مرسدس بنزهفته نامه

موفق‌ترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز؛ از S و G کلاس تا CLS و پونتون

در این مقاله جذاب شما را با موفق‌ترین خودروهای تاریخ کمپانی مرسدس بنز آلمان آشنا خواهیم کرد.


مرسدس بنز به عنوان یک کمپانی خودروسازی در سال ۱۹۲۶ تأسیس شد اما داستان آن ریشه در اولین خودروی تاریخ یعنی بنز پتنت موتور دارد. مرسدس بنز جزو برترین خودروسازان دنیاست و نام آن در تاریخ هم ردیف برندهای معتبری همچون رولزرویس، بنتلی، دوزنبرگ، فورد، کرایسلر، کادیلاک و… قرار می‌گیرند. نیرو محرکه اصلی مرسدس بنز برای برتری در صنعت خودرو خلاقیت و نوآوری بوده است. از تولید اولین خودرو گرفته تا طراحی بخش‌های ویژه جذب نیروی تصادف در پلتفرم به منظور ایمنی بالاتر، مهندسان این برند باعث شده‌اند استانداردهای صنعت خودرو به سطوح بالاتری برسد. حتی امروز نیز مرسدس بنز یادآور یکی از برندهای خلاق دنیاست و مرزهای نوآوری را با سیستم‌های نرم‌افزار و ایمنی پیشرفته جابجا می‌کند.

مهم این است که بدانیم مرسدس بنز اول از همه یک شرکت خودروساز بوده و ویژگی‌های پیشرفته بکار گرفته در محصولاتش همواره موردتوجه قرار گرفته‌اند. محصولات این برند همیشه با بالاترین استانداردهای مهندسی و با تمرکز روی پرفورمنس، اشرافیت و دوام ساخته شده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با موفق‌ترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز آشنا کنیم. این خودروها یا مرزهای نوآوری و خلاقیت در صنعت خودرو را جابجا کرده‌اند و یا از نظر فروش موفق بوده‌اند. و به‌هرحال خودروهای حاضر در لیست به تثبیت یکی از موفق‌ترین خودروسازان تاریخ کمک شایانی نموده‌اند.

موفق‌ترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز

مرسدس بنز S کلاس (سال ۱۹۷۲ تا ۲۰۲۴)

بهترین راه برای آغاز این لیست نام بردن از S کلاس به عنوان پیشرفته‌ترین محصول مرسدس بنز است. این خودرو پرچم‌دار ژرمن‌ها محسوب می‌شود و اکثر تکنولوژی‌های جدید و نوآوری‌های مرسدس در آن به چشم می‌خورند. درعین‌حال بسیاری از افراد S کلاس را به خاطر کیفیت ساخت بالا، سواری نرم و کابین لوکس انتخاب می‌کنند. همه‌چیز با S کلاس W116 و در سال ۱۹۷۲ شروع شد، خودرویی که رولزرویس سیلور شادو را در اکثر بخش‌ها به چالش می‌کشید. به همین خاطر بود که S کلاس جایزه خودروی سال اروپا در سال ۱۹۷۴ را دریافت کرد و به موفقیت بالایی دست یافت به گونه‌ای که بیش از ۴۷۵ هزار دستگاه از آن در طول هشت سال به فروش رسیدند.

دومین نسل S کلاس که با کد W126 شناخته می‌شود در سال ۱۹۷۸ و با همان فرمول تکنولوژی سطح بالا و کابین لوکس عرضه شد. این خودرو جزو اولین خودروهای تاریخ با ABS و ایربگ بود. سومین نسل S کلاس W140 بازهم قدم رو به جلوی دیگری برای مرسدس محسوب می‌شد. این خودرو جشنواره‌ای از نوآوری را به راه انداخت و ویژگی‌هایی همچون ESP، ناوبری رنگی با کاربری صوتی و دستیار پارک را ارائه کرد. چهارمین نسل W220 نیز اولین خودروی مرسدس با کروز کنترل تطبیقی محسوب می‌شود و در نسل W221 نیز دستیار دید در شب اضافه شد. ژرمن‌ها با W222 زلزله دیگری بر پا کردند، خودرویی که سیستم کنترل بدنه جادویی آن جاده را اسکن می‌کند تا حداکثر راحتی را فراهم سازد.

مرسدس بنز E کلاس (سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۲۴)

E کلاس از زمان عرضه اولین نسل در سال ۱۹۸۴ تاکنون انتخاب افراد زیادی بوده است. این محصول معمولاً اولین مرسدس بنزی است که ویژگی‌های سطح بالای S کلاس را دریافت می‌کند هرچند اشرافیت کمتری دارد. به همین خاطر E کلاس همواره بین مشتریان سازمانی و شخصی محبوب بوده است. E کلاس در اروپا محبوبیت بالایی به عنوان تاکسی دارد چراکه اهمیت ویژه‌ای به سواری راحت، راندمان بالا و قابلیت اطمینان مثال‌زدنی قائل است.

اولین نسل E کلاس با کد W124 در سال ۱۹۹۶ عرضه شد و موفقیت زیادی به دست آورد. به لطف بدنه‌ایرودینامیک و پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی متنوع، این خودرو مصرف پایینی داشت. همچنین بدنه فولادی خودرو در عین اینکه نسبتاً سبک‌وزن محسوب می‌شد اما دوام بالایی را به نمایش می‌گذاشت. E کلاس W124 همچنین به خاطر دوام و اطمینان بالای خود مشهور شده است. مدل W210 در سال ۱۹۹۵ بهبودهای زیادی را در زمینه طراحی به نمایش گذاشت. این خودرو از ویژگی‌هایی همچون کنترل کشش، ESP و کنترل دستیار پارک سود می‌برد. در سال ۲۰۲۲ مدل W211 با چهار چراغ جلو عرضه شد و به اکسل‌های جلو و عقب آلومینیومی و سیستم تعلیق بادی تجهیز گردید. نسل بعدی E کلاس از طراحی تیزتری برخوردار بود و ضریب درگ آن به ۰.۲۴ می‌رسید. در سال ۲۰۱۶ نسل W213 با طراحی جدیدی پدیدار گشت و سیستم نیمه خودران را ارائه نمود. نهایتاً جدیدترین نسل این خودرو با کد W214 سواری سطح بالا و راحتی را در دسترس سرنشینان قرار می‌دهد.

مرسدس بنز C کلاس (سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۲۴)

C کلاس ارزان‌ترین خودروی مرسدس قبل از ورود A کلاس به صحنه محسوب می‌شده است. این خودرو همیشه از طراحی دیفرانسیل عقب سود برده است و مالکان آن تجربه واقعی یک مرسدس بنز را داشته‌اند. ریشه کوچک‌ترین خودروی دیفرانسیل عقب مرسدس به سدان کامپکت 190E W201 بازمی‌گردد که به عنوان پاسخی برای قانون هوای پاک آمریکا تولید شد. مهم‌تر اینکه مدل ۱۹۰ E 2.5-16 اوولوشن نیز با پیشرانه ۲.۳ لیتری تنفس طبیعی کازورث نیز توسعه یافت.

اولین نسل رسمی از C کلاس در سال ۱۹۹۳ و با کد W202 تولید گردید. این خودرو از کابین و فضای بار بیشتری بهره می‌برد. این بار مرسدس بنز چندین نسخه پرفورمنس را با همکاری AMG معرفی کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به C36، C43 و C55 با پیشرانه ۸ سیلندر ۳۴۷ اسب بخار اشاره نمود. در سال ۲۰۰۰ نسل جدید C کلاس با طراحی ظریف‌تری ارائه گردید. این نسل W203 روی ویژگی‌های پیشرفته تمرکز داشت و از دستیار چراغ‌های جلو و ایربگ های تطبیقی بهره می‌برد. نسل بعدی W204 در سال ۲۰۰۷ از راه رسید و ژرمن‌ها روی استحکام بدنه و آیرودینامیک آن کار کرده بودند. این ویژگی‌ها به همراه پیشرانه‌های مدرن‌تر باعث شدند C کلاس سریع‌تر شده و سواری بهتری داشته باشد. مدل C63 AMG نیز با پیشرانه ۸ سیلندر خود یک موشک زمینی محسوب می‌شد. نسل W205 این خودرو عموماً روی لوکس بودن تمرکز داشت. جدیدترین نسل C کلاس با کد W206 در سال ۲۰۲۱ عرضه شد و از سیستم پیشرفته MBUX برادر پرچم‌دار یعنی S کلاس بهره برد.

مرسدس بنز CLS (سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۳)

ریشه‌های استایل بدنه کوپه چهار در با شکل سدان پوزه بلند یا شاسی‌بلند به CLS کلاس بازمی‌گردد. مرسدس با این خودرو علاقه خود به ریسک کردن را نشان داد و نهایتاً هم پاسخ این جسارت را دریافت نمود. CLS در سال ۲۰۲۳ از خط تولید کنار رفت اما ایده کوپه چهار در همچنان در AMG چهار در کوپه به چشم می‌خورد.

اولین نسل CLS C219 در سال ۲۰۰۴ و با پلتفرم مشترک E کلاس معرفی شد. این خودرو از نظر زیرساخت تشابه زیادی با برادر خود داشت و از پیشرانه‌ها و فاصله بین محوری مشترکی سود می‌برد. البته درحالی‌که E کلاس بیشتر روی اشرافیت تمرکز داشت CLS برای افرادی بود که استایل و پرفورمنس را ترجیح می‌دهند. این خودرو فضای بار کمتری را ارائه می‌کرد اما طراحی ظاهری جذاب‌تری داشت. دومین نسل این خودرو با کد C218 دارای طراحی ظریف‌تری بود. CLS شوتینگ بریک با فضای بار ۵۹۰ لیتری هم در دسترس خریداران قرار گرفت. نهایتاً به نسل آخر می‌رسیم که شاید ظریف‌ترین CLS باشد. این مدل کابین بسیار لوکسی هم داشت هرچند در نهایت مدل CLS 63 AMG جای خود را به مرسدس AMG GT چهار در کوپه داد.

مرسدس بنز SL کلاس (سال ۱۹۵۴ تا ۲۰۲۴)

تاریخچه این مدل به سال ۱۹۵۴ بازمی‌گردد یعنی زمانی که ژرمن‌ها با مدل 300SL گالوینگ دنیا را در شوک فرو بردند. این خودرو به حدی پیشرفته و تأثیرگذار بود که هم‌اکنون نیز با قیمت‌های بالایی خریدوفروش می‌شود. تمامی نسخه‌های SL کلاس طراحی جذابی داشته‌اند و در طول این سال‌ها SL به خاطر ارائه سبک سواری جذاب برای ثروتمندان مشهور شده است.

برای مثال می‌توان به مدل W113 سال ۱۹۶۳ اشاره کرد. با سقف جداشدنی پاگودا مانند و طراحی بسیار ظریف، این خودرو همچنان در معرض توجه است. مدل R107 سال ۱۹۷۱ از خطوط واضح‌تر و پیشرانه‌هایی قوی‌تر استفاده کرده هرچند مدل R129 در سال ۱۹۸۹ را می‌توان محبوب‌ترین نسخه دانست. در این نسل حتی مدل SL73 AMG با پیشرانه ۱۲ سیلندر ۷.۳ لیتری ۵۲۵ اسب بخاری و صفر تا صد ۴.۸ ثانیه‌ای تولید شد. نسل بعدی با کد R230 شناخته می‌شود که اولین مدل با سقف سخت تاشو است. در این نسل شاهد معرفی SL65 بلک سریز با قدرت ۶۷۰ اسب بخار بوده‌ایم. نسل بعدی R231 در سال ۲۰۱۲ معرفی شد تا طراحی جذاب‌تری را به نمایش بگذارد. جدیدترین نسل SL با کد R232 بیشترین تغییرات را دارد و تنها به‌صورت چهار چرخ محرک و کابین ۲+۲ عرضه می‌شود.

مرسدس بنز G کلاس (سال ۱۹۷۹ تا ۲۰۲۴)

همانند جیپ ویلیز آمریکا و تویوتا لندکروزر ژاپن، G کلاس در ابتدا به عنوان خودرویی نظامی متولد شد اما امروز به عنوان یک شاسی‌بلند آفرود و لوکس به شمار می‌رود و البته کلیت آن از همان ابتدا تا به امروز دست نخورده است. اولین نسل G کلاس در سال ۱۹۷۹ معرفی شد و به خاطر بدنه‌ای کم‌عرض و دیفرانسیل‌های قفل شونده روی آفرود تمرکز داشت. به همین خاطر این نسل G کلاس به عنوان خودرویی حرفه‌ای مطرح بود.

مدل W463 که در سال ۱۹۸۹ عرضه شد G کلاس را بیشتر در دسترس عموم قرار دارد چراکه از کابینی لوکس‌تر با چرم و چوب بهره می‌برد. این خودرو اما تصویر سخت و خشن خود را از دست نداد هرچند بسیاری از مشتریان راهی آفرود نمی‌شدند ولی آن را به خاطر تصویر ذهنی سرسخت و خشنش انتخاب می‌کردند. نسل W463 با برخی تغییرات تا سال ۲۰۱۸ عرضه شد و نهایتاً مرسدس نسل بعدی را معرفی نمود. این خودرو بر پایه پلتفرمی جدید بنا شد تا سواری بهتری و توانایی‌های آفرود بیشتری داشته باشد. همچنین مدل AMG G63 با پیشرانه ۸ سیلندر ۵۸۵ اسب بخاری نیز در دسترس بود که قیمتش به رقم‌های بالایی می‌رسید. حتی قرار است نسخه تمام برقی EQG هم تا چندی دیگر راهی بازار شود.

مرسدس بنز GLE کلاس (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۲۴)

اولین شاسی‌بلند لوکس مرسدس با نام ML کلاس شناخته می‌شود که محصولی انقلابی برای این برند بوده است. البته استارت W163 خیلی خوب نبود چراکه مشکلات کیفیتی آن برای یک برند رده میانی هم شرمساری به همراه داشت چه رسد به برندی همچون مرسدس بنز؛ اما این امر ML کلاس را متوقف نکرد و به فروش خوبی دست یافت. نکته جالب اینکه نسل اول این خودرو از ساختار بدنه روی فریم با جعبه انتقال آماده آفرود سود می‌برد و شاید جایگزین G کلاس می‌شد.

علیرغم ساختاری خشن، اولین نسل ML سواری خوب و نرمی داشت اما مرسدس بنز به زودی دانست هر دو شاسی‌بلند می‌توانند در کنار یکدیگر عرضه شوند و به همین خاطر نسل دوم ML در سال ۲۰۰۵ با ساختار یونی بادی عرضه شد. برای اولین بار این خودرو به‌صورت هیبریدی با پیشرانه ۶ سیلندر و دو موتور برقی هم در دسترس بود. سومین نسل W166 لوکس‌تر از همیشه ظاهر شد و در سال ۲۰۱۵ نیز نامش تغییر یافت. از آن زمان تاکنون شاسی‌بلند مرسدس با نام GLE کلاس شناخته می‌شود. چهارمین نسل خودرو در سال ۲۰۲۰ ارائه شده و همچنان نیز با سواری راحت و نرم خود در دسترس مشتریان است.

مرسدس بنز W120/W121/W180 پونتون (سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۲)

درست پس از شکست آلمان در جنگ جهانی دوم، مرسدس بنز کار روی یک خودروی سواری مدرن را آغاز کرد تا این برند را در رتبه اول صنعت خودروسازی قرار دهد. این تلاش‌ها منجر به تولید W120/W121/W180 شد که اولین محصول یونی بادی مرسدس با سیستم تعلیق کاملاً مستقل محسوب می‌شود. همچنین این خودرو از استایلی جلوتر از زمان خود برخوردار بود و آیرودینامیک مناسبی را به نمایش می‌گذاشت. به همین خاطر مرسدس بنز نام پونتون را انتخاب کرد که در زبان انگلیسی به معنی قایق با طراحی ویژه است.

نسل‌های پونتون با پیشرانه‌های ۴ یا ۶ سیلندر در دسترس بوده‌اند. این مدل‌ها دارای کابین جادار و راحت هستند و تمرکز زیادی روی کیفیت ساخت آن‌ها وجود داشته است. به همین خاطر حدود ۴۴۳ هزار دستگاه از مدل‌های ۴ سیلندر به فروش رسید. مهم‌تر اینکه پونتون ها به مرسدس بنز در تثبیت مهندسی این برند و تولید E کلاس کمک شایانی کردند. این خودرو روی کل صنعت خودرو نیز تأثیری انکار نشدنی گذاشته است.

مرسدس بنز 300SL گالوینگ (سال ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۷)

مرسدس بنز جدای از تولید یک خودروی سواری انقلابی نیازمند محصولی متفاوت و خاص برای نمایش پیشرفت مهندسی خود پس از جنگ بود. به همین خاطر پیشرفته‌ترین خودروی اسپرت آن دوران با طراحی و مهندسی جلوتر از زمان خود معرفی شد. 300SL بر پایه مدل مسابقه‌ای مشهور تولید شد و شوک عظیمی به دنیا وارد کرد. طراحی آینده‌نگرانه و پرفورمنس احساس‌برانگیز به سرعت موردتوجه قرار گرفتند.

300SL یک خودروی جاده‌ای با صفر تا صد ۸.۵ ثانیه‌ای بود، ارقامی که در دهه ۵۰ میلادی غیرقابل تصور به نظر می‌رسند. پیشرانه این خودرو از نوع ۶ سیلندر ۳ لیتری تنفس طبیعی با کارتل خشک است و از تکنولوژی تزریق سوخت بهره می‌برد. بدنه 300SL هم مهندسی مرسدس را به نمایش می‌گذارد چراکه بر پایه فریمی لوله‌ای به منظور حداکثر استحکام و حداقل وزن ساخته شد. نام 300SL هم ترکیبی از حجم ۳ لیتری پیشرانه و عبارت اسپرت لایت است. فریم لوله‌ای خودرو فضای کابین را محدود کرده است بنابراین فرمان تاشو برای ورود راحت‌تر به کابین در نظر گرفته شده و البته ویژگی اصلی خودرو درهای گالوینگ است.

مرسدس بنز W110/W111/W112 فین تیل (سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۸)

این مدل‌ها که به خاطر استایل بخش عقب خود با نام فین تیل شناخته می‌شوند شاید جزو زیباترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز باشند. طراحی کلاسیک و ظریف آن‌ها همچنان طرفداران زیادی دارد. مهم‌تر اینکه مدل‌های فین تیل استانداردهای ایمنی جدیدی را ثبت کردند زیرا اولین خودروها با نقاط جذب نیروی مخصوص در تصادفات بودند. همچنین تجهیزاتی همچون فرمان هیدرولیک، شیشه‌های برقی، کولر و گیربکس اتوماتیک در آن‌ها دیده می‌شد. مدل‌های W112 فین تیل که به دنبال مشتریان ثروتمند بودند از سیستم تعلیق پنوماتیک هم سود می‌بردند تا سواری بهتری داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1556 ديدگاه)

    تا الان هیچ بنزی رو به زیبایی 300sl گالوینگ ندیدم

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. محمدحسن

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      تا الان هیچ ماشینی رو به زیبایی 300SL گالوینگ ندیدم

      موافقم 15
      مخالفم 3
      1. رضا

        ۲۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (270 ديدگاه)

        Slrو cl500 هم تو بنزهای جدید خیلی زیبان

    2. (Ali(chevynova

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      کوروت ۱۹۵۶
      تاندربرد ۱۹۵۷

      موافقم 5
      مخالفم 16
      1. علی

        ۲۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (799 ديدگاه)

        کوروت حتی یک مدل زیبا نداره. چرا میخوای زور چپونی کنی

        موافقم 9
        مخالفم 3
    3. ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4956 ديدگاه)

      خیلی خوشگلن

    4. علی

      ۲۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (799 ديدگاه)

      هیچ ندیده. و نخواهد دید. این ماشین واقعا خدا گونه هست خدااااااا گونه

      موافقم 2
      مخالفم 2
  2. امیررضا

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (303 ديدگاه)

    ماشالله هرچی ساخته که شد بهترین‌ها!!

    موافقم 16
    مخالفم 2
  3. ممد ژانگولر

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    با ارزشترین شرکت خودروساز در سال۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ همین بنز بوده . واقعا محترم و قابل تحسینه

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. Yanix

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      میشه توضیح بدی ؟
      چون من یه سرچ راجع به مارکت کپ کردم و بنز ششم بود

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. علی

        ۲۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (799 ديدگاه)

        مارکت مهم نیست

    2. JaMsHiD_R1988

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2817 ديدگاه)

      عزیز بنز دومه

  4. Mon

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (223 ديدگاه)

    من عاشق بنز Sl نسخه های R230 فیس لیفت دوم و R231 هستم ‌. از نزدیک واقعا ابهت و زیبایی خاصی داره و نگاه ها رو به خودش جلب میکنه . مثلا Sl500 نسل R230 فیس لیفت با موتور ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری و ۳۹۰ اسب که تو ایرانم هست

    https://api2.zoomit.ir/media/652cf9e4eb21a6b54f4e9955?w=750&q=75

    موافقم 11
    مخالفم 1
  5. Amirsh

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (183 ديدگاه)

    این که شد همه ی مدلاش تقریبا ، تو هر نسلی:)

  6. Alan.r

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    🇩🇪The best or no thing 🇩🇪

    موافقم 15
    مخالفم 1
  7. KOATEON

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    طراحی CLS تو نسل دومش یه شاهکار تمام عیار بود شاهکاری که از نظر من نسل سه هیچوقت نتونست بهش برسه

    1. بهنام

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (905 ديدگاه)

      Koateon
      اتفاقاً یادمه با معرفی نسل دوم سی ال اس موجی از انتقادات به سمت دپارتمان طراحی مرسدس به راه افتاد و حتی مجله ی ماشین مقاله ای تحت عنوان بحران طراحی مرسدس ؟ به چاپ رساند. این درحالی بود که نسل اول سی ال اس و سی کلاس در اون سالها بسیار زیبا بود (سی دویست های موجود در ایران) . بعد از اون و معرفی ای کلاس با چراغ های لوزی شکل که بسیاری آن را تقلیدی از لکسوس جی اس میدانستن و تناسبات ضعیف البته در برابر نسل قبل ای کلاس w211 که به اعتقاد برخی هماهنگ ترین طراحی سدان در طول تاریخ بوده باعث شد که زبان طراحی مرسدس مورد انتقاد زیادی قرار بگیره.
      بعد‌ها با فیس لیفت سی ال اس و البته فیس لیفت زودهنگام ای کلاس تقریباً مقداری از ضعف طراحی برطرف شد ولی هرگز بعنوان مدلی زیبا جز در ایران شناخته نشدند .

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. علی

      ۲۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (799 ديدگاه)

      نسل دوم cls شوکه کننده است دیوانه وار زیباست ابهتی مثال زدنی

  8. arvin44

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    Cls واقعا حیف شد که کنار رفت

  9. Mosi

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    فقط اون قسمت که برای بنز تانک نوشته بود جشنواره ای از نواوری😍😍😍

  10. mb675

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    The best or nothing

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. علی جردن

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    CLS نه تنها خودروی موفقی برای مرطدس بنز بود بلکه جز بهترین سدان های بازار جهان بود
    نسل اول و دوم CLS که تو ایران هست بنظرم بهترین نسل های CLS هستند بنظرم
    تنها ایراد مرسدس بنز CLS نداشتن موتور ۱۲ سیلندر بود

    1. Cert

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (173 ديدگاه)

      برابوس با ۱۲ سیلندر می ساخت

      1. علی جردن

        ۲۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        منبع ؟

  12. زیزیگولو

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    اکثر ماشینای کمپانی مرسدس بنز به جز چند مدل مثل بنز کلاس X و مایباخ موفق بودن

  13. Ebi fan

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بی نظیر

  14. علی

    ۲۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    جای SLS و SLR و AMG GT خالی هست

  15. مرتضی

    ۲۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنزcls واقعا عالی من۲۰۰۶ دارم واقعا معرکس

  16. ایرج

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    از عزیزی پرسیدم ؛
    آهن همون آهن و پلاستیک همون پلاستیک و جنس ها از جنس هم ، پس چرا اونور بنز میسازن و ما اینجا پراید و پیکان وو ؟
    پاسخی که داد چهارچوب بدنم رو لرزوند ؛
    گفت :
    بنز محصول عشق است و پراید نه . . . ! گفتم یعنی چی ؟
    گفت خودت بگرد و دلیلشو پیدا کن

  17. رضا

    ۱۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من عاشق R107 و C107 هستم. مدل هایی که هرگز تکرار نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا