مرسدس بنز SLS AMG خودروی فوقالعاده جذابی است. کاپوت کشیده و درهای گالوینگ، این سوپراسپرت آلمانی را به یکی از زیباترین خودروهای تاریخ تبدیل کردهاند. خب پس چه چیزی میتواند جذابتر از SLS باشد؟ پاسخ مرسدس SLS سری سیاه است! این مدل که سبکتر و قویتر بوده و سلف AMG GT سری سیاه محسوب میشود، هنوز هم خودروی واقعاً چشمگیری است اما آیا میتواند حریف یک شلبی GT500 مدرن شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو این دو ماشین را در برابر هم قرار داده است.
قبل از تماشای ویدئوی جذاب این درگ مثل همیشه بهتر است ابتدا نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم. SLS سری سیاه به نسخهای بشدت اصلاحشده از نیروگاه جذاب ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی AMG مجهز است که ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این اعداد چشمگیر هستند اما در برابر خروجی موتور ۵.۲ لیتری V8 آلومینیومی دستساز GT500 خیلی به چشم نمیآیند زیرا این موتور به لطف یک سوپرشارژر ۲.۶۵ لیتری، ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
بنابراین شاید فکر کنید موستانگ سوپرشارژ در این درگ کاملاً دست بالا را خواهد داشت اما نباید فراموش کرد که این ماسل کار آمریکایی بسیار سنگینتر از رقیب آلمانی است. شلبی ۱۹۱۶ کیلوگرم وزن دارد که به میزان چشمگیر ۳۶۶ کیلوگرم از SLS سری سیاه سنگینتر است. این اختلاف بهاندازهٔ وزن چهار بزرگسال میان قامت است. خب با این اوصاف فکر میکنید در این رقابت که شامل درگ، رولینگ و آزمایش ترمز میشود کدام خودرو پیروز خواهد شد؟ ویدئوی زیر را تماشا کنید تا به پاسخ این سؤال برسید.
مشخصات فنی
موستانگ شلبی GT500 | مرسدس SLS سری سیاه | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی |
قدرت | ۷۶۰ اسب بخار | ۶۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۶۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۹۱۶ کیلوگرم | ۱۵۵۰ کیلوگرم |
قیمت | ۷۷,۲۶۰ دلار | ۲۷۵,۹۲۵ دلار (در زمان تولید) |
GMA
۱۹ بهمن ۱۴۰۰عجب باشکوه و مردانه بود این درگ، مثل شیر غرش میکردن
shirko
۱۹ بهمن ۱۴۰۰لامصب ماشین های بنز هیچ وقت قدیمی نمی شن و هیچ وقتم از دیدنشون سیر نمی شی .
محمد
۱۹ بهمن ۱۴۰۰🌕🌕🌕🌕مهندسی آمریکایی 🌕🌕🌕🌕🌕
ALIREZA
۱۹ بهمن ۱۴۰۰💩💩💩💩💩💩 دیزل گیت 👋👋👋👋👋
ماکسیمیلیان
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ساماندهی به بخش نظرات!!!!
قابل توجه پدال!!!!!
مردیم از خوشی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ماکسیمیلیان اسمش را بنویس تو بد ها 😏
TOM KRISTENSEN
۱۹ بهمن ۱۴۰۰همی🤣🤣🤣🤣
مردیم از خوشی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰میخندی 🤨 اسم اینم بنویس دوتا ❌ براش بکش
هی چه دورانی بود
مهراد
۱۹ بهمن ۱۴۰۰🧂🧂🧂🧂نمکدونه زیر شلوار پوش ایرانی🧂🧂🧂🧂
مردیم از خوشی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰شلبی gt500 نسبت به قیمتش شاهکاره ، هیچ رقیبی تو محدوده قیمت خودش ندارد
77 هزار دلار : ۷۶۰ اسب بخار
SRT
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ب نظرم چلنجر هلکت بهتره،این تا دور بگیره پرشیا ازش جلو میزنه😂
B.A.E Systems
۱۹ بهمن ۱۴۰۰هلکت رد آی هم خودشو بکشه داخل پیست حریف پیکان بشه
Jdm باز
۱۹ بهمن ۱۴۰۰با چند هزار دلار بیشتر میشه چلنجر هلکت سوپر استوک خرید که قدرتش یکم بیشتره ولی من بازم انتخابم همین gt500 هست
Yasin
۱۹ بهمن ۱۴۰۰بنظرم amg gt جانشین خوبی برای sls نبود.
sls یه چیز دیگه بود
Humer
۱۹ بهمن ۱۴۰۰دقیقا sls رخش انجینش درهاش😍
Jdm باز
۱۹ بهمن ۱۴۰۰حرف دلمو زدی
mohamadreza83
۱۹ بهمن ۱۴۰۰اولین بار که نسخه زرد رنگ رو در نمایشگاه توی شهر تهران دیدم ؛ فهمیدم که چقدر ساخته دست بشر میتونه دلربا باشه ..
نسخه خاکستری رنگ هم که ۱ هفته پیش از گمرک ترخیص شد و الان ۳ تا بلک سریز توی ایران هس که بدون شک خاص ترین و گرون ترین ماشین های ایران هستند . ( ارزش مادی و معنوی فراری ۴۵۸ پلاک ملی هرگززززز با بلک سریز قابل مقایسه نیست و اصلا پیش اس ال اس بلک عددی به حساب نمیاد ؛ و از نظر قیمت ؛ چ از نظر ظاهر و چ از نظر خاص بودن ؛ با پول سری بلک میشه راحت ۵_۶ تا ۴۵۸ تمیز خرید )
mohamadreza83
۱۹ بهمن ۱۴۰۰البته منظورم قیمت های حال حاضر این دو تا ماشین بود که سری بلک به دلیل اینکه خیلییی بیشتر از ۴۵۸ خاص تر هس و یه ماشین تولید محدود کلکسیونی به حساب میاد ؛ خیلییی گرون تر هستش . ( اصلا قابل مقایسه نیست)
Philipp
۱۹ بهمن ۱۴۰۰نکته
اون خاکستریه که تو گمرک پدرش در اومد GT Final Edition هستش نه Black Series
is that a.........Supraaaa
۱۹ بهمن ۱۴۰۰خیلی عالیه اقای مردیم از خوشی
همینه
تو با 77 هزار دلار صاحب یه ماشینی میشی که 760 اسب قدرت داره و این فوق العاده اس
اما یادمه یه بار یه آمریکاییی درگ رو باخت و آقای امیر آرمی اومدن و با بهونه کشش و این حرفا باخت رو توجیه کردن این بار میخوای چی بگی؟
آقا باخت
حالا مهم نی چطور لانچ کرد … اون باخت و مطمئن باشه 100 بار دیگه هم در مینداختن بازم مرسدس برنده بود
اما اما اما درگ در حالتیکه ماشین در حال حرکته
چرا برد؟چون قدرت بیشتری داره
چون از قبل شتاب گرفته بود
AMIR / ARMI
۱۹ بهمن ۱۴۰۰تو هیچ یک از درگ های کارواو شرایط یکسان و متعادل نیست
ساده ترین اطلاعی از نوع لاستیک و شرایط لاستیک هر دو ماشین نداریم
و این درگ ها بیشتر دلی و تفریحی هست نه از روی علم
is that a.........Supraaaa
۱۹ بهمن ۱۴۰۰بهونه خوبیه
TOM KRISTENSEN
۱۹ بهمن ۱۴۰۰اون زمان که مدل اس درگارو میبرد هم معتبر بود ولی وقتی تایکان توربو اس شکستش داد مسخره شد🤣😂🤣
is that a.........Supraaaa
۱۹ بهمن ۱۴۰۰حضرت حق
یعنی کامنت قرنه کامنتت
مردیم از خوشی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰دوست عزیز چرا بحث پیچیده میکنید الکی یا شاید هم نمی خواهید واقعیت را ببینید ! وقتی به ماشین رکودش چیز دیگه ای هست اونم چند بار تکرار شده اون رکورد و مطمئن هست ما میگیم اینا اعتبار ندارند
اون تایکان رکوردش چقدر بوده ؟ کم تر بوده ! اینجاست که ما میگم اعتباری ندارد
is that a.........Supraaaa
۱۹ بهمن ۱۴۰۰آفرین تسلا فن همینطوری بهونه بیار
Aboalfazl demon
۱۹ بهمن ۱۴۰۰این درگ ۲ نکته داشت
۱. تکنولوژی بنز که بعد سال ها هنوز هم تو درگ عالیه
۲ . ماشین های آمریکایی تو رولینگ حریفی ندارن ( الان نیاین بگین بوگاتی تو رولینگ میزنه ) منظورم همه رده های خودشون
R@m!n
۱۹ بهمن ۱۴۰۰خب طبق معمول تایم ها یک ثانیه کندتر زده شد.
این همه راجب ماشینای مختلف صحبت کردم، راجب محصول مورد علاقمم صحبت کنم.
شلبی GT500 که بی شک شاهکار فورد هست و با موتور هشت سیلندرش که یکی خوش صداترین ها در تاریخ هست قطعا قبل هر عشق ماشینی رو تسخیر می کنه.
موتور V8 با قدرت 760 اسب بخار در شلبی GT500 2020 قدرتمندترین موتوری هست که فورد ساخته. این موتور دست ساز در کارخانه موتور فورد رومئو ساخته شده و توسط بهترین مهندسین فورد در خط تولید کاملا اختصاصی و جدا از تمام موتورهای دیگه فورد هست.
در طول تولید، موتور از 21 ایستگاه رد میشه. هر موتور توسط یک فرد ساخته می شه که موتورو از ایستگاهی به ایستگاه دیگه هدایت می کنه.
کل فرآیند حدود 210 دقیقه طول می کشه تا از بلوک خالی به موتور کامل برسه. همه ابزارها به شدت توسط رایانه ها کنترل می شن تا اطمینان حاصل بشه کوچکترین ایرادی در پروسه ساخت صورت نگیره.
یه سوپرشارژر 2.65 لیتری که فشار 12 psi تقویت می کنه، قدرت 760 اسب بخار در 7300 دور در دقیقه و 625 پوند فوت گشتاور از 3000 دور در دقیقه تا ردلاین تولید می کنه.
در مقایسه با موتور GT350 V8 در GT500 دارای فنرها و سوپاپ های بزرگتر، سرهای با پورت CNC و به ویژه یک میل لنگ متقاطع به جای میل لنگ تخت GT350 است. این موتور اول قرار بود با توربوشارژر ساخته شه اما تصمیم بر این شد که بخاطر حفظ اصالت موتورهای آمریکایی و افزایش هزینه و در نتیجه قیمت تمام شده با سوپرشارژر توسعه داده بشه. مهندسان فورد می گن که این موتور با توربو قبل از دست دادن خط پیشرانه بیش از 850 اسب بخار ناخالص قدرت تولید می کرد.
تلاش زیادی برای حفظ کنترل دمای موتور صورت گرفت. اینترکولر هوا به آب در بالای سوپرشارژر قرار گرفت و در مجموع شش رادیاتور جایگذاری شد که شامل خنک کننده روغن و گیربکس هم می شد. طراحی متفاوت سپر جلو هم قسمت جلوی تهاجمی هم به خنک کننده کمک می کنه.
تمام این قدرت، همراه با یک DCT با تعویض سریع، روتورهای جلو 16.5 اینچی و مجموعه ای از لاستیک های میشلین Pilot Sport Cup 2، کمک می کنه GT500 را از صفر تا صد 3.6 ثانیه و 400 متر رو در 10.6 ثانیه طی کنه.
گیربکس توسط برند Tremec ساخته شده و تعویض دنده با کلاچ دوگانه می تونه تنها در 130 میلی ثانیه انجام شه. البته این تعویض فقط در حالت track mode اتفاق میوفته و در حالت های کامفورت به کمک کامپیوتر تعویض ها نرم تر انجام میشه تا حس راحتی هم در رانندگی شهری حفظ شه.
یک میل محرک فیبر کربنی DCT هفت سرعته را به دیفرانسیل لغزش محدود Torsen با دنده 3.73 متصل می کنه و نیم شفت های بزرگتر به مدیریت افزایش قابل توجه گشتاور نسبت به GT350 کمک می کنن. البته چون خودرو بر اساس پیست توسعه داده شده در رول و شتاب ثانویه حداکثر درگیری در دنده ها ایجاد میشه که این موضوع فقط در سوپراسپرت ها پیدا میشه و یکی از دلایل تایم های فوق العاده این ماشین هم همین موضوعه.
SLS بی نظیر هم که عاشقانه دوسش دارم بمونه برای ژرمن فنا دل روده شو بریزن وسط.
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۱۹ بهمن ۱۴۰۰رامین جان خیلی موتورای فورد برای من هم جالبن و مثل اروپایی ها هر بار که سایت های خارجی رو میخونم بیشتر به پیچیدگی های جذابشون پی میبرم ، دم شما هم گرم با این کامنتت ،بعد از اینکه کامنت m159 رو پایینتر گذاشتم میخواستم در مورد فورد هم بنویسن که دیدم شما کاملترین توضیح ممنکن رو ارائه دادین
R@m!n
۱۹ بهمن ۱۴۰۰همین که تو این مهده کودک چهارتا کامنت از امثال تو می بینم برام کافیه جواد جان.
اومدم راجب m159 هم صحبت کنم که با خودم گفتم تا امثال جواد و مهران و…. هستن بهتره سرم تو کاره خودم باشه 😄
محمد
۱۹ بهمن ۱۴۰۰با این حال همه میدونن سوپر استاک جذاب تره
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۱۹ بهمن ۱۴۰۰آقا محمد مقایسه موتور قدیمی و پوشراد دوج با اون پلتفرم حدودا ۱۵ ساله و قدرت ۸۰۰ اسب بخاری هیچ خاصیتی جز درگستر بودن نداره که دلیلشم مشکلات مالی گروه فیات کرایسلره که نتونستن اون رو بروز کنن و همینطور از نظر کیفی هم دچار مشکله ، پس مقایسه ماشین تازه نفس و مهندسی شده ای مثل موستانگ که فقط درگستر نیست و بارها رکوردهای قابلی در پیست ثبت کرده با یک درگستر عذر میخوام اینو میگم ولی ظاهرا سریع کار اشتباهیه و توهینی به موتور وودو هوشمند و خاص جیتی۵۰۰ هست که توسط مهندسان چیره دست فورد اونم بدون صرفه جویی مالی توسعه یافته و درگیر سنت های گذشته نیست رو به جلو پیش میره ، برعکسس چلنجر که دارن به اسم و بهانه ماسل کار سنتی با قیمت گزاف و هم اندازه موستانگ اون پلتفرم سالخوردشو تولید میکنن و هیچ کاری برای توسعش نمیکنن و کلا کل خودروسازهای گروه فیات کرایسلر بجز جیپ رو به امون خدا ول کردن
M.Kkarimi
۱۹ بهمن ۱۴۰۰موضوعیه که باید پذیرفت و توجیحی نداره ….
چقدررررر همی تا قبل از این سیاست ها الکترکی سازی کمپانی ظرفیت توسعه و پیشرفت و استفاده از نوآوری های روز رو داشت ولی … هعیییی تا چند سال آینده هم که دیگه قراره به کتاب تاریخ راه پیدا کنه … 😭
AMIN (M.A.S)
۱۹ بهمن ۱۴۰۰اقا جواد هرماشینی برای ساخته شدن هدفی داره
الان استون مارتین DBS سوپر لجرا هم با این تفسیر به ظاهر سریعه و حتی درگستر هم نیست پس خاصیت نداره
چرا؟
چون از اکثر سوپرکار های بسیار ارزون قیمت تر از خودش هم عقب تره
اما بر هیچکس پوشیده نیست که استون مارتین در دنیای واقعی یه گرند تورر رویاییه
اول اینکه اگر درگستر بودن اینقدر راحته پس چرا همین ماستنگی که همه چی اعم از وزن و گیربکس به نفعشه در مسیر مستقیم عقب تر از هلکت ردای هست؟
نکته دوم
قبول دارم که پلتفرم LA یه پلتفرم کاملا فسیله و بخشی از لانچ کابوس وار هلکت ها به گردن همین پلتفرم و شاسیه
اما اینکه درگستر بودنش به علت قدیمی بودنشه نیست
داج و SRT هیچوقت این ماشینو برای استفاده روی پیست توسعه ندادن چون مشتری ازشون همچین چیزی نمیخواد
سیستم تعلیق این ماشین در حرکت قایقی و نرم روی اتوبان داره و بسیار نرمه
ماشین طویل و پهن سنگینه فرمونش سنگینه این سیستم تعلیق اجازه بازی زیاد رو نمیده (حتی تقسیم وزن این ماشین هم خنده داره)
خب ایا به نظرتون همچین چیزی اصلا برای پیست توسعه پیدا کرده که بخوایم اونجا بسنجیمش؟
منکر توانمندی موتور پرداتور نمیشم ولی همین موتور هوشمند OHC با حجم و قدرت کمتر مصرف سوخت بیشتری نسبت به هلکت داره و مشکلات کیفیش از کجا اومد؟؟؟
در پایان اقای روحانی
هلکت ظاهرا سریع نیست
هلکت واقعا سریعه
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۱۹ بهمن ۱۴۰۰نظر شما کاملا قابل احترام و تاحدودی قانع کننده بود اما من این درگستر بودن چلنجر جدید رو بخاطر ماهیتش نمیدونم ، بلکه این رو بخاطر ضعف پلتفرمی میبینم که نمیتونه هیچوقت برای پیست بهبود پیدا کنه و برای همین کرایسلر داره همش بهش اسب بخار اضافه میکنن تا بگن ما خودمون خواستیم همچین ماشینی باشه و همه چیز کاملا نرماله ، در مورد اینکه گفتم ظاهرا سریعه باید بگم که منظورم برمیگرده به کشش و سخت بودن لانچش که در واقع یه راننده عادی مثل من و شما تایمی زیر ۳.۵ ثانیه و حتی ۴ ثانیه نمیتونه باهاش بزنه و اون ۲.۳ ثانیه رو فقط راننده های اینکاره ، میتونن انجام بدن ، در مورد مشکل کیفی هم منظورم جنس متریال بود و نه دوام ، در مورد موتور هم باید بگم که پوشرادها به خودی خود موتورهای خوبین ولی نصب اونها روی یه ماشین پرادعای ۸۰ هزار دلاری یا دیمن ۱۰۰ هزاردلاری واقعا توجیه نیست و یه جورایی کم کاری هست
AMIN (M.A.S)
۱۹ بهمن ۱۴۰۰به به اقا رامین
همون همیشگی عالی هستید
اقا جواد هم کامنت فوق العاده ای درباره M159 نوشتند
لذت بردیم از کامنت های شما و اقا جواد
R@m!n
۱۹ بهمن ۱۴۰۰لطف داری امین جان، راستی یه موضوعی که اشاره کردی راجب مشکلاته موتور فورد منظورت همون تنظیم تسمه زمان بندی ثانویه هست ؟؟
من ندیدم جایی راجب مشکل کیفی موتور وودو حرف زده باشن. فقط اینو دیدم که بخاطر بی دقتی چند تا تکنسین بود نه مشکل کیفی حالا اگر چیزه دیگه ای هست خوشحال میشم بدونم.
AMIN (M.A.S)
۱۹ بهمن ۱۴۰۰خیر اقا رامین
اقا جواد فرمودند که هلکت مشکل کیفی داره من عرض کردم مشکل کیفیش از کجا اومد (البته الان که میبینم انگار در جای نادرستی این جمله رو تایپ کردم و منظور رو بد رسوندم و عذر میخوام از همه دوستان )
که البته ایشون همونطور که فرمودند منظورشون کابین بوده و نه دوام بخش فنی که البته حق دارن
genius
۱۹ بهمن ۱۴۰۰برای ما اسیران خاک ایران فقط از نبرد بین چری تیگو۸ با دیگینیتی بگو!!واویلا
HamiD
۱۹ بهمن ۱۴۰۰دوتا دونه عشق!
هر دو واقعا عالین …
شلبی 500 هم بی نهایت جذابه ، اگرچه قیافش برای من عین شلبی 350 جذاب نیس ولی واقعا از نظر فنی فوق العادس …
sam
۱۹ بهمن ۱۴۰۰مت واتسون مرتیکه احمق و بی عرضه
پدال دژمن آمریکا
پدال چرا اینا رو پوشش میدی
شلبی تایم ۱۰.۶ ثبت کرده
اروپا به آمریکا نمیرسه
Porsche 911
۱۹ بهمن ۱۴۰۰😐😐😐🤦♂️
ارین صاحب جمعی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰اره راست میگی تو اشغال سازی اروپا هیچوقت به امریکا نمیرسه یادم نمیاد امریکا آلان ماشینی در حد اندازه مایباخ با اون همه امکانات داشته باشه یادم نمیاد هیچ اروپایی رییس جمهور کشورش اسمش نیاره یادم نمیاد هیچ اروپایی ماشین بدون لنت ترمز به مردم تحویل بده البته نمیدونم شاید رقیب اس کلاس کادیلاک ct6 باشه اهان راستی نرو حالا از عقبه بیاری نمیدونم کادیلاک این بوده لینکلن انقدر چرم داشت الان سال ۲۰۲۲ چون اگه بخوایم به عقبه نگاه کنیم امریکا پ.ش.م آلمانم نبود
Ali
۲۸ تیر ۱۴۰۲کادیلاک سلستیک درسته که برقی هست ولی از نظر آپشن و امکانات حتی از رولزرویس اسپکتر هم بیشتره ، در ضمن شاید صنعت خودرو سازی آمریکا الان خیلی ضعیف شده ولی در بقیه ی صنعت ها آمریکا حرف اول رو میزنه ، صنعت هوایی ، صنعت نظامی ، صنعت ابزارآلات صنعتی و نجاری ، صنعت برق ، صنعت پزشکی و داروسازی ، صنعت الکترونیک ، علم و دانش و… .
HamiD
۱۹ بهمن ۱۴۰۰سم نباشیم
چه جالبه اسمت هم سمه
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۹ بهمن ۱۴۰۰عجب:/
اصن میدونی این یارو ریویو هاش چقد خوبن؟ میدونی نزدیک ۷ میلیون ساب داره تو یوتیوب؟
بعدشم شاید تو بعضی قسمتا اروپا نرسه ولی همیشه آمریکا برتر نیس…
مردیم از خوشی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ایشون زیاده روی میکنه ولی داشتن طرفدار به معنای بی عیب بودن کارش نمیشه !
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۰ بهمن ۱۴۰۰بله درست
ولی اگه بد بود این همه آدم نگا میکردن فیلم هاشو؟
حسین
۲۰ بهمن ۱۴۰۰تو رویا هات به آمریکا نمی رسه.
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۱۹ بهمن ۱۴۰۰فقط خدامیدونه چقد کیف کردم با این درگ ، واقعا از بهترین درگهای امسال بود ، دوتا عشق از دو سنت مختلف که نماینده سنت هاشون هستن ، شاید هم رده و هم قیمت و هم نسل نباشن ولی هردوتاشون فوق العادن ، موتور بنز که برای چند سال تا قبل از کوروت رکورددار تنفس طبیعی های ۸ سیلندر بود و شلبی که سنت یک ۸ سیلندر حجم بالارو با تکنولوژی های مدرن ترکیب کرده و هیولایی کارول پسند تحویل صنعت خودروسازی داده و همونطور هم که میدونین علاقهمن به فورد و بنز این دوست داشتن رو چندبرابر میکنه ، اما چندوقت بود منتظر فرصت مناسب بودم که یه صحبتی درمورد انجین این ماشین یعنی همین ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر داشته باشم که ارتقا یافته انجین m156 هست و واقعا انجین سطح بالا و دوست داشتنی هست و باعث شده این ماشین پس از سال ها همچنان از خیلی از خودروهای تولیدی امروز که بعضا ادعای سوپر اسپورت بودن میکنن سریعتر باشه :
اسم این انجین m159 هست ، انجینی ۶.۲ لیتری ساخت مرسدس ای ام جی ، موتوری با قدرت ۶۳۰ اسب بخار و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور این موتور ارتقا یافته موتور m156 هست که اولین بار در سال ۲۰۰۶ و خودروی e63 استفاده شد و در واقع جایگزین موتور فوق العاده m113 سوپرشارژر بود ساخت این موتور یکی از موفقیت آمیز ترین پروژه های بنز بود که باعث شد مرسدس ای ام جی برای ارتقا اون تحریک بشه و موتور قویتر m159 رو متولد کنه ، این موتور بغیر از استفاده در sls برای استفاده در خودروهای gt3 بنز هم بکار گرفته شده ، موتور M159 به طور گسترده مورد بازنگری قرار گرفت، به خصوص منیفولد ورودی و پیستون. علاوه بر این، مرسدس ای ام جی برای مرکز ثقل پایین تر، روغن کاری خشک را نصب کرد که منجر به تامین روغن در پیچ ها و سرعت های بالا می شود. چنتا دیگه از تغییرات این موتور نسبت به m156 ، سیستم سوخت رسانی بهتر ، تغییر سیستم اگزوز و استفاده از هدرهای فولادی لوله ای بهینه شده برای ارائه بالاترین قدرت ، سرسیلندر و بلوک موتور آلومینیومی هست ، نسبت تراکم 11.3 و dohc ، یه موتور آب خنک چهار سوپاپ در هر سیلندر و دومیل بادامک ، از طراحی closed deck که از موتورهای مسابقه ای با عملکرد بالا الهام گرفته شده است، همان مفهومی که در موتور m155 اس ال آر مک لارن به کار رفت ، لازم به ذکره موتور m156 اولین موتور تولید انبوه دنیا با تکنولوژی نانواسلاید بود این کار برروی m159 هم اعمال شد و باعث شد که این موتور حدو ۲۳۰ درجه فارنهایت تحمل گرمای بیشتری نسبت به بلوک های سنتی داشته باشه و اصطکاک هم درش کاهش پیدا کنه ،میل لنگ M159 از آلیاژ فولادی فورج کاری شده ساخته شده است و میله های اتصال نیز بر اساس مفهومی که در موتورهای مسابقه مدرن وجود دارد ساخته شده اند . M159 با تعداد زیادی پیستون و میل بادامک فورج کاری شده عرضه می شد. هردوی این موتور ها از یک شمع در هر سیلندر استفاده میکردن ، نکته جالب اینکه شما بدوت نصب سیستم پرخوران و فقط با ارتقای موتور میتونید این موتور رو تا عدد خارق العاده و شگفت انگیز ۱۰۰۰ اسب بخار ارتقا بدین با کارهایی نظیر نصب منیفولد اگزوز بهتر و تعویض پروفیل میل بادامک و دستکاری ecu و تقویت سیستم سوخت رسانی و اینترکولر ، میتونن موتور رو تا حد زیادی ارتقا بدن اما جدا از اینها با نصب یک ماژول کمپرسور twin screw با حجم ۳ لیتر میتونید به قدرت هزار اسب بخار برسید و خیلی نکته های دیوونه کننده دیگه که نه من حضور ذهنشونو دارم نه شما حوصله خوندنشو 😂
M.Kkarimi
۱۹ بهمن ۱۴۰۰خیلی عالی بود 👌👌
فقط اگه لطف کنید یه وقتی بذارید در خصوص M178 مرسدس هم یه توضیحاتی بدید. همونی که به تازگی قراره داخل والهالا هم استفاده بشه …
گشتم مقالات همه پراکنده و انگلیسی بود ، میشد یه چیزایی فهمید ولی در حد صورت کلی مقاله ؛ این مترجمای گوگل هم که همچی رو قاطی پاتی ترجمه میکنن 😂
ماکسیمیلیان
۱۹ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود!
همچنین جناب سید جواد روحانی خواهشمندم در مورد مرسدس بنز سری clk خصوصاً نسخه ی GTR مطلبی مفصل نگارش کنید.
سپاسگزارم ،یا علی🌷
زیزیگولو
۱۹ بهمن ۱۴۰۰سلیقه شخصی من بین کل ماشینای دنیا اینا هستن :
((بین ماشینای شاسی بلند لندکروز و آئودی RS Q۸
بین ماشینای سدان مرسدس S کلاس
بین ماشینای اسپرتِ کوپه یِ دو درب، دو تا ماسل کار آمریکایی یعنی موستانگ شلبی و شورلت کوروت
بین ماشینای هاچبک تویوتا GR یاریس))
Philipp
۱۹ بهمن ۱۴۰۰البته فکر نکنم کوروت C8 دیگه ماسلکار حساب بشه
زیزیگولو
۱۹ بهمن ۱۴۰۰اتفاقاً چرا دوست عزیز، خود آمریکاییا هنوزم کوروت رو ماسل کار میدونن
زیزیگولو
۱۹ بهمن ۱۴۰۰البته لکسوس RX رو هم یادم رفت که بگم
Jdm باز
۱۹ بهمن ۱۴۰۰هر دوشون عالین
یکی تکنولوژی ژرمن ها
یکی قلچماق امریکایی
ولی این sls bs خیلی خوشگله مخصوصا با در های گالوینگی
از اونور هم gt500 با موتور v8 و سوپر شارژرش دل ادمو میبره
امیدوارم یه روزی بتونم هر دو رو بخرم
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۹ بهمن ۱۴۰۰پدال داره گندش رو در میاره دیگه.هر چی میگیم آقا درگهای استاندارد رو هم بزار تا یه عده علکی دچار توهم نشن انگار نه انگار.چیزی که مشخص هست اینه که این یارو با آمریکایی مشکل داره حتی یک بار هم نخواسته آمریکاییها به اعداد خودشون برسن.دیگه شلبی رو خاک هم درگ کنه زیر 11.8 میزنه.والا دیشب تایمهای 10.3 داشتم از شلبی میدیدم.به هر حال واقعیت با مت واتسون عوض نمیشه.
is that a.........Supraaaa
۱۹ بهمن ۱۴۰۰اون موقع درگارو میبردی عادلانه بود
الان به باختت رسید شد توهم😂😂😂😂
TOM KRISTENSEN
۱۹ بهمن ۱۴۰۰😂😂😂😂حالا خدایی ۱۰.۳ هم زده؟😲😲
M.Kkarimi
۱۹ بهمن ۱۴۰۰سرچ کنید میاد ، بله زده
حسین
۲۰ بهمن ۱۴۰۰اشتباهی لایک دادم.ولی پدال استاندارد هم بذار
پارسا
۱۹ بهمن ۱۴۰۰هیچوقت با ظاهر اس ال اس حال نکردم زیاد
به نظرم اس الی که توی ایران هست ازش زیبا تره
BENZ
۱۹ بهمن ۱۴۰۰SLSقهرمان همیشه زنده بمان
ماکسیمیلیان
۱۹ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود!
بی ربط به مقاله اما مرتبط به زندگی!
کالای لوکس آمریکایی ح_ر_ا_م اما نسخه برداری و غارت طراحی خودرو هایشان ح+ل+ا+ل هستند.
مدرک : https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9_%D8%B3%D9%88%DB%8C%D9%84
سمند : کادیلاک سویل ملی
بازی با اح+ک+ام و پاسکاری حق+ی+ق+ی+ت برای مق_اصد دن_ی_و_ی باعث ت_ح_ر_ی_ف د_ی_ن میشود.
پدال گرامی منبع پیوند ویکی پدیا و مربوط به کادیلاک سویل است ، خواهشمندم موجب جلوگیری از انتشار دیدگاه این حقیر نشود.
یا علی🌷
.
viper2
۱۹ بهمن ۱۴۰۰سلام . اول ارزوی سلامتی میکنم . این جمله که ماشین امریکایی حرومه رو دارید شوخی میکنید یا واقعی میگید ؟ یا دارید به مسئولین طعنه میزنید؟
ماکسیمیلیان
۱۹ بهمن ۱۴۰۰کنایه بود جناب وایپر.
viper2
۱۹ بهمن ۱۴۰۰اها اوکی 🌺
ماکسیمیلیان
۲۰ بهمن ۱۴۰۰کنایه سخن گفتیم ، زیرا مفسد فی العرض شدن در اخبار چندان دور از ذهن نبود.
مردیم از خوشی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰نمیدونم چرا اصلا تو را نمی فهمم نه عکست 😕 نه حرفاتا
ALIREZA
۱۹ بهمن ۱۴۰۰آفرین ماکسیمیلیان در.ود به شر.ف.ت
ماکسیمیلیان
۲۰ بهمن ۱۴۰۰لطف دارید ، پدال هم ماشاءالله در مسدود کردن نظرات و پاسخ ها ماهر هستند.
M.Kkarimi
۱۹ بهمن ۱۴۰۰به شخصه تایمی زیر 11 چه در مقالات و چه در ویدیو ها و درگ ها از SLS BK ندیدم ! ولی به وضوح جدای از تایم رسمی 10.6 GT500 بار ها تایم های پایین تر از 10.3 ، 10.1 و… هم دیدم !! واقعا اینجا دیگه یه جای کار میلنگید !!
مردیم از خوشی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰یه عده نمی خواند بفهمند یه عده بدشون میاد بفهمند
M.Kkarimi
۱۹ بهمن ۱۴۰۰به چی دیسلایک میدید ؟!؟!؟! تایما غلطه ؟!؟!؟!؟! یا موضوع دیگه ایه … ؟
مردیم از خوشی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰من که توضیح دادم برات 😂
Elmiraj
۱۹ بهمن ۱۴۰۰نسبت قدرت بر وزن ها :
شلبی ۲.۵۲ کیلوگرم بر اسب بخار
اس ال اس ۲.۴۶ کیلوگرم بر اسب بخار
نتیجه درگ و رولینگ با توجه به اعداد بالا تقریبا قابل پیش بینی بود ، اما تست ترمز جالبی را شاهد بودیم ، قطعا اس ال اس نمیبایست با وجود ۳۶۶ کیلوگرم وزن کمتر کلا شصت هفتاد سانتیمتر اختلاف داشته باشه…!!!!
اختلاف قیمت هم که ماشاالله….
مردیم از خوشی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰اعداد این درگ خیلی مشکوک بود ! شلبی GT500 ۱۱.۸ ثانیه !!!
Porsche 911
۲۰ بهمن ۱۴۰۰لابد درک اینم سخته که اس ال اس خیلی کلکسیونی تر و قدیمی تر هست و اونم از نوع بلک سریزه که توجیه نداره؟
محمد
۱۹ بهمن ۱۴۰۰خسته نباشی اینقدر حرف زدی یه استراحتی بکن و یه لیوان آب هم بخور فشارت بیاد سر جاش این همه تعریف کردی از فورد و مهندسینش و چه میدونم از خط تولید به بهترین روش این چیزا ولی عزیز جون اونی که برد با قدرت موتور کمتر بنز بود این مهمه این یعنی کیفیت موتور این یعنی موتور مهندسی پیشرفته سری بلک داره پول امکانت ماشینو میگیره جی تی 500 داره پول موتورشو میگیره و جز چنتا صندلی راحت خبری از امکانات با کیفیت و درجه یک نیست
M.Kkarimi
۱۹ بهمن ۱۴۰۰تایم های رسمی و ثبت شده قبلی تقریبا یک ثانیه اختلاف هست !!! سر هر درگی که پدال میذاره باید دو ساعت بیایم اینجا روضه بخونیم … دو دقیقه وقت بذارید بقیه نظرات هم بخونید …
یک بار دیگه هم گفتم ، کاش نویسنده های عزیز تایم های رسمی هم داخل مطلب قرار بدن تا این همه بحث و نتیجه گیری غلط بر مبنای اطلاعات اولیه غلط صورت نگیره …
کافر مقدس
۲۰ بهمن ۱۴۰۰اینایی که این درگ ها رو میسازن همین کلیک ها و همین کامنت خردن ها و همین ویوو ها رو میخوان دیگه . میرن استیشن با سدان هم دراگ میندازن . علاقه مند به درگ میره مسابقات رسمی درگ صد نفر هم به پدال گفتن دنبال این درگ ها و اخبار زرد تسلا و… نباش ولی خوب امان از مطالب جنجالی اونم جنجال پوشالی
1123
۲۰ بهمن ۱۴۰۰منکه خیلی لذت بردم نمیدونم چرا برخی دوستان بازهم فناتیک برخورد کردن
ماشینها،از دو دنیای متفاوت ولی هرکدوم سعی داشتن به اون یکی دنیا هم سری بزنند
مثلا میشه گفت SLS نزدیک ترین چیزیه که مرسدس به یه ماسلکار تولید کرده و ازونطرف gT500 هم سعی کرده وارد قلمروی اروپایی ها بشه
دوستان زحمت کشیدند و در مورد انجین ها نکات لازم رو گفتن، بشخصه ازشون شکر میکنم که این فضای فناتیک رو تحمل میکنند و بازهم مطالب مفید رو عرضه میکنند.(=
Mf1
۲۰ بهمن ۱۴۰۰خیلی لذت بخشه صدای فورد موستانگ بدون شک بهترین انتخابه چنیین خودرو زیبا و ارزانی ولی بنز با اینکه تنفس طبیعی بود انچنان صدای خوبی نداشت ولی هردو خودرو طراحی زیبایی دارن
mm-yarlou
۲۰ بهمن ۱۴۰۰شلبی gt 500 جذاب ترین خودرویی هست که دیدم
Sls که جای خود
به نظرم بخش فورد پرفورمنس تمام تلاش خودش رو کرد تا بتونه یک ماسل پیست محور با هندلینگ و موتور جذاب بسازه که موفق شد
حیدر
۲۱ بهمن ۱۴۰۰انصافا صدای اگزوز شلبی خیلی جذاب بود !!!!