مرسدس AMG اعلام کرد قیمت سدان اسپرت C63 از حدود ۸۵ هزار دلار شروع خواهد شد.
ژرمنها از نسل جدید C63 در سال ۲۰۲۲ رونمایی کردند اما قیمت و مشخصات نهایی آن در بازار آمریکا به تازگی منتشر شده است. خریداران برای این خودرو باید حدود ۸۵ هزار دلار بپردازد که شامل ۱۱۵۰ دلار هزینه تحویل نیز هست. با انتخاب مدل پیناکل که دارای تجهیزات بیشتر است قیمت C63 به ۸۷ هزار دلار افزایش مییابد.
اما مرسدس AMG C63 از نظر قیمتی در برابر رقبا چگونه عمل میکند؟ اصلیترین رقیب این خودرو بی ام و M3 است که هماکنون با قیمت حدود ۷۷ هزار دلاری عرضه میشود. بسیاری از طرفداران احتمالاً سدان اسپرت باواریا را به خاطر پیشرانه ۶ سیلندر خطی حجیمتر فاقد سیستم پلاگین هیبریدی، طراحی دیفرانسیل عقب و همچنین گیربکس ۶ سرعته دستی ترجیح خواهند داد. حتی مدل قویتر و اتوماتیک M3 کامپتیشن نیز با قیمت ۸۱ هزار دلار ارزانتر از C63 خواهد بود.
قیمت M3 کامپتیشن xDrive اتوماتیک به حدود ۸۵ هزار دلار میرسد و از این نظر تقریباً مشابه C63 خواهد بود. البته مدل سفارشی و تولید محدود M3 CS که سال قبل عرضه شد و تمامی نسخههای آن به فروش رسید قیمت ۱۲۰ هزار دلاری دارد. یکی دیگر از رقبای مرسدس AMG C63 خودروی آلفارومئو جیولیا است که متأسفانه از بازار آمریکا خداحافظی کرده اما میتوان اندک نمونههای باقی مانده آن را با قیمت حدود ۸۳۵۰۰ دلار خریداری کرد. درصورتیکه تا آخر همین ماه جیولیا خریداری شود تخفیف ۱۷۵۰ دلاری اعمال خواهد شد و قیمت آن را به حدود ۸۲ هزار دلار کاهش خواهد داد. سومین رقیب C63 را میتوان کادیلاک CT4-V بلک وینگ دانست که با گیربکس دستی ۶۳ هزار دلار قیمت دارد و در صورت انتخاب گیربکس اتوماتیک قیمت آن به ۶۶ هزار دلار میرسد. به این لیست باید آئودی RS5 اسپرت بک را نیز اضافه کنیم که اگرچه خودرویی هاچبک به شمار میرود اما هنوز رقیب AMG C63 خواهد بود. این خودرو ۸۱ هزار دلار قیمت دارد.
اما انتخاب گرانترین خودروی این کلاس باعث دستیابی به قویترین پیشرانه ۴ سیلندر تاریخ در یک محصول تولید سری میشود. نیروگاه دستساز M139I مرسدس از نوع ۲ لیتری است که بهصورت طولی در خودرو قرار میگیرد. این پیشرانه ۴۶۹ اسب بخار قدرت دارد و با یک موتور برقی ۲۰۱ اسب بخاری همکاری میکند. شایان ذکر است موتور برقی نصب شده در اکسل عقب حداکثر قدرت خود را فقط به مدت ۱۰ ثانیه ارائه میکند و خروجی مداوم آن تنها ۹۴ اسب بخار است. این موتور برقی با باتری ۶.۱ کیلووات ساعتی همراه شده است. برخلاف نسل پیشین ۸ سیلندر و دیفرانسیل عقب، مرسدس AMG C63 جدید فقط بهصورت چهار چرخ محرک عرضه میشود و قدرت ترکیبی آن به ۶۷۱ اسب بخار میرسد. با این قدرت قابلتوجه، سدان تازهنفس مرسدس صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۳ ثانیهای خواهد داشت.
البته ژرمنها یک موتور برقی دیگر را نیز برای حذف تأخیر توربو در نظر گرفتهاند. AMG از سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب، ترمزهای کامپوزیتی، دستهموتورهای دینامیک و دامپرهای تطبیقی برای C63 استفاده کرده است. در آمریکا فقط نسخه سدان این خودرو ارائه خواهد شد اما اروپاییها میتوانند مدل جادارتر واگن را نیز انتخاب کنند. همچنین باید گفت نسخههای استیشن RS4 آوانت و M3 تورینگ نیز در آمریکا عرضه نمیشوند.
هنوز مشخص نیست که چه تعداد از آمریکاییها ۸۵ هزار دلار را برای یک خودروی ۴ سیلندر پرداخت خواهند کرد. از طرفی نباید منتظر بازگشت پیشرانه ۸ سیلندر ماند چراکه چنین چیزی قبلاً رد شده است. مایکل شیبه مدیرعامل AMG اظهار داشته بازوی پرفورمنس مرسدس همچنان به پیشرانه ۴ سیلندر پلاگین هیبریدی وفادار باقی خواهد ماند زیرا این پیشرانه بسیار بسیار پیشرفته و سطح بالاست. در نهایت باید گفت نسل جدید E63 نیز فاقد پیشرانه ۸ سیلندر خواهد بود و احتمالاً از پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی استفاده خواهد کرد.
مهدی دهقانی
۳۱ فروردین ۱۴۰۳البته ۶۷۰ اسب برگ برندش هستش
۳۱ فروردین ۱۴۰۳چقدر گرون
بنز C مگه ارزون ترین بنز نیست؟
۸۳ هزار دلار!؟
حدود ۵ میلیارد میشه
یعنی این اگه بیاد ایران ۵۰ میلیارد میشه
froG-driVer
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳با پنج تومن بیرون ایران این رو میخوری و با پنج تومن داخل ایران به اپتیما قدیمی🙂🙂
JaMsHiD
۳۱ فروردین ۱۴۰۳اگر بشه برقی ، ایراد میگیرید . بشه چهار سیلندر ، ایراد میگیرید . هشت سیلندر باشه ، میگید مصرفش بالاست بدرد نمیخوره . صدا زیاد داشته باشه ، میگید بدرد شهر نمیخوره . صدا کم باشه ، میگید ماشین که این شکلی نباید صدا بده ، بدرد نمیخوره .
دقیقا میشه بگید چی میخواید؟
parhamiof
۳۱ فروردین ۱۴۰۳داداش ما کی به 8 سیلندر ایراد گرفتیم؟
کی ماشین پرفورمنسو میره باهاش نون بگیره؟
علی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقا درست میفرمایید. توی این کلاس بهترین ماشین ممکن هست. عملکردش در حد یه سوپر اسپرت هست ما ایرانی ها فقط بلدیم ایراد بگیریم هیچی هم توی چنته نداریم اونی که سوار میشیم تیبا سدان هست ولی از c63 ایراد میگیریم
Amir.z
۳۱ فروردین ۱۴۰۳درسته روی کاغذ مرسدس گزینه مطلوبی به نظر نمیاد ولی برگ برنده این ماشین کاربردی تر بودن از تمام رقباش هست. از برد الکتریکی گرفته تا فرمان پذیر بودن چرخ های عقب و انبوه تکنولوژی های روز جهان. درسته ممکن به خوش صدایی و پروفورمنس بعضی از رقبا نرسه ولی کامل ترین پکیج رو ارائه میده فقط ای کاش انقدر زود به موتور چهارسیلندر تغییر رویه نمیدادن و حداقل از شش سیلندر استفاده میکردن.
زیزیگولو
۳۱ فروردین ۱۴۰۳انگار تغیرای ظاهری تو AMG C63 های ۲۰۲۴ فقط تو جزئیات کوچیک محدود شده ولی بازم استفاده از جلوپنجره طرح آبشاری با تغیرات کم ابهت خوبی به C63های 2024 مرسدس داده 👌👌👌
مهردادکمال
۳۱ فروردین ۱۴۰۳اگر آیودی دستی به سر و روی داخل آیودی میکشید انتخابم rs5بود ولی متاسفانه مدرن نیست. انتخاب خیلی سخته!طراحی الفا-خوی وحشی بی ام و-متانت مرسدس-خاص بودن و بی رحم بودن ائودی-ارزش بالای به نسبت قیمت کادیلاک!!!
من یکی همه این ها رو به اس یو وی های هم قیمت ترجیح میدم! لذت رانندگی و مصرف کمتر و سرعت و تعادل بالای سدان های اسپرت چیزیه که تو اس یو وی به شما داده نمیشه.
Arshia m3csl
۳۱ فروردین ۱۴۰۳میخواستن ۱۰۰ هزار دلار بفروشن c63 رو ولی دیدن قیمت رقابتی ای برای سدان سایز کوچیک اسپرت نیست واسه همین الان سر عقل اومدن و با بازه قیمتی قیمت بی ام و m3 و ائودی rs5 اسپرت بک میخوان عرضه کنن خوب شد قیمت متعادل رو c63 گذاشت مرسدس بنز ماشین جذاب و خوبی هم هست c class جدید
Taha Ayoobi
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳انتخابم:
CT4-V BlackVing
آئودی Rs5 اسپرت بک
مرسدس AMG C63
بی ام و M3 cs
علی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳همیشه نتیجه کار مهمه
۱ باکیفیت تر از رقبا هست
۲ زیباتر هست قیافه بسیار باابهتی داره
۳ شتاب ۳.۲ در حد سوپر اسپرت ها
۴ موتور کم مصرف بخاطر هیبرید بودن تاخیر نداره یعنی لذت خالص
۵ ارزش برند و پرستیژ مرسدس
۶ توی خیابون پشت فرمون با کت و شلوار بشین اگه هم خواستی سوپر اسپرت ها رو قال بذار
علی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳به به عجب سدان بینظیر ی موتور دست ساز amg مثل همیشه c63 مترادف با بمب هست حالا هی ایراد بگیرید
کافیه از نزدیک ببینید تپش قلب بگیرید