دو نسل مرسدس G63 AMG در یک سری چالشهای آفرودی باهم به رقابت میپردازند تا ببینیم عملکرد آنها در مقایسه با یکدیگر چگونه است.
بیش از ۳۰ سال طول کشید تا مرسدس بنز نسل دوم G کلاس را معرفی کند. این نسل رسماً اوایل سال ۲۰۱۸ معرفی شد و آفرودر نمادین آلمانیها را با تکنولوژیهای مدرن و جدیدترین امکانات روز تجهیز کرد. برخی نگران بودند که در نسل جدید G کلاس تواناییهای آفرود افسانهای این ماشین کمرنگ شود اما اینطور نبود. حال کارواو در ویدئوی جدید خود G63 AMG جدید را در برابر نسل قبلی مدل ۲۰۱۳ قرار داده است تا ببینیم این دو ماشین در برابر هم چه عملکردی دارند.
نسل دوم G63 از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که به یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است تا نیروی خود را به هر چهارچرخ بفرستد. از سوی دیگر، در سینهٔ G63 قدیمی یک موتور ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک هم رابط بین موتور و چرخها است. G63 مدل ۲۰۱۳ در ظاهر ممکن است شبیه نسل جدید به نظر برسد اما زیر این پوسته اکسلهای صلب و سیستم فرمان توپی چرخشی قرار دارد.
مردان کارواو چندین چالش آفرودی مختلف را پیش روی این دو شاسیبلند قرار دادهاند که برای سنجش تواناییهای بیراهه نوردی آنها طراحی شده است. این چالشها سیستم تعلیق، فاصله از زمین، زوایای حمل و فرار و… را آزمایش میکند. از لحاظ مشخصههای آفرود، G63 جدید روی کاغذ کمی ضعیفتر است زیرا از زمین ۲۴۱ میلیمتر فاصله دارد و زوایای حمل و فرار آن به ترتیب ۳۱ و ۳۰ درجه است درحالیکه فاصله G63 قدیمی از زمین ۲۶۰ میلیمتر است و زوایای حمل و فرار آن ۳۳ و ۲۹ درجه هستند.
بااینحال، این دو ماشین در انتهای رقابتها امتیاز یکسانی کسب کردند و در تمام چالشها عملکرد مناسبی داشتند. البته G63 قدیمی عرض کمتری دارد که این ویژگی در برخی چالشها باعث برتری آن میشود اما در عوض نسل جدید در قسمتهای دیگری مثل آزمایش سیستم کنترل پایین رفتن از شیبها بهتر عمل کرد. همچنین درحالیکه G کلاس قدیمی در مسابقهٔ سربالایی سریعتر بود اما در آزمایش مسیر سنجاقی شکل از همتای جدید خود شکست خورد. بهطورکلی، G63 جدید پیشرفت بزرگی نسبت به نسل قبلی داشته و با اینکه بزرگتر از نسل قبلی شده ولی مرسدس تواناییهای آفرود آن را قربانی نکرده است.
Reza Waffen SS
۲ اسفند ۱۴۰۱مکعب افسونگر 💖👑
Amiro
۲ اسفند ۱۴۰۱ناموسا دیگه اینجا ننویسید که سفارش شاه بوده باش بابا فهمیدیم الان فقط مورچه های زیر زمین نمیدونن که سفارش کی بوده 😂😂😂😂😂😂
🤍💙🖤🤍
مهردادکمال
۲ اسفند ۱۴۰۱با نگفتن این جمله، این حقیقت مدفون نمیشه و با گفتنش کسی ضرر میبینه؟؟!!!
TESLA
۲ اسفند ۱۴۰۱بیصبرانه منتظر G کلاس برقی هستم 😍🇩🇪🇩🇪⚡️⚡️⚡️
محمد
۲ اسفند ۱۴۰۱توهم خفه کردی مارو با برق زیر هر پست میگی برقی برقی ، خودمون میدونیم تو آینده قراره چه اتفاقی بیفته
Mattew
۲ اسفند ۱۴۰۱چرا فرم مکعبی برای ماشینای آفرود انتخاب میشه ؟
مثل همین جی کلاس ، برانکو ، جیپ و …
R@min
۲ اسفند ۱۴۰۱بیشتر مثل شناسنامه برای این کلاس هست وگرنه الزام و بحث مهندسی نیست.
matin
۲ اسفند ۱۴۰۱چون ایرودینامیک نایز نداره
و برای فضای بیشتر
Alan.r
۲ اسفند ۱۴۰۱برای داشتن زاویهی حمله و فرار بهتر
همچنین معرفی برای این کلاسه
Regra loaded
۲ اسفند ۱۴۰۱واقعا عالی بودن هر دو ولی مدل جدیدش یه چیز عجیبیه
GMA
۲ اسفند ۱۴۰۱علاوه بر اینکه توانایی های آفرود قربانی نشده، سواری و هندلینگ هم به طور شگفت انگیزی بهبود پیدا کرده طبق گفته مجله ها
mercedes
۲ اسفند ۱۴۰۱مکعب جادویی مرسدس👏
Alan.r
۲ اسفند ۱۴۰۱به نظر من جی کلاس کاملترین خودروی دنیاست
ظاهر بسیار زیبا و با ابهتی داره و موتور بسیار قوی ای هم داره کابینش هم بسیار لوکسه قابلیت های آفرودش هم که ثابت شدست (مخصوصا تو نسخهی 4×4 squared)
MehdiTurbo
۲ اسفند ۱۴۰۱الان نقره ای جدید تر یا مشکیه؟؟؟کودوم نسل جدید
مشکی زیباتر و جذاب تر و بهش میاد مشکی نسل جدید باشه
کاپوت جلو طوط شکسته تر و تیز تری داره و طراحی چراغای جلو مردانه تر خشن تر
نقره ای یکم تپلی تر کپل تر شده و نرم شده طراحی چراغ و جلو پنجره
F
۲ اسفند ۱۴۰۱نقره ای نسل جدیده.
MehdiTurbo
۳ اسفند ۱۴۰۱اره الان ویدیو را دیدم متوجه شدم
ولی میدونی به نظرم این چند ثانیه اختلافا به مهارت رانندگی راننده هم ربط داره مخصوصا تو تست اول و کلا همه تستا اگه با یه راننده تست میشد نتیجه برای اون مواردی که امتیاز براساس زمان واقعی تر میشد
حتی تو تست اول مسیر یکی نیس همون تفاوت شیب و چاله چوله و مهارت راننده تو چند ثانیه اختلاف اثر میگذاره
یاس ی
۳ اسفند ۱۴۰۱یدونه چابهار بود سفید رنگ جی 63، هرچی از ابهت این موجود بگم کم گفتم. صدای بسیار خفنی هم داشت. باید از نزدیک ببینید تا درکش کنی لعنتی رو
مانی
۶ اسفند ۱۴۰۱من چند توریست رو دیدم که با ۳ ماشین(مرسدس جی کلاس.تویوتا فررانر اگه اشتباه نکنم و فورد اج)اومده بودن ایران
جی کلاس رو اولین بار اونجا دیدم چنان با ابهت و زیبا بود که هنگ کردم
Royal Driver
۴ اسفند ۱۴۰۱قبلیه چقدر ابهت و وقار داره