رسانههای آلمانی از احتمال تولید مینی مرسدس بنز G کلاس برای رقابت در کلاس خودروهای کامپکت یا جمعوجور خبر میدهند.
نشریه آلمانی Handelsblatt میگوید اولا کالنیوس رئیس مرسدس بنز به دنبال تولید یک مرسدس G کلاس کامپکت تا سال ۲۰۲۶ است. خبر یاد شده کاملاً سورپرایز کننده خواهد بود زیرا با استراتژی جدید مرسدس بنز تناقض دارد. کالنیوس اعلام کرده بود خودروساز یاد شده روی توسعه زیر برندهای AMG، مایباخ و G کلاس تمرکز خواهد کرد و علاقهای به تبدیل کردن مرسدس بنز به یک برند تولید انبوه و رده میانی ندارد.
به همین خاطر ژرمنها تصمیم گرفتهاند سبد محصولات کامپکت خود را کاهش دهند و با حذف A کلاس هاچبک و سدان و B کلاس از هفت مدل به چهار مدل برسانند. با توجه به بیانیه رسمی مرسدس بنز، نسل جدید محصولات کامپکت این خودروساز در سال ۲۰۲۴ و با معرفی سومین نسل CLA پدیدار خواهند شد. CLA اولین محصولی خواهد بود که از پلتفرم جدید MMA استفاده میکند. پلتفرم یاد شده اساساً برای استفاده از قوای محرکه برقی توسعه یافته است اما توانایی پشتیبانی از پیشرانههای درونسوز را نیز دارد. MMA در ادامه زیرساخت CLA شوتینگ بریک، GLA و GLB و همچنین نسل بعدی C کلاس را تشکیل خواهد داد. با توجه به این موارد، تولید یک مینی G کلاس کامپکت میتواند اعضای خانواده محصولات جمعوجور مرسدس بنز را به پنج برساند. اگر اخبار درست باشند چنین خودرویی در سال ۲۰۲۶ تولید خواهد شد و بیشک نسخه برقی آن نیز در دسترس خواهد بود. تنها دلیل منطقی برای اتخاذ چنین تصمیمی میتواند تزریق موفقیت G کلاس به سایر کلاسهای خودرویی باشد اما G کلاس کامپکت تواناییهای آفرود این خودروی نمادین را نخواهد داشت.
G کلاس کامپکت در صورت تولید از پلتفرم MMA استفاده خواهد کرد و به معماری ۸۰۰ ولت، پیشرانه eATS 2.0 و گیربکس ۲ سرعته و اینورتر سیلیکون کاربید مجهز خواهد بود. وجود مقدار کم کبالت در باتری نیز باعث تراکم انرژی بالا خواهد شد. اولا کالنیوس گفته است خودروهایی که از پلتفرم MMA استفاده میکنند حداقل طول ۴.۵ متری خواهند داشت بنابراین مینی G کلاس خیلی کوچکتر از G کلاس اصلی نخواهد بود چراکه این خودرو هماکنون ۴.۸۲ متر طول دارد. پیشرانههای درونسوز نیز حاصل همکاری با جیلی خواهند بود. در واقع پیشرانههای ۳ و ۴ سیلندر درونسوز در مدلهای ولوو و لینک اند کو نیز بکار میروند. مرسدس تا زمان معرفی خودروی موردبحث در سال ۲۰۲۴ اقدام به عرضه EQG به عنوان نسخه برقی G کلاس اصلی خواهد کرد. ژرمنها از کانسپت G فورس در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۲ رونمایی کردند، خودرویی که نسخه تکامل یافته از G کلاس نمادین به شمار میرفت و الهامبخش مینی G کلاس جدید نیز محسوب میشود. باید منتظر ماند و دید که آیا این شایعات رنگ واقعیت به خود میگیرند یا نه.
توضیح: تصاویر به کانسپت مرسدس اِنِر جی فورس ۲۰۱۲ تعلق دارند.
Amiro
۳۰ بهمن ۱۴۰۱میگم ایحانا g کلاس با یه پورشه ماکان رابطه نداشته آخه بچشون چشمای پشتش به باباش رفته 😂😂😂
ولی در کل خیلی جذابه دوستش دارم 😍♥️🤍♥️
زیزیگولو
۳۰ بهمن ۱۴۰۱همیشه از ایده های خلاقانه جدید خوشم میاد هرچند که ممکنه طرح موفقی از آب در نیاد
ehsan.fa
۳۰ بهمن ۱۴۰۱احتمالا مثل وانت شکست بخوره
علی
۳۰ بهمن ۱۴۰۱موتورش حاصل همکاری جیلی و بنز دقت کنید خیلی حرفه
علی جردن
۱ اسفند ۱۴۰۱رقیب جدی پورشه ماکان برقی … جفتشون در آینده ساخته خواهند شد و قوائد خودروهای الکتریکی رو در کلاس خودش دوباره تعریف خواهند کرد…
homayoun
۳ اسفند ۱۴۰۱مرسدس A45 در که شده بود شاخ هاچ بک های پرفورمنس حذف خواهد شد
موتور جدید حاصل همکاری با جیلی و در محصولان ولوو و لینک اند کو بکار خواهد رفت
این دوتا ناامیدم کرد دومیش که هیچی نمیشه گفت به هرحال جیلی سهام رو خرید واسه این داستانها.یه زمانی ایران هم سهام کروپ آلمان رو داشت و مرسدس هم در تیررس بود.بگذریم
ولی چرا بهترین هاچ بک گرون قیمت بازار جای معرفی نسل جدبد برای رقابت با رقبای تازه نفس داره توسط کمپانی کنار میکشه.یعنی مرسدس قراره قبول کنه که رقابت فروش رو به بیمر باخته و محصول پرفروش رده میانی نداشته باشه در حالی که میتونستن مدلهای سطح پایین A کلاس رو جمع آوری کنن و جاش یه مدل استاندارد با دوتا AMG ازش تولید کنن که الانم فروش خوبی داره با قیمت پنجاه هزارتا چون فروش و سود همین محصولات هستش که کمک میکنه کمپانی بتونه یه سری محصولات سطح بالارو علیرقم فروش پایین تو سبد نگه داره.قشنگ یادمه که بعد از معرفی نسل جدید G قبل از تولید رسمیش مرسدس اعلام کرد چندسال بعد مدل کوچکتر از G رو تولید میکنه و G کلاس اصلی چندسال دیگه برای همیشه خط تولیدش بسته میشه ولی فروش عالی نسل جدید باعث شد که کمپانی الان برنامه ریزی دراز مدت داشته باشه حالا که مدلهای سطح پایین A.cla و GLA تو بازار جواب دادن چرا جای حذف A کلاس مدل GlB بنزینی و مدل زشت برقیش رو جمع نمیکنه
البته اینا علایق شخصیمه من مدیر کمپانی نیستم فقط نظرمو گفتم