در این مطلب به گرانترین محصولات حال حاضر مرسدس نگاهی داریم که از AMG ONE با قیمت ۲.۷۵ میلیون دلار تا EQS با ۱۲۶ هزار دلار را شامل میشود.
مرسدس بنز بهعنوان یکی از مشهورترین خودروسازان لوکس جهان برای بیش از یک قرن مترادف تجمل و پیشرفتهای بزرگ در تکنولوژی بوده است اما همهٔ اینها بهایی دارند و کسانی که سراغ خرید یکی از محصولات مرسدس میروند معمولاً از ثروتمندان هستند. البته هرچند محصولات کوچک و سطح پایینتر این شرکت مثل A کلاس با قیمت پایهٔ ۳۵ هزار دلاری در دسترس قشر بیشتری از جامعه هستند اما مدلها سطح بالا و پرچمدار اشتوتگارتیها قیمتی ششرقمی دارند. ازاینرو قصد داریم در ادامه گرانترین محصولات مرسدس بنز که میتوان در سال ۲۰۲۳ خرید را معرفی کنیم.
۱-مرسدس AMG One
قیمت: ۲.۷۵ میلیون دلار
هایپرکار AMG One گرانترین محصول مرسدس بهحساب میآید که البته فقط ۲۷۵ دستگاه از آن ساخته میشود و همهٔ آنها فروخته شدهاند. One نزدیکترین چیز به خودروی فرمول یک است که میتوان خرید. این هایپرکار چشمگیر به لطف یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ فرمول یک و چهار موتور الکتریکی، ۱۰۶۳ اسب بخار قدرت دارد. One یک سلاح برای پیست محسوب میشود و رکورد سریعترین خودروی تولیدی پیستهای نوربرگرینگ و مونزا را در اختیار دارد.
۲-مرسدس S63 AMG E-Performance
قیمت: ۲۳۰ هزار دلار
نسل جدید S63 که مدتزمان زیادی از معرفی آن نمیگذرد را باید گرانترین سدان حال حاضر مرسدس دانست. سازندهٔ آلمانی برای اولین بار در سدان پرفورمنس پرچمدار خود از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده کرده که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شد و مجموعاً ۸۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو، S63 ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. البته این خودرو هنوز در ایالاتمتحده عرضه نشده و قیمت دلاری آن مشخص نیست اما در اروپا با قیمت پایهٔ ۲۰۸ هزار یورو عرضه میشود که معادل ۲۳۰ هزار دلار است.
۳-مرسدس میباخ S680
قیمت: ۲۲۹ هزار دلار
کسانی که خواهان پیشرانهٔ V12 و البته تجمل بیشتر در S کلاس هستند باید سراغ میباخ S680 بروند که پاسخ مستقیمی به رولزرویس و بنتلی محسوب میشود. زیر کاپوت این سدان فوق لوکس یک پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربو قرار گرفته است که ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. هرچند قیمت S680 از ۲۲۹ هزار دلار آغاز میشود اما لیست بلندبالایی از آپشنهای سفارشی برای آن وجود دارد که میتواند بهسرعت قیمت را افزایش دهد.
۴-مرسدس AMG GT63 S E-Performance
قیمت: ۲۲۰ هزار دلار
این خودرو قویترین سدان حال حاضر مرسدس محسوب میشود. البته قوای محرکهٔ GT63 با S63 یکسان بوده و از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و موتور الکتریکی تشکیل شده اما در اینجا قدرت بیشتری معادل ۸۴۳ اسب بخار دارد درحالیکه گشتاور ۱۴۰۰ نیوتن متری آن کمی از برادر بزرگتر کمتر است. GT63 برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به تنها ۲.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. مثل S63، این خودرو هم هنوز در آمریکا عرضه نشده اما در اروپا با قیمت ۲۰۰ هزار یورو معادل ۲۲۰ هزار دلار به فروش میرسد.
۵-مرسدس AMG SL63
قیمت: ۱۸۰ هزار دلار
رودستر AMG SL63 با قیمت ۱۸۰ هزار دلاری، نهتنها پیشنمایش نسل بعدی AMG GT محسوب میشود و در پلتفرم و طراحی اشتراکات زیادی با آن دارد بلکه پرفورمنسی شبیه سوپرکارها را هم ارائه میکند. SL63 با حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه، یکی از گرانترین خودروهای اسپرت حال حاضر مرسدس محسوب میشود. این ماشین از همان موتور آشنای ۴ لیتری V8 با ۵۸۵ اسب بخار قدرت استفاده میکند اما انتظار میرود در آینده در نسخهٔ E-Performance به این ترکیب سیستم هیبریدی با یک موتور الکتریکی هم اضافه شود که هم قدرت و هم قیمت را افزایش خواهد داد.
۶-مرسدس G63 AMG
قیمت: ۱۷۹ هزار دلار
کسانی که علاقهای به پیست مسابقه ندارند و میخواهند با یک مرسدس بنز راهی آفرود شوند باید G63 AMG را انتخاب کنند. این گرانترین و قویترین نسخهٔ G کلاس است که قیمت آن از ۱۷۹ هزار دلار آغاز میشود. زیر کاپوت این خودرو هم شاهد همان موتور موردعلاقهٔ مرسدس یعنی ۴ لیتری V8 توئین توربو هستیم که ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. کابین G63 نسبت به نسل قبلی جادارتر بوده و از همیشه لوکستر شده تا یک پکیج کامل را برای بیراهه نوردی ارائه کند.
۷-مرسدس میباخ GLS600
قیمت: ۱۷۰ هزار دلار
هرچند میباخ GLS بر اساس GLS معمولی ساخته شده اما مثل برادر سدان خود، تجمل بیشتری را ارائه میکند و صندلیهای ردیف سوم را برای ارائهٔ صندلیهای فوق لوکس در ردیف دوم کنار گذاشته است. البته برخلاف S680، در اینجا خبری از موتور V12 نیست و مرسدس از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 استفاده کرده است که ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد. شاید ظاهر GLS600 چندان چشمگیر نباشد اما در داخل با ویژگیهایی مثل یخچال برای نوشیدنی، پانلهای چوبی دستساز، ۲۷ بلندگو و صندلیهای فرست کلاس، فضای واقعاً فوقالعادهای دارد.
۸-مرسدس EQS53 AMG
قیمت: ۱۴۸ هزار دلار
وقت آن است که وارد آینده شویم. مرسدس EQS معادل الکتریکی S کلاس است و در نسخهٔ AMG قدرت آن از ۶۵۸ اسب بخار آغاز میشود اما با سفارش پکیج داینامیک پلاس این رقم به ۷۶۱ اسب بخار میرسد. یک پکیج باطری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی انرژی موردنیاز موتورها را تأمین و با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۴۴۵ کیلومتر را فراهم میکند. EQS53 پرفورمنس فوقالعادهای هم دارد و با وجود وزن ۲.۶ تنی ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
۹-مرسدس GLS63 AMG
قیمت: ۱۴۱ هزار دلار
برای آن دسته افرادی که خودرویی بزرگ و خانوادگی اما بسیار سریع میخواهند، GLS63 در سبد محصولات مرسدس خودنمایی میکند. این یک شاسیبلند سه ردیفه با یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو زیر کاپوت است که ۶۱۲ اسب بخار قدرت تولید میکند. این موتور بهصورت استاندارد با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی، سامانهٔ چهارچرخ محرک و تعلیق بادی همراه است. با GLS63 میتوان با هفت سرنشین ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید.
۱۰-مرسدس EQS580 SUV
قیمت: ۱۲۶ هزار دلار
EQS SUV مثل برادر سدان خود یک خودروی لوکس تمام الکتریکی است. خروجی موتورهای الکتریکی این شاسیبلند لوکس در نسخهٔ EQS580 به ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۸۵۸ نیوتن متر گشتاور میرسد. با این نیرو، شاسیبلند الکتریکی پرچمدار مرسدس ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. هرچند EQS SUV گرانترین محصول مرسدس نیست ولی قطعاً یکی از پیشرفتهترین ساختههای این شرکت محسوب میشود.
R
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲این عدد ۶۳ چیه
NAVID۰۰۹۸
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲هرچی بنز داره قدرتمند در طراحی عمل میکنه ، در مقابل bmw داره تِر میزنه به شخصیت طروحیش و اسمش هم گذاشته انقلاب یا تحول !
MehdiTurbo
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲بنزم تر زده افت داشته خیلی مخصوصا تو کابین
این مدلا eqs از تو این فهرست فاکتور بگیرید لیستش باز با وجود پسرفت قابل قبول
ولی مدلا eqs واقعا فاجعه اند اصلا ارم بنز برداری انگار یه ماشین چینیه اصلا بنز نیس
G کلاس و sl و gt عالین ولی بقیشون پسرفت داشتن
نویدی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲یه عکس از bmw m8 کانورتیبل بذار کنار amg sl63 و طراحیها رو مقایسه کن ،ببین چه نتیجه ای میگیری…
پیام
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲نوید اولین بار هست کامنتتو لایک کردم 😂😂😂😂😂
امیر دهقان
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲سالها پیش در دوران موتورهای تنفس طبیعی، این اعداد در محصولات AMG به حجم موتور اشاره داشتن و آخرین و قویترین موتور تنفس طبیعی AMG هم 6.3 لیتری بود، بعداً موتورها توربو شدن و حجمشون کم شد اما این عدد 63 همچنان روی قویترین محصولات AMG موند
محمد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲مطلب جالبی بود، ممنون
کیانوش
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲قبلن ها مدل ۶۳ به خاطر پیشرانه هشت سیلند ۶.۲ لیتری بود و بعد از کاهش حجم پیشرانه هشت سیلند بنزبه چهار لیتر هم باز این ۶۳ رو نگه داشت چون تبدیل به برندی شده بود واسه خودش
محسن
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲مطلب جالبی بود لطفا اقای اشتری اگه میشه درباره ارزان ترین یا گران ترین محصولات بی ام و پورشه و….. مطلبی بنویسید.
سپهر
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲یک مطلب هم از گران ترین محصولات ارزشمند سایپا و ایران خودرو هم بسازید
mercedes
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲با دوتا بوگاتی میشه همشونو خرید
Si
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲با یه slr300 میشه کل بوگاتی رو خرید
mercedes
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲👌
امین
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲اون sl300 gullwing هست.
Slr کد یک محصول دیگه هست. که تاپ ترین مدلش
722 SLR mclaren بود
MohammaD
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲مگه SLR Stirling Moss بهترین نسخه نبود ؟
کیانوش
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲عالی بود واقعا این عالی بود خخخخ هرچند به نظرم بوکاتی قیمتش خیلی کم تر از قیمت اون مدل slr بود چون ریماک خیلی راحت نصف سهامشرو خرید ریماک که ی شرکت تازه تاسیس بود و سرمایه انچنانی هم نداشت تونست
Alan.r
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲محصولات مرسدس ارزش تک تک دلار هایی که براشون خرج میشه رو دارن (حتی بیشتر)
البته محصولات پولمان هم میتونن توی این لیست باشند مخصوصا نسخههای ضدگلوله موسوم به گارد
Si
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲چقد جالب ماشین های 2 دهه پیش بنز و بی ام و تو ایران هم قیمت همینان ولی اینا صفرن!!!!!! بعد میگن قدرت اول منطقه
عصبانی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲من چند هفته پیش تو شمال یدونه amg gt63 s دیدم برگام ریخت گذر موقت!
میگه تو امریکا هنوز معرفی نشده بعد تو ایران اومده بود فکرشو بکن!!!!
دوستدار خودروی برقی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲الکی گرون
datsun
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط سایپا
Amin-na
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲زیباست که اگر فردی متمول درون ایران که صاحب یک عدد لندکروز «کارکرده» هستش اون ماشین را بفروش برساند و همان پول را تبدیل به دلار بکند و به خارج از کشور برود میتواند دو عدد مرسدس میباخ S680 «نو» بخرد و با باقی پول هم برای خود یک عدد لندکروز «نو » بگیرد.
عبدالله
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲خیر، لطفا به قدرت اول منطقه توهین نکنید با قیمت یک لندکروز کارکرده در ایران فقط میشود ا عدد میباخ s680 و یک لندکروز نو خرید
عصبانی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲حرفتون درسته ولی میشه یه چیزی رو هم در نظر بگیرید؟ چند هزار نفر تو ایران این لندکروزی که میگید رو دارن؟
خیلی زیاددد اونم لا ارزش پولی داغون ما
در حالی که مایباخ s class اصلا تو هیچ کشور ارومایی یا امریکایی در این حد ماشین رایج و دم دستی نیست
میخوام بگم تو ایران مفت مفت مردم میلیاردر میشن و راحت به همچنین ثروتی میرسند در حالی که هیچ جا اینطوری نیست
تو خود المان نسبت بگیری تعداد کسانی که چنین ماشینی دارن در مقایسه با تعداد کسانی که در ایران لندکروز کارکرده ( با همون قیمت ) دارن خیلییی کمتره
در خیچ کشوری ۱ میلیون دلار مبلغ کمی نیست
ولی در ایران تعداد ببشماری از افراد دارایی یک میلیون دلار رو راحت دارن ( از بلاگرا گرفته تا فوتبالیست و خواننده و بازیگر و کارخونه دار و املاکی های بزرگ و موسسات کنکور و …)
در واقع احساس میکنم قروتمندان ما از خیلییی از ثروتمندان کشور های دیگه پولدار ترن
بحث مردم عادی هستن که اوضاع مالی خوبی ندارن و همون قضیه اختلاف طبقاتی ، وگرنه پولدارامون از تمام کشورای دیگه بهتر زندگی میکنن! بازیگرای مارو زندگیشونو با بازیگرای هالیوود مقایسه کن یا خیلی اقشار دیگه
وگرنه چجوری میشه تو همین کشوری که به اصطلاح بی ارزش ترین واحد پول جهان رو داره ، مدل amg gt63
۳ عدد ازش وجود داشته باشه؟؟؟
یکیشو خودم دیدم رفت جلو نمایندگی ماشین نوشهر پارک کرد ، یکیشم فکر کنم تو تهرانه فیلمشو دیدم یادم نیست یا کوپه بود یا ۴ در!
عصبانی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲اگر هزینه های گمرک نبود فکر کنم تمام ۴۰ نسخه بولاید بوگاتی الان وارد ایران میشد!
یا تمام سیان های لامبورگینی
Amirmohammad
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲Amg one قطعا شاهکار هنری هست 🙏🏻
Yasin
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط اختلاف قیمت مورد اول و دوم
Tesla
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲نمیدونم این خبر تا حد واقعیت داشته باشه ، ولی بر اساس گفته کاربران سایت inside ev : مرسدس قصد داره تا سال ۲۰۲۵ نسخه 63 سدان eqs amg رو با ۴ پیشرانه برقی و قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار ، روانه بازار کنه ، جالبه از این سیستم چهار موتوره قرار در eqg هم بکار بره ولی برای eqg حداکثر ۸۰۰ اسب قدرت تولید کنه
کیانوش
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲فکر نکم ظاهرا قراره مرسدس برند eq s رو تعطیل کنه و نسخه های برقی رو با همون نام اس کلاس و ایی کلاس روانه بازار کنه البته باید این نسل ازبرقی ها حداقل پنج شیش سال تو باژار باشن تا نسل بعد با برند اس کلاس و ای کلاس معمولی وارد بازار بشن چون تا اخر دهه نسخه های بنزینی رو تعطیل میکنن پس ترجیح داده همون اسم های قدیمی رو نکه داره جای اینکه برند eqs رو جایگزین برند های معروف خودش کنه
مهدی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲پروجکت وان که شما میگی وارد بازار شده و تا امروز سه عدد سفارش داشته که فروش رفته و قرار هست ۲۵۰ عدد از این ماشین تولید بشه
Daruosh
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲bmw تمرکزش رو پرفورمنس و صفر تا صد هست بیشتر شاید بنز تو درگ چند دهم ثانیه ازش عقب بیوفته ولی پرستیژ کا بنز داره بی ام و ، کم داره
کلا کلاس بنز فرق میکنه
S
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه پرفورمنس بی ام و بهتره پس چرا بنز تو همه پیستا رکورددار هستش ؟؟؟ چرا بدون اطلاعات نظر میدین؟؟؟ شما برو ماشین های سطح بالای مرسدس مثل همین amg one و amg gt black series و sls و slr و clk gtr و c1000 اینارو نگاه کن همشون رکوردارای سرعت تو نسل خودشون هستن رکوردار پیست هستن بعد چطور شما میگی پرفورمنس بی ام و بهتره؟؟؟
کیانوش
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲البته همین الان مرسدس بنزخودرو های اسپورتی داره که پرفومنسشون ازبی ام و خیلی خیلس بیشتره بی ام و حتی رقیب ای ام حی جی تی معنولی رو هم نداره تو محصولاتش چه برسه به بلک سریس یا ای ام حی وان مرسدس خلاقیت و جسارت خیلی بیشتری داره و تو ملاس هایی حضور داره که بی ام و اصلا بهشون فکر هم نکرده مثلا بی ام و ابدا فکر نمیکنه بتونه رقیبی واسه پورشه ۹۱۱ بده بیرون اما مرسدس این کار رو کرد و با ای ام حی جی تی رقیب قدرتمندی واسه ۹۱۱ شد و نسخه بلک سریسش هم رکورد پورشه های جی تی ۳ و جی تی ۲ ار اس رو تو پیست زد ،بی ام و حتی هنوزم کوپه هاش رو بر اساس پلتفرم های سدانش عرضه میکنه و هنوز ی کوپه اسپورت با پلتفرم تخصصی نداده بیرون حتی تویوتا و نیسان هم این کار رو کردن بارها اما بی ام و خیلی وقته این کار رو نکرده نمگم بدن بله ام فور و ام تو خودرو های خوبی هستن اما واقعا در حد کوپت های اسپورت بقیه خودرو ساز ها سریع نیستن و بهترین محصول بی ام و ام فایو هستش ک ی سدانه و خودش رو هم اتیش بزنه بازم نمیتونه در حد کوه های سوپر اسپورت ظاهر بشه تو پیست
S
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲بی ام و تو کلاس هایپرکار و سوپر اسپرت اصلا عددی نیست جلو بنز. شما دقیقا درست میفرمایید دوست عزیز. حتی تو کلاس سدان هم بازم برتری با بنز هست. همین امسال تمام سدان های بنز تو اکثر موارد بهتر از بی ام و بودن منتهی یه سریا از رو تعصبی که به بی ام و دارن نمیخوان واقعیت قبول کنن
❤BMW❤
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲خدایی e performance ۲۲۰ هزار دلار نمیارزه
امیر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲S63 چه تفاوتی با S کلاس داره؟
Mojtaba_cs
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲S63 قوی ترین مدل اس کلاس هست
مهردادکمال
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲قیامت قامت و قامت قیامت
قیامت می کند این قدّ و قامت
مـؤذّن گر ببیـند قامتت را
به قد قامت بمـاند تا قیامت
در وصف مرسدس AMG One