مرسدس بنز

نگاهی به مشکلات پیشرانه 8 سیلندر M278 مرسدس بنز

بررسی پیشرانه ۸ سیلندر M278 مرسدس بنز ML550 پرده از مشکلات زیادی برمی‌دارد.

استفاده از پیشرانه حجیم در خودرویی لوکس از برندی معتبر و شناخته شده به معنی عدم وجود مشکلات مربوط به آن نخواهد بود. مثال بارز این موضوع پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری توئین توربوی M278 مرسدس بنز ML550 است که می‌خواهیم آن را بررسی کرده و به مشکلات درون سیلندرهایش بپردازیم. آغاز بررسی این پیشرانه چندان لذت‌بخش نیست. روشن کردن نیروگاه آهنین مرسدس بنز باعث ایجاد صداهای نگران کننده‌ای می‌شود. همچنین برخی شمع‌های خودرو کاملاً دوده گرفته‌اند. پورت‌های ورودی نیز دارای کربن زیادی روی سوپاپ‌ها هستند که چنین میزان دوده و کربنی برای پیشرانه‌ای با سیستم تزریق سوخت مستقیم بیشتر از میزان عادی خواهد بود. علاوه بر این یکی از کشنده‌های زنجیر تایم خراب شده و نشان می‌دهد قبلاً روی این پیشرانه کار کرده‌اند.

با باز کردن قطعات بیشتر این موضوع که روغن‌موتور وضعیت خوبی ندارد آشکارتر می‌شود. فیلتر روغن پیشرانه ۸ سیلندر M278 پر از تکه‌های فلز است و این موضوع حاکی از خرابی‌های بیشتر خواهد بود. مشکلات جدی نیروگاه آهنین مرسدس بنز با باز شدن سیلندرها نمایان خواهند شد. در چندین سیلندر خراش‌های عمیقی وجود دارد و مجری برنامه می‌گوید این خراش‌ها اگرچه با ناخن انگشت حس نمی‌شوند اما زیر پوست دست خودنمایی خواهند کرد. همان‌طور که انتظار می‌رود پیستون‌ها نیز استهلاک زیادی داشته‌اند.

پیشرانه ۸ سیلندر M278 مرسدس بنز در محصولات متنوعی از جمله E، S، CL، CSL، ML و GL بکار رفته است. مجری این کانال می‌گوید مشکلات پیشرانه موردبحث در نسخه AMG با کد M157 نیز وجود دارد و البته پیشرانه ۶ سیلندر M276 نیز از همین مشکل در امان نیست. متأسفانه در ویدئوی یاد شده اشاره‌ای به دلیل مشکل خراش داخل سیلندرها نمی‌شود اما قبلاً برخی مالکان به این مشکل اشاره کرده‌اند. برخی افراد معتقدند دلیل ایجاد خراش در دیواره سیلندرها به عدم تعویض به موقع روغن‌موتور مربوط می‌شود درحالی‌که برخی دیگر مشکل را از رینگ پیستون‌ها می‌دانند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. JaMsHiD

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2767 ديدگاه)

    نتیجه شراکت با کرایسلر :

    موافقم 44
    مخالفم 32
    1. (Ali(chevynova

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      نتیجه مهندسی آلمانیه وگرنه ۷۰ ساله موتورهای همی کرایسلر داره یکسره تولید میشه و همیشه هم محبوبه

      موافقم 30
      مخالفم 80
      1. محمد

        ۱۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        همین مونده بود توهم یاد بگیری نفر اول رو ریپلای کنی و گلشعر بگی ، کرایسلر هم مثال زد که خرابی هاش شهره خاص و عامه

        موافقم 37
        مخالفم 16
      2. sinasvj

        ۱۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (426 ديدگاه)

        عاشق اوناییم که با اکانت خودشون خودشونو لایک میکنن

        موافقم 11
        مخالفم 12
      3. JaMsHiD

        ۱۷ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2767 ديدگاه)

        آقای علی شوی ، آمریکا هیچ مهندسی ناب و خاصی نسبت به آلمان و ژاپن نداره !
        همه میتونن یه موتور شش لیتری هشت سیلندر درست کنند که با سوپر شارژر شش صد اسب بخار قدرت بده و صدی سی لیتر بسوزونه !
        از خوب های زمونه بگو ،
        از هایلوکس توی داکار برات مثال میزنم
        از مرسدس بنز ۱۹۰e برات مثال میزنم که پونصد هزار کیلومتر با سرعت صدو نود تا توی پیست بدون وقفه رفت
        از سری هفتاد برات میگم که همه دوستش دارن و تو همه ارتش ها استفاده میشه
        از جی کلاس میگم که کل ارتش اروپا ازش استفاده می‌کنه و جواب خودشو پس داده !
        از میتسوبیشی میگم که فقط افتخاراتش توی رالی داکار و جهانی از کل آمریکا بیشتره ! (۴۵ برد داره )
        از آئودی میگم که سیستم تمام چرخ محرک رو مدیون اون هستیم !
        حالا آمریکا چی؟ یه جیپ با یه پلتفرم بیست سال پیش ، یه هامر که معلوم نیست ماشینه یا کارخونه مازوت سوزی !

        موافقم 14
        مخالفم 10
        1. قاسم

          ۱۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (53 ديدگاه)

          موافقم اما صاحب فن اوری انگلیسه نه المان و ژاپن

          موافقم 3
          مخالفم 5
        2. محسن

          ۱۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (10 ديدگاه)

          سلطان یه نگاه به لاکهید مارتین و بوئینگ و جنرال التریک بنداز بعد بگو تکنولوژی امریکا عقب موندس

          موافقم 4
          مخالفم 1
    2. فرشاد

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      موافق؟

      موافقم 3
      مخالفم 12
    3. Ahmad Reza

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (55 ديدگاه)

      خوشبختانه مرسدس بنز با موتور هایی مثل سری OM617 نشون داد که آلمانی هم دقیقا مثل آمریکایی ها از جمله LS1 و … در لیست قابل اعتماد ترین با دوام ترین موتور ها هستن و عین تانک ساخته شدن و هستن و کار می‌کنند اون هم زمانی که بقیه برای این کار تلاش میکردن
      و حتی علاوه بر قابلیت اطمینان بالا، تونستن ۱۶ رکورد سرعت جهان رو هم ثبت کنن و از نظر کارکرد بالا هم رکورد هم زدن حتی دقیقا در کنار فورد و شورلت جنرال موتورز آمریکا، مرسدس بنز آلمان هم همه کار کرده تو هر زمینه ای کار کرده و محصول برتر داشته از هر نظر
      این مورد رو که اینجا دیدید هم مثل بقیه کمپانی هاست چون که اونا هم از این چیزا داشتن.

      موافقم 15
      مخالفم 5
  2. jd

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (707 ديدگاه)

    موتور یه تعمیر کامل میخواد
    بوش و رینگ پیستون و تیکه های فلز تو فیلتره یعنی در خوشبینانه ترین حالت یاتاقان هم میخواد بدبینانه ترین میلنگ

    موافقم 22
  3. فقط چین

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    بله دوستان من بارها اعلام کردم پدر خودروسازی دیگر بنز نیست و جهانیان بین بی وای دی و چانگان اختلاف دارند .

    موافقم 10
    مخالفم 67
  4. Royal Driver

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    راستش من از این موتور چندان بدم نمیاد ( من کلا تمامی موتورهای بنزینی/دیزلی مرسدس رو دوست دارم). ولی خب موتور اونقدر بدی هم نبود اما مشکلات عجیب زیادی هم گزارش کردن ازش. اما یادمون هم باشه فناوری،تکنولوژی و مهندسی موتور M278 برای سالی که معرفی شد (سال ۲۰۱۰) واقعا خوب بود حتی برای یک موتور V8 نرمی، پرفورمنس و استقبال خوب شد ازش. اما وای به حال مشکلاتش.. نشتی زیاد روغن، مشکلات کشیدگی و خرابی زنجیر تایم موتور و جمع شدن کربن بخاطر سیستم تزریق سوخت که به جفتشون توی مطلب به خوبی اشاره شد، مشکلات برقی الکترونیکی و ایرادات توربوشارژر توی کارکرد بالا (اگر بهش رسیدگی مداوم نمیشد). این موتور دراصل بد نبود، تازه موتور قابل اعتمادی هم بود! البته که مالکان هم باید اینو بدونن که دائم باید به موتور رسیدگی کنن و از هزینه تعمیراتش بر بیان تا موتور براشون خوب کار کنه. مالک هم نباید تصور کنه این موتور مثل موتور تویوتا قابل اعتماد باشه و عین تانک ساخته بشه، بعد از هر استفاده طولانی مدت باید حتما سرویس بشه.

    موافقم 20
    مخالفم 6
  5. amir-mr

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (401 ديدگاه)

    وقتی به موتور رسیدگی نمیشه نتیجش میشه این بعد میان گردن مرسدس میندازن میگن موتور عیب داره

    موافقم 31
    مخالفم 9
  6. Ahmad

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (194 ديدگاه)

    قابل توجه ایرانی هایی که میگن هیچ چیز بنز نمیشه و از بنز یه بت ساختن و میپرستن تحویل بگیرید

    موافقم 20
    مخالفم 48
  7. gholii

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    توی ایران هم زیاد دیدم این مدل موتور رو از کاپوت مرسدس در میارن برای تعمیر اساسی بخصوص در مدل سی ال اس پونصد که مالکان خیلی پدال گاز رو تخته میکنن.در صورتی مدل های پونصد قبل از این که حجیمتر و بدون توربو بودبا کد ام دویست و هفتاد و سه زیاد ندیدم بره تعمیر اساسی بشه.
    الان با این مقاله معلوم شد که لزوما فقط بنزین ایران نیست که موتور های پیشرفته رو خراب میکنه بلکه خیلی از این موتور ها ضعف متریال و اشکال در طراحی بهینه دارن.موتور ان شصت و سه ب ام و هشت سیلندر های معروف ده دوازده سال پیش در همه جای دنیا دچار روغن سوزی شدید و دود کردن شدید میشد بعدا معلوم شد ضعف ذاتی داره.

    موافقم 22
    مخالفم 9
  8. amir

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    عه بد شد دیگه بنز نمیخرم ( اینکه پولشو ندارم اصلا تاثیر نداره دوستان بیخودی حسودی نکنید)🤣

    موافقم 24
    مخالفم 2
  9. Dark Knight

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    هر چقدر هم استهلاکش بالا باشه باز هم میارزه ! شما فقط نگاه رخش بکن خودش گویا همه چیز هست

    موافقم 18
    مخالفم 17
  10. Mori

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر انجین یوزد میات معلوم نیست چه تاریخی دلشته…
    وقتی متن از ویدیو یوتیوب میزنی…!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 2
  11. مهدی

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    دلیل این خط ها مشخصه! جایی که یه اشاره هم بهش کرده بود ( دوده زدن شمع ها و تجمع کربن) وقتی سیستم ایگنیشن درست عمل نکنه و شمع دقیقا زمانی که باید جرقه مناسب تولید نکنه ریتم انفجار بهم میخوره و مرکز انفجار میفته روی کناره های پیستون، همون نقطه از پیستون با شدت به دیواره سیلندر برخورد می‌کنه و صدایی تولید می‌کنه که همه میشناسیم و بهش میگیم ناک! خب به طبع بعد یه مدت همون قسمت که مدام داره برخورد صورت میگیره خط هم میندازه

    موافقم 14
    مخالفم 2
  12. ali

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    با سلام
    جدیدا مقاله های پدال شده مثل بازی مافیا یا فیلمهای اصغر فرهادی،پایانش بازه همیشه.یه موجی درست میکنه و بدون اینکه دلیلش بگه یا توجیهی بکنه میره کنار.خب هر موتوری اگه بهش رسیدگی نشده خراب میشه فرقی هم نمیکنه چه موتوری باشه.اگه شرکت میگه فلان روغن حتما باید همون باشه وگرنه این بلاها سرش میاد و این کاملا طبیعیه.یه بابایی بود یه بار تو تعویض روغنی تو پورشه پانامرا میخاست کاسترول جی تی ایکس بریزه توجیهش هم این بود که دارم میفروشمش خرجش نمیکنم.قطعا موتور داغون میشه،وقتی داغون شد بیایم بگیم موتور پورشه به درد نمیخوره و ….

    موافقم 10
    مخالفم 5
  13. الف.ی

    ۱۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    پدال جان ببخشید
    یه جوری تیتر زدی انگار موتور فابریک از کارخونه با این ایراد ها میاد بیرون!
    حالا معلوم نیست مالکان چه رفتاری با ماشیناشون کردن
    ضمن اینکه منبع یک کانال یوتیوب بوده
    چه اینکه این کانال معتبره یا نه من نمیدونم

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. قاسم

      ۱۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (53 ديدگاه)

      موتور نباید یه طرف سیلندرا اینجوری خراب کنه خط و خش بندازه حتی تو بدترین شرایط ***با درست کردنش!

  14. Hamid

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این مقاله فقط میخات بگه که از بنز بت نسازیم؛

    درثانی از بنز ما این اتتظارات رو نداشتیم ولی درواقه داشتیم اشتباه میکردیم درواقع باید از بنز انتظارات اینچنینی رو میداشتیم.
    چون بنز شاهکار نیست بلکه تبلیغاتش تو ایران زیاده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا