در دوران امروزی، خودروسازان با خودروهای خود شاهکارهای مهندسی باورنکردنی انجام میدهند تا جایی که حتی شاسیبلندهای آفرودی هم در حال حاضر میتوانند همپای سوپراسپرتهای گذشته حرکت کنند. حال هاگرتی برای اینکه بفهمد این جعبههای قدرتمند و توانمند امروزی چقدر سریع هستند، چهار نمونه از آنها را در برابر یک لامبورگینی هجدهساله قرار داده است. در سمت شاسیبلندها، فورد برانکو رپتور، جیپ رانگلر ۳۹۲، مرسدس G63 AMG و لندروور دیفندر V8 قرار دارند درحالیکه سوپرکار موردبحث یک لامبورگینی گالاردو است. هرچند تعداد سیلندرهای این خودروها بین ۶ تا ۱۰ متغیر است اما همهٔ آنها بیشتر از ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارند و در همگی نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود.
اولین درگ بین برانکو و رانگلر برگزار میشود تا ببینیم کدام خودرو نمایندهٔ بهتری برای آمریکا خواهد بود. برانکو ۴۱۸ اسب بخار قدرت و ۵۹۷ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو تولید میشود و باید وزنی ۲۶۰۰ کیلوگرمی را حرکت دهد. رانگلر اما در سینهٔ خود یک پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی همی با ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد و وزن آن ۲۳۸۵ کیلوگرم است. به لطف قدرت بیشتر و وزن کمتر، در این درگ رانگلر بهراحتی پیروز شد و بنابراین برای مسابقهٔ بعدی به مصاف مرسدس و لندروور رفت.
در این مسابقه اما رقبای جیپ هرگز خودروهای ضعیفی نیستند زیرا در یک سوی میدان مرسدس G63 AMG با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور و وزن ۲۶۲۳ کیلوگرمی قرار گرفته و در سمت دیگر هم لندروور دیفندر با موتور ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور و وزن ۲۴۱۹ کیلوگرمی ایستاده است. در این درگ، مرسدس پیروز شد و جیپ و لندروور تقریباً همزمان از خط پایان عبور کردند.
ازآنجاییکه G63 در رقابت با جیپ و لندروور پیروز شد، حالا باید بهعنوان نمایندهٔ آفرودرها در برابر گالاردو قرار میگرفت. این سوپرکار ایتالیایی در سینهٔ خود یک موتور ۵ لیتری V10 تنفس طبیعی با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این اعداد از موتور توئین توربوی مرسدس کمتر هستند اما گالاردو با وزن تنها ۱۶۲۴ کیلوگرم، حدود یک تن از G63 سبکتر است. با آغاز درگ، در ابتدا مرسدس جلو میافتد زیرا گالاردو به دلیل استفاده از گیربکس دستی در آغاز حرکت ضعف دارد اما در ادامه سوپرکار ایتالیایی مثل موشک به پیش رفت و ۰.۱ ثانیه زودتر از G کلاس به پایان ۴۰۰ متر رسید.
بااینحال، این درگها نشان میدهد که G63 و دیگر شاسیبلندهای آفرودی حاضر در این ویدئو چقدر سریع هستند. اگر به سال ۲۰۰۴ بازگردید یعنی زمانی که گالاردو تولید میشد و بگویید زمانی شاسیبلندهای ۲.۵ تنی آفرودی میتوانند پابهپای این خودرو در مسابقهٔ درگ پیش بروند احتمالاً شما را دیوانه خطاب میکنند که این نشان میدهد خودروهای مدرن چقدر در تکنولوژی پیشرفت کردهاند.
Nima
۲۸ تیر ۱۴۰۱ممنون از امیر دهقان عزیز.
واقعا خودرو ها پیشرفت کردن.
Reza Waffen SS
۲۸ تیر ۱۴۰۱رخ گایاردو رو نگاه تورو چقدر خوشگله این گلادیاتور
TML BN
۲۸ تیر ۱۴۰۱گالاردو از خیلی سوپر کار های حال حاضر قشنگ تره حتی اسمش هم خیلی قشنگ و شیکه
GMA
۲۸ تیر ۱۴۰۱G واگن با اینکه ارتفاعش از سطح زمین از جیپ و فورد کمتره و چرخ هاش کوچک تره ولی باهاشون هم قده! حالا تصور کنید G63 4×4² چقدر بلنده!
ساسان
۲۸ تیر ۱۴۰۱گالاردو هنوز هم زیباست هنوز هم کاریزماتیکه… هنوز طراحی هماهنگش واقها چشم رو نوازش میده… ما یکسری خودرو داریم که گذر زمان گرد پیری بر چهرشون نمیتونه بنشونه و این چیز عجیبیه! مثل مرسدس SLR مثل مورسیه لاگو مثل کارا جی تی، 458….
JDM lover
۲۸ تیر ۱۴۰۱اسم کاررا جی تی رو گفتی یاد اون اتفاق برای پاول افتادم 😞
روحش شاد
paul waker
۲۹ تیر ۱۴۰۱وای روحش شاد حیف شد ادم خوبی بود.😔
Reza Waffen SS
۲۸ تیر ۱۴۰۱یه آهنگ ایرونی بود اسمش ( ناز نکن ) بودش همین گایاردو همین رنگش رو تبلیغ میکرد آخ یادش بخیر
مازیار
۲۸ تیر ۱۴۰۱جرمی کلارکسون اواخر دهه نود یکبار گفته بود
شرط میبندم با یه OPEL ASTRA GSI همه اسپرتهای دهه هشتاد وقبل از اون رو بجز F40 و 959 تو مسابقه شتاب شکست بدم
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۸ تیر ۱۴۰۱عملکرد جیپ معرکه بود چه صدایی چه رخی.ببینید چه تفاوتی داره تایمش با درگهای بی خود کارواو
مزدا
۲۸ تیر ۱۴۰۱درگ خوبی بود ولی خدایی جی واگن خوب اومد
HamiD
۲۸ تیر ۱۴۰۱باز یه دانشمند میاد میگه درون سوز ها در زمان تولیدشون هیچ پیشرفتی نکردن
آره داش همش داشتن اشتب میزدن ماکس جونتون داره درست میزنع
Pedram7
۲۸ تیر ۱۴۰۱رخ جی واگونو🤤
شاهین
۲۸ تیر ۱۴۰۱کات کردن ها و جابجایی نماها ادمو به شک میندازه
یه جا گالاردو داره به سرعت نزدیک جی کلاس میشه و یه جای دیگه داره اروم پا به پای جی کلاس میره
افکت ها و کارگردانی این درگ خوب و قشنگ بود ولی از نظرم فاقد اعتباره
حالا اینکه گالاردو لانچ نکرد بماند
JDM lover
۲۸ تیر ۱۴۰۱گالاردو هنوزم چشم نواز و جذابه
اصلا قرار نیست قدیمی بشه
ARMAN سابق
۲۸ تیر ۱۴۰۱هر درگی که تو این ویدئو برگزار شد من خیلی باهاش حال کردم.
کلا همش خیلی با حال بود.
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۸ تیر ۱۴۰۱G power 🇩🇪
Lamborghini
۲۸ تیر ۱۴۰۱گالاردو تا ابد دلبری میکنه همین گالاردو و برانکو رو به من بدید دیگه هیچ ماشینی نمی خوام همهی نیاز های ماشینی من رو برطرف میکنه
مزدا
۲۸ تیر ۱۴۰۱بیا ماشین دیگه هم بخوا 🤣🤣🤣
AMD
۲۸ تیر ۱۴۰۱همه عالی و با اصالت
zeg02
۲۸ تیر ۱۴۰۱یه درگ مسخره و بی ربط بود.
M.Kkarimi
۲۸ تیر ۱۴۰۱ولی عجب خوفی داره رخ رپتور …
reza342
۲۹ تیر ۱۴۰۱درگی که انتظار داشتیم رو هم نداشتن که!!! این همه بیگر و ببند ولی آخرش درگی گروهی که همه باشن رو نذاشتن! قطعا کارگردانش ساقیه:)