مرسدس بنز

مرسدس بنز یک دستگاه کلاس S را به نمایندگی خود فراخواند!

مرسدس‌بنز در اقدامی عجیب تنها یک دستگاه مرسدس‌بنز کلاس S را به نزدیک‌ترین نمایندگی خود فراخوانده است. خودروی موردبحث، یک دستگاه S 500 است و مشکل آن، نقص در نصب درست داشبوردش عنوان شده؛ به این صورت که «وزارت ترافیک بزرگراه‌های ملی آمریکا» می‌گوید که قطعه این داشبورد به‌درستی نصب نشده و ممکن است درصورت تصادف از جا دربیاید.

مشکل یادشده شاید در نگاه اول چندان جدی به نظر نرسد اما خطرناک‌تر از آن است که بتوان آن را نادیده گرفت؛ چراکه درصورت بروز سانحه، ممکن است در عملکرد کیسه‌هوای سرنشین جلو مشکل ایجاد کند و احتمال آسیب را افزایش دهد. مرسدس‌بنز اعلام کرده که مشکل این کلاس S را به‌صورت رایگان برطرف خواهد کرد. خودروساز آلمانی در ادامه از سایر مالکان نگران لوکس‌ترین محصول خود دعوت می‌کند تا درصورت تمایل برای بررسی خودرویشان، با مرکز خدمات سازمان مربوطه تماس بگیرند.

این فراخوان تک عددی در ادامه تحقیقات کنترل کیفی مرسدس‌بنز در بهار سال ۲۰۲۲ انجام شده است. متخصصان براساس داده‌های موجود متوجه شده بودند که اتصال قطعه داشبورد برای نگهداری آن سر جایش به اندازه کافی مقاوم نیست پس مرسدس‌بنز مشکل را در خط اسمبلی و مونتاژ خود رفع کرد؛ با این وجود، یک خودروی معیوب در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۲ از زیر دست متخصصان تیزبین مرسدس‌بنز گذر کرد و به دست مشتری رسید.

مرسدس‌بنز هم‌اکنون چندین فراخوان جاری دیگر هم دارد که روی مشکلات جدی‌تری تمرکز دارند و این‌بار شامل گروه بزرگی از محصولات این خودروساز می‌شوند؛ برای نمونه می‌توان به فراخوان شاسی‌بلندهای GLE و GLS اشاره کرد که با مشکل لقی پیچ‌های سیستم فرمان مواجه هستند. چنین مشکلی می‌تواند نهایتا منجربه کار نکردن فرمان در حین رانندگی شود.

فراخوان‌ها تنها به خودروهای معمولی این شرکت ختم نشده و نمونه‌های عملکرد بالای AMG نیز برای رفع مشکل نصب ناقص کنسول میانی فراخوانده شده‌اند. به ۱۱ مالک سدان AMG GT 53 و ۶۳ توصیه شده تا برای رفع این مشکل به‌صورت رایگان به نزدیک‌ترین نمایندگی مرسدس‌بنز مراجعه کنند.

همان‌طور که همه می‌دانیم، فراخوان‌ها نه تنها مایه ضعف یک شرکت محسوب نمی‌شوند بلکه سطح اطمینان و اعتبار کاربران را نسبت‌به خودروساز افزایش می‌دهند؛ چراکه شرکت فروشنده با این‌کار، نشان می‌دهد که ایمنی مشتری برایش در درجه اول قرار دارد. حرکت نسبتا تبلیغاتی مرسدس‌بنز برای فراخواندن یک خودرو به‌صورت عمومی نیز روی همین مسئله تاکید دارد تا جلوه مشتری‌مداری ستاره آلمانی در چشم مشتریان، پرفروغ‌تر و درخشان‌تر باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. RENAULT5

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    الان بعضیا مسخره میکنن بنز رو
    درخالی که خیلی از شرکت همین فراخوانارو نمیدن

    موافقم 52
    مخالفم 3
    1. Avan

      ۱۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (421 ديدگاه)

      نشان از اهمیت جان مردم در این کشور هاست.

      موافقم 41
      مخالفم 3
  2. vr6

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    آقا پیش میاد خب،فن های کشور های دیگه لطفأ هیت نکنید !

    موافقم 31
    مخالفم 4
  3. TML BN

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    بابا دو تا مشت میزدی تو داشبورد درست میشد دیگه

    موافقم 59
    مخالفم 4
    1. mahdi-es17

      ۱۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      این عم از اون افرادی بود که میخواست از شرکت پول بکنه همین بگو یه تقه جا میره

      موافقم 24
      مخالفم 4
  4. هیی روزگار

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    خیلی حرفه ایه این کار

    ببین چقدر مسئولیت پذیر و کار درست هستن که نگفتن ولش کن بابا یدونه اس مشکلی نداره و……….

    اینه که باید بنز رو پرستید
    فرق یک برند قابل اعتماد و اطمینان با سایر برند ها اینه
    فکر نکنم اگه شرکت دیگه بود این کار و میکرد

    انسانیت همیشه مهم ترین چیزه اگه فقط همین اصل رعایت بشه دیگه هیچ مشکلی در دنیا نخواهد بود

    موافقم 48
    مخالفم 7
    1. Moro

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (72 ديدگاه)

      حالا خیلی قضیه رو انسانی و خیر خواهانه معنی نکن، اگر اتفاقی بیوفته و ثابت بشه ایراد از شرکته، علاوه بر قامت هایی که باید به شخص و یا اشخاص پرداخت کنن، شرکت هایی بیمه ای هم هزینه هایی بیشتری رو برای بیمه کردن محصولاتشون در نظر میگیرن، جدای از اینکه شرکت های رقیب دنبال فرصتی برای تبلیغ سو بر علیه هم.
      جمه اینا رو ضرب هم کنیم، میبینیم که ایتا ربط به اصول کار و بازار دارن، که شرکت هایی آلمانی خوب این چیزا رو یاد گرفتن، ما هم می‌شد ازشون یاد بگیریم، چی میشد

  5. heshmat021

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (412 ديدگاه)

    یه نفر رو زنگ میزدید میگفتید بیاد براش درست کنید،

    تبلیغ تر از این تبلیغ نداریم

    موافقم 31
    مخالفم 6
  6. بیلمیش

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    همچنان سایپا و ایران‌خودرو: فراخوان نمنه دی

    موافقم 33
    مخالفم 1
    1. vr6

      ۱۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (62 ديدگاه)

      ایران خودرو و سایپا بعد تصادفات مرگبار : فراخوان نمیخاد که حالا بدون رنگ در میاد

      موافقم 23
  7. زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    ابهتش خیسم کرد

    موافقم 23
    مخالفم 3
  8. mu

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خیلی جالبه
    پدر بنده یک کوییک داره که وقتی درب صندوق عقب را میبندد ، درب صندوق بصورت مکانیکی کاملا بسته میشود ولی کامپیوتر خودرو درب را باز میپندارد که این مشکل باعث میشود وقتی کلید قفل سیستم مرکزی خودرو را میفشارید دربها بصورت خودکار قفل و بعد از ثانیه ای دوباره باز میشود ((این داستان باعث شده که وسایل داخل خودرو مانند کیف پول و مدارک و… مورد سرقت قرار بگیرد))
    چند بار هم به نمایندگی مراجعه کردیم گفتند درب را محکمتر بکوبید تا بسته شود که خود این کوبیدن ها باعث شد تا قفل خراب شود و اکثرا از روی ریموت باز نشود.حال مانیدیم که چه کار کنیم و به چه کسی دردمان را بگوییم
    رفتند تا با حذف کردن توپی قفل از درب صندوق عقب مثلا ایمنی خودرو را از سرقت افزایش بدهند ، که دیگر خو ماشین کلا درها را باز میکند و سارقین محترم کارشان راحت تر شده است.
    بقول معروف رفتند ابرو را درست کنند زدند چشم را هم کور کردند.
    لطفا اگر کسی می داند من را راهنمایی بکند

    موافقم 28
    1. گوریل منهتن

      ۱۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      لطفا کوئیک رو زیر سوال نبرید.
      ما به کوئیک عرق ملی داریم

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. بهرام

        ۱۹ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        فراخوان دادن ایراد رو برطرف کنن نه مثل شرکت های داخلی که بعد از کلی تصادف پلیس مشکل رو ایراد فنی خودرو اعلام می‌کنه بعد شرکتهای خودروسازی اصلا قبول ندارن والا تو ایران دولت رو میشه نقد کرد ولی شرکتهای خودروسازی رو عمرا

    2. Payfast

      ۱۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (808 ديدگاه)

      مثله اینکه ماشین مشدی ممدلی تر از پراید هم هست! کوئیک، بزار یه ۲ ماه دیگه قیمتا یه خورده میاد پایین بعد اون بفروشش

  9. بهرام

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    دیدید مرسدس بنز هم فراخوان میده؟؟؟؟
    این وظیفه شرکته! نه اینکه مایه سرشکستگی و رسوایی باشه. این هزار بار!

    مگه میشه میان صدها هزار یا میلیونها خودرویی که این کارخانه‌ها دارن بیرون میدن هیچ قطعه‌ای هیچ اشکالی پیدا نکنه؟؟؟ شرکت دائما نظارت می کنه و اشکالات رو فراخوان میده

    موافقم 11
  10. بهرام

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فراخوان دادن ایراد رو برطرف کنن نه مثل شرکت های داخلی که بعد از کلی تصادف پلیس مشکل رو ایراد فنی خودرو اعلام می‌کنه بعد شرکتهای خودروسازی اصلا قبول ندارن والا تو ایران دولت رو میشه نقد کرد ولی شرکتهای خودروسازی رو عمرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا