مرسدس بنز

معرفی مرسدس AMG C63 فاینال ادیشن، تیونینگی برای خداحافظی با موتور V8

تیونر آلمانی پرفورمستر که به‌طور خاص روی تیونینگ محصولات AMG کار می‌کند، مرسدس C63 فاینال ادیشن را به مناسبت خداحافظی با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس-آام‌گ، معرفی کرده است. این پیشرانه که در نسخه‌های M176، M177 و M178 ساخته می‌شود، از سال ۲۰۱۵ تاکنون قدرت بسیاری از محصولات مرسدس بنز را تأمین می‌کند.

هرچند این پیشرانه بیشتر به خاطر استفاده در مدل‌های C63، E63، S63، G63، GLC63، GLE63، GLS63 و AMG GT شناخته می‌شود اما زیر کاپوت مدل‌های غیر AMG شامل S580، GLE580، GLS580، G500 و مایباخ GLS600 هم قرار می‌گیرد. حتی آستون‌مارتین ونتیج و DBX هم از این پیشرانه استفاده می‌کنند. بااین‌حال، متأسفانه عمر این موتور جذاب رو به پایان است و در نسل بعدی C63 جای آن را یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و یک موتور الکتریکی خواهد گرفت.

حال برای بزرگداشت موتور V8 مذکور، پرفورمستر آخرین تیونینگ از C63 نسل W205 را معرفی کرده است. این شرکت اول‌ازهمه سراغ پیشرانهٔ مرسدس رفته و با تقویت این ۴ لیتری V8 خروجی آن را به ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۴۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. این اعداد افزایش قابل‌توجه ۱۰۲ اسب بخاری و ۱۴۰ نیوتن متری را نسبت به C63 S استاندارد نشان می‌دهند. به لطف این افزایش توان، خودرو حالا ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰۲ ثانیه از مدل استاندارد بیشتر است. حداکثر سرعت این C63 قدرتمند هم ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

در بیرون خودرو نیز تغییراتی صورت گرفته تا از C63 معمولی متمایز شود. ازجملهٔ این تغییرات می‌توان به اسپلیتر کشیده‌تر جلو با باله‌های آئرودینامیک، جلوپنجرهٔ متفاوت، رکاب‌های جانبی جدید، دیفیوزر اختصاصی و اسپویلر کوچک در لبهٔ درب صندوق اشاره کرد. تمامی این قطعات از فیبر کربن ساخته شده‌اند. مرسدس-اام‌گ هنوز زمان کنار گذاشتن کامل پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 خود را اعلام نکرده است اما به‌احتمال‌زیاد این موتور چند سال دیگر بیشتر دوام نخواهد آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. javadhy

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    ظاهرشو زیاد دست کاری نکرده که چیز خوبیه چون نیاز به تغییر نداره
    قدرتشم تا یه حدی آورده بالا که واقعا پرفورمنس و در کنارش عملکر خودرو هم افزایش پیدا کنه و همچنان خودرو کاربرد روزانه داشته باشه
    در کل بسیار عالی و افسوس که c63 داره ۴ سیلندر میشه

    موافقم 33
    مخالفم 1
    1. TML BN

      ۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      چیزی که باعث زیبا نبودن این تیون میشه و دل آدم نمیچسبه خداحافظی با v8

      موافقم 26
      1. ماشین باز

        ۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (115 ديدگاه)

        داداش چرا ناراحتی تو مگه دستت به موتور V8میرسه
        ما ته تهش دستمون به موتور 4سیلندر توربو دنا میرسه
        نه به این اسطوره ها
        ولی جدی صنعت خودرو داره به کجا میره
        هرروز یه شرکت با ماشین های درون سوز خدافظی میکنه
        چهار سال دیگه میترسم با ماشین هم خدافظی کنن برن تو کار دوچرخه

        موافقم 10
        مخالفم 2
  2. MC20

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    برای عاشقان سرعت وشتاب همه آمدند و رفتند : I3 و I4 و I5 و H4 و I6 و V6 و H6 و V8 و H8 و V10 و W10 و V12 و W12 و V16 و W16 و H16 و H24 و … اما درنهایت همیشه و همه جا … این موتور هشت سیلندر V شکل بود که با ما ، ماند و بهترین جواب برای این پرسش بود که براستی بهترین تعداد و آرایش سیلندر برای عاشقان موتور اسپرت چیست ؟ دهه ها مرحم دل عاشقان سرعت و شتاب و زمزمه ای عاشقانه برای گوش های تیز و تمیز به صدای دور موتور و داون شیفت بود … بی شک بزرگترین حماقت یک مدیر ارشد در تاریخ خداحافظی با موتور V8 است … این اشتباه نابخشودنی است … سر جاروبرقی ها سلامت ……………………………………………………………………شاعر میگه : برای عاشقان سرعت و شتاب ، همه آمدند و رفتند … بجز یک V8

    موافقم 37
    مخالفم 2
  3. مسعود

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    زیبا ترین نسل مرسدس همین نسل بود

    موافقم 15
    مخالفم 2
  4. JDM lover

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    افسوس که هر روز داره از جذابیت های دنیای خودرو کمتر میشه 😔😔

    چرا غرش v8 رو از ما میگیرید…😞

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. BMW

      ۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (169 ديدگاه)

      راست میگی

      موافقم 7
      مخالفم 1
  5. Alan.r

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    جزو ناراحت کننده ترین خبر های دنیاست 😔

    موافقم 13
  6. BMW

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (169 ديدگاه)

    واقعا خدا حافظی با موتور های وی هشت سخت هستش .

    موافقم 11
  7. Mustang shelby gt 350

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    خدا حافظی با موتور های v8 😐😭😭 به هر حال هر حرکت روبه جلو نیاز به فداکاری داره

  8. Hadi

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    هر چقدرم توربو و موتور الکتریکی میخوان بزارن…
    من V8 با ۵۰۰ اسب رو به ۴ سیلندر توربو+ژنراتور برقی ۶۷۰ اسبی ترجیح میدم…
    چون حسی که V8 میده رو نداره…

    موافقم 9
    مخالفم 1
  9. علی جردن

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    با موتور ۴ سیلندر خدافظی کنید سدان کامپکت مرسدس ردون موتور V8 عضلانی ارزش خرید نداره نداره

  10. وحید اسماعیل نسب

    ۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    یک شوک دیگر برای دنیای خودرو خدافظی با v8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا