یک تیونر آلمانی اقدام به ساخت مرسدس G63 کابریوله با درهای متقارن کرده است. از این خودرو فقط ۲۰ دستگاه ساخته میشود که همهٔ آنها فروخته شدهاند.
مرسدس بنز هیچگاه اقدام به ساخت G کلاس کابریوله AMG نکرده است. نزدیکترین مدل به چنین خودرویی، G500 فاینال ادیشن سال ۲۰۱۳ بود که با پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی و ۳۸۸ اسب بخار قدرت ارائه شد. یک تیونر آلمانی بنام ریفایند مارکس (Refined Marques) اما تصمیم گرفته با ساخت G63 کابریوله، این خلأ را پر کند. از این G کلاس ویژه فقط ۲۰ دستگاه ساخته خواهد شد.
سبک کلی G63 کابریوله ریفایند مارکس مشابه G500 فاینال ادیشن ۲۰۱۳ با سقف پارچهای بازشو است اما این تیونر برای ورود و خروج راحتتر به صندلیهای عقب، دو در کوچک را اضافه کرده است که بهصورت برعکس (متقارن) باز میشوند. «احمد البکری» مدیرعامل ریفایند مارکس دراینباره میگوید:
ابتدا درهای عقب طوری طراحی شده بودند که به شکل سنتی باز شوند همانطور که در G کلاس معمولی میبینیم اما بعداً گفتم نه، بیایید خودرو را با درهای خودکشی بسازیم زیرا در این صورت دسترسی افراد درشت جثه به صندلیهای عقب آسانتر میشود.
به گفتهٔ البکری، یک سوپرمدل خانم آمریکایی که از نخواسته نامش فاش شود، بهمحض اطلاع از ساخت G63 کابریوله با او تمام گرفته و از صندلیهای عقب G کلاس کابریوله کنونی خود گلایه کرده است زیرا پیاده شدن از این خودرو آنقدر سخت بوده که لباسش را پاره کرده و پاشنهٔ کفشهایش را شکسته است. به همین دلیل، او خواهان خرید اولین نمونهٔ G63 ریفایند مارکس بوده که در تصاویر میبینید اما نهایتاً مجبور شده در لیست انتظار برای یکی از ۲۰ دستگاه این خودرو منتظر بماند.
جالب اینکه G63 کابریولت در ابتدا قرار بود خودرویی تک ساخت باشد. البکری میگوید ایدهٔ ساخت این ماشین را از پسرش گرفته است:
من یک G کلاس برابوس سفارشی دارم که برای او ساختهام و تک ساخت است. روزی که در ترافیک رانندگی میکردم، پسرم از من پرسید چرا این خودرو را با سقف بازشو و یک در کوچک برای من که بتوانم سوار و پیاده شوم نمیسازی؟ این حرف مرا مجذوب کرد.
البکری زمانی که در حال ساخت این G63 بود، در مورد آن با دوستانش که عمدتاً کلکسیونرهای ثروتمند خاورمیانهای بودند صحبت کرد و طبیعتاً همهٔ آنها یکی میخواستند. به همین دلیل، پروژه از نمونهای تک ساخت به خودرویی در ۲۰ دستگاه تبدیل شد. چون این G63 کابریولت خودرویی کارخانهای نیست فکر نکنید پروژهای سرسری و عجولانه خواهد بود زیرا ریفایند مارکس ۱۸ ماه را صرف توسعهٔ آن کرده است. به گفتهٔ البکری، خریدارانش به چیزی کمتر از کیفیت کارخانه و یا حتی بهتر از آن راضی نمیشوند. او حتی محصول نهایی را در اختیار رئیس سابق کنترل کیفیت مرسدس بنز قرار داد و او پس از یک ساعت بررسی نتوانست حتی یک ایراد پیدا کند.
به همین دلیل، ساخت چنین خودروی خاصی هرگز ارزان تمام نمیشود و قیمت پایهٔ G63 ریفایند مارکس ۱.۳ میلیون دلار است. بااینحال، تمام ۲۰ نمونهٔ این خودرو فروخته شدهاند و کسانی که خواهان آن هستند باید سراغ نمونههای دستدوم بروند اما نباید انتظار قیمت ارزانتری را داشته باشند زیرا به گفتهٔ البکری، مالک نمونهٔ آبیرنگی که در اینجا میبینید، پیشنهاد فروش خودرو را با قیمتی بیش از دو برابر قیمت پایه داشته که آن را رد کرده است.
AMANTE
۸ دی ۱۴۰۲عاشق شدم.
ممد ژانگولر
۸ دی ۱۴۰۲دقیقا داداش فکر کن بری طبیعت گردی با چاشنی ویو مستقیم و هوا بخوره به صورتت . خیلی لذت بخشه
مثلا بری جاده پر پیچ خم کوهای آلپ نور خورشید بخوره به صورتت چقدر لحظه زیباییه . تازه میفهمی خدا دوست داره
یعنیا لذتی که تو این هست تو بوگاتی نیست
amir
۸ دی ۱۴۰۲فقط دعا کن بارون نیاد و هوا سرد و طوفانی نباشه
𝐀𝐥𝐢
۸ دی ۱۴۰۲به نظرم ایده احمقانهایه شاسی بلند رو کابریولت کنن
amir
۸ دی ۱۴۰۲واقعا
قبلا هم مورانو رو کابریرولت کرده بودن افتضاح شده بود
𝐀𝐥𝐢
۸ دی ۱۴۰۲رنج روور اووک همچین مدلی داشت که تو ایران هم بود
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ دی ۱۴۰۲این سبک طراحی با سقف پارچهای در عقب و فضای باز پشت سر، از اون مواردی هست که برای افراد متمول جالبه و شدیدا حس اشرافی کلاسیک داره، مثل خرید ساعت مچی چند۱۰ هزار دلاری که برای ما عجیبه؛ اما خیلی راحت توسط افراد خاص خریده می شه، طبیعتا درک چنین موضوعاتی برای مردم عادی با سبک زندگی معمول، سخت هست
در قدیم، کالسکههای کابریوله برای ثروتمندان وجود داشتند تا فرد نشسته روی صندلی عقب، حق انتخاب حالت مسقف یا روباز داشته باشه و درصورت نیاز، بتونه علاوه بر هواخوری و تماشای بیرون، خودش رو نشون بده و فخرفروشی کنه
net
۸ دی ۱۴۰۲شاسی بلند روباز بد هست.رنجرور روباز هم بد شده بود
ARIAN
۸ دی ۱۴۰۲من ترجیح میدم جای این g 650 مایباخ دوازده سیلندر سوار بشم. البته اینم خیلی خوبه
amir
۸ دی ۱۴۰۲اینم از سم جمعه
Mamad
۸ دی ۱۴۰۲شاید خوشتون نیاد ولی تو بازار جهانی مخصوصا آمریکا همه دنبال این مدل هستن من تو یه مستند دیدم که اون مدل 2013زو با قیمت بالایی میفروختن
Arshia m3csl
۸ دی ۱۴۰۲اس یو ویش رو بیشتر دوست دارم ولی اینم جذابه و جی کلاس نمیتونه بد باشه
Zahid AMG. 2005
۸ دی ۱۴۰۲این چه سمیه. با اون قیمت فضایی 😂
MK
۸ دی ۱۴۰۲سواربرابوسمون توجاده بودیم پسرم گفت بابایه جی کلاس میخوام سقف ندارچهارتادرداشته باشه منم یک میلیون دلارخرج کردم براش ساختم (البکری)
BMW
۸ دی ۱۴۰۲از بین اینهمه مرسدس واقعا این کلاس جی رو دوست دارم👏
Arash IV
۹ دی ۱۴۰۲اینو کسی بگیره فقط تو جاده میره دیگه آفرود که نمیره با این قیمت نجومی
max
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ماشین لاکچری خاصی هست اونایی که میگید سقف نداره کروکه طرف پراید دارهه جوری نظر میده مسخره میکنه انگار خودش مالک نمایندگی ماشین های آلمانی رو دارهه هههههه
محمد حسین
۱۷ خرداد ۱۴۰۳من ترجیح میدم به جای بوگاتی انو سوار بشم. واقعا خیلی طراحی ش خوبه.
به تو چه!
۲۴ تیر ۱۴۰۳نظراتتون تموم شد؟ حالا برید پراید هاتون رو بشورید! 🤣