مرسدس بنز با رونمایی از کانسپت ویژن V در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵، استاندارد جدیدی را برای ونهای لوکس برقی تعریف کرده است.
ونهای کانسپت مدتهاست که در کانون توجهات نبودهاند اما مرسدس بنز با معرفی Vision V در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵، این بخش را به سطح جدیدی ارتقا داده است. این کانسپت که به گفته مرسدس اوج تجمل و ظرافت در خودروهای MPV را به نمایش میگذارد، فراتر از یک ون معمولی است و تجربهای شبیه به یک لیموزین خصوصی ارائه میدهد. این ون با طراحی آیندهنگرانه و فناوریهای پیشرفته، نشاندهنده جهتگیری جدید مرسدس در حوزه ونهای لوکس است.
فضای داخلی ویژن V به معنای واقعی کلمه یک سالن خصوصی متحرک است. یک تلویزیون ۶۵ اینچی 4K جمعشونده به همراه سیستم صوتی ۴۲ بلندگو Dolby Atmos، تجربهای سینمایی برای تماشای فیلم یا بازیهای ویدیویی فراهم میکند. فناوری exciters در صندلیها، با ایجاد لرزشهای هماهنگ با صدا، تجربهای چندبعدی را فراهم میکند. دیواره شیشهای بین کابین راننده و بخش سرنشینان، قابلیت مات شدن دارد و حریم خصوصی را فراهم خواهد کرد. صندلیهای برقی قابل تنظیم همراه با رایحه لوکس در بطریهای مخصوص، تجربهای چند حسی ارائه میدهند. برای سرگرمی بیشتر، یک ست شطرنج شیشهای نیز در دسترس است که به جزئیات لوکس این ون میافزاید.
برخلاف بسیاری از کانسپتهای تخیلی، کابین راننده ویژن V بسیار نزدیک به نسخه تولیدی به نظر میرسد. نمایشگر عریض سوپراسکرین که کل داشبورد را در برمیگیرد، اطلاعات رانندگی و سیستم چندرسانهای MBUX را نمایش میدهد. فرمان معمولی با دکمههای کنترلی و دو پدال گاز و ترمز، نشان میدهند که این ون برای رانندگی واقعی طراحی شده است و رؤیای خودران ندارد.
ویژن V بر پایه پلتفرم جدید VAN.EA ساخته شده که از سال ۲۰۲۶ تولید ونهای برقی مرسدس را متحول خواهد کرد. این پلتفرم ماژولار، امکان تولید ونهای متنوع از مدلهای خانوادگی تا لیموزینهای لوکس و VIP را فراهم میکند. اگرچه مرسدس جزئیاتی درباره پیشرانه این کانسپت ارائه نکرده اما گزارشها حاکی از استفاده از سیستم الکتریکی ۸۰۰ ولتی و گزینههای تک موتور یا دو موتوره است. مدلهای پرچمدار این پلتفرم، بردی بیش از ۵۰۰ کیلومتر خواهند داشت و از سیستمهای خودران سطح دو بهره میبرند.
ظاهر ویژن V با خطوط نرم، سقف شیبدار و چراغهای دایرهای در عقب که یادآور موتورهای سفینههای فضایی است، کاملاً آیندهنگرانه است. هرچند شاید طراحی بیرونی این کانسپت بهاندازه کابین انقلابی به نظر نرسد اما جزئیاتی مانند چرخهای ۲۴ اینچی نورانی، تزئینات کرومی و لوگوی نورانی مرسدس، ویژن V را به خودرویی چشمنواز تبدیل کردهاند. مرسدس تأکید دارد که این خودرو یک ون معمولی نیست، بلکه یک لیموزین لوکس با راننده است که برای رقابت با مدلهایی مانند لکسوس LM و ولوو EM90 طراحی شده است.
ممد ژانگولر
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴یا حضرت عباس این چی بود دیگه . اون از معرفی CLA اینم از این . خونه تکونی در حد مریخ
Cadillac-V
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/mercedes-benz/12-facts-about-mercedes-benz-tank-room/
Titanium
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ای کاش همونقدر که برای داخل زحمت کشیده بودن برای بیرون هم یکم تلاش میکردن😂
Cadillac-V
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴من قیافه اونی که اینو طراحی کرده میخوام ببینم😂 میخوام ببینم چه شکلیه😂
ارسلان
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴اون کسی که اینو طراحی کرده اینه Gorden Wagener
گویا خیلی هم معروفه ، ذوق ام میکنه و داخل اینستاگرام به بلایی که به سر بنز آورده افتخارم میکنه!!!
مهرداد
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴خوب چشم شما به زیبایی ها و طراحی های چشم نواز خودرو های ملی عادت کرده بایدم به این طراحی ایراد بگیرین
AMANTE
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴این آینده ی خودروسازی هست، وقتی لوگوی مرسدس بنز رو برداری عملا نمیشه تشخیص داد این ون برای بنز هست یا برای خودروسازان چینی.
saeedfarshchian
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴آخه بنزم چینیه
ارسلان
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴نه خداییش مشخصه بنزه ، ولی خوب نیست
مصطفی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴زیادی تو طراحیش زیاده روی شده …
ولی داخلش عالیه
الف.ی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴وای عاشق اون محفظه عینک تو در رانندش شدم💗
تو کابینش میشه زندگی کرد😂😂
ولی این چجور ونیه کلا 4 نفر جا داره؟
J
۲ اردیبهشت ۱۴۰۴حس و حال خیلی فانتزی و مصنوعی داره. انگار مثلا باربی سوار این میشه میره خونه دوستاش.