مرسدس AMG از اعضای جدید خانواده GLC با نامهای GLC43 و GLC63 S E پرفورمنس رونمایی کرد. این دو خودرو قویترین نسخههای تاریخ GLC محسوب میشوند و حداکثر قدرت آنها به ۶۷۱ اسب بخار میرسد.
مرسدس AMG GLC43 همچنان عضو پایه از خانواده محصولات AMG بوده و پیشرانه ۲ لیتری توربوی آن با استارتر ژنراتور یکپارچه همراه شده تا ۴۱۶ اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین ۱۳ اسب بخار دیگر نیز در دورهای پایین از طریق استارتر ژنراتور تأمین خواهد شد. این قوای محرکه هیبریدی با یک گیربکس ۹ سرعته و سیستم چهار چرخ محرک همراه میشود. همانند دیگر مدلهای AMG مانند E63، گیربکس به اصطلاح اسپید شیفت MCT مرسدس از کلاچ تر سود میبرد و عملکرد نرمتری در دورهای پایین و تخت گاز دارد. بالاتر از همه اینها باید به فرمان پذیری چرخهای عقب و سیستم تعلیق بادی استاندارد با دامپرهای تطبیقی در GLC43 اشاره کنیم.
مرسدس AMG GLC43 نسخه اروپایی
یک پله بالاتر مدل جدید GLC63 S E پرفورمنس قرار میگیرد که اگرچه فاقد پیشرانه ۸ سیلندر بوده اما نیروگاه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی آن به همراه پیشرانه برقی روی اکسل عقب در مجموع ۶۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. قدرت و گشتاور این پیشرانه درونسوز به تنهایی برابر با ۴۶۹ اسب بخار و ۵۴۵ نیوتون متر بوده و به این ترتیب عنوان قویترین پیشرانه ۴ سیلندر دنیا را یدک میکشد. قدرت پیشرانه برقی هم به ۲۰۱ اسب بخار میرسد. GLC63 S E پرفورمنس تنها به ۳.۴ ثانیه زمان نیاز دارد تا از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۲۷۵ کیلومتر در ساعت محدود خواهد بود. و همانند GLC43 این مدل به همان گیربکس ۹ سرعته و سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده اما سیستم چهار چرخ محرک این خودرو کاملاً متغیر بوده و میتواند تا ۱۰۰ درصد نیرو را به چرخهای عقب بفرستد.
مرسدس AMG GLC63 S E پرفورمنس نسخه اروپایی
تفاوتهای ظاهری بین این دو مدل و مدلهای استاندارد GLC مشهود خواهد بود. جلوپنجره منحصربهفرد با میلههای عمودی بزرگترین تغییر نسخههای AMG هستند درحالیکه ورودیهای هوای بزرگتر و عناصر کرومی بیشتری در بخش جلوی این دو مدل دیده میشوند. در بخش عقب نیز مدل GLC43 از خروجیهای اگزوز دوبل سود میبرد درحالیکه خروجیهای اگزوز مدل GLC63 ظاهر ذوزنقهای دارند.
کابین مرسدس AMG GLC43 نسخه اروپایی
کابین اعضای جدید خانواده مرسدس AMG GLC نیز ارتقا یافته و شاهد پوشش میکرو فیبر یا چرم ناپا سفارشی با لوگوی AMG روی پشتسری صندلیهای جلو هستیم. خریدارانی که به دنبال مدلی اسپرت تر هستند میتوانند صندلیهای پرفورمنس را سفارش دهند. همان سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مدلهای استاندارد در نسخههای AMG نیز وجود دارند اما از مشخصات خاص خود سود میبرند. پشت آمپرها، نمایشگر مرکزی و هدآپ دیسپلی سفارشی به گرافیک ویژه AMG مجهز شدهاند و سیستم جمعآوری دادهها در پیست نیز وجود دارد. مرسدس AMG ابتدا خودروی GLC43 را اوایل سال آینده میلادی عرضه خواهد کرد هرچند اشارهای به قیمت آن نشده است. GLC63 S E پرفورمنس نیز به عنوان مدل سال ۲۰۲۵ در دسترس خواهد بود و بنابراین باید تا اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی منتظر آن ماند. ژرمنها جزئیات قیمتگذاری این قدبلند اسپرت را نیز منتشر نکردهاند.
کابین مرسدس AMG GLC63 S E پرفورمنس نسخه اروپایی
Amiro
۲۸ تیر ۱۴۰۲👍😍😋
🤌🙂🧡
امیر
۲۸ تیر ۱۴۰۲معرکه به توان دو 😍😍🇩🇪🔥
deutschland
۲۸ تیر ۱۴۰۲خیلی عالی شده
مصرف سوخت پایین در کار پرفورمنس بالا
تازه خیلی هم کاربردی هست و فضای بار خوبی داره
دیگه چی میخوای؟
*ALI*
۲۸ تیر ۱۴۰۲داخل ماشین قشنگه مخصوصا با اون مانیتور بزرگی که داره و فک میکنم بدرد تیونینگ هم بخوره به قیافش یه جورایی تیونینگ کردن میخوره
Dariush saadat
۲۸ تیر ۱۴۰۲پنل صفحه نمایش و ارتقا میداد تا زاویه دید بهتری داشته باشه تا مجبور نشه مانیتور و به سمت راننده کج کنه
R/T
۲۸ تیر ۱۴۰۲از هر لحاظ عالیه هیچ کمی نداره
فقط ایکاش ۴ سیلندر نمیبود
Ali
۲۸ تیر ۱۴۰۲من عاشق E کلاس جدید شدم و از سری پنج جدید خیلی بهتره ولی x3 رو به این ترجیح میدم
BMW
۲۸ تیر ۱۴۰۲من بیشتر عاشق بیرون ماشینم با رنگ آبیش تا داخل ماشین
رامتین
۲۸ تیر ۱۴۰۲اصلا حرف نداره. حتی یک اپسیلون نمیشه ایراد گرفت. چه موتوری… 500 کیلووات توان. همه چی عالی.
امیرمسعود
۲۹ تیر ۱۴۰۲ممنون ازآقای احمد زاده بابت مطالب ارزنده
یه نفر
۲۵ مرداد ۱۴۰۲اینا دو لیتری توربو دارن ما هم دو لیتری توربو داریم🫠