مرسدس بنز

مرسدس بنز کلاس G بازسازی شده با الهام از دنیای مد رونمایی شد

تنها ۲۰ نمونه از این شاسی‌بلند با پیشرانه ۶ سیلندر مدرن و یک ویژگی منحصربه‌فرد ساخته خواهد شد.

مرسدس‌بنز یکی از شرکت‌های پیشتاز در حوزه همکاری با طراحان مشهور و شرکت‌ها به‌نام دنیای مد و فشن به شمار می‌رود. آخرین پروژه خودرویی-مد این شرکت، «پراجکت G کلاس پست فیوچر» نام دارد که ترکیبی از گذشته شاسی‌بلند قدرتمند کلاس G و آینده نوگرایانه آن به شمار می‌رود که به‌کمک برند ایتالیایی تولیدکننده کاپشن‌های پافر، «مونکلر»، ساخته شده است.

این دو برند برای هرچه متمایزتر کردن کلاس G خود، از طراح و موزیسین ژاپنی، «NIGO»، کمک گرفته‌اند تا برخی المان‌های بیرونی و درونی موجود در شاسی‌بلند سرسخت آلمانی را بازسازی کند. مرسدس‌بنز پس از نهایی کردن طرح، تنها یک دستگاه از نسخه کابریولت این خودرو تولید کرده و باقی ۲۰ نمونه را به‌شکل عادی توسعه خواهد داد.

طراحی این خودرو بر پایه همان نسل نخست کلاس G انجام شده اما به‌روزرسانی‌های محسوسی را به خود دیده است. از جمله بخش‌های نونوار شده این خودرو می‌توان به رنگ‌بندی تازه دوگانه متشکل از سبز زیتونی و خاکستری به‌همراه المان‌های طلایی و آلیاژ فلزات سبک اشاره کرد. خوشبختانه ویژگی‌های خاصی چون شیشه تاشو و چرخ زاپاس عقب بدون تغییر باقی مانده‌اند تا حال‌هوای نوستالژیک این کلاس G را حفظ کنند.

ایجاد تغییرات در کابین هم با حساسیت و دقت بالایی انجام شده است؛ شماره مدل خودرو روی یک پلاک فلزی در کنسول مرکزی حک شده، دوخت صندلی‌ها به‌روزرسانی شده و کف چوبی خودرو در قسمت عقب هم میزبان یک بلندگو موسوم‌به «بوم‌باکس» شده است تا تجربه‌ای متمایز را برای علاقه‌مندان به این خودرو فراهم کند.

خریداران این مدل خاص می‌توانند از میان دو پیشرانه ۶ سیلندر ارائه‌شده توسط مرسدس، یکی را برای خودروی خود انتخاب کنند؛ به این ترتیب برخی از موتور هیبریدی جدیدترین مدل G450 با ۴۰۰ اسب بخار قدرت سود خواهند برد و برخی دیگر به موتور پرسروصداتر ۴۶۰ اسب بخاری G500 تکیه خواهند کرد.

NIGO درباره پروسه طراحی کلاس G پست فیوچر می‌گوید:

دهه ۹۰ (میلادی) برای من جزو یکی از تاثیرگذارترین دوره‌های فرهنگی در بحث خلاقیت است. موسیقی الکترونیک و صحنه‌های هیپ‌هاپ، کاراکتر تازه‌ای را به خیابان‌ها دادند. من می‌خواستم با بهره‌وری از ترجمه همان میراث برای نسل جدید، همان حال‌وهوا و انرژی را در پروژه طراحی پراجکت G کلاس پست فیوچر ایجاد کنم.

نکته جالب‌توجه این مرسدس‌ تولیدمحدود و خاص، پنل‌های کاپشن‌مانندی است که با همکاری مونکلر طراحی شده‌اند و بخش عقب کابین و چرخ‌های آن را فرا می‌گیرند. برای تماشای کامل این خودرو از زوایای مختلف، توصیه می‌کنیم ویدئوی زیر را تماشا کنید. نظر شما درباره پراجکت G کلاس پست فیوچر چیست؟ آیا برندهای فشن به بهبود کاراکترسازی در صنعت خودرو کمک می‌کنند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Mohsen68

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (132 ديدگاه)

    برداشتن کاپشن پافر کردن تنش! اینو با این عظمتش رو زیر سوال بردن …
    طراح رو قرص بوده احتمالاً …

    موافقم 33
    مخالفم 14
    1. amirkhanzadeh

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      فوق العاده عالی شدی
      هر کاری روی g کلاس در میاری بازم با ابهت و قشنگ میشه
      خوش به حال خریدارش

      موافقم 24
      مخالفم 9
      1. SMS

        ۱۲ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (639 ديدگاه)

        فقط جالبه ، حتی از ابهت و زیبایش هم کاسته شده

        موافقم 6
        مخالفم 3
      2. mmd@

        ۱۷ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (362 ديدگاه)

        امیر خودت جی کلس رو داری ولی تو ذهنته 🤣 چقدر زیباست

  2. JaMsHiD-B

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2983 ديدگاه)

    من که حال کردم

    موافقم 19
    مخالفم 6
  3. hosen

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (926 ديدگاه)

    خیلی باابهت شده خوشم اومد

    موافقم 10
    مخالفم 9
  4. A

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    دنیای چیچی؟ الان لاستیکش لابد از جنس pu هست

    موافقم 4
    مخالفم 2
  5. علی منصوری

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (445 ديدگاه)

    مد خوبه…اصن خوش‌تیپ….ولی خدایی نتونستم با اون بدون سقفه و اون یکی پافریه ارتباط برقرار کنم،

    موافقم 6
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا