تسلارولز رویسمرسدس بنز

درگ تسلا سایبرتراک با رولزرویس کالینان و مرسدس G63

نسخهٔ دو موتورهٔ تسلا سایبرتراک با ۶۰۰ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ درگ در برابر لوکس‌ترین شاسی‌بلندهای جهان چه عملکردی خواهد داشت؟

رولزرویس کالینان و مرسدس G63 از لوکس‌ترین شاسی‌بلندهای جهان محسوب می‌شوند که معمولاً باید با خودروهایی مثل بنتلی بنتایگا و رنجروور مقایسه شوند ولی کارواو برای مسابقهٔ درگ، خودرویی کاملاً بی‌ربط یعنی تسلا سایبرتراک را در برابر این شاسی‌بلندهای لوکس قرار داده است. سایبرتراک حاضر در این درگ از نوع دو موتوره است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و حدود ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و با وزن ۳ تن، حدود ۴۰۰ کیلوگرم از دو رقیب شاسی‌بلند خود سنگین‌تر است. سایبرتراک نزدیک به ۶ برابر از رولزرویس ارزان‌تر است و کمتر از نصف مرسدس قیمت دارد.

مرسدس G63 هرچند از نسخهٔ فیس‌لیفت است ولی در سینهٔ خود همچنان همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو را دارد که ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا ضعیف‌ترین عضو گروه لقب گیرد. البته این موتور حالا با سیستم هیبریدی خفیف همراه است؛ و در آخر هم به یکی از گران‌ترین شاسی‌بلندهای جهان یعنی رولزرویس کالینان می‌رسیم که با نسخهٔ اسپرت بلک بج در اینجا حضور دارد. پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربوی رولزرویس در این نسخه ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

در مسابقهٔ درگ، سه خودرو عملکردی بسیار نزدیک به هم داشتند. تسلا با وجود وزن سنگین‌تر، به لطف گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، ظرف ۱۲.۹ ثانیه به پایان ۴۰۰ متر رسید و برنده شد اما رقبای شاسی‌بلند تنها یک‌دهم ثانیه عقب‌تر بودند و هردو پس از ۱۳ ثانیه مسابقه را به پایان رساندند. در مسابقهٔ رولینگ اما این بار کالینان بود که با افزایش سرعت، از رقبای خود پیشی گرفت و نشان داد مهندسی رولزرویس چیزی بیش از صرفاً تجمل و راحتی است.

مقایسه مشخصات فنی

رولزرویس کالینان بلک بج مرسدس G63 AMG تسلا سایبرتراک
پیشرانه ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو الکتریکی دو موتوره
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر ۱۰۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۶۶۰ کیلوگرم ۲۶۴۰ کیلوگرم ۳۰۱۰ کیلوگرم
قیمت ۴۷۵,۳۵۰ دلار ۱۸۷,۲۵۰ دلار ۸۱,۹۸۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. صامورایی

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    انصافا قیافه هارو. یه خوشتیپ مثل کالینان یه کاریزماتیک مثل جی کلاس یدونه هم زامبی به اسم سایبرتراکتور

    موافقم 21
    مخالفم 6
  2. صامورایی

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    ولی خداییش مالک جی کلاسه بدسلیقه ست. این همه رنگ زیبا برای این سلطان موجوده سفیدشو برداشتی. مگه ایرانه،.

    موافقم 16
    مخالفم 6
    1. یه نفر

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (44 ديدگاه)

      قبول دارم سفید به جی کلاس نمیاد
      تصور کن همین ماشین با رنگ ناردو گری

    2. froG-driVer

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      انگار باب اسفنجیو به زور از خواب عصر بیدار کردی

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. آیدا سیتروئن سوار

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هعییی اینا چیه من بابام یک زانتیا نقره ای داره sx2000 تو درگ و تایپ اسپید هر سه تا اینا رو میزنه

    کدوم این آشغالا میشه از کنار ترمز دستی ارتفاع ماشین رو تغییر داد؟؟

    1. صامورایی

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (210 ديدگاه)

      برو مشقتو بنویس بچه.

  4. Benz gle

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    به نظرم جی کلاس
    فقط جی کلاس
    یه نظرتون بنز eqc یا تسلا مدل x

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا