آیا نسل جدید مرسدس C63 با قدرت بسیار بیشتر اما وزن سنگینتر در مسابقهٔ درگ حریف نسل قبلی با موتور V8 توئین توربو خواهد شد؟
نسل جدید مرسدس C63 به دلیل کنار گذاشتن پیشرانهٔ V8 و استفاده از موتور چهار سیلندر هیبریدی بسیار موردانتقاد قرار گرفت و با استقبال سرد خریداران مواجه شد. بااینحال، هرچند C63 نصف نسل قبلی خود سیلندر دارد اما بسیار قویتر است؛ بنابراین، وقتی این دو نسل در مسیر درگ در برابر هم قرار گیرند چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ این سؤالی است که کارواو قصد دارد در جدیدترین ویدئوی درگ خود به آن پاسخ دهد. آیا قدرت بیشتر خودروی جدید برای پیروزی کافی خواهد بود یا وزن سنگینتر به خاطر سیستم هیبریدی تأثیر خود را نشان خواهد داد؟ ویدئوی زیر پاسخ این سؤالات را مشخص میکند اما بیایید ابتدا با مشخصات دو خودرو بیشتر آشنا شویم.
زیر کاپوت نسل قبلی C63 پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مرسدس قرار دارد که هنوز هم آن را در محصولات مختلف این شرکت از G کلاس گرفته تا AMG GT میبینیم. این موتور در C کلاس ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. C63 حاضر در این درگ مدل ۲۰۱۵ و از نسخهٔ پیش از فیسلیفت است که در زمان عرضه ۷۵,۸۷۵ دلار قیمت داشت. این خودرو با وزن ۱۷۵۰ کیلوگرم، بسیار از همتای جدید خود سبکتر است.
C63 جدید اما به نسخهای ارتقاءیافته از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هاچبک داغ A45 مجهز است که یک موتور الکتریکی در عقب هم آن را همراهی میکند تا مجموع خروجی را به ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور برساند. برخلاف نسل قبلی، این مدل جدید از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد و به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک چند کلاچه مجهز است. به دلیل وجود سیستم هیبریدی و سامانهٔ چهارچرخ محرک اما وزن C63 جدید به ۲۱۹۰ کیلوگرم و قیمت آن به ۸۵,۰۵۰ دلار رسیده است درحالیکه از صدای اگزوز جذاب نسل قبلی هم بیبهره خواهد بود.
با توجه به قدرت بسیار بیشتر و برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک که کشش بهتری را در آغاز حرکت فراهم میکند، واضح است که C63 جدید در درگ از حالت سکون بهراحتی پیروز خواهد شد اما آیا در مسابقهٔ رولینگ هم همین نتیجه را خواهیم دید؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر تماشا کنید.
مشخصات فنی
مرسدس C63 AMG قدیم | مرسدس C63 AMG جدید | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبرید |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۶۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۱۰۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۵۰ کیلوگرم | ۲۱۹۰ کیلوگرم |
قیمت | ۷۵,۸۷۵ دلار | ۸۵,۰۵۰ دلار |
نشناسی بهتره
۲ تیر ۱۴۰۳قطعا نسخه قدیم بهتره چون هم طراحی بهتری داره و این که v8 هم هست
طراحی نسخه جدید یه جوری انگار خانوادگی افسرهای…
🇰🇷
۲ تیر ۱۴۰۳مهم این بود که مدل جدید پیروز مسابقه بود این بنزه الکی نیست که . دوره زمونه ۸ سیلندر هم تموم شده . همین بنزا رو بزارن جلوتون همه جدیده رو انتخاب میکنید !!!
پس نگید قدیمی و ۸ سیلندر و این مزخرفات . دوره زمونه عوض شده . تو گذشته انقد جا نمونید !!!
Mbslrmc
۲ تیر ۱۴۰۳حاضرم صد سال تو گذشته بمونم یک سال نرم توی همچین اینده ای
گذشته ای که توش لکسوس ال اف ای ۱۰ سیلندر وایپر ۱۰ سیلندر چلنجر ۸ سیلندر باشه چجور باید ترجیحش بدم به یه ۴ سیلندر
Sina_carshow
۲ تیر ۱۴۰۳ماشین جدید هم خوش صداس هم قدرت زیاد تری داره
این ماشینایی که اسم بردی حسابشون جداس شاید باز v10 یا v8 باشن ولی هیبرید احتمالا میشن اگر احیا بشن چون قدرت ماشینو میبره بالا دیگه تو بدترین حالت v8 میشن
ولی برا کلاس c حتما باید صدی ۲۰ لیتر بسوزونه یا هرزگردی داشته باشه (که هر ۶ ماه تایر عوض کنی) یا برا هر سرویس هزار دلار یا دو هزار دلار خرج کنی که ثابت شه ماشین روح داشته باشه؟
amir
۲ تیر ۱۴۰۳سینا جان خودتو اذیت نکن فقط بی وای دی سلطانه همه آشغالن فراری چه فکری با خودش کرده ۴۰۰ هزارتا قیمت گذاشته اروپایی الکی گرون!!!
شما بچسب به همون بی وای دی جیلی چانگان
یه چیز تو مایه های مقایسه ۲۰۶ با لندکروزه حرفات
Sina_carshow
۲ تیر ۱۴۰۳خیلی ممنون سطح c63 جدید رو تا ۲۰۶ آوردی پایین
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲ تیر ۱۴۰۳این ها مزخرفات نیست حقیقته
زمانی که دنیا رو آورده به برقی افراد ماشین باز همچنان عاشق صدای ۸ سیلندرن
ماشین باز واقعی نه افرادی که هنوز فرق ۱۰ سیلندر لکسوس و یاماها رو با دوتا آرمیچر نمیدونن
بعد این گذشته نیست دوره زمونه هم عوض نشده تو هم تو توهم واهی به قول دوا لیپا (Illusion) نمونی
ولی میدونم تو بیشتر از کیپاپ چیزی بیشتر گوش نکردی
پدال لطفا کامنت من رو انتشار بده
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲ تیر ۱۴۰۳این ها مزخرفات نیست حقیقته
زمانی که دنیا رو آورده به برقی افراد ماشین باز همچنان عاشق صدای ۸ سیلندرن
ماشین باز واقعی نه افرادی که هنوز فرق ۱۰ سیلندر لکسوس و یاماها رو با دوتا آرمیچر نمیدونن
بعد این گذشته نیست دوره زمونه هم عوض نشده تو هم تو توهم واهی به قول دوا لیپا (Illusion) نمونی
ولی میدونم تو بیشتر از کیپاپ چیزی بیشتر گوش نکردی
پدال لطفا کامنت من رو انتشار بده ممنون
نشناسی بهتره
۲ تیر ۱۴۰۳من خودم یه بنز فنم و کلا با این برند بزرگ شدم و با شاهکارهایی مثل SL65 و SLS زندگی کردم
مرسدسی که بخاطر طراحی های لطیف و ملایمش معروف بود الان افت کرده(البته خیلی بهتر از طراحی های الان بی ام و هس)
من نمیگم نسخه جدیدش بده اتفاقا خیلیم خوبه و با چهار تا سیلندر سریعتر و قویتر از نسخه قبلیه ولی بزرگترین مشکلش طراحیشه که نسخه قبلی زیباتر از نسخه جدیده
۲ تیر ۱۴۰۳قدیمشم بدن من راضی!
سوشیانت
۲ تیر ۱۴۰۳موتور ماشین دو بخش مهم داره یکی قدرته یکی داشتن روح c63 جدید قوی تره ولی روح اون موتور v8 خفن رو نداره
...
۲ تیر ۱۴۰۳میخواستم دقیقا همینو بگم که شما بهش اشاره کردی
درسته c63 جدیدتره ولی واقعا v8 ی چیز دیگست
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲ تیر ۱۴۰۳دقیقا
وی ۸ صداش یک چیز دیگست
JaMsHiD-R1988
۲ تیر ۱۴۰۳استاد
بنیان گذار C کلاس ، مرسدس بنز 190 E اوولوشن 2 موتورش چهار سیلندره . اتفاقا این ماشین الان هم اصالت داره هم زیبا تر از نسل قبلشه . نسل قبلش که کلا S کلاس بود که به طور وحشتناکی آب رفته بود
سوشیانت
۲ تیر ۱۴۰۳من راجب اصالت صحبت نکردم میگم که موتور v8 خیلی بهتر از ۴ سیلندره
mohammad-ali
۲ تیر ۱۴۰۳جالبه آدما وقتی میخوان به زور یه چیزیو با لجبازی نپذیرن چیکار میکنن
مت میگه ماشین تو همه چیزو داره به جز قلب مارو😐😂
قلبت مسابقه رو نمیبره مرد حسابی
احمدرضا
۲ تیر ۱۴۰۳قلب شاید مسابقه رو نبره ولی باعث میشه لذت ببری( البته منظور از قلب احساساته نه اون عضو خون رسان )
این در مورد خیلی انتخابا تو زندگی صدق میکنه نه فقط این ماشینا
انتخاب خودم قدیمیس
شاید جدیده مسابقه رو برام ببره اما لذت رانندگی رو باخته
قبل از اینکه بگین مگه سوار این دوتا شدی و …
باید بگم سوار این دو مدل نه ولی تجربه وی هشت پر هیجان دارم تا دلتم بخواد چهار سیلندر توربو و هیبریدی سوار شدم
Sina_carshow
۲ تیر ۱۴۰۳من تجربه سوار شدن به جفتشون رو داشتم حقیقت رانندگی با نسخه جدید خیلی آسونتر شده و صندلیا راحت تر شدن و تعلیق نرم تر هندلینگ هم به نظر من یه کوچولو بهتر شده
این وسط فقط بحث قیمت میمونه که صفر کیلومتر c63 جدید تو امارات حدود ۵۹۰ هزار درهمه درحالی که قدیمی راحت زیر ۱۰۰ هزار درهم پیدا میشه ولی مشکلات رایج زیادی مث خراب شدن گیربکس داره که اونش حداقل ۲۵ هزار درهم خرج رو دستت میزاره خراب شدن تعلیق هم حداقل ۱۰ هزار درهم و …
برا همین بازار دست دوم وحشتناک بدی دارن اصن نه فقط این ماشین همه آلمانی
هرچند تو رنج ۱۰۰ هزار درهم شاید بهترین سواریو و هیجانو بهت میده ولی یکی مصرف شدید بالای بنزینش هس که قشنگ ۱۵ تا ۲۰ لیتر میسوزونه ( نسل جدید عملن خیلی جاها راحت زیر ۹ لیتر هم میومد ) یکی دیگم هزینه های سرسام آور نگه داری جالبه بدونی هزینه های سرویس و نگه داری بنز جدید خیلی ارزونتر هم هس
اما خوب از اونور قیمت بسیار بالاتری داره
😐
۲ تیر ۱۴۰۳وزن این استیشن خانوادگی ۲۱۹۰ کیلو
وزن GT63 سوپراسپرت کوپه ۲۱۳۰ کیلو
کلا نسل جدید بنز هیچ توجهی به وزن نداره
همش ۶۰ کیلو بین استیشن خانوادگی و سوپراسپرت فرقه
JaMsHiD-R1988
۲ تیر ۱۴۰۳اینو به متعصبان مرسدس بگی بهشون بر میخوره . و چون مرسدس قطب صنعت خودروسازیه هر چی گفتن ماهم باید پیروی کنیم و بگیم چشم وگرنه میشیم منکر تکنالجی مرسدس !
الان راجع این مقاله هم هیچ توجیهی نداره اون هشت سیلندر رو بخری ! وزن یه موتور با هشت سیلندر خیلی زیاده و توی تقسیم وزن ماشین به مشکل میخوره
مصرف سوختش خیلی زیاده
خرجاش هم سرسام آوره
سواری هم که خودمون میدونیم یه دف عقب به گرد پای تمام چرخ محرک نمیرسه . مخصوصا اگه مرسدس باشه که مدل های دف عقبش کلا فقط توی لانچ هرزگردی میکنن
سوشیانت
۲ تیر ۱۴۰۳تو ماشین پرفورمنس دنبال مصرف سوختی؟! هیچ دلیلی برای ترجیح دادن موتور ۴ سیلندر به ۸ سیلندر وجود نداره اینکه نسل جدید هیبرید شده و چهار چرخ محرکه ربطی به موتور نداره
سوشیانت
۲ تیر ۱۴۰۳در ضمن کی گفته بنز قطب صنعت خودروسازیه؟!
Barsheen
۲ تیر ۱۴۰۳پدال یه مطلب در مورد این سگمنت(استیشن واگن) و بهترین های بازار، کار نمی کنید. من این سگمنت رو خیلی دوست دارم
مهدی
۲ تیر ۱۴۰۳چقدر پشت آمپر آنالوگ قشنگ تر و خواناتر از دیجیتال است!
KAIZEN
۲ تیر ۱۴۰۳نسل به نسل میاد جلو طراحیاش افت میکنه
غم انگیزه
علی
۳ تیر ۱۴۰۳نسل قبلی چقدر ناز بود
توی شتاب اولیه جدیده میبره ولی توی دور بالا نسل قبلی برنده میشه
چرا ویدیو رو قرار ندادید
علی
۳ تیر ۱۴۰۳لعنت به ال سی دی که هرچی آنالوگ بود رو خراب کرد پست آمپر آنالوگ مرسدس یکی از چالش طراحی کمپانی های دیگر بود که مثل بنز طراحی کنن اونایی هم که نمی تونستن کپی میکردن
یاس ی
۳ تیر ۱۴۰۳از نظر طراحی داخلی و خارجی من نسل قدیم بیشتر میپسندم ولی اگه قرار باشه مثلا خودم داشته باشم قطعا نسل جدید انتخاب میکنم، فکر کن هشت سیلندر داشته باشی با صدای جذاب ولی پشت چراغ قرمز یا توی سرعتهای اتوبان به نسل جدید ببازی، قطعا حس جالبی نیست و اینکه بالاخره نسل جدید تکنولوژی جدیدتر و سواری بهتری داره، قرار نیست که آدم فقط وایسته به صدای هشت سیلندر گوش بده . برای زمان خودش و همین الان بازار ایران عالیه ولی در دنیای آزاد قطعا نسل جدید انتخاتب بهتریه از نظر من.