در حراجی امسال ساتبیز که ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ در آریزونا برگزار میشود سه دستگاه مرسدس ۳۰۰ SL ارائه خواهند شد که یک نمونه از نوع رودستر و دو نمونه از نوع گالوینگ هستند. یکی از این سه خودرو وضعیت خاصتری داشته و قیمتی بین ۷ تا ۹ میلیون دلار دارد. یک مرسدس ۳۰۰ SL گالوینگ بازسازی شده و نرمال در بازار امروز قیمتی بین ۱.۳ تا ۱.۵ میلیون دلار دارد. اگر چنین خودروهایی تحت مالکیت افراد مشهور باشند قیمت بالاتری خواهند داشت. برای مثال یک ۳۰۰ SL متعلق به کلارک گیبل در سال ۲۰۱۳ با قیمت ۱.۸۵ میلیون دلار فروخته شده است. اما ساتبیز تخمین میزند ارزش این مرسدس ۳۰۰ SL گالوینگ که مشاهده میکنید بین ۷ تا ۹ میلیون دلار باشد. دلیل این قیمت بالا چیست؟
از میان ۱۴۰۰ مدل کوپه تولیدی بین سالهای ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۷ تنها ۲۹ دستگاه دارای بدنه آلومینیومی هستند و این مدل که حراج میشود یکی از آنها ۲۹ خودرو است. مشتریان ۳۰۰ SL در آن زمان میتوانستند خودروی خود را با بدنه آلومینیومی سفارش دهند. به همین خاطر مرسدس فریم لولهای را به بخش مسابقهای فرستاد تا بدنه فولادی جای خود را به نسخه آلومینیومی بدهد. به همین خاطر وزن خالص خودرو از ۱۳۱۰ به ۱۲۰۳ کیلوگرم کاهش یافته است.
این مرسدس ۳۰۰ SL گالوینگ نه تنها به خاطر بدنه بلکه به خاطر پیشرانه هم خاص است. مالک اول در آن زمان پیشرانه قویتر NSL با میللنگ ارتقا یافته و نسبت تراکم بالاتر را سفارش داده بود. این تغییرات باعث شد قدرت پیشرانه از ۲۱۵ به ۲۴۰ اسب بخار برسد. تنها حدود ۲۸۰ دستگاه از این خودروها دارای پیشرانه یاد شده بودهاند و تنها بخش کمتری از آنها از بدنه آلومینیومی و پیشرانه قویتر استفاده کردهاند. به همین خاطر این مرسدس ۳۰۰ SL گالوینگ خودرویی بسیار انحصاری است و قیمت بالای خود را توجیه میکند.
شماره شاسی نسخههای کوپه با عدد ۱۹۸۰۴۰ شروع میشود. شماره شاسی مدلهای دارای بدنه آلومینیومی از ۱۹۸۰۴۳ شروع شده است. خودرویی که در حراجی حضور خواهد داشت شماره شاسی ۱۹۸۰۴۳۵۵۰۰۳۳۲ دارد. مدلی که حراج میشود سیزدهمین خودرو از ۲۴ مدل دارای بدنه آلومینیومی تولیدی در سال ۱۹۵۵ است و توسط جوزف اف وکرل، راننده مسابقات و نماینده مرسدس در مراکش سفارش داده شده است. این خودرو ۲۷ می ۱۹۵۵ تولید و دو هفته بعد به مالک تحویل داده شده است. ساتبیز میگوید این خودرو تنها ۳۰۰ SL تحویلی در آفریقاست.
خودروی موردبحث از رنگ بدنه خاکستری نقرهای متالیک و کابین با پوشش آبی سود برده است. از جمله ویژگیهای خاص آن میتوان به اکسل عقب ۳.۴۲، سرعت شمار با حداکثر رقم ۲۷۰ کیلومتر در ساعت و رادیو بِکِر اشاره کرد. این ۳۰۰ SL گالوینگ در سال ۱۹۶۲ توسط مرسر دی هلمز خریداری و وارد آمریکا شده است. مالک دوم در سال ۱۹۷۵ آن را به جک جونیور فروخته است و او هم خودرو را به یکی از کمپانیهای معتبر در زمینه بازسازی خودروهای کلاسیک سپرده است.
هزینه بازسازی این خودرو در آن زمان ۴۵ هزار دلار بوده است. پس از بازسازی خودرو در سال ۱۹۸۲ به یات چیک فروخته شده است. او خودرو را در مراسمهای مختلفی به نمایش گذاشته است و در سال ۲۰۱۴ برای چهارمین بار خودرو فروخته شده است.
سامورایی | 武士
۲۸ دی ۱۴۰۰می ارزه به مولا
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۴۰۰اولین بازسازی SL را آقای فرهاد کاشانی در ایران انجام دادند و با فروشش به قیمت ۲ میلیون دلار در ایران خرج سفر خود به تمام کشورهای نرفته کردند و ایشان جزو معدود ایرانیانی هستند که به بیش از ۲۰۰ کشور جهان سفر کردند ( فکر کنم ۲۰۳ تا که برخی از این کشورها اصلاً کشور نیستند و جزو مناطق خودمختار و تحت تسلط بزرگان هستند و قبایلی کنترل میگردند که اکثراً جزایر هستند ) !
فکر میکنم در ایران سه عدد SL موجود باشه که یکی در موزه و برای شاه بوده و دیگری دست مالک شخصی و آخری هم اصلاً معلوم نیست کجاست و سالهاست دیگر تردد نداشته !
یه بنده خدایی هست در ایران که از آمریکا آمده و اسم ایشون الان در خاطرم نیست و جوان حدود ۳۰ ساله هستند ، ایشون دارند مثل کاراگاهها خودروهای عتیقه را پیدا میکنند و تا حالا نتایج جالبی هم داشته ، پیج ایشون را پیدا کردم حتماً میگذارم اما خیلی جالبه خونه به خونه و مالک به مالک میگردد برای پیدا کردن خودروهایی که سالهاست دیگر دیده نشده و ارزش بسیار بالایی دارند و نتایج جالبی هم گرفته و گذشتهی خودروها را بیان میکند !
فکر میکنم ارزشمندترین بنز دنیا در اختیار موزهی خودروهای سلطلنتی باشد که K500 هستش که اهدایی هیتلر به رضا شاه بوده و تنها نمونهی سالم در دنیاست از سه نمونه باقی مانده !
مطمئناً اطلاعات من کامل نیست اما اگر کسی اطلاعات جامعی دارد در اینجا به اشتراک بگذارد چون فکر میکنم جالب باشه برای همه و تاریخ کشور ما .
سامورایی | 武士
۲۸ دی ۱۴۰۰خیلی زیبا بود ممنون از شما
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۴۰۰بزرگوارید شما
توجه کردید انتقادها از خودروی تیگو8 جواب داد و جلوی فروش و به نظر من دزدی آن را گرفتند !
دوستان توجه کنید که اگر همه با هم در مقابل ظالمان بایستیم ، هیچ نیروی نمیتواند ظلم کند چون حق همیشه گرفتنیست !
البته نه اینکه بیایند مثلاً یک میلیاردو هفتصدو پنجاه را کم بکنند با کاهش پنجاه میلیونی و دوباره بفروشند به قیمت یک میلیاردو هفتصد میلیون !
سلطان تیگو8 باید زیر یک میلیاردو دویست فروخته شود و هر رقمی بالاتر یعنی … فرض کردن مردم !
به خدا قسم که اگر ایران را با عدل علی نگهداری میکردند ، خارج از هر مسئلهای کسی جرئت کلاهبرداری به خودش نمیداد و این وضع نبود اما میبینیم که فقط از علی گفتنها نمایشی اجرا میکنند و در عمل همه مخالف گفتهها کار انجام میدهند که این شده وضع امروز ایران !
جناب ایکس
۲۹ دی ۱۴۰۰دقیقا نوید. فروش نداشتن قسطیش کردن.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ دی ۱۴۰۰″چون فکر میکنم جالب باشه برای همه و تاریخ کشور ما .″
هه! جالب؟ الان درمورد تاریخ این مرزوبوم(فقط اینجا)با کسی حرف میزنی میگه به **** چیش به من میرسه! یه نفر دیگه چند هفته پیش قضیه تاریخ که شد تاریخ انگلستان شد دقیق و درست ولی مال ما شد غلط و تحریف شده! با مردم باید درحد لیاقتشون حرف زد، مردمی که لیاقت ندارن و خیلیا تاریخ خودشونو افسانه میخونن همین وضع بدترش هم لیاقتشونه! کادیلاک و بنز آتیش میزدن الان صف میبندن برای خرید امثال چیزایی مثل رانا و…!
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۴۰۰تاریخ چه ربطی به لیاقت امروز مردم ما دارد !
تاریخ یعنی سرگذشت گذشتگان !
اما توجه کردید همیشه تاریخ تکرار میگردد و نه فقط در ایران ، بلکه در همه جایِ جهان !
اما فکرش را بکنید در آینده چه تصوری از امروز ما دارند که چطور ایرانیها در مقابل ظلم دوام آوردند و فشار داخلی بیش از خارجی را تحمل کردند و این در حالی بوده که در ثروتمندترین کشور زیبای دنیا روزگار سِپَری میکردند !
امروزِ ایران نیاز به یک بازنگری فرهنگی داره تا بلکه بشه به آینده اُمید داشت !
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ دی ۱۴۰۰″چون فکر میکنم جالب باشه برای همه و تاریخ کشور ما .″
هه! جالب؟ الان درمورد تاریخ این مرزوبوم(فقط اینجا)با کسی حرف میزنی میگه به **** چیش به من میرسه! یه نفر دیگه چند هفته پیش قضیه تاریخ که شد تاریخ انگلستان شد دقیق و درست ولی مال ما شد غلط و تحریف شده! با مردم باید درحد لیاقتشون حرف زد، مردمی که لیاقت ندارن و خیلیا تاریخ خودشونو افسانه میخونن همین وضع بدترش هم لیاقتشونه! کادیلاک و بنز آتیش میزدن الان صف میبندن برای خرید امثال چیزایی مثل رانا و…!
Mercedes-benz
۲۹ دی ۱۴۰۰منظورت کلاسیکو پدیا نیست اگه منظورت کلاسیکو پدیا نیست به ما هم بگو فیض ببریم 🙂
GT
۲۸ دی ۱۴۰۰از هر نظر شاهکاره
در زمان خودش مثل استون مارتین والکری در زمان حال بوده، مخصوصا فرم بدنه (چون هر دو در زمان خودشون از بدنه ای خاص و عجیب بهره میبرن، SL در اون زمان بدنه ای عجیب و غریب داشته درست مثل والکری که الان غیر طبیعی بنظر میرسه)
Aboalfazl demon
۲۸ دی ۱۴۰۰واقعا زیباس
من تو فورزا هورایزن یدونه کله غازیشو دارم
جناب ایکس
۲۹ دی ۱۴۰۰👌👌😂
M@M@DRZ
۲۸ دی ۱۴۰۰ای جانم به این اثر هنری …
درهای گالوینگ و طراحی دلرباش به کنار ؛ کابینش هوش از سر ادم می پرونه ….
Dna
۲۸ دی ۱۴۰۰1954 این همه زیبایی!!! 😳
کسی اطلاع داره داخل کشور چند تا هست ازینا؟
ارش
۲۸ دی ۱۴۰۰تو اینستا یه پیجی هست به اسم classic_ cars- oldpic .اطلاعات خیلی خوبی در مورد ماشینهای کلاسیک داخل ایران داره اتفاقا از این مدل هم هست .classic_ cars _ oldpic
Philipp
۲۸ دی ۱۴۰۰نسخه رودسترش به نام 190SL سه تاش بود
من^_^
۲۸ دی ۱۴۰۰ای خدای من
وای قلبم
حالا این هیچی
یکی از اون دو میلیون دلاریا میخواااام
با یه اس ال اس بخری بری یوتیوب سر سال خرج جفت ماشینا در میاد
کافر مقدس
۲۸ دی ۱۴۰۰9 میلیون دلار میخره . میذاره یک گوشه 2سال دیگه میفروشه 20 میلیون دلار
همه کسایی م که رولزرویس میخرن استفاده نمیکنن با وجود ثروتمند بودن هی میخوابه ماشین هی گرون میشه چون لیمیتد فلسفه ش همینه
البته با5مییلیون دلار میشه لامبورگینی وننوو هم خریدم و کلی استفاده کرد و قطعا به خاطر لیمیتدبودن چه کار کرده باشه چه نه در آینده گران میشه
الا که رولزرویس Boat Tail بیشتر از 28 میلیون یورو هست ببین در آینده چقدر میشه تا 100تا هم میره
من^_^
۲۸ دی ۱۴۰۰دقیقا
یه مشت سرمایه دار حتی نمیخوان برونن ماشینو
1123
۲۸ دی ۱۴۰۰البته رولزرویس ها بعضا دچار افت قیمت میشن ولی خب در مورد نمونه های تولید محدود، قضیه برعکسه
کیانوش
۲۸ دی ۱۴۰۰سمفونی نهم صنعت خودرو سازی
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۸ دی ۱۴۰۰حقیقتا من واقعا از طراحی این ماشین بدم میاد خیلی زشته به نظرم.
Philipp
۲۸ دی ۱۴۰۰لازم شد بگم:
بین علما اختلافه
ولی همه یکی از این سه خودرو رو زیباترین خودروی تاریخ! میدونن:
Jaguar E-Type
Ferrari 250 GTO
Mercedes 300SL
جناب ایکس
۲۹ دی ۱۴۰۰آفرین! دقیقا. مثلث زیبایی خودرو های تاریخ. بین این سه تا من ۲۵۰
ح. ع
۱ بهمن ۱۴۰۰سیتروئن دی اس زیباترین خودروی تاریخه
سامورایی | 武士
۲۸ دی ۱۴۰۰همیشه حق گفتی
ولی این بار نه
پس بیا پایین
پروفایلتم قشنگه خیلی
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۸ دی ۱۴۰۰قربونت ممد هلکت سوار😎
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ دی ۱۴۰۰محمد رو چه حساب زشته؟
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۸ دی ۱۴۰۰سلیقه هست دیگه آبتین جان دوست ندارم کلا خیلی از ماشین های کلاسیک خوشم نمیاد مگر آمریکایی ها کلاسیک شون رو دوست دارم .
Porsche 911
۲۹ دی ۱۴۰۰😐😐😐🤦♂️
GT
۲۸ دی ۱۴۰۰چه نغزست و چه خوبست و چه زیباست خدایا
ممد ژانگولر
۲۸ دی ۱۴۰۰این ماشین وقتی ساخته شد میگفتن متعلق به ۱۰۰ سال آیندست
فوق العادست
GT
۲۸ دی ۱۴۰۰ژانگولر عزیز مگه شما اون موقع به دنیا اومده بودین که بدونین چی میگفتن؟! 😂😄
ارش
۲۸ دی ۱۴۰۰شاهکار خلقت اصلا خدا انسان را به خاطر این مدل بنز آفرید .
بهنام
۲۸ دی ۱۴۰۰این ماشین تنها و تنها نه سال پس از ویرانی و غارت صنعت آلمان در جنگ جهانی دوم معرفی شد و اگه فقط دوسال صرف تحقیق و توسعه اش شده باشه یعنی اینکه یک شاهکار باورنکردنی از یک ملت منظم و مسمم .
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۴۰۰بهنام جان
به چه نکتهی جالبی اشاره کردید !
دقیقاً داشتم به این فکر میکردم که کشورهایی که در جنگ شکست خردند و پس از آن خودشان را در صنعت پیدا کردند و خودروهایشان را میشه شخصیت شناسی از مردمانش کرد که بر اساس شخصیت و اخلاق و اصالت خودشان خودرو طراحی و مهندسی میکنند !
اینجاست که تفاوت انسانها و ساختههایشان با دیگر نقاط جهان مشخص میگردد !
خودروهای ژاپنی با کیفیت و قابل اعتماد !
خودروهای آلمانی باکیفیت و بسیار دقیق مهندسی شدهاند !
میدانید ، یه جورایی خودشان را با این دستاوردها تخلیه میکنند و آرامش میگیرند و اگر نه دوباره فکر کشورگشایی و جنگ راه انداختن میوفتن چون بسیار متفکر و عملگِرا هستند و فعالتر از دیگر کشورها که با سختکوشی به این جایگاه رسیدهاند !
جناب ایکس
۲۹ دی ۱۴۰۰ایتالیا، آلمان، ژاپن، هر سه از متحدین و غول خودرو سازی! واقعا چه رابطه بین متحدین بودن و خودروسازی هست🤔 عجیب و جالبه واقعا
Philipp
۲۸ دی ۱۴۰۰یک حرف جالبی یک ژنرال آمریکایی بعد پیروزی در جنگ جهانی دوم میزنه
میرن اشتوتگارت و میبینن که از کارخونه بنز تنها یک دیوار باقی مونده
میگه حالا اگه می تونید اینجا یک پیچ تولید کنید!
دوسال بعد…
مرسدس ماشین جدید معرفی میکنه
و ده سال بعد
قهرمان لمانز میشه!
و اون ضرب المثل معروف اینجا شکل میگیره که میگه
آلمان ها همیشه بر می گردند
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ دی ۱۴۰۰به پشتکار مردم بستگی داره، اینجام بعد اون اتفاق که اعلاحضرت رفت بعد این همه سال نتونستن یه خودروسازی درست و حسابی بزنن!! همون زمان ایران ناسیونال اتاق برای اتوبوس های بنز میزد از نمونه اصلی هم با کیفیت تر جالب اینجاست یه دستشویی کوچیک هم توی پشت اتوبوس داشت! چیزی که مشابهش رو اون زمان نداشتیم، روحت شاد اعلاحضرت،چه چیزی رو از دست دادیم….
BENZ
۲۸ دی ۱۴۰۰عالیه از بی ام و 507 خیلی قویتر
Philipp
۲۸ دی ۱۴۰۰اوه اوه اوه
دیروزم ذکر خیرشون بود اومدن خودی نشون بدن
Philipp
۲۸ دی ۱۴۰۰دیگه من به اندازه کافی مدحامو برا این ماشین کردم
ولی خواستین بازم میرم بالا منبر حال میده
جناب ایکس
۲۹ دی ۱۴۰۰منبر رفتن بهت چسبیده ها!!! مث بعضیا😏😏😏
mm-yarlou
۲۸ دی ۱۴۰۰ارزشمند به نظرم میتونه نماد مرسدس باشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ دی ۱۴۰۰بنظرم این درکنار بنز گروسر ۷۷۰ زیباترین و ارزشمند ترین بنز های موجود هستن…
یوسف
۲۹ دی ۱۴۰۰وقتی اینو میبینم و محصولات جدید بنز رو می بینم… دلم میخواد همشون رو ببندم و رگبار…. خصوصا طراح ML رو
پارسا
۶ بهمن ۱۴۰۰Sl جدیدی زشته؟؟؟؟
Amg one زشته؟؟؟
Amg gt black series زشته؟؟
تو داری ماشین ۶۰/ ۷۰ سال پیش مرسدس رو که ۳۰ تا ازش تولید شده میای با ماشین کلاس پایین های الان بنز مقایسه میکنی؟!؟!
درسته به نظرت؟
میشه از طراحی amg one ایراد گرفت؟ هان؟
بعد اینم داشته باش، همه چی طراحی نیست
مهدی
۱ بهمن ۱۴۰۰سلطان