مرسدس بنز توانسته است به نخستین خودروساز دنیا با تایید قانونی برای رانندگی خودکار دست یابد. از سال ۲۰۲۲ رانندهی مرسدس بنز کلاس S مجهز به فناوری خودران سطح ۳ در آلمان، میتواند در شرایط خاص دست از فرمان بردارد و رانندگی را به سیستمهای هوشمند واگذار کند. این رویداد، اتفاقی تاریخی برای صنعت حمل و نقل جهان و قوانین راهنمایی رانندگی است.
نهاد ناظر بر حمل و نقل خودروها در آلمان، فناوری خودران سطح ۳ را برای مرسدس بنز تایید کرده است. چند کشور دیگر، از جمله امریکا و چین نیز درحال تست و بررسی برای فرایند قانونیسازی فناوری مرسدس بنز هستند. با ادامهی موفقیت در کسب تاییدهای قانونی و تایید کشورهای مختلف دنیا، درایو پایلوت (Drive Pilot) به یک آپشن مهم برای محصولات مرسدس بنز تبدیل میشود و تولیدات این برند را از نظر فناوری خودران، برتر از تسلا و بیامو نشان میدهد.
درایو پایلوت، سال ۲۰۲۰ رونمایی شد؛ اما تا این لحظه (انتهای سال ۲۰۲۱) همراه فناوری خودران سطح ۳ روی محصولات تجاری مرسدس بنز ارائه نشده است. از سویی دیگر، تاکنون افراد بسیاری اقدام به آزمایش فناوری خودران با تسلا مدل S کرده و تمام امور مرتبط با مسیریابی و رانندگی را به این خودرو واگذار کردهاند که البته غیرقانونی و با مسئولیت شخصی بوده است. تایید قانونی برای رانندگی خودکار مرسدس بنز، صرفا برای اتوبانهای آلمان و نهایت سرعت ۶۰ کیلومتربرساعت خواهد بود. تخطی راننده از این موارد، مسئولیت بروز حادثه را متوجه او خواهد کرد.
هماکنون شرکتهای مختلف دنیا به فناوری خودران سطح ۲ دست یافتهاند. در این حالت، ترمز و افزایش سرعت تا حد مجاز به صورت خودکار بدون دخالت راننده انجام میشود اما برای سبقت گیری و تعویض خط (لاین)، نیاز به اقدام راننده است. از نظر قانونی، مرسدس بنز تنها خودروساز دنیا محسوب میشود که فناوری خودران سطح ۳ را با امکان جداشدن دست راننده از فرمان در شرایط خاص، ارائه میکند و فرایند سبقت گیری را انجام میدهد.
بنابر اظهارات رسمی مدیران مرسدس بنز، با فعالسازی سیستم درایو پایلوت، راننده میتواند توجه خود به مسیر و تجهیزات مرتبط با خودرو را به امور دیگر، مثل تماشای فیلم و اینترنت اختصاص دهد. البته تمام این موارد، فعلا برای اتوبانهای آلمان و نهایت سرعت۶۰ کیلومتربرساعت، فعال خواهد بود. مثلا هنگام خروج از پارکینگ و رانندگی در خیابانهای فرعی، مسئولیت هرنوع حادثه بر عهدهی راننده است.
فناوریهای خودران در تسلا و مرسدس بنز، متفاوت هستند. برای تسلا، عملیات رانندگی خودکار با تکیه بر اطلاعات دریافتی از دوربینها کار میکند؛ اما در مرسدس بنز، مجموعهای از حسگرها و رادارها همراه تجهیزات لیدار (LiDAR) با فناوری تحلیل لیزر نیز وجود دارند. حتی میکروفونهایی در S کلاس نصب شدهاند که صدای بوق و هشدارهای محیطی را دریافت میکنند.
مرسدس بنز برای تحلیل مسیر و شرایط جانبی، از حسگرهایی برای اسکن سطح جاده استفاده میکند تا برای واکنش به عوارض محیط آماده باشد. همچنین اطلاعات ماهوارهای و فناوریهای مرتبط با GPS نیز در سیستم خودران S کلاس وجود دارند. راننده برای فعالسازی این تجیهزات باید کلیدهای لمسی ویژه روی فرمان را لمس کند. به همین دلیل، فرمان S کلاس مجهز به فناوری خودران سطح ۳ که سال ۲۰۲۲ عرضه میشود، با دیگر مدلهای این خودرو متفاوت خواهد بود.
حدود چهار ماه پیش، تعدادی از خبرنگاران و کارشناسان به محل تست خودروهای مرسدس بنز دعوت شده و S کلاس مجهز به فناوری خودران را در پیست این شرکت، آزمایش کردند. نتیجهی این بررسیها تحسین بازدیدکنندگان را در پی داشت. حالا میتوان مطئن بود مرسدس بنز برای دستیابی به فناوری خودران سطح ۴ تلاش کند و شرایط استفاده از سطح ۳ را بهبود دهد.
MOHAMMAD.DEMON
۱۹ آذر ۱۴۰۰😂😂😂😂
آمریکایی ها که خیلی وقت از این سیستم ها دارن
خسته نباشید همش ۶۰ کیلومتر اونم فقط اوتوبان های آلمان
MOHAMMAD.DEMON
۱۹ آذر ۱۴۰۰اصلا کدوم اتوبان تو دنیا حداقل سرعت رانندگی ۶۰ کیلومتر داره ؟
ممد ژانگولر
۱۹ آذر ۱۴۰۰وای از روزی که بنز خودران بزنه
بقیه باید برن بوق بزنن 😎
مهراد
۱۹ آذر ۱۴۰۰فقط میمونه تاییدیه حمل آب معدنی ، که داداشم ممد ژانگولر و من باید براشون صادر کنیم 😎
ممد ژانگولر فکر نکن حواسم بهت نیست ، جات تو قلبمه مشتی 😘
ممد ژانگولر
۱۹ آذر ۱۴۰۰یدونه ایی داداش مهرداد 🌹
Behrouz. anzali
۲۰ آذر ۱۴۰۰مرسدس پدر خودرو سازی جهانه برندای دیگه باید از مرسدس یاد بگیرن چطور ماشین بسازن
و اگرم بخواد خودران کنه مطمئن باشید بی عیب و نقص این کارو انجام میده
در ضمن. تمام اتوبانهای المان که بدون محدودیت نیستند
Hosein
۲۰ آذر ۱۴۰۰از من نشنیده بگیرید ولی تقریباً دو سال پیش آئودی این سطح خودران رو با همین سرعت و قوانین معرفی کرده بود اما نمیدونم چرا تاییدیه نگرفت ، البته در مورد تسلا هم بگم تو خود ایران خودمون در خیابان های تهران ولی با سرعت کمتر به صورت کاملا خودکار رانندگی می کرد و حتی سبقت هم گرفت ، فیلمش هم موجوده لیکن با احترامی که برای بنز و بنز دوستان قائلم ظاهراً در آمریکا نیز دست های پشت پرده وجود داره….
Iman99
۲۲ آذر ۱۴۰۰این سیستم پیشرفته ترین سیستم خودران سطح ۳ هست که قابلیت خودران به طور کامل رو هم داره.
یعنی اولین خودروی خودرانی در جهان هست که قابلیت حرکت خودران بصورت کامل و بدون دخالت راننده رو داره و قادره تمام وظایف یک راننده رو انجام بده
سرعت ۶۰ کیلومتر هم فعلا برای امنیت هست تا ایمنی که مهمترین رکن هست در حد اکثر قرار بگیره تا در ادامه با تکمیل و آپدیت سیستم محدودیت سرعت برداشته میشه و با سرعت های بالاتر هم بصورت خودران حرکت میکنه
خودرو های خودران دیگه ممکنه حرکت کنن یا سبقت بگیرن و بپیچن ولی این خودرو کار های خیلی بیشتر از اینها رو هم میتونه انجام بده در کل کارایی خیلی بالایی داره و بهترین و پیشرفته ترین سیستم خودران هست و فعلا تنها رقیب این مرسدس از آلمان امریکایی ها هستن
Philipp
۱۹ آذر ۱۴۰۰ببینیم چی میشه
اینم تو زرد از آب در میاد یا نه
و چیزی که مهمه اینه که سیستم خودران هم به نام مرسدس بنز در تاریخ ثبت شد…
Nima
۱۹ آذر ۱۴۰۰سرعت ۶۰؟ فقط اتوبان آلمان؟
سوپرکروز کاربردى تره!
و اولتراکروز.
اصلا کى توى اتوبان آلمان ۶۰ تا میره؟
Nima
۱۹ آذر ۱۴۰۰برترى تسلا فعلا این هست که توى خیابان هاى فرعى هم قابل استفاده هست.
Philipp
۱۹ آذر ۱۴۰۰اینم نگفت قابل استفاده نیست
گفت هر آسیبی که وارد شد هیچ تقصیری بر گردن مرسدس وارد نیست و مرسدس میدونه که سیستمش کامل نیست
نمیاد که بگه نه مال من عالیه و بعد درقی بزنه تو درخت!
در ضمن از سیستم تسلا هم جلوتره چون تاییده رسمی داره
تسلا حتی تاییده رسمی برای اتوبان رو هم نداره
مردیم از خوشی
۱۹ آذر ۱۴۰۰چون تسلا نمی خواد یه چیز مسخره رونمایی کنه و خودش را مسخره خاص وعام کنه (به جز یک عده ک.ور شده از شدت تعصب )
مردیم از خوشی
۱۹ آذر ۱۴۰۰خوبه هر چی رقابت بیش تر سرعت پیش رفت هم بیش تر و اخرش به سود مصرف کننده
تسلا جلو تر هست اونم خیلی ، البته مجانی هم به این جا نرسیده دور اندیشی ، سرمایه گذاری سنگین و تلاش و تحقیق زیاد باعث این بهتر بودنش شده و حقشه هر چند شما دوستان از این پیش بودن ناراحت باشید اینا گفتم چون پدالی ها آلمانی دوست هستند شاید تعصبی 🤔
Erfan
۱۹ آذر ۱۴۰۰بعله تسلا جلوتره ولی مثل اینکه مرسدس به اولین خودروسازی تبدیل شده که تونسته مجوز استفاده اش رو بگیره به این معنی که ایمن تر و قابل اطمینان ترین سیستم رو ارائه میده
فک میکنم بررسی سیستم تسلا توسط خبرنگار CNN رو دیده باشید 😅
مردیم از خوشی
۱۹ آذر ۱۴۰۰آخه شما عجب. حرفی میزنی فقط اتوبان ها هست !
اصلا مگه آلمان چقدر مساحت داره ؟ یک بیستم آمریکا مساحت نداره !!!!
اونم فقط ۶۰ تا !!!!
دقتش هم صبر کنیم ببینم آزمایش ها چی میشه جوجه را آخر پاییز میشمارند
درضمن خیلی از چیز های که باعث تاخیر در خودران تسلا شد بخاطر تبلیغ منفی و توقع بالا خریداران بود !
Philipp
۱۹ آذر ۱۴۰۰توقع بالا بخاطر اینه که این یه سیستمی نیست که مثلا بیاد شتابو نصف کنه
داره با جون خریدار بازی میزنه
اون وقت خریدار نباید برای جونش ارزش قائل بشه و توقع بالا داشته باشه؟
سرمون درد گرفت….
ارین صاحب جمعی
۱۹ آذر ۱۴۰۰جون هر کی دوست دارید انقدر از این تسلا نگید که دیدم باز امروز چه گندی زد
مردیم از خوشی
۱۹ آذر ۱۴۰۰چرا … میگی با جون مردم بازی میکنه ؟! مردم عقل دارند درست استفاده کنند یا اگه میبینند شرایط درست اصلا استفاده نکنند میخواید بگم از فردا استفاده از چاق.و مم.نوعه چون مردم برا جونشون ارزش قائلاند 😂
mohamadreza(TESLA)
۱۹ آذر ۱۴۰۰بیخیال عرفان !!
ویدیوی مربوط به CNN کاملاساختگی و برا تخریب تسلابا یک راننده آماتور بود …
اگ اینطور بود که روزانه هزارن نفر از اتوپایلوت استفاده میکنن باید هیچ تسلایی تو خیابونا باقی نمیموند …
سی ان ان کاملا یه شبکه متعلق به دموکرات هاست و اینم شیطنت و توطئه دیگر از جانب این حزب کثیف
ارین صاحب جمعی
۱۹ آذر ۱۴۰۰بابا وا بده کدوم روانی میاد محصولات کشور خودشو به چی بده بعدم فکر کنم یوتوب نداری بری ببینی سلطان اگه تسلا خوب بود که اونو ثبت میکردن پس هیس هیچی نگو
Philipp
۲۰ آذر ۱۴۰۰اگه تبلیغ منفی واقعی بود تسلا می تونست شکایت کنه
ارین صاحب جمعی
۱۹ آذر ۱۴۰۰بعد اقا میگه فن تسلا نیستم جمع کنید بابا پشت اسم قایم کردین اگه تسلا جونت خوب بود که بهش مجوز میدادن ببین چه پوخیه که امریکا هم بهش مجوز نداد
Erfan
۱۹ آذر ۱۴۰۰باز هم یک اولین دیگه و باز هم مرسدس بنز، نام سیستم رانندگی خودکار هم رفت کنار نام کاربردی ترین تکنولوژی هایی که اولین بار (بطور رسمی) توسط پدر خودروسازی جهان استفاده میشه
مردیم از خوشی
۱۹ آذر ۱۴۰۰اره اولین بود ولی در حد بنز ، بیشتر شبیه ساخت خودرو الکتریکیش هست که برا اینکه بگه ما هم عقب نیستم سریع یه چیزی داده بیرون (جاده صاف ،فقط اتوبان ،فقط ۶۰ تا 😂 شرایط راحت نمی خواید )
Philipp
۱۹ آذر ۱۴۰۰این تاییدیه میگه اگر شرایط رو رعایت کردی و آسیب دیدی حق داری از بنز شکایت کنی!
ولی مال تسلا این رو نداره
و دیدیم که جناب ماسک چطور برای هر حادثه جانی بهونه هایی مانند عدم رسیدگی به ترمز اشتباه راننده و غیره رو آورد
مردیم از خوشی
۱۹ آذر ۱۴۰۰شرایط را رعایت کند
مسیر صاف باشه
فرعی نباشه
اتوبان باشه اونم آلمان
پارکینگ نباشه
۶۰ تا بیش تر نباشه
😂
خودت خندت نمیگره
درضمن تسلا خودش گفته هنوز کامل نیست ! چون میخواد یه چیز مشتی بده بیرون نه یه چیز مسخره درضمن کسی تونست ثابت کنه مشکل از تسلا بوده ؟ حالا بر فرض بود از این مشکلات همیشه هست حالا صبر کن ببینم بنز چیکار میکنه
Erfan
۱۹ آذر ۱۴۰۰دوست عزیز این به این معنی نیست که توانایی سیستم انقدره، این مقداری که فعلا مجوز گرفته
برخلاف شرکت های مدعی دیگه مرسدس میدونه که سیستمش هنوز کامل کامل نشده پس میگه که استفاده ازش توی جاهای دیگه برعهده خود مشتریه، این باعث میشه که حداقل با خودران نره تو درخت 😏
ارین صاحب جمعی
۱۹ آذر ۱۴۰۰شما اول بجای اینکه انقدر به بنز گیر بدی برو به تسلا جون بگو کیفیت ببره بالا یا متوروش نسوزه یا دندش در نره یا باتریش مچاله نشه یا دراش باز بشه بعید میدونم آدمی برای تشریفات میباخ گارد را بده تسلا سوارشه عمو جون
R@m!n
۱۹ آذر ۱۴۰۰این سیستم رو به قدری محدود کردن که به هر زوری مجوز بگیره. نه دستاورده بزرگیه نه اولینه نه پیشرفته ترین نه بهترین فقط محدود شده ترین هست.
با اینکه این تکنولوژی بشدت نوپا و پر از ایراده اما آینده خودران دسته چهارتا دوربین دوره ماشین نیست بلکه برای هوش مصنوعی هست که اون هم فرسنگ ها فاصله داریم. تسلا یه قدم هایی برداشته اما راهه خییییییلی زیادی مونده.
Elmiraj
۱۹ آذر ۱۴۰۰رانندگی بدون دست در اتوبان های آلمان ، با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت…
.
.
یکی بگه فرقش با کروز کنترل تطبیقی چیه…؟؟؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ آذر ۱۴۰۰در متن توضیح دادم، توانایی سبقت گرفتن
Elmiraj
۱۹ آذر ۱۴۰۰تغییر لاین خودکار اکتبر ۲۰۱۸ به اتوپایلوت تسلا اضافه شد….
مردیم از خوشی
۱۹ آذر ۱۴۰۰خودم اینجام جواب همتون را بدم 😎 همه یک مشت متعصب ، خودم به هیچ برندی علاقه خاصی ندارم ولی از این که یه عده مغرور ، دست آورد بقیه شرکت ها را هیچ میدونند ولی از شرکت مورد علاقشون را عالی و اینگونه تا حق میگند نمی تونم سکوت کنم
ارین صاحب جمعی
۱۹ آذر ۱۴۰۰ببین عمو تو خودتو به هزار جور و هزار مدل هم تیکه پاره کنی من ماشینی که اصالت نداره نمیخرم من ماشینی که اتوپایلتش بره تو کامیون نمیخرم من ماشینی که مانیتورش بترکه تو صورتم را نمیخرم من ماشینی که درش باز نشه نمیخرم من ماشینی که یهو آتیش بگیره نمیخرم من ماشینی که جون بچمو به خطر بندازه نمیخرم در ضمن با این دیسلایک هایی که میخوری بعید میدونم کسی اصلن به حرفات فکر کنه سلامتی بچم مهمتر از فرعی و اصلی و ۶۰ و ۷۰ کیلومتر و برای خودمم کیفیت مهمتره اگه تسلا جون خوب بود که خود cnn امریکا گند نمیزد به هیکلش 🤣🤣🤣🤣
مردیم از خوشی
۱۹ آذر ۱۴۰۰خب حیف وقت که برا تو بزارم تایپ کنم ولی
اول از همه کی گفت تسلا بخری ؟ هر جور راحتی
دوم همه ماشین ها مشکلاتی دارند ولی جنگ روانی علیه تسلا وجود داره
سوم به دیسلایک اشاره کردی پدالی ها اکثرا تعصب دارند رو آلمانی ها و دیسلایک نشانه درست و نادرست بودن حرف ها نیست
چهارم هر پنج دقیقه سایت را چک میکردم یهو میدیدم ۱۰ تا دیسلایک اضافه شد انشالله که خیره 😂
پنجم انگار شما اصلا سلامت روان نداری چه برسه به فکر بچت باشی 😂 و در آخر من که طرفداری از برندی نمی کنم آلمانی خوب باشه میگم خوبه آمریکای خوب باشه میگم خوبه خدا بخیر کنه عاقبت شما را که عمرتون پشت این ماشین ها ننشستید ولی دارید خودتون را براش …میکنید (خودم س.انس.ور کردم کار پد.ال راحت تر بشه )
ارین صاحب جمعی
۱۹ آذر ۱۴۰۰اما جوابت یک جنگ روانی مال چین و آمریکاس نه برای تسلا که تازه به دوران رسیده 🤣🤣 دوم من سلامت روانی ندارم یا شما ؟؟ دادش تو حتی نمیتونی توضیح منطقی بدی بر اساس اطلاعات مغزت حرف میزنی بعدم تو نگران عاقبت ما نباش تسلا نبرتمون تو کامیون یا کمر بندش خفم نکنه 🤣🤣🤣 بعدم از منی که تسلا سوار شدم تو تاکسی و تصادف کردم بپرس قبل از اینکه حرف بزنی
ارین صاحب جمعی
۱۹ آذر ۱۴۰۰عزیزم تعصب کجا بود خوب تو نمیتونی بپذیری بهتره نپذیر و حق توهین نداری اگه تسلا خوب بود خوب اونو ثبت میکردن نه بنزو و درضمن اگر میتونی جواب منطقی و بر اساس اطلاعات خودرویی بدی بگو جواب همتونو میدم نه با چهار تا چرت و پرت دموکرات ها و سیاست مخرب بر علیه تسلا این چیزا هیچ کس نگاه به حرفاتم نمیکنه بعدم تو با چه اطلاعات خودرویی میخوای کیفیت افتضاح تسلا و بدنه تسلا و مانیتور تسلا و باتری تسلا همین اتوپایلت تسلا که امروز گند جدیدشد دیدیم باز نشدن در تسلا و خشک بودن تسلا و مزخرف بودن چیزای دیگه توضیح بدی.
مردیم از خوشی
۱۹ آذر ۱۴۰۰حق توه.ین نداری
اول از همه من توه.ینی نکردم اگه توه.ینی باشه شما کردی اون بالا
دوم من دلیل آوردم ولی شما دنبال واقعیت نیستی دنبال چیزی هستی که ازش خوشت بیاد (تعصب )
سوم دلیلم را میگم تسلا دنبال یه چیز شگفت انگیزه نه یه چیز ساده مثل این که بنز طراحی کرده سرعت کم ، جاده صاف ، فقط یکسری مکان خاص و…
چهارم کیفیت تسلا پایینه درسته کسی انکار نکرده ولی به مرور زمان بهتر میشه ولی مزیت های فراوانی هم تسلا نسبت به رقبا داره من چشم دیدن اون کیفیت پایین را دارم و می پذیرم اما شما چشم دیدن اون خوبی ها را هم داری ؟!
درضمن حرف از ادب و توهین میزنی ولی سراسر متنی که نوشتی پر از توهین و تعصب خالصه پایین هم دوباره تکرار کردی
درضمن من از الکتریکی خوشم نمیاد برو چند پست قبل ببین چه نظراتی دادم قبل از اینکه این پست بیاد !
AMG GT R
۱۹ آذر ۱۴۰۰قانونا استفاده از سیستم های خودروان ممنوع هست ولی مرسدس بنز به تایید رسیده
محمد
۱۹ آذر ۱۴۰۰اقا فقط بی ام و سیستمه جدید خودرانشو که رو کنه پشمای بنزو تسلا میریزه .بدون قرتی بازی .سرعت ۶۰تا😂و نمیدونم پارکینگو .جادهی صاف .با تاییدیه 💙BMW😘
ارین صاحب جمعی
۱۹ آذر ۱۴۰۰عزیزم تعصب کجا بود خوب تو نمیتونی بپذیری بهتره نپذیر و حق توهین نداری اگه تسلا خوب بود خوب اونو ثبت میکردن نه بنزو و درضمن اگر میتونی جواب منطقی و بر اساس اطلاعات خودرویی بدی بگو جواب همتونو میدم نه با چهار تا چرت و پرت دموکرات ها و سیاست مخرب بر علیه تسلا این چیزا هیچ کس نگاه به حرفاتم نمیکنه بعدم تو با چه اطلاعات خودرویی میخوای کیفیت افتضاح تسلا و بدنه تسلا و مانیتور تسلا و باتری تسلا همین اتوپایلت تسلا که امروز گند جدیدشد دیدیم باز نشدن در تسلا و خشک بودن تسلا و مزخرف بودن چیزای دیگه توضیح بدی آدم وقتی میخواد حرف بزنه فکر میکنه ببینه چی دارم میگم من تا یک بچه چهار ساله هم اینجوری بهت نخده بعدم تعصب نیست واقعیته که دنیا قبولش داره حالا پنج شیش تا جوجه فن تسلا که نمیتونن جلوی دنیا را بگیرن خودتم فن تسلایی داری ادعا نبودن میکنی اینو از هم دیگه یاد بگیریم که به سلایق هم توهین نکنیم.
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۹ آذر ۱۴۰۰بنده موافق خودران به صورت آپشن هستم اما از اینکه یه هوش مصنوعی پیشرفته بشه میترسم ، برای درک بهترش میتونین سریال next رو نگاه کنید
mos
۱۹ آذر ۱۴۰۰اولین خودروسازی که تونست تایید قانونی خودران سطح ۳ رو بگیره هوندا بود
همه منابع همین رو نوشتن و پدال هم سال قبل خبرش رو پوشش داد
چطور مرسدس یه دفعه شد اولین؟
Philipp
۲۰ آذر ۱۴۰۰من که اون خبرو ندیدم
ولی فکر کنم این اولین توی اتحادیه اروپا باشه
ALIREZA
۱۹ آذر ۱۴۰۰ما گفتیم زدیم شماهم بگین زده 😂😂😂😂😂😂
جواد
۱۹ آذر ۱۴۰۰اگ آلمانیا برقی سازی و تکنولوژی خودران رو همینجور ارتقا بدن چن سال دیگ کسی سمت تسلا نمیره
مردیم از خوشی
۱۹ آذر ۱۴۰۰خب تسلا هم که نمی نشینه فقط نگاه کنه بلاخره اونم یه حرکتی میزنه
Saman
۱۹ آذر ۱۴۰۰واقعا از بنز انتظار بیشتری هست، فقط اتوبان سرعت 60 تازه با این حد سرعت قابلیت سبقت هم داره آخه با حد سرعت 60 دقیقا از چی میخای سبقت بگیری خخخخخخ
بهزاد
۱۹ آذر ۱۴۰۰بالاتر از سرعت ۶۰ کیلومتر میتونه سبقت بگیره ولی اگر حادثه ای رخ بده به عهده ی رانندست.
متن بسیار جامع و شفاف توضیح داده.
توقع پیشرفت در صنعت خودرو یکم رفته بالا اما اینجا موضوع رانندگی خودکار نیست بلکه ایمنی و جان راننده در اولویت قرار داره.
الان سالهاست خلبان خودکار در صنایع هوایی کاربرد داره که بسیار ایمن هست پس نتیجه بگیریم که خلبان حذف بشه؟!
رانندگی خودکار در شرایطی محقق میشه که خودروها با هم ارتباط داشته باشند و از موقعیت همدیگر آگاه اما مشکل اینجاست که اگر از الان این سیستم پیاده بشه صدها میلیون خودرو در جهان فاقد اون هستند و عملا دهه ها طول میکشه این امر محقق بشه.
هنوز صنعت خودرو در مرحله ی کمک راننده قرار داره و تا تکامل سالهای زیادی باقی مانده.
حمید
۱۹ آذر ۱۴۰۰قیافه طرفدارای تسلا 😂😂😂
امین
۲۰ آذر ۱۴۰۰بعضی دوستان یا متن نخوند و یا متوجه متن نمیشن.
تاکید عجیب روی { فقط ۶۰ تا دارند}
متن دوباره بخونید
مسئولیت قانونی مرسدس روی ۶۰ کیلومتر و در اتوبان هست، و نه قابلیت های فنی سامانه و تا کنون که براش محدودیت فنی از لحاظ سرعت منتشر نشده.
یعنی در این محدوده اعلام شده هر اتفاقی بیوفته به عهده مرسدس هست و بیشتر از اون مسئولیت راننده هست.