طی روزهای آینده، یک مدل مفهومی ساخت مرسدس بنز رونمایی خواهد شد که میتواند با شارژ کامل، مسافت هزار کیلومتر را طی کند.
سومین روز سال ۲۰۲۲ با معرفی مرسدس بنز EQXX همراه خواهد بود. از این محصول، اطلاعات چندانی در دسترس نیست اما میتوان از تیزرهای منتشر شده، نتایجی جالبی گرفت. این خودرو، ظاهرا در کلاس سدان کوپه، شبیه به CLS یا AMG GT ساخته شده است. پیشتر نیز شایعاتی مبنی بر ساخت یک سوپرسدان برقی با تواناییهای فنی نزدیک به AMG GT چهاردر مطرح شده بود.
طراحان مرسدس بنز، EQXX را شاهکار آیرودینامیک توصیف کردهاند. این موضوع، عاملی مهم در افزایش توان پیمایش یک خودرو برقی و رسیدن به شعاع حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتر است. این مدل، از صدها پیشطرح نتیجه گرفته شده که بسیاری از آنها با نرمافزارهای پیشرفتهی مرسدس بنز، برای دستیابی به شرایط عالی در مصرف انرژی و عملکرد حرکتی، بازبینی شدهاند. نوع باتریهای EQXX هنوز مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که نوآوری جدید مرتبط با حالت جامد باتری (Solid State) در EQXX معرفی شود. مهندسان مرسدس بنز توضیح دادهاند که فناوری مربوط به باتری این خودرو، سرعت شارژ اولیه را افزایش داده است.
براساس اطلاعات موجود، EQXX دارای سلولهای خورشیدی روی سقف خواهد بود. استفاده از این تجهیزات، همراه با حفظ زیبایی و مشخصات آیرودینامیک خودرو، چالش مهمی برای طراحان مرسدس بوده است و میتواند مدلهای برقی آینده را تحت تاثیر قرار دهد. بعضی از قطعات بدنه، مثل بالچهها و دیفیوزرها، قابلیت تغییر زاویه در شرایط مختلف حرکتی دارند. با این ترفند، آیرودینامیک و نیروی عمود بر سطح EQXX در سرعتهای متفاوت، بهبود خواهد یافت.
یک کاربر
۹ دی ۱۴۰۰بی صبرانه منتظر ۳ ژانویه هستیم . شگفتی های بنز که ادعا میکند انقلابی هست چه میباشد؟
بنز از موتورهای الکتریکی خاصی کمک گرفته که با توان ۳ برابر موتورهای مشابه ، ۳ برابر نسبت به وزن موتور های الکتریکی مشابه کاسته است .
فقط نکته حاشیه ای این هست که سالهای پیش برد ۱۲۰۰ کیلومتر هدفگزاری بوده که به ۱۰۰۰ کیلومتر کاهش یافته است، بهر حال بنز اولین بار فناوری ترمز هایabs به جهان عرضه کرد. شاید نواوری های بنز مشابه سایر فناوری هایش فراگیر و پیشرو در جهان شوند.
تایید سطح ۳ خودران ها هم بصورت رسمی در مورد بنز ، موید تلاش های این خودروساز در رقابت با تسلا هست.
ممد ژانگولر
۹ دی ۱۴۰۰نوآوری های برقی ارباب ستاره ها داره شروع میشه و فاصله عقب افتاده خودشو به سرعت نور جبران میکنه
آیا خبری در راه است ؟!😎
مجتبی
۹ دی ۱۴۰۰معمولا اینجوری میگند : با یک وزن مشابه 3 برابر توان بیشتر میده
حمید
۹ دی ۱۴۰۰مرسدس یعنی اصالت ،تمام 🇩🇪
امین
۹ دی ۱۴۰۰دوستدارم بدونم چند نفر از عشاق الکتریکی ها تا حالا خودرو برقی سوار شدن.
مخصوصا طرفداران تسلا. بخصوص متعصبین این برند.
کهدبتونیم باهم تجربیات مون به اشتراک بگذاریم.
شاید برای محیط پدال نتیجه مثبتی داشته باشه.
یک کاربر
۹ دی ۱۴۰۰خودروی برقی من یادمه از قدیم توی شهربازی انجام میدادیم ! ماشین کوبنده اسم داشت.
پارک ترافیک، هم خودروهای باتری دار کوچک داشت.
اگر ذهنت یاری کنه همه افراد توی عمرشان یکبار سوار شدند
یعنی انقدر هم توی ایران با خودروی برقی بیگانه نیستند. خودروی برقی که استفاده تجاری و شهری داشته باشد تسلا اولین بار بصورت انبوه تجاری کرده است.
اگر به سوار شدن تنها فقط نگاه کنیم از این لحاظ، ۸۰ میلیون یه بار سوار ماشین برقی شدیم.
اگر سواری شهری برقی تجاری نگاه کنیم اندک افراد هستند
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ دی ۱۴۰۰جناب ایشون گفت ماشین! نگفت اسباب بازی برقی!!
جناب ایکس
۱۰ دی ۱۴۰۰یادش بخیر. چقدر دوران خوبیبود. هعی😔😔😔
AMIR / ARMI
۹ دی ۱۴۰۰رقیب مستقیم کادیلاک celestiq هستش اونم اوایل سال پیش روی میلادی معرفی میشه
اما با توجه طراحی های ظاهری اخیر بنز انتظار یه خودرو نه چندان زیبا رو دارم چون eqs واقعا زشت بود ( نظر شخصی )
و اگه از اون زبان راحی پیروی بکنه و با توجه به اینکه روی ایرودینامیکش خیلی تاکید دارن احتمالا یه عجیب الخلقه ببینیم
ولی با توجه به اینکه طراحی ct5 بسیار شکیل بود و کانسپت هایی مثل اسکالا رو قبلا دیدیم
انتظار یه خودرو با طراحی چشم گیر ساده مینیمالیستی و با خطوط صاف رو دارم تازه celestiq قرار دست ساز باشه پس قطعا ظرافت های بیشتری ازش انتظا میره
ولی به طور کلی این دو خودرو تکنولوژی هایی رو به همراه میارن که بنتلی و رولزرویس ندارن مگر اینکه کمپانی های مالک براشون کاری بکنن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ دی ۱۴۰۰وای خدا اصلا یادم نبود اون کانسپت قدیمیه مال ۲۰۱۵، خیلی جالب بود یه جورایی تبدیل میشد پشت و جلوش توی سرعت های بالا، اگه کم و بیش شبیه اون نمونه باشه واقعا شاهکاره…
Philipp
۱۰ دی ۱۴۰۰اون اسمش F015 بود به طرز عجیبیم خوشگله حتی با اینکه فقط جلوپنجرس!
ارین صاحب جمعی
۹ دی ۱۴۰۰چندین بار گفتم وقتی پای خودروسازهای بزرگ بیاد وسط تسلا اصلن به چشم نمیاد ژاپنی ها آلمانی ها کره ای ها جوری میزننش زمین که نفهمه از کجا خورده تسلا با سلطان سگ جونی سلطان کیفیت و غرور و سلطان پیشرفت طرفه نه با چهارتا بچه چینی که حتی رنگ بازار امریکا را هم نمیبنن
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۰ دی ۱۴۰۰بشین تا اینا که گفتی به تسلا برسن.تسلا کنده رفته مشتی.
مردیم از خوشی
۱۰ دی ۱۴۰۰زمان همه چیز را مشخص میکنه
جناب ایکس
۱۰ دی ۱۴۰۰اگه اینطوری بود که مک لارن هیچ وقت جون نمیگرفت
Philipp
۱۰ دی ۱۴۰۰جناب واگنر یعنی میشه این یکی رو گند نزنی؟
پارسا
۱۰ دی ۱۴۰۰آره cls و s کلاس رو گند زده
ولی sl و c جدید و amg one شاهکار کرده
Philipp
۱۰ دی ۱۴۰۰SL جدید که CLS کابریولته
C-Class هم که خوابه
Farimani
۱۰ دی ۱۴۰۰با سلام
خودروی هایبریدی ( Farimani )در دست ساخت هست که قبلا نمونه ش هم ساخته شده
در هر ساعت زیر دولیتر بنزین میسوزونه
یعنی اگر با سرعت ۱۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشه میشه هر ۱۰۰ کیلومتر تغریبا دو لیتر
با سرعت ۲۰۰ کیلومتر زیر یک لیتر مصرف
با سرعت ۳۰۰ کیلومتر خیلی کمتر از 0/5 لیتر
نمونه برقیش هم زیر تسته که با باطریهای وطنی با هر بار شارژ بیشتر از ۱۵۰۰ کیلومتر پیمایش داره
منتظر خبرهای بعدیم باشید دوستان🌺
mm-yarlou
۱۰ دی ۱۴۰۰فکر کنم مرسدس داره یاد آوری میکنه که کت تن کیه
Farimani
۱۰ دی ۱۴۰۰با حدود ۱۲۰ کیلووات ساعت باطری میشه خودروی برقی با پیمایش بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر ساخت
بنده نمونه برقی با ( باطری وطنی با تکنولوژی ۴۰ سال پیش ) رو ساختم اونم با ۲۰ عدد باطری ۱۲ ولت ۱۰۰ آمپر
با وزن ( خودروی ۱۲۰۰ کیلویی) مینیمم 1500KM پیمایش داره
قسمتی از ویدئوش در یوتیوب و اینستاگرام آپلود شده
بامید احداث کارخانه خودروسازی سوم ( در جایگاه اول ایشالله )
امین
۱۲ دی ۱۴۰۰امیدوارم
Farimani
۱۰ دی ۱۴۰۰با حدود ۱۲۰ کیلووات ساعت باطری میشه خودروی برقی با پیمایش بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر ساخت
بنده نمونه برقی با ( باطری وطنی با تکنولوژی ۴۰ سال پیش ) رو ساختم اونم با ۲۰ عدد باطری ۱۲ ولت ۱۰۰ آمپر
با وزن ( خودروی ۱۲۰۰ کیلویی) مینیمم 1500KM پیمایش داره
قسمتی از ویدئوش در یوتیوب و اینستاگرام آپلود شده
بامید احداث کارخانه خودروسازی سوم ( در جایگاه اول ایشالله )