مرسدس بنز برای تعدادی از محصولات خود که بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ تولید شدهاند به دلیل مشکل سانروف فراخوان صادر کرده است.
مالکین خودروهای قدیمی مرسدس بنز که به سانروف مجهز هستند باید به نمایندگی مراجعه کنند زیرا این شرکت فراخوان جدیدی را به خاطر مشکل سانروف صادر کرده است. مرسدس برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ از این موضوع آگاه شد اما به دلیل عوامل پیچیدهای، این مشکل هنوز بهطور کامل برطرف نشده است. این فراخوان شامل تعدادی C کلاس، E کلاس، CLK و CLS میشود که بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ تولید شدهاند. در این خودروها، اتصال بین پانل سانروف شیشهای و قاب سقف کشویی ضعیف است. برای اولین بار، در سال ۲۰۱۷ مرسدس بنز گزارشهایی مبنی بر کنده شدن سانروف از جای خود در برخی مدلها دریافت کرد.
این شرکت سانروف محصولات خود را بررسی کرد اما نتوانست دلیل مشکل را پیدا کند. سپس مرسدس از یک شرکت خارجی یافتن علت مشکل را درخواست کرد اما بررسیهای آنها نیز بینتیجه بود. در سال ۲۰۱۸، خودروساز آلمانی سه محصول دستدوم خود را خریداری و سقف کشویی آنها را تجزیهوتحلیل کرد. در سقف دو خودرو هیچ مشکلی پیدا نشد اما یکی از آنها ایراد داشت. با بررسی سوابق تولید، مرسدس متوجه شد که دلیل این مشکل میتواند کوتاه کردن زمان خشک شدن چسبی باشد که شیشه را به مکانیسم کشویی متصل میکند. بدین ترتیب، تا سال ۲۰۱۹ برای خودروهایی که چسب سانروف آنها بجای زمان استاندارد پنج دقیقه در دو دقیقه خشک شده بود فراخوان صادر شد.
اما متأسفانه در سال ۲۰۲۰ مرسدس خرابی سقف کشویی را در خودروهایی که با زمان خشک شدن طولانیتر چسب ساخته شده بودند هم پیدا کرد که این یعنی ریشهٔ واقعی مشکل پیدا نشده و این فراخوان بهطور کامل ایراد سقف را برطرف نکرده بود. سرانجام در سال ۲۰۲۲، تأمینکنندهٔ سقف پانوراما و سانروفهای مرسدس بالاخره پاسخ داد که چرا چسبها درست عمل نکردهاند. این تحقیقات نشان داد که عواملی در طول تولید سقف مثل دما و رطوبت در تأسیسات تولید دلیل این مشکل بوده است.
بدین ترتیب، مرسدس حالا برای تعدادی از مدلهایی که بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ تولید شدهاند فراخوان صادر کرده است. مالکان میتوانند با وارد کردن شماره VIN خودروی خود در وبسایت NHTSA ببینند آیا خودرویشان مشمول فراخوان هست یا نه. مرسدس نیز از ۲۱ فوریه با مالکین خودروهای مشکلدار تماس میگیرد تا به نمایندگیهای مجاز مراجعه کرده و در صورت لزوم سانروف خودروی آنها تعویض شود.
vr6
۱۴ دی ۱۴۰۱کسایی که تو ایران این مدل هارو دارن باید به کجا مراجعه کنن ؟
امیرحسین
۱۴ دی ۱۴۰۱شرکت ستاره ایران
vr6
۱۴ دی ۱۴۰۱من سانروفم در اومده بود پارسال بردم بلد نبودن درست کنن 😂
C200 2008 amg
ممد ژانگولر
۱۴ دی ۱۴۰۱به این میگم احساس مسئولیت و خدمات پس از فروش دائمی و بی نهایت 👏
DoctoR
۱۴ دی ۱۴۰۱مسئولیت پذیری کجا بود وظیفشه
این کارو نکنه هر مصرف کننده ازش شکایت میکنه میلیون دلاری خسارت میگیره
ممد ژانگولر
۱۴ دی ۱۴۰۱نه دیگه دکتر داری با فاصله حرف میزنی
بیا نزدیکتر ی چکیت بکنیم 😉
DoctoR
۱۴ دی ۱۴۰۱مغزم شاتون زده بعد از تعمیر و آب بندی میام خدمتتون😂😂
TESLA
۱۴ دی ۱۴۰۱احساس مسئولیت پذیری برای محصولاتی که مال ۲۰ سال پیش هستن و علنا از رده خارج محسوب میشن ، برای بقیه شرکت ها یک جوکی بیش نیست ، تو یه کمپانی به من بگو برای سرعت باز شدن سانروف محصولاتش فراخوان داده باشه ( تازه منظورم محصولات جدیدش هم هست نه مال ۱۰ تا ۲۰ سال پیش ) !!!!
Ali rezaii
۱۴ دی ۱۴۰۱فکر کنم پورشه برای مدل کاین نسل یک سال ۲۰۱۷ یک این چنین کاری رو انجام داد .
RENAULT5
۱۴ دی ۱۴۰۱دکتر
ایران خودرو از همون اول محصول پر عیب تحویلت میده بدون فراخوان …
اون وقت مرسدس بعد۲۰سال یه چنین لطفی کرده…بماند اقا بماند…
حامد
۱۴ دی ۱۴۰۱واقعا نمیدونم چی بگم. جایگاهی که تو دنیا دارن و ثروت و پیشرفتشون کاملا لیاقتشونه
Hadi
۱۴ دی ۱۴۰۱چرا ایران خودرو وسایپا هیچ موقع فراخوان نمیدن برای خودروهاشون
یعنی از بنز هم با کیفیت تر تولید میکنن!!!
RENAULT5
۱۴ دی ۱۴۰۱سایپا سه باری برای شاهین فراخوان داشته
ایران خودرو هم فک کنم ۰بار
AMD
۱۴ دی ۱۴۰۱متعهد به مشتری بودن اینجوریه
ولی واقعا طراحیشونو نگاه ، از مدل ۲۰۲۳ هم بهترن
Royal Driver
۱۴ دی ۱۴۰۱دمه این مرسدس گرم دمش گرم خدایی! به این میگن احترام و خدمت به خریدار.
Hadi
۱۴ دی ۱۴۰۱مسئولیت پذیری و دقت آلمانی 🇩🇪👌🏼
واقعا دمشون گرمه که حواسشون به همه چیز هست و حتی از این کوچیک ترین ایرادات هم ساده نمیگذرن…
فقط اون CLS عکس اول 😍
TESLA
۱۴ دی ۱۴۰۱The best or nothing 🇩🇪🇩🇪🔥🔥
TESLA
۱۴ دی ۱۴۰۱احترام به مشتری که میگن یعنی این ، هیچ شرکتی حاضر نیست برای محصولات ۱۰ تا ۲۰ سال پیشش ارزشی قائل بشه ، چون دوست هرکسی هنوز اونها رو داره بفروشتشون و یه جدیدش رو بخره ولی مرسدس کبیر بر خلاف دیگران به اینها هم اهمیت میده تا حدی که حاضر برای محصول ۲۰ سال پیش ( که دیگه از رده خارج محسوب میشه ) وقت بزاره و رضایت خریدارش رو جلب کنه ، با این کار از دو طرف هم سود میبره : اول اینکه به جهان نشون میده که هنوز به ماشین های قدیمیش اطمینان داره و حاضره براشون وقت و هزینه صرف کنه اونم برای چیزی که اصلا مهم نیست ( هیچکس اصلا توجه نمیکنه به زمان باز و بسته شدن سانروف اونم تازه برای ماشین ۲۰ سال پیش ، همین که هنوز باز و بسته میشه خیلیه ) و دوم علنا با این کارش ( که اطمینان دادن به خریداران بنز هست ) یه تبلیغی هم برای خودش انجام میده ، ستاره سه پر باز هم نشون داد که هنوز بهترینه 😎🇩🇪🇩🇪💪💪
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۴ دی ۱۴۰۱نمیدونم چرا 2 ساله که خودروسازی ها پسرفت در طراحی داشتن مثلا این مرسدس ها رو نگاه کنید و با مدل های 2022 مقایسه کنید
Royal Driver UK
۱۴ دی ۱۴۰۱اکثر خودروسازی ها توی طراحی پسرفت داشتن، بعضی ها هم هنوز خوب هستن از لحاظ طراحی.
RENAULT5
۱۴ دی ۱۴۰۱دلیلش اینکه مثل بی ام و یه طراحی خوبو ادامه نمیدن
❤BMW❤
۱۴ دی ۱۴۰۱منطقیه 😑
MASOUD 0099
۱۴ دی ۱۴۰۱فکر کن .
بعد اینجا فرمون تارا صدا میده از پشتیبانی گفتن صدای ضبتو زیاد کنی حله 😐😐😐
زیزیگولو
۱۴ دی ۱۴۰۱مدلای دو دهه پیش تو اروپا و آمریکا و کشورای عربی حوزه خلیج فارس خیلی وقت پیش اسقاط شدن
دانیال
۱۴ دی ۱۴۰۱👏
مجتبی .
۱۵ دی ۱۴۰۱رقابت دربازار آزادوسالم اینطوریه.برای حفظ جایگاهی که بیش از صد سال زحمتشو کشیدی باید روی محصول بیست سال پیشت هم حساس باشی.این باعث پیشرفت شرکتها ووفاداری مشتری میشه. آفرین به هرشرکتی که اینقدر متعهده.