مرسدس بنز

و سرانجام مرسدس بنز S65 AMG [ویدئو]

بالاخره مرسدس بنز، ۲۰۱۴ S65 AMG را به صورت آنلاین قبل از حضور در نمایشگاه لس‌آنجلس و توکیو رونمایی کرد.

2014 Mercedes-Benz S65 AMG
۲۰۱۴ Mercedes-Benz S65 AMG

اگر چه اس کلاس لباسی جدید به تن خود کرده است اما در طراحی آن هیچ شگفتی یافت نمی‌شود و دارای ظاهری آشنا است. از ظاهر که بگذریم، موتور توئین توربو ۶ لیتری V12 توجهمان را به خودش جلب می‌کند. بر اساس گزارشات قبلی، این پیشرانه بین دور موتور ۴۸۰۰ تا ۵۴۰۰ حدود ۶۳۰ اسب بخار قدرت و بین دور موتور ۲۳۰۰ تا ۴۳۰۰ بیش از ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

S65 AMG با جعبه دنده هفت سرعته G-TRONIC7 اتوماتیک به کارایی بالایی دست یافته است. این قصر لوکس و اسپرت به همراه این ویژگی، ظرف ۴.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش به صورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی ۱۱.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است و با تولید ۲۷۹ گرم گاز C02 یکی از پاک‌ترین خودروها بشمار می‌آید. همچنین مرسدس بنز درباره این پیشرانه این چنین می‌گوید:

اقتصادی‌ترین موتور V12 جهان با بیشترین عملکرد از لحاظ قدرت و گشتاور.

AMG روی این خودرو رینگ‌های ۲۰ اینچی چند پره آلیاژی سبک انداخته که در جلو داخل لاستیک‌های ۲۵۵ / ۴۰ R20 و در عقب داخل لاستیک‌های ۲۸۵ / ۳۵ R20 قرار گرفته‌اند. آپشنسیستم ترمز کامپوزیتی با عملکرد بالا نیز برای این خودرو قابل سفارش است که ۲۰ درصد سبک‌تر از ترمز های استاندارد این خودرو است. این سیستم دارای دیسک‌های ۴۲۰ میلی متری و کالیپر هایی با رنگ مخصوص است.

این مدل با سیستم‌های MAGIC BODY CONTROL و ROAD SURFACE SCAN عرضه می‌شود و یکی دیگر از سیستم‌های جدید این خودرو ESP است که تمام تلاش آن‌ها، راحت‌تر شدن رانندگی است. [jwplayer player=”۱″ mediaid=”۵۲۵۷۳″]

مدلی با فاصله محوری بیشتر نیز در دسترس است اما AMG S65 استاندارد برای فروش در ماه مارس سال آینده برنامه ریزی شده است آن هم با قیمت ۲۳۲.۰۵۰ یورو(شامل مالیات).

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. فردید

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بسیاری از واژه هایی که با «اس» شروع می شوند، در این ترنتِ ایران مجبور به سانسور می شوند. اس کلاس هم سرنوشتی مشابه دارد برای کثیری از عاشقانِ خودرو. ماشینی برای طبقه ی خاص. ماشینی فقط برای عده ای خاص که تنها مزیت شان این است: پول دارند. همین.

    1. Kurosh

      ۱۷ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (310 ديدگاه)

      باکلاسه…
      و به قول خود مرسدس بنز:
      «اقتصادی‌ترین موتور V12 جهان با بیشترین عملکرد از لحاظ قدرت و گشتاور»

    2. امیر

      ۱۷ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سلام من از زمانی که بچه بودم عاشق کارخانه بنز و ائودی بودم . الان هم دو ساله که سخت دارم برای کنکور تلاش میکنم. امیدوارم بتونم یک روزی توی یکی از این کارخانه ها مهنس ارشد بشم و در نهایت بتونم بزرگترین اتحادیه خودرو سازی دنیا( منظورم کارخانه ای است که تولیداتش را با همکاری بزرگترین کارخانه های دنیا میسازد) را توی ایران البته تا سی چهل سال دیگه تاسیس کنم تا دیگه هیچ ایرانی توی کف ماشین نباشه و این قدر بخاطر دلال های سودجو زجر نکشه.امیدوارم دعام کنید

    3. مسی

      ۱۸ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (269 ديدگاه)

      فکر کنم آقای وزیر بوق … هم این ماشین رو دیده و فکر کرده پرایده و یا سمند … برای همین اومده تو تلوزیون و گفته که پراید و سمند بهترین ماشینه :-)

    4. سام*

      ۱۸ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      ایا نباید بنز اس کلاس رو ابروی صنعت خودروسازی نامید.
      پدال از شما بعید بود بنز اس کلاس رو فاقد نواوری تو طراحی بدونی.
      نباید توقع داشته باشیم بنز نحوه طراحی با اصالت اتاق جذاب و با وقار این کلاس فوق لوکس را مثل خودرو سازان کره ای یکدفعه متحول کنه.

    5. LAMBORGHINI DIAM

      ۱۹ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      موتور 12 سیلندر فقط و فقط صدی 11.5 لیتر . یعنی اگه اشتباه نکنم اندازه ی پیکان!!!!!

  2. سينا

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (217 ديدگاه)

    دیگه چی باید گفت؟ سکوت بهترین کامنت من هست …

  3. حسین

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    این خود شگفتی است!!!

  4. walid

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (102 ديدگاه)

    very nice

  5. Ha Di

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    به احترامش کلاهمو برمیدارم ./..

    1. مسعود

      ۱۷ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (321 ديدگاه)

      بذار سرت! الان سرما میخوری

      1. Ha Di

        ۱۷ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (18 ديدگاه)

        نه من گرماییم !!

  6. محمدرضا

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    موتور v12 داشته باشه بعد سرعتش رو 250 قفل بشه ؟ ! .

  7. ویکی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    آخه این قصر لوکس سرعت واسه چیشه؟؟؟…. جون میده راننده شخصی بگیری خودت صندلی عقب بگیری بخوابی….!

  8. محسن.د

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    لایق تحسین!

    1. امیرحسین

      ۲ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (239 ديدگاه)

      همین؟؟؟
      راستی آقای 911 کجست ؟
      من که اینجا ندیدمش
      ازش بپرس این بنزه Esp داره ؟

    2. امیرحسین

      ۲ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (239 ديدگاه)

      همین؟؟؟ (علامت تعجب)

      این ماشین احتیاج به تحسین نداره باید الگو قرار بگیره

  9. I Love Ferrari

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    The Best or Nothing
    Mercedes-Benz Yek Shahkar Be Tamam Manast.

  10. مجتبی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    سلام به همه.خوب اینجا دوباره بنزه و یه ماشین اس کلاس جدید به نام S 65 Amg
    قبل ازهرچیز باید بگم که این خودرو با کمک گرفتن از متخصصان ورزش های موتوری Affalterbach (شهری توی بادن وورتمبرگ که تو جنوب آلمان،نزدیک اشتوتگارته) ساخته و پرداخته شده،پس اول باید از این متخصصا بابت این خودرو تشکر کرد و بهشون خسته نباسید گفت.
    اگه بخام کل ماشینو براتون توضیح بدم هر پیچش نکته ای داره و هر قطعش بحث مفصلی.
    ولی میخوام بطور خلاصه به چند تا از جزئییاتش بپردازم:
    همونطوری که همه میدونید،این ماشین دارای یک موتور 6 لیتری 12 سیلندر جفت توربو هستش که قادره 630 اسب بخار(که میشه 463 کیلووات) قدرت تولید کنه و گشتاورش هم 1000 نیوتن بر متره که باعث میشه در 1000 دور در دقیقه این موتور عظیم،قدرتی معادل 570 نیوتن بر متر رو به میل لنگ انتقال بده و از سیستم انتقال قدرت 5 سرعته اتومات بهره منده.تا اینجا متوجه شدیم که اقتصادی ترین موتور 12 سیلندر رو این خودرو داره که حداکثر قدرت و گشتاور رو به انجام میرسونه،اما چیزی که تو این خودرو خاص هستش و از موتور مهمتر بنظر میرسه و همه مجذوبش شدن،سیستم تعلیق این خودرو.
    تعلیق S 65 Amg با اصلاح شدن توسط سیستم ABC(سیستم بدنه فعال) باعث شده که تعلیق S 65 Amgصفت تکیه گاه عالی و راحت رو بگیره.
    این سیستم تعلیق با سنسور های پیچیده و ریز پردازنده های خیلی سریع و با استفاده از فشار بالای هیدرولیک،وضعیت خودرو رو با جاده وفق میده و ساز گار میکنه که باعث میشه هنگام عبور از چاله چوله ها و دست انداز ها،کمترین ضربه و یا تکونی به داخل کابین انتقال پیدا نکنه که فک کنم تو جاده های مسطح ایران خیلی کاربرد نداشته باشه.
    در کل میشه گفت باز مرسدس نو آوری خودش رو تو سیستم تعلیق خودرو حفظ کرده…

    1. محمد

      ۱۸ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      مرسی از اطلاعاتت اما جعبه دنده S65 هفت سرعته است

  11. masoud v12

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    شتاب و سرعت موتور اس 500 استاندارد خودش عالیه با 450 اسب بخار قدرت مخصوصا اینکه هر دوتاش چیپ محدود کننده سرعت رو دارن خودش هم حداقل باید 150 هزار دلار اضافه تر نسبت به اس 500 باید خرج کنی با این پول اس 65 میتونی یک اس 500 فول اپشن و یک رنجرور سوپر شارژ 510 اسب بخاری بگیری تا در پارکینگت هم بهترین سدان لوکس رو داشته باشی هم یک شاسی بلند عالی شما چطور؟

  12. ابی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    چند روز پیش تو یکی از نمایشگاه های عباس اباد(بهشتی) از پشت شیشه یه بنز اس جدید سفید دیدم واقعا ابهت رو حس کردم حالا فکر کن این قصر اسپرت بیاد ایران البته اگه بذارن چی میشه؟؟!!

  13. amir.t.

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    طراحی بدنه بنز دیگه داره کسل کننده میشه.بیشتر amg هاش شبیه به همن…

    1. میلاد.فقط المان.فقط بنز.

      ۱۸ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود.
      امیر این تویی که این حرفو میزنی؟؟؟؟؟!!!!!
      نه نه باور نمیکنم.
      بعدشم اون توری های استیل که بنز روی این مدل زده کلی روی طراحی و رخ ماشین تاثیر گذاشته.
      چطور متوجه نمیشی؟؟؟

      ((( ایران و المان )))

      1. LAMBORGHINI DIAM

        ۱۹ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        امیر جون خدایی طرح های بنز شرف داره به bmw .من هر موقع دیدم کلی حال کردم بر خلاف bmw . قبلنا bmw رو بیشتر از بنز قبول داشتم ولی الان….!!!!

  14. کرمانشاه

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    امروز یه دونه 2014 دیدم واقعا باید به مهندسای بنز گفت دمتون گرم.ولی قیمتش عجیبه نمیدونم چطور حساب کردن 175000000شده!!!

  15. Sina.fb

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    به نظر من طراحی داخلی وی کلاس بهتر از اینه وطراحی بدنش همش تکراریه.!!!!

  16. پژمان

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (296 ديدگاه)

    به نظر شما شتاب 4.3 ثانیه ای برای این ماشین با این قدرت و تازه تویین توربو هم که هست شتاب ضعیفی نیست؟؟؟

    1. محمد

      ۱۸ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      به نسبت وزن و نوع کارایی،اصلا
      در واقع عالیه

    2. LAMBORGHINI DIAM

      ۱۹ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      توربو رو یه جوری طراحی و نصب کرده که عمر موتور کم نشه مگرنه به راحتی با یه توربو گردن کلفت 1200 اسب ازش می گیرن . یه گایاردو ای رو تا 2000 اسب بخار ازش بیرون کشیدند ولی آخرسر فاجعه به بار اومد و آتیش گرفت!!!!!!

  17. محمد

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    ولی رینگ های 5 پره AMG یه چیز دیگه بود

  18. رضا

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    واقعا قفل کردم…

  19. محسن

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    منظور مرسدس از اقتصادی ترین چیه؟؟؟

    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۱۹ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      یعنی یه موتور 12 سیلندر فقط صدی 11.5 لیتر مصرف می کنه . الان آونتادور اگه اشتباه نکنم صدی 26 لیتر مصرف می کنه!!!!

  20. اسی 2160

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    هم داخلش خوبه هم بیرونش هم فنیش موافقم مثل هوا پیما میمونه

  21. meisam

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    منظور از AMG چیست

  22. میلاد.فقط المان.فقط بنز.

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود.
    اول همه تعظیم میکنم به عشقم.
    وااااای چه موتوری داره.به خدا بهترینی.
    اقتصادی ترین 12 سیلندر جهان.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    این حرکت های بنزه که اون رو با دیگر خودروساز ها متمایز و غیر قابل مقایسه میکنه.
    اونوقت میان میگن موتور ماشین امریکایی فلانه بیصاره.

    برین جمعش کنید بابا.

    ((( بمیرم برای عشقم )))

    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۱۹ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      چرا کسی نمی گه که این موتور 1000 نیوتن متر گشتاور ایجاد می کنه!!!!!

  23. امین

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    بد جوری این مدل مرسدس رو دوست دارم
    اصلا با بقیه مدل های مرسدس هم فرق داره کلا انگار بنز یه تیم مهندسی خبره فقط یرای همین استخدام کرده

    ایول مرسدس که همیشه لغب “ترین”ها رو کسب کسب کردی
    تو افتخار آلمانی …. . . .

  24. YASIN

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    توپ وعالی!!!!!!!!!!

  25. عینک

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (68 ديدگاه)

    وقتی مزه ی اس کلاس رو میتونید بچشید که فقط یک بار یکی از بنز های w126 داخل ایران رو سوار شید.اونوقت شاید بتونید تصور کنید سوار شدن مدل 2014 این خودرو چه لذتی خواهد داشت.

  26. Sina.fb

    ۱۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    **ماشین های اینا رفته رفته بهتر میشن ولی ماشین های ما رفته رفته پس رفت میکنن .مثلا ماشین سال ۷۵در ایران رو با ماشین سال ۹۲ مقایسه کنید**

  27. علی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واقعا الکی گرونه ماشین دست ساز که نیست به نظر بنده کمپانی بنز هدفش رو گم کرده چون خیلی مسخرست که آرم یه کمپانی هم روی یه ماشین 40 هزار دلاری باشه هم رو یه ماشین 300 هزار دلاری با این قیمت هم میشه آستون مارتین راپید v12 هم رولزرویس فانتوم v12 هم بنتلی و حتی فراری و لامبورگینی خرید که کلاس کاری وهدف همه ی این کمپانی ها فاصله ی زیادی با کمپانیهای عمده سازی مثل بنز دارند و اما نظرم در مورد این ماشین اینکه اصلا زیبا نیست و شاید خیلی ها که ماشین شناس نیستن اصلا نفهمند که مدل جدید s کلاس و بیشتر شبیه یه اتوبوس با اون کیلومتر شمار مسخرش البته این نظر شخصی منه و قصد توهین به عقاید کسیو نداشتم.مرسی.

  28. jalal

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (246 ديدگاه)

    واقعا قابل تحصین !

  29. جلال

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    بنز جان قبول دارم این مدل ماشینت خیلی باحال و معرکس…….
    ولی اخه232.050 یورو!!!!!!
    جون مادرت نمیشد یه کم ارزونتر بدی بازار؟؟؟؟؟؟/

  30. saied

    ۲۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    اگه پولشو داشتم بجاش رولزرویس انتخاب میکردم .
    فک نکنم از هیچ نظر به گرد پاشم برسه :D

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا