر M278 مرسدس بنز در محصولات متنوعی از جمله E، S، CL، CSL، ML و GL بکار رفته است. مجری این کانال میگوید مشکلات پیشرانه موردبحث در نسخه AMG با کد M157 نیز وجود دارد و البته پیشرانه ۶ سیلندر M276 نیز از همین مشکل در امان نیست. متأسفانه در ویدئوی یاد شده اشارهای به دلیل مشکل خراش داخل سیلندرها نمیشود اما قبلاً برخی مالکان به این مشکل اشاره کردهاند. برخی افراد معتقدند دلیل ایجاد خراش در دیواره سیلندرها به عدم تعویض به موقع روغنموتور مربوط میشود درحالیکه برخی دیگر مشکل را از رینگ پیستونها میدانند.
JaMsHiD
۱۶ آذر ۱۴۰۲نتیجه شراکت با کرایسلر :
(Ali(chevynova
۱۶ آذر ۱۴۰۲نتیجه مهندسی آلمانیه وگرنه ۷۰ ساله موتورهای همی کرایسلر داره یکسره تولید میشه و همیشه هم محبوبه
محمد
۱۶ آذر ۱۴۰۲همین مونده بود توهم یاد بگیری نفر اول رو ریپلای کنی و گلشعر بگی ، کرایسلر هم مثال زد که خرابی هاش شهره خاص و عامه
sinasvj
۱۶ آذر ۱۴۰۲عاشق اوناییم که با اکانت خودشون خودشونو لایک میکنن
JaMsHiD
۱۷ آذر ۱۴۰۲آقای علی شوی ، آمریکا هیچ مهندسی ناب و خاصی نسبت به آلمان و ژاپن نداره !
همه میتونن یه موتور شش لیتری هشت سیلندر درست کنند که با سوپر شارژر شش صد اسب بخار قدرت بده و صدی سی لیتر بسوزونه !
از خوب های زمونه بگو ،
از هایلوکس توی داکار برات مثال میزنم
از مرسدس بنز ۱۹۰e برات مثال میزنم که پونصد هزار کیلومتر با سرعت صدو نود تا توی پیست بدون وقفه رفت
از سری هفتاد برات میگم که همه دوستش دارن و تو همه ارتش ها استفاده میشه
از جی کلاس میگم که کل ارتش اروپا ازش استفاده میکنه و جواب خودشو پس داده !
از میتسوبیشی میگم که فقط افتخاراتش توی رالی داکار و جهانی از کل آمریکا بیشتره ! (۴۵ برد داره )
از آئودی میگم که سیستم تمام چرخ محرک رو مدیون اون هستیم !
حالا آمریکا چی؟ یه جیپ با یه پلتفرم بیست سال پیش ، یه هامر که معلوم نیست ماشینه یا کارخونه مازوت سوزی !
قاسم
۱۸ آذر ۱۴۰۲موافقم اما صاحب فن اوری انگلیسه نه المان و ژاپن
محسن
۱۸ آذر ۱۴۰۲سلطان یه نگاه به لاکهید مارتین و بوئینگ و جنرال التریک بنداز بعد بگو تکنولوژی امریکا عقب موندس
فرشاد
۱۶ آذر ۱۴۰۲موافق؟
Ahmad Reza
۱۶ آذر ۱۴۰۲خوشبختانه مرسدس بنز با موتور هایی مثل سری OM617 نشون داد که آلمانی هم دقیقا مثل آمریکایی ها از جمله LS1 و … در لیست قابل اعتماد ترین با دوام ترین موتور ها هستن و عین تانک ساخته شدن و هستن و کار میکنند اون هم زمانی که بقیه برای این کار تلاش میکردن
و حتی علاوه بر قابلیت اطمینان بالا، تونستن ۱۶ رکورد سرعت جهان رو هم ثبت کنن و از نظر کارکرد بالا هم رکورد هم زدن حتی دقیقا در کنار فورد و شورلت جنرال موتورز آمریکا، مرسدس بنز آلمان هم همه کار کرده تو هر زمینه ای کار کرده و محصول برتر داشته از هر نظر
این مورد رو که اینجا دیدید هم مثل بقیه کمپانی هاست چون که اونا هم از این چیزا داشتن.
jd
۱۶ آذر ۱۴۰۲موتور یه تعمیر کامل میخواد
بوش و رینگ پیستون و تیکه های فلز تو فیلتره یعنی در خوشبینانه ترین حالت یاتاقان هم میخواد بدبینانه ترین میلنگ
فقط چین
۱۶ آذر ۱۴۰۲بله دوستان من بارها اعلام کردم پدر خودروسازی دیگر بنز نیست و جهانیان بین بی وای دی و چانگان اختلاف دارند .
Royal Driver
۱۶ آذر ۱۴۰۲راستش من از این موتور چندان بدم نمیاد ( من کلا تمامی موتورهای بنزینی/دیزلی مرسدس رو دوست دارم). ولی خب موتور اونقدر بدی هم نبود اما مشکلات عجیب زیادی هم گزارش کردن ازش. اما یادمون هم باشه فناوری،تکنولوژی و مهندسی موتور M278 برای سالی که معرفی شد (سال ۲۰۱۰) واقعا خوب بود حتی برای یک موتور V8 نرمی، پرفورمنس و استقبال خوب شد ازش. اما وای به حال مشکلاتش.. نشتی زیاد روغن، مشکلات کشیدگی و خرابی زنجیر تایم موتور و جمع شدن کربن بخاطر سیستم تزریق سوخت که به جفتشون توی مطلب به خوبی اشاره شد، مشکلات برقی الکترونیکی و ایرادات توربوشارژر توی کارکرد بالا (اگر بهش رسیدگی مداوم نمیشد). این موتور دراصل بد نبود، تازه موتور قابل اعتمادی هم بود! البته که مالکان هم باید اینو بدونن که دائم باید به موتور رسیدگی کنن و از هزینه تعمیراتش بر بیان تا موتور براشون خوب کار کنه. مالک هم نباید تصور کنه این موتور مثل موتور تویوتا قابل اعتماد باشه و عین تانک ساخته بشه، بعد از هر استفاده طولانی مدت باید حتما سرویس بشه.
amir-mr
۱۶ آذر ۱۴۰۲وقتی به موتور رسیدگی نمیشه نتیجش میشه این بعد میان گردن مرسدس میندازن میگن موتور عیب داره
Ahmad
۱۶ آذر ۱۴۰۲قابل توجه ایرانی هایی که میگن هیچ چیز بنز نمیشه و از بنز یه بت ساختن و میپرستن تحویل بگیرید
gholii
۱۶ آذر ۱۴۰۲توی ایران هم زیاد دیدم این مدل موتور رو از کاپوت مرسدس در میارن برای تعمیر اساسی بخصوص در مدل سی ال اس پونصد که مالکان خیلی پدال گاز رو تخته میکنن.در صورتی مدل های پونصد قبل از این که حجیمتر و بدون توربو بودبا کد ام دویست و هفتاد و سه زیاد ندیدم بره تعمیر اساسی بشه.
الان با این مقاله معلوم شد که لزوما فقط بنزین ایران نیست که موتور های پیشرفته رو خراب میکنه بلکه خیلی از این موتور ها ضعف متریال و اشکال در طراحی بهینه دارن.موتور ان شصت و سه ب ام و هشت سیلندر های معروف ده دوازده سال پیش در همه جای دنیا دچار روغن سوزی شدید و دود کردن شدید میشد بعدا معلوم شد ضعف ذاتی داره.
amir
۱۶ آذر ۱۴۰۲عه بد شد دیگه بنز نمیخرم ( اینکه پولشو ندارم اصلا تاثیر نداره دوستان بیخودی حسودی نکنید)🤣
Dark Knight
۱۶ آذر ۱۴۰۲هر چقدر هم استهلاکش بالا باشه باز هم میارزه ! شما فقط نگاه رخش بکن خودش گویا همه چیز هست
Mori
۱۶ آذر ۱۴۰۲بنظر انجین یوزد میات معلوم نیست چه تاریخی دلشته…
وقتی متن از ویدیو یوتیوب میزنی…!!!!
مهدی
۱۶ آذر ۱۴۰۲دلیل این خط ها مشخصه! جایی که یه اشاره هم بهش کرده بود ( دوده زدن شمع ها و تجمع کربن) وقتی سیستم ایگنیشن درست عمل نکنه و شمع دقیقا زمانی که باید جرقه مناسب تولید نکنه ریتم انفجار بهم میخوره و مرکز انفجار میفته روی کناره های پیستون، همون نقطه از پیستون با شدت به دیواره سیلندر برخورد میکنه و صدایی تولید میکنه که همه میشناسیم و بهش میگیم ناک! خب به طبع بعد یه مدت همون قسمت که مدام داره برخورد صورت میگیره خط هم میندازه
ali
۱۶ آذر ۱۴۰۲با سلام
جدیدا مقاله های پدال شده مثل بازی مافیا یا فیلمهای اصغر فرهادی،پایانش بازه همیشه.یه موجی درست میکنه و بدون اینکه دلیلش بگه یا توجیهی بکنه میره کنار.خب هر موتوری اگه بهش رسیدگی نشده خراب میشه فرقی هم نمیکنه چه موتوری باشه.اگه شرکت میگه فلان روغن حتما باید همون باشه وگرنه این بلاها سرش میاد و این کاملا طبیعیه.یه بابایی بود یه بار تو تعویض روغنی تو پورشه پانامرا میخاست کاسترول جی تی ایکس بریزه توجیهش هم این بود که دارم میفروشمش خرجش نمیکنم.قطعا موتور داغون میشه،وقتی داغون شد بیایم بگیم موتور پورشه به درد نمیخوره و ….
الف.ی
۱۶ آذر ۱۴۰۲پدال جان ببخشید
یه جوری تیتر زدی انگار موتور فابریک از کارخونه با این ایراد ها میاد بیرون!
حالا معلوم نیست مالکان چه رفتاری با ماشیناشون کردن
ضمن اینکه منبع یک کانال یوتیوب بوده
چه اینکه این کانال معتبره یا نه من نمیدونم
قاسم
۱۸ آذر ۱۴۰۲موتور نباید یه طرف سیلندرا اینجوری خراب کنه خط و خش بندازه حتی تو بدترین شرایط ***با درست کردنش!
Hamid
۱۸ آذر ۱۴۰۲این مقاله فقط میخات بگه که از بنز بت نسازیم؛
درثانی از بنز ما این اتتظارات رو نداشتیم ولی درواقه داشتیم اشتباه میکردیم درواقع باید از بنز انتظارات اینچنینی رو میداشتیم.
چون بنز شاهکار نیست بلکه تبلیغاتش تو ایران زیاده.