مرسدس بنز

گوش به زنگ تصادف با تکنولوژی مرسدس

هفته گذشته در نمایشگاه CES 2016 شاهد رونمایی از تکنولوژی‌های فراوانی بودیم که نظرات بسیاری را به سمت خود جلب می‌کرد. خودروها می‌توانند با هم صحبت کنند، خودروها می‌توانند با علائم جاده صحبت کنند، خودروها می‌توانند خودشان برانند و به مقصد برسند. اغلب این تکنولوژی‌ها در زیرمجموعه ایمنی دسته‌بندی می‌شوند. اگر ما خطاهای انسانی را از رانندگی حفظ کنیم، می‌توانیم جان هزاران انسان نجات دهیم و بی‌نهایت هزینه متعاقب آن را حفظ کنیم.

Pink noise protects hearing in a crash
Pink noise protects hearing in a crash
در حال حاضر رانندگان همچنان پشت فرمان هستند حداقل تا آینده‌ای نزدیک، پس نیاز به یک صندلی برای نشستن راننده داریم تا در زمانی که از سیستم رانندگی خودکار استفاده می‌کنیم آماده کنترل خودرو باشد. این بدان معناست که هنوز خطای انسانی می‌تواند در تصادفات نقش کلیدی داشته باشد.

کمپانی مرسدس بنز همواره در تکنولوژی‌های ایمنی زیادی پیشرو بوده که مورد تقدیر بسیاری قرار گرفته است. سیستم پیش-ایمنی یا Pre-Safe صوتی در آخرین مدل کلاس E، سطح جدیدی از ایمنی را که مربوط به داخل گوش شما می‌شود نشان می‌دهد.

pre-safe sound
pre-safe sound
هنگامی‌که صدای بلند و آزاردهنده برخورد و تصادم خودروها به‌صورت ناگهانی به گوش می‌رسد، بازتاب صدا منجر به منقبض شدن ماهیچه‌های میانی گوش می‌شود. متخصصان آلمانی از علم آناتومی با ظرافت خاصی استفاده کرده‌اند تا آسیب گوش را به حداقل برسانند. این آسیب‌ها شامل از دست دادن شنوایی و یا زنگ زدن (وزوز شدن) گوش است.

خودروی کلاس E مرسدس بنز سال ۲۰۱۶ از سیستم Pre-Safe صوتی استفاده می‌کند تا در هنگام انتشار صدای بلند در هنگام تصادف از گوش ما محافظت کند. اگر سنسورهای تعبیه شده، تصادف خودرو را قریب‌الوقوع و غیرقابل اجتناب تشخیص دهند، درست قبل از وقوع حادثه، نویز صورتی (Pink Noise) منتشر می‌شود. نویز صورتی شبیه به صدای آبشار تشریح می‌شود. انتشار کوتاه‌مدت نویز صورتی کافی است تا از بازتاب صدا جلوگیری کند که همان‌طور که در قبل بیان شد این بازتاب صدا باعث منقبض شدن ماهیچه میانی گوش و آسیب دیدن آن می‌شود. در ادامه، زمانی که تصادف در میلی‌ثانیه‌ای بعد اتفاق افتاد، در بهترین حالت آسیب کمتری به شنوایی شما وارد می‌شود.

منبع: popsci

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    من که ب احترامش دست ب سینه ، سر تعظیم فرود میارم.
    یا بهترین یا هیچ.

  2. m.reza

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    من نمیدونم ما شورشو در آوردیم یا اینا.با توجه به سالی 18000 کشته در اثر حوادث رانندگی در ایران فکر میکنم اونا شورشو در آوردن.واسه همینه جمعیتشون داره پیر میشه به جاش تو ایران شانس بیاری به پنجاه برسی صحیح و سالم.
    با آرزوی سلامتی برای همه حسرت خورندگان دنیای خودرو

  3. رامکال

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    نمیدونم چی باید بگم.
    عاشقتم آلمان.

  4. king 918

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    باور کن این خورو ساز های المانی باید یه کشور رو اداره کنن ……..

    1. سعيد

      ۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      درود خدا بر تو و گفته ات…

  5. احمد باقری

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    اصلا زبان از گفتن عملکرد، کارایی و تکنولوژی مرسدس قاصره، واقعا آفرین. واقعا مرحبا. گل کاشتی مرسدس.

  6. moein

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    یعنی غلام علم و صنعتتم آلمان

  7. میلاد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ایده و افکر مرسدس بنز هیچ خودرو سازی نداره و نداشته تنها فکرش تو اینه که چجوری ایمنی ماشینو ببره بالا تا جایی که میتونه رانندگی رو راحتتر کنه زنده باد بنز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا