همکاری بین شرکتهای ریویان و مرسدس بنز در حال حاضر متوقف شده است. این دو خودروساز اعلام کردهاند برنامههای خود برای تولید ونهای برقی در اروپا را معلق کردهاند.
ریویان و مرسدس بنز چندین ماه پیش به پیشنویس توافقی دست یافته بودند که نتیجه نهایی آن تولید ونهای برقی برای هر برند بود.RJ Scaringe مدیرعامل ریویان میگوید بهتر است این شرکت در مقطع کنونی روی مصرفکنندگان و کسبوکار خودش تمرکز کند. او خاطرنشان میسازد تمرکز روی این موارد فرصتهای کوتاهمدت جذابتری را برای ایجاد حداکثر ارزشافزوده به همراه خواهد داشت.
ماتیاس گیسن مدیر بخش ونهای مرسدس بنز نیز گفته شرایط ریویان را درک میکند و به تصمیمش احترام میگذارد. البته توقف همکاری ریویان و مرسدس بنز باعث تأخیر در برنامههای طرف آلمانی نخواهد شد. گیسن میگوید سرعت برقی سازی محصولات مرسدس بنز تغییری نخواهد کرد و مرسدس بنز همچنان به تأسیس کارخانه تولید خودروهای برقی در لهستان و اولین کارخانه مخصوص تولید ون برقی متعهد است. اگرچه دو شرکت موردبحث همکاری با یکدیگر را به حال تعلیق درآوردهاند اما این به معنی توقف کامل نیست. مدیر مرسدس بنز میگوید:
بررسی فرصتهای استراتژیک با ریویان در آینده به عنوان یک گزینه مطرح خواهد بود
هر دو شرکت امیدوار بودند همکاری باهم به کاهش هزینههای تولید و خرید ونهای برقی کمک کرده و باعث اشتراک سرمایهگذاری و هزینهها شود. برنامه اولیه ریویان و مرسدس بنز شامل تأسیس کارخانهای برای تولید ونهای برقی بود. این محصولات جدید قرار بود از پلتفرم خاص مرسدس بنز و همچنین معماری RLV ریویان استفاده کنند.
این اولین باری نیست که همکاری ریویان با یک شرکت ناقص باقی میماند. فورد و این شرکت نیز سال پیش برنامههای خود برای تولید محصولی مشترک را بر هم زدند. پس از آن بود که فورد هشت میلیون سهم خود در ریویان را به فروش رساند و همین موضوع مشکلاتی را برای ریویان ایجاد کرد. البته ریویان بدون همکاری مرسدس بنز نیز میتواند برنامههای خود را پیش ببرد. این شرکت در حال تولید ون مخصوص آمازون است. غول خردهفروشی آمازون ۱۰۰ هزار سفارش تولید ون را به ریویان داده و این برند نیز به دنبال تحویل ۱۰ هزار دستگاه از آنها به آمازون تا پایان امسال خواهد بود هرچند احتمال عدم رسیدن به این هدف وجود دارد.
محمدرضا
۲۲ آذر ۱۴۰۱هنوز در عجبم که حماقتی که مرسدس بنز در فروش سهام تسلا کرد ۱۰۰میلیارد دلار معادل کل سهام فعلیه مردس بنز ضرر وارد کرد.و الان گیگا فکتوریه اروپا در اختیار مرسدس بنز بود و هیچ خودرو سازی نمیتونست جلودارشون بشه.
elonlion
۲۲ آذر ۱۴۰۱بدتر تویوتا بود که 10 درصد سهام تسلا رو داشت
بهزاد
۲۳ آذر ۱۴۰۱دادا مگر مجبوری اطلاعات اشتباه نشر بدی!
تویوتا ۳ درصد و مرسدس حدود ۹ درصد سهام داشتن.
اون دستمون هم پشت سر هم قیمت های گذشته را تکرار میکنن در حالی که با قیمت روز و سهم ۹ درصدی حدودا ۴۷ میلیارد دلار در میاد.
در ضمن سالهاست میگید اگر فلان شرکت سهام تسلا را نمیفروخت الان فلان مقدار پول داشت در حالی که خود تسلا و سهامداران اولیه که حدود ۸۰ درصد سهام را با قیمت پایین فروختن الان بیشترین ضرر را متحمل شدن و کسانی که از بنز و تویوتا سهام خریدن بیشترین سود و این وسط به تسلا چیزی نرسید.
با ظهور تسلا شاهد توهمات صنعتی و چندین سال هست که توهمات مالی هم بهش اضافه شده و در حال حاضر ۸۵ درصد سهام این شرکت دست مردم و شرکت هاست که بیشترش زیر ۵۰ دلار فروخته شد و در حال حاضر از لحاظ ارزش حدود ۴۳۷ میلیارد دلاره و به معنی بهتر تسلا تسلطی حتی به میزان یک دلار از این ۴۳۷ میلیارد یا ۸۵ درصد نداره.
elonlion
۲۳ آذر ۱۴۰۱سال ۲۰۱۰ موقعی که تسلا با تویوتا همکاری خودش آغاز کرد تویوتا با خرید ۵۰ میلیون دلار از سهام تسلا در این شرکت سرمایه گذاری کرد
سال ۲۰۱۶ تویوتا ۲.۳ میلیون سهم از تسلا داشت هیچ وقت دقیق مشخص نشد دقیقا تویوتا از تسلا چقدر سهم داشت چه مواقعی فروخت ولی زمانی که اعلام کردن همکاری خودشون با تسلا قطع کردن فکر کنم بیشتر از ۵۰۰ میلیون دلار سهام فروختن
تویوتا هم دقیقا مثل خودت از شفاف حرف زدن خوشش نمیاد
ولی چیزی که معلوم هستش سال ۲۰۱۶ تویوتا بخش خودرو های الکتریکی خودش برای رقابت با تسلا آغاز کرد شش سال گذشته تسلا ارزشش از تویوتا بیشتر شده و سالی بیش از ۱ میلیون خودرو برقی میفروشه و تویوتا هنوز خودروی الکتریکی در بازار نداره بازم بگم !!!
بهزاد
۲۳ آذر ۱۴۰۱ما که زبانمون مو درآورد.
عزیز دانشمند ، پرفسور گرامی تویوتا ۳/۱۵ درصد از کل سهام تسلا را در اختیار داشت که برای هر سهم حدود ۲۲ دلار پول داده بود و هیچ عمل غیر شفافی در این میان وجود نداشت و فقط ذهن شماست که داره داستانهای جدید میسازه.
فاصله ی زیادی با حجم بالای عرضه ی خودروهای برقی نداریم و بازم بگمهاتو نگهدار برای اونموقع.
کیانوش
۲۴ آذر ۱۴۰۱اینا از اونان که میگن اگه ده سال پیش ماشینم رو میفروختم بیت کویین میخریدم الان میلیاردر بودم ،بعد اصلا هم یادشون نیست که اون نه درصد سهام دیگه صد میلیارد دلار نمی ارزه شرکتی که تو دو هفته نصف ارزش سهامش از بین بره خیلی اصمینانی به فرداش نیست،بعدشم بعضی دوستان گیر سه پیچ دادن رو ارزش سهام و نمیدونن کلا بازار بورس و سهام تو ژاپن و اروپا فرسنگ ها به بورس امریکا تفات داره و اصلا معیار های ارزش گذاری رو سهام شرکت ها تو اروپا و ژاپن خیلی خیلی منطقی تر از امریکا هستش
وال استریت میتونه ی تیکه شت تبدیل به یک میلیون سهم کنه و هر سهم رو ۲د دلتر بفروشه تو امریکا البته که منظورم شت بودن تسلا نیست قطعا کمپانی پیشرویی بوده تو بعضی زمینه ها هرچند ازش خوشم نمیاد اما مطمئنم اینقدر نمی ارزه الان لااقل شاید در اینده خیلی پیشرفت کنه اما الان اینثدرنمی ارزه
مثلا همین ریوانی که کلا یعید کیدونم بیشتر از هزار تا خودرو هم فروخته باشه اما اززش سهامش از خیلی از شرکت هایی قدیمی که کلی خط تولید دارن هم بیشتر شد ی مدت ریویانی که همکاری هام با دو تا خودرو ساز بهم خورده که دلیل کنسل شدنشم خودش بوده قطعا ی جای کار میلنگه تقریبا هر ده پونزده سال ی بار وال استریت ی سقوط سنگین میکنه که نتیجه اش میشه نابودی خیلی از شرکت هایی که خیلی تقاضا داشته سهامشون تو بورس
germanlover
۲۲ آذر ۱۴۰۱چه بد که همکاری شون(موقتا)تموم شد ولی جدا از او چقدر ون مرسدس ظاهر جذابی داره.
heshmat021
۲۲ آذر ۱۴۰۱همه کانسپت ها خوشگلن
موقع تولید چراغا زشت میشن، منحنی های زیبای بدنه محو میشن، سایز چرخ ها نصف میشن
germanlover
۲۳ آذر ۱۴۰۱همشون که نه اما به عنوان نمونه میتونیم به Eqs اشاره کنیم.
TESLA
۲۲ آذر ۱۴۰۱حیف که دایملر سهامش تو تسلا رو فروخت ، تسلا میتونست یه همکار خیلی خوب برای مرسدس در زمینه تولید ون و تراک های برقی باشه ولی خودخواهی و غرور مدیران ارشد این غول آلمانی مانع شد ، و الان وضعیت طوری براش رقم خورده که حتی ریویان هم بهش پشت میکنه ، امیدوارم هر چه زود تر اوضاع برای مرسدس رو به راه بشه و بتونه محصولی قابل برای رقابت با سایبرتراک یا هامر ev روانه بازار به خصوص بازار آمریکا کنه
ممد ژانگولر
۲۲ آذر ۱۴۰۱مرسدس بنز باید بیشتر تو انتخاب شریک زندگیش دقت کنه
ریویان در حد و اندازه شاه دوماد نیست
Jamshid
۲۳ آذر ۱۴۰۱برام مهم نیست
چون اگر هم مهم هم باشه چیزی تغییر نمیکنه
تو هم مثل من به قلبت فشار نیار