انقلاب پرفورمنس بیصدای مرسدس با EQE53 که دستپروردهٔ بخش تیونینگ داخلی شرکت یعنی AMG است ادامه پیدا کرده است. این قویترین نسخهٔ AMG در خانوادهٔ EQE محسوب میشود و بالاتر از EQE43 قرار میگیرد. عدد ۵۳ به معنای قوای محرکهٔ دو موتوره است که در حالت استاندارد ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما در صورت سفارش پکیج AMG داینامیک پلاس، این اعداد به ۶۸۷ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا میکنند.
این اعداد قطعاً قابلتوجه هستند اما سدان الکتریکی میان سایز مرسدس ۲۵۲۵ کیلوگرم وزن دارد. بااینحال، EQE53 از پرفورمنسی که خودرویی با نشان AMG در این کلاس باید داشته باشد برخوردار است بهگونهای که در نسخهٔ استاندارد ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و پکیج داینامیک پلاس این عدد را ۰.۲ ثانیه کاهش میدهد. حداکثر سرعت خودرو نیز به ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
این نیروی عظیم به لطف یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۹۰.۶ کیلووات ساعتی حاصل میشود اما اگر از پرفورمنس کامل خودرو استفاده کنید بعید است که به برد اعلامی ۵۲۰ کیلومتری برسید. بااینحال، اگر جایگاه شارژی پیدا کنید که بتواند ظرفیت شارژ سریع ۱۷۰ کیلوواتی EQE53 را برآورده کند، ظرف ۳۰ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطریها شارژ خواهند شد. هنگام رانندگی، خودرو فوقالعاده سریع احساس میشود و با پرخاشگری به جلو حرکت میکند اما به لطف عملکرد قوای محرکهٔ الکتریکی، شتاب گیری همیشه به نرمی صورت میگیرد.
هرچند عادت کردن به سرعت شگفتانگیز EQE53 نیاز به زمان دارد اما عادت کردن به سیستم احیای انرژی ترمزهای آن بسیار آسانتر است تا جایی که بهراحتی صرفاً با کنترل پدال گاز و بدون لمس پدال ترمز میتوان با خودرو رانندگی کرد. همچنین اگر بخواهید به برد اعلامی مرسدس نزدیک شوید باید سیستم احیای انرژی ترمزها را در حالت حداکثر قرار دهید. این سدان الکتریکی اسپرت همچنین به لطف سیستم تعلیق بادی بهینهشدهٔ AMG Ride Control و سیستم فرمان گیری چرخهای عقب، از تکنولوژیهای شاسی کافی برای کنترل پرفورمنس عظیم خود برخوردار است.
درنتیجه، سواری خودرو نسبتاً خوب است و با توجه به وزنش با چابکی معقولی تغییر جهت میدهد. بااینحال، مزیت مهمتر سیستم فرمان گیری چرخهای عقب کاهش دایرهٔ چرخش خواهد بود که قدرت مانور پذیری خودرو را در مکانهای تنگ افزایش خواهد داد. هرچند EQE بهطورکلی از سدان پرچمدار EQS کوچکتر است اما هنوز هم ابعاد قابلتوجهی دارد و طول آن فقط اندکی از ۵ متر کمتر است؛ اما با وجود این ابعاد بزرگ، حجم صندوق بار خودرو تنها ۴۳۰ لیتر است که بزرگترین نمونه در این کلاس نیست و فرم کلی قطره اشکی و خط سقف بسیار شیبدار هم به معنای محدودیت فضای سر در عقب خواهد بود. بااینحال، حداقل فضای پای سرنشینان عقب مناسب است.
طراحی روان و سیال خودرو به معنای ضریب درگ پایین است که به کاهش مصرف انرژی و همینطور کاهش سروصدا کمک میکند زیرا صدای باد چندانی در داخل کابین به گوش نمیرسد. EQE53 در ظاهر با خطوط عمودی کرومی در پانل مشکیرنگ جلو نشان میدهد که محصولی از AMG است درحالیکه در داخل هم صندلیهای اسپرت آن تعادل خوبی بین راحتی و حمایت از بدن برقرار کردهاند. بااینحال، ما مشکلاتی با کیفیت متریال در این نسخهٔ بالا رده داشتیم زیرا برخی پلاستیکها و مواد خیلی ساده و معمولی بوده و در حد چنین خودروی لوکس و گرانقیمتی نیستند؛ بنابراین، EQE در متریال داخلی قطعاً جا برای پیشرفت دارد.
در مورد تنظیمات سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هایپراسکرین مرسدس اما نمیتوان چنین چیزی گفت زیرا بسیار چشمگیر است. این شامل سه نمایشگر مجزا میشود که زیر یک پانل شیشهای سراسری قرار گرفتهاند. هایپراسکرین جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX را ارائه میکند که پاسخگویی سریعی دارد و از ویژگیهای فراوانی بهره میبرد. بااینحال، انتظار میرفت مرسدس در EQE53 همهٔ تجهیزات را بهصورت استاندارد ارائه کند زیرا قیمت آن از بیش از ۱۰۰ هزار پوند آغاز میشود.
جمعبندی
مرسدس EQE53 AMG قدرت فراوان و پرفورمنس خیرهکننده را با برد طولانی و سرعت شارژ بالا ترکیب میکند. هندلینگ نیز برای خودروی الکتریکی بزرگی با این وزن مناسب است و هیچ گلهای از راحتی یا سطح تکنولوژی آن نداریم. بااینحال، با توجه به قیمتی که این EQE پرچمدار خواهد داشت، کیفیت در حدی که از مرسدس بنز انتظار داریم یا چیزی که در این بخش از بازار باید باشد نیست.
مشخصات فنی
Mercedes-AMG EQE53 | |
قوای محرکه | دو موتوره |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۹۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۲۰ کیلومتر/ساعت |
باطری | ۹۰.۶ کیلووات ساعت |
برد | ۵۲۰ کیلومتر |
قیمت پایه | ۱۱۰ هزار پوند حدودی |
امتیاز | ۴.۰ از ۵.۰ |
aMiRsHaYaN
۱۰ مرداد ۱۴۰۱راستش رو بگم ازش بدم نمیاد خیلی
Nima
۱۰ مرداد ۱۴۰۱چقدر گرونه!
با توجه به قیمت ارزش خرید نداره
حق گوی باطل
۱۰ مرداد ۱۴۰۱توی این رنج بگو چی ارزش داره؟
کلی ارزش قیمتیش از اس پلاد بیشتره
دیوانه طراحیش شدم😍
Nima
۱۰ مرداد ۱۴۰۱پورشه تایکان توربو 150.000 دلار شروع قیمتشه.
این حدودا 140.000 هزار دلاره.
به نظر شما کدوم بهتره؟
کیفیت پورشه که بالاتره(اشاره شد این کیفیت خوبى نداره)
دوم من طراحى این رو اصلا دوست ندارم.
لوسید ایر هم از همه نظر از این بهتره (حتى اگر دریم ادیشن نباشه)
کارى با تسلا هم کلا ندارم.(گرچه به جز مترال داخلى از همه نظر برترى داره)
بنزینى هم رقیب فراووون داره
مانی
۱۰ مرداد ۱۴۰۱آقای Nima کاملا با شما موافقم.طراحی این ماشین واقعا زشت و ناشیانه هست و اصلا در حد یک خودرو لوکس نیست.پورشه تایکان از هر نظر نسبت به این ماشین سرتره.
Reza Waffen SS
۱۱ مرداد ۱۴۰۱اگه طراحی برات مهم باشه پورش ولی درکل مرسدس سرتره
JDM lover
۱۰ مرداد ۱۴۰۱من E63 بنزینی رو ترجیح میدم
اونم قیمتش همین حدودا باشه فک کنم
قاطر فروش
۱۰ مرداد ۱۴۰۱تا حالا ب پشتش دقت نکرده بودم واقعا قشنگه
رامتین
۱۰ مرداد ۱۴۰۱جذابیت خاصی نداره. بنظرم دهه بعدی (30) بلوغ خودروهای الکتریکی را میبینیم.
M83
۱۰ مرداد ۱۴۰۱بله طراحی اولین خودروساز و اشراف زاده آلمانی خوب نیست
طراحیه شما خوبه /:
ی مشت هیتره ..
abdi_mahdi
۱۷ مرداد ۱۴۰۱چه ربطی اولین خودروسازی داره دوست عزیز، طراحی به سلیقه هست خب طراحی بیرونیش واقعا چنگی به دل نمیزنه
aliakbarkhoei
۱۰ مرداد ۱۴۰۱خوشم اومد. فقط کاش متریالش کامل اوکی بود.
ماکان
۱۰ مرداد ۱۴۰۱سلام . ببخشید نسخه S63 یا S73 از جدیدترین نسل بنز کلاس S هنوز معرفی رسمی نشده ؟
Porsche 911
۱۰ مرداد ۱۴۰۱طراحی آنچنان تعریفی نداره و در حد یک مرسدس نیست
ولی خب طول میکشه تا طراحی الکتریکی ها به بلوغ برسه
به شخصه تایکان و I4 رو بهش ترجیح میدم
هم زیباتر هستن و در کل پک بهتری ارائه میدن
Afg
۱۰ مرداد ۱۴۰۱Amg و بعضی پلاستیکهای ارزون؟؟؟؟؟شاید خوب ندیدن
meysam
۱۱ مرداد ۱۴۰۱نمای جلو و داشبورد بشدت زشت
اصلا درخور بنز نیست
بقیش کاملا اوکیه
M83
۱۱ مرداد ۱۴۰۱بخدا
الان اگه بی ام و و پورشه بود
همه میگفتن واهههیی چنگده خومشله 😍😍
reza342
۱۱ مرداد ۱۴۰۱زشت ترین بنز تاریخ