مرسدس بنز

فراخوان مرسدس برای مدل‌های یک تا دو دهه پیش به دلیل احتمال کنده شدن سانروف!

مرسدس بنز برای تعدادی از محصولات خود که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ تولید شده‌اند به دلیل مشکل سانروف فراخوان صادر کرده است.

مالکین خودروهای قدیمی مرسدس بنز که به سانروف مجهز هستند باید به نمایندگی مراجعه کنند زیرا این شرکت فراخوان جدیدی را به خاطر مشکل سانروف صادر کرده است. مرسدس برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ از این موضوع آگاه شد اما به دلیل عوامل پیچیده‌ای، این مشکل هنوز به‌طور کامل برطرف نشده است. این فراخوان شامل تعدادی C کلاس، E کلاس، CLK و CLS می‌شود که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ تولید شده‌اند. در این خودروها، اتصال بین پانل سانروف شیشه‌ای و قاب سقف کشویی ضعیف است. برای اولین بار، در سال ۲۰۱۷ مرسدس بنز گزارش‌هایی مبنی بر کنده شدن سانروف از جای خود در برخی مدل‌ها دریافت کرد.

این شرکت سانروف محصولات خود را بررسی کرد اما نتوانست دلیل مشکل را پیدا کند. سپس مرسدس از یک شرکت خارجی یافتن علت مشکل را درخواست کرد اما بررسی‌های آن‌ها نیز بی‌نتیجه بود. در سال ۲۰۱۸، خودروساز آلمانی سه محصول دست‌دوم خود را خریداری و سقف کشویی آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل کرد. در سقف دو خودرو هیچ مشکلی پیدا نشد اما یکی از آن‌ها ایراد داشت. با بررسی سوابق تولید، مرسدس متوجه شد که دلیل این مشکل می‌تواند کوتاه کردن زمان خشک شدن چسبی باشد که شیشه را به مکانیسم کشویی متصل می‌کند. بدین ترتیب، تا سال ۲۰۱۹ برای خودروهایی که چسب سانروف آن‌ها بجای زمان استاندارد پنج دقیقه در دو دقیقه خشک شده بود فراخوان صادر شد.

اما متأسفانه در سال ۲۰۲۰ مرسدس خرابی سقف کشویی را در خودروهایی که با زمان خشک شدن طولانی‌تر چسب ساخته شده بودند هم پیدا کرد که این یعنی ریشهٔ واقعی مشکل پیدا نشده و این فراخوان به‌طور کامل ایراد سقف را برطرف نکرده بود. سرانجام در سال ۲۰۲۲، تأمین‌کنندهٔ سقف پانوراما و سانروف‌های مرسدس بالاخره پاسخ داد که چرا چسب‌ها درست عمل نکرده‌اند. این تحقیقات نشان داد که عواملی در طول تولید سقف مثل دما و رطوبت در تأسیسات تولید دلیل این مشکل بوده است.

بدین ترتیب، مرسدس حالا برای تعدادی از مدل‌هایی که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ تولید شده‌اند فراخوان صادر کرده است. مالکان می‌توانند با وارد کردن شماره VIN خودروی خود در وب‌سایت NHTSA ببینند آیا خودروی‌شان مشمول فراخوان هست یا نه. مرسدس نیز از ۲۱ فوریه با مالکین خودروهای مشکل‌دار تماس می‌گیرد تا به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کرده و در صورت لزوم سانروف خودروی آن‌ها تعویض شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. vr6

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    کسایی که تو ایران این مدل هارو دارن باید به کجا مراجعه کنن ؟

    موافقم 81
    مخالفم 2
    1. امیرحسین

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (385 ديدگاه)

      شرکت ستاره ایران

      موافقم 56
      مخالفم 7
      1. vr6

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (62 ديدگاه)

        من سانروفم در اومده بود پارسال بردم بلد نبودن درست کنن 😂

        C200 2008 amg

        موافقم 46
        مخالفم 6
  2. ممد ژانگولر

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    به این میگم احساس مسئولیت و خدمات پس از فروش دائمی و بی نهایت 👏

    موافقم 82
    مخالفم 12
    1. DoctoR

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      مسئولیت پذیری کجا بود وظیفشه
      این کارو نکنه هر مصرف کننده ازش شکایت میکنه میلیون دلاری خسارت میگیره

      موافقم 49
      مخالفم 34
      1. ممد ژانگولر

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (4149 ديدگاه)

        نه دیگه دکتر داری با فاصله حرف میزنی

        بیا نزدیکتر ی چکیت بکنیم 😉

        موافقم 41
        مخالفم 8
        1. DoctoR

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1037 ديدگاه)

          مغزم شاتون زده بعد از تعمیر و آب بندی میام خدمتتون😂😂

          موافقم 32
      2. TESLA

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        احساس مسئولیت پذیری برای محصولاتی که مال ۲۰ سال پیش هستن و علنا از رده خارج محسوب میشن ، برای بقیه شرکت ها یک جوکی بیش نیست ، تو یه کمپانی به من بگو برای سرعت باز شدن سانروف محصولاتش فراخوان داده باشه ( تازه منظورم محصولات جدیدش هم هست نه مال ۱۰ تا ۲۰ سال پیش ) !!!!

        موافقم 34
        مخالفم 5
        1. Ali rezaii

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (25 ديدگاه)

          فکر کنم پورشه برای مدل کاین نسل یک سال ۲۰۱۷ یک این چنین کاری رو انجام داد .

          موافقم 10
          مخالفم 1
      3. RENAULT5

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        دکتر
        ایران خودرو از همون اول محصول پر عیب تحویلت میده بدون فراخوان …
        اون وقت مرسدس بعد۲۰سال یه چنین لطفی کرده…بماند اقا بماند‌‌…

        موافقم 17
  3. حامد

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم چی بگم. جایگاهی که تو دنیا دارن و ثروت و پیشرفتشون کاملا لیاقتشونه

    موافقم 65
    مخالفم 2
  4. Hadi

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    چرا ایران خودرو وسایپا هیچ موقع فراخوان نمیدن برای خودروهاشون
    یعنی از بنز هم با کیفیت تر تولید میکنن!!!

    موافقم 62
    مخالفم 2
    1. RENAULT5

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      سایپا سه باری برای شاهین فراخوان داشته
      ایران خودرو هم فک کنم ۰بار

      موافقم 10
      مخالفم 1
  5. AMD

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    متعهد به مشتری بودن اینجوریه
    ولی واقعا طراحیشونو نگاه ، از مدل ۲۰۲۳ هم بهترن

    موافقم 46
    مخالفم 4
  6. Royal Driver

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    دمه این مرسدس گرم دمش گرم خدایی! به این میگن احترام و خدمت به خریدار.

    موافقم 32
    مخالفم 5
  7. Hadi

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    مسئولیت پذیری و دقت آلمانی 🇩🇪👌🏼
    واقعا دمشون گرمه که حواسشون به همه چیز هست و حتی از این کوچیک ترین ایرادات هم ساده نمیگذرن…
    فقط اون CLS عکس اول 😍

    موافقم 33
    مخالفم 6
  8. TESLA

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    The best or nothing 🇩🇪🇩🇪🔥🔥

    موافقم 16
    مخالفم 4
  9. TESLA

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    احترام به مشتری که میگن یعنی این ، هیچ شرکتی حاضر نیست برای محصولات ۱۰ تا ۲۰ سال پیشش ارزشی قائل بشه ، چون دوست هرکسی هنوز اونها رو داره بفروشتشون و یه جدیدش رو بخره ولی مرسدس کبیر بر خلاف دیگران به اینها هم اهمیت میده تا حدی که حاضر برای محصول ۲۰ سال پیش ( که دیگه از رده خارج محسوب میشه ) وقت بزاره و رضایت خریدارش رو جلب کنه ، با این کار از دو طرف هم سود میبره : اول اینکه به جهان نشون میده که هنوز به ماشین های قدیمیش اطمینان داره و حاضره براشون وقت و هزینه صرف کنه اونم برای چیزی که اصلا مهم نیست ( هیچکس اصلا توجه نمیکنه به زمان باز و بسته شدن سانروف اونم تازه برای ماشین ۲۰ سال پیش ، همین که هنوز باز و بسته میشه خیلیه ) و دوم علنا با این کارش ( که اطمینان دادن به خریداران بنز هست ) یه تبلیغی هم برای خودش انجام میده ، ستاره سه پر باز هم نشون داد که هنوز بهترینه 😎🇩🇪🇩🇪💪💪

    موافقم 22
    مخالفم 4
  10. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    نمیدونم چرا 2 ساله که خودروسازی ها پسرفت در طراحی داشتن مثلا این مرسدس ها رو نگاه کنید و با مدل های 2022 مقایسه کنید

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. Royal Driver UK

      ۱۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      اکثر خودروسازی ها توی طراحی پسرفت داشتن، بعضی ها هم هنوز خوب هستن از لحاظ طراحی.

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. RENAULT5

        ۱۴ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        دلیلش اینکه مثل بی ام و یه طراحی خوبو ادامه نمیدن

        موافقم 2
        مخالفم 3
  11. ❤BMW❤

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    منطقیه 😑

    موافقم 10
    مخالفم 1
  12. MASOUD 0099

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    فکر کن .

    بعد اینجا فرمون تارا صدا میده از پشتیبانی گفتن صدای ضبتو زیاد کنی حله 😐😐😐

    موافقم 15
    مخالفم 1
  13. زیزیگولو

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    مدلای دو دهه پیش تو اروپا و آمریکا و کشورای عربی حوزه خلیج فارس خیلی وقت پیش اسقاط شدن

    موافقم 17
    مخالفم 2
  14. دانیال

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    👏

  15. مجتبی .

    ۱۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    رقابت دربازار آزادوسالم اینطوریه.برای حفظ جایگاهی که بیش از صد سال زحمتشو کشیدی باید روی محصول بیست سال پیشت هم حساس باشی.این باعث پیشرفت شرکتها ووفاداری مشتری میشه. آفرین به هرشرکتی که اینقدر متعهده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا