مرسدس بنز تائید کرد تکنولوژی به نمایش درآمده در کانسپت ویژن EQXX پیش از سال ۲۰۲۴ در خودروهای تولیدی این برند نصب خواهد شد. سخنگوی مرسدس بنز در مصاحبه با اتوکار گفته است:
خودروی EQXX ما یک محصول تحقیقاتی است که برای جابجا کردن مرزها و بررسی گزینههای موجود برای خودروهای تولیدی آتی طراحی شده است. EQXX یک بستر برای تولید سری است. بسیاری از نوآوریهای این خودرو به زودی در سایر محصولات مرسدس بنز دیده خواهند شد
به این ترتیب نه تنها ویژگیهای پیشرفته و قطعات واقعی EQXX بلکه فرایندهای بکار رفته در ۱۸ ماه توسعه این کانسپت وارد محصولات تولیدی مرسدس بنز خواهند شد. از جمله این فرایندها میتوان به روش توسعه بسیار چابک و چندوجهی و همچنین ابزار نرمافزاری دیجیتال بکار رفته اشاره کرد. علیرغم راندمان زیر ۱۰ کیلووات ساعت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش، ویژن EQXX در مقایسه با کانسپت های قبلی این خودروساز نزدیکترین محصول به خط تولید محسوب میشود. خودروی نمایشی EQXX از نوع کاملاً عملکردی بود و از تمامی قطعات فنی شامل پیشرانه ۲۰۱ اسب بخاری و باتری ۹۰۰ ولتی لیتیوم-یون با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت سود میبرد. این خودرو همچنین از همان سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX موجود در محصولات کنونی مرسدس استفاده میکند. به این موارد باید نمایشگر ۴۷.۵ اینچی را اضافه کرد که داشبورد را تحت تسلط دارد.
مارکوس شافر مدیر تکنولوژی مرسدس بنز میگوید:
عناصر بسیار بسیار زیادی از این خودرو وجود دارند که آن را به تولید سری نزدیک میکنند. ما میتوانیم به شکل و فرم خودرو نگاه کنیم و بگوییم که به تولید سری خودرو در سال ۲۰۲۴ بسیار نزدیک هستیم
اولین خودروی تولیدی با تکنولوژیهای EQXX در سال ۲۰۲۴ تولید خواهد شد و شاید سدان جدید EQC باشد که معادل الکتریکی C کلاس است و در جایگاهی پایینتر از EQE و EQS قرار میگیرد. گوردون واگنر مدیر طراحی مرسدس گفته است EQXX حداقل یک کلاس خودرویی کوچکتر از EQE خواهد بود. البته اگر EQC سدان با مشخصاتی بهتر از EQS پرچمدار عرضه شود بسیار تعجببرانگیز خواهد بود. اگرچه نسخه تولیدی سدان EQC احتمالاً همان ضریب درگ ۰.۱۷ کانسپت EQXX را نخواهد داشت اما شاید به این رقم نزدیک شود. EQC بر اساس معماری ماژولار مرسدس بنز شکل گرفته است. این پلتفرم در محصولات کامپکت و میان سایز آتی این خودروساز بکار خواهد رفت.
Humer
۱۴ فروردین ۱۴۰۱خدایی باحاله
هرچند این کانسپت مثل اکثر محصولات مرسدس نیست
هرچند زیبا هم تک و توک نیست
ولی یک مرسدس هست و بهتر وبهتر میشه
راستی بزرگترین رقیب این خودرو لوسید هست که هم قوی تره هم خوشگل تره
نظرتون درباره یک مقایسه باحال چیه
لوسید = لایک👍❤
مرسدس ویژن EQXX= دیس لایک👎💔
GMA
۱۴ فروردین ۱۴۰۱چه ربطی به لوسید داره عزیز؟! نسخه تولیدی این هم اندازه C کلاس خواهد بود، خیلی کوچک تر از لوسید، رقیب لوسید EQS هست
پویان
۱۴ فروردین ۱۴۰۱نه تنها از تسلاو لوسید بلکه از بی وای دی و برخی از چینی های دیگه هم ضعیف تره
Clean energy (صیانت!)
۱۴ فروردین ۱۴۰۱تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود
توصیه من به اصکی رونده فنا اینه
همگی بیاید پایین
AMANTE
۱۴ فروردین ۱۴۰۱چرا فکر میکنی این رقیب لوسید ایر هست؟ ( با کمال احترام به مرسدس بنز )
Jdm باز
۱۴ فروردین ۱۴۰۱این دوتا اصلا تو یه کلاس نیستن همونطور که مقاله هم گفته یه محصول کوچکتر از eqe هست در حالی که لوسید ایر رقیب eqs هست
2311
۱۴ فروردین ۱۴۰۱نمردیم و معنی “تکنولوژی” هم فهمیدیم (((((((=
Amoo HamiD
۱۴ فروردین ۱۴۰۱فضای پای سرنشینان عقب پراید > فضای پای سرنشینان عقب ویژن EQXX
راستش اصلا از این کانسپت خوشم نیومد …
در ضمن یه سری هر چیزی که شرکت میگه باور میکنن … واقعا چرا؟!
نمونش مثلا بی ام و میگه اره این جلوپنجره های جدید باعث شده فروش ما بیشتر شه و …
خب انتظار دارین شرکت بیاد بگه چیزی که ما میسازیم زشته و باعث شده فروشمون کم شه؟! واقعا حرفشون رو باور میکنید به همین سادگی؟!
هیچ فروشنده ای نمیگه مال من بده!!! اگه بگه که فاتحه اش خوندس! مجبور به دفاع هست …
مرسدس هم اینی که ساخته واقعا فقط بدرد خودش میخوره و هیچ چیز خاصی درش دیده نمیشه و آنچنان هم انقلابی نیست … الکی میگه آره اینقدر خفنه که نگو شما کورید متوجه نمیشین!!!
راستش نمیگم این هیچی به همراه خودش نداشت اما به عنوان یه کانسپت آنچنان هم برتری آشکاری نداشت نسبت به خودرو های تولیدی!!!! رقبا حتی …
در ضمن طراحی ناموزون تر از برقی های مرسدس توی جهان نداریم …
چینی ها بنظرم طراحی زیباتر و موزون تری دارند در این زمینه …
حالا میگن چون بنزه اوکیه!
سید یه موتور پرزور تر بنداز که مجبور نشی بخاطرش خودت رو سرویس کنی تا ی ماشین آیرودینامیک بسازی … بعد تهش بگی شاهکار مهندسی!!! که چی شاهکار مهندسی مگه نمیخواد یه ماشین نسبتا ارزون باشه؟! واسه زدن رکورد سرعت ساخته نمیشه که!!!
چیه آخه 200 اسب … بعد میگن میخوایم با تسلا رقابت کنیم …
یه چیزی …
اگه تسلا یا یه شرکت چینی مثلا (البته من از هیچکدوم خوشم نمیاد اما فقط مثاله) این کانسپت رو ساخته بودن مضحکه عام و خاص نمیشدن؟!
خداییش چقدر مسخرشون میکردین یکم انصاف داشته باشین دیگه …
پیام
۱۴ فروردین ۱۴۰۱اولا اینکه لوسید نه به اندازه بنز لوکس هست، دوم اینکه شعاع حرکتی بنز بیشتره. قطعا کیفیت بنز هم بیستره.
aminbikar
۱۴ فروردین ۱۴۰۱Eqxx = افتضاح طراحی ۳