درحالیکه فورد برانکو به دلیل تقاضای زیاد بهسختی پیدا میشود، میتوان بجای آن یک مرسدس G55 AMG کارکرده با قیمت زیر ۴۰ هزار دلار خرید.
با اینکه حدود سه سال از بازگشت برانکو میگذرد، این ماشین هنوز هم یکی از محبوبترین مدلها در سبد محصولات فورد محسوب میشود. تقاضا برای برانکو آنقدر بالا است که سخت میتوان در نمایندگیهای فروش نمونهای از آن را پیدا کرد. بااینحال، با قیمت برانکو، میتوان یک آفرودر جذاب و توانمند دیگر خرید. کسانی که در پیدا کردن برانکو ناکام هستند، میتوانند با زیر ۴۰ هزار لار، یک مرسدس بنز G کلاس دستدوم بخرند. همچنین درحالیکه خیلیها از فقدان پیشرانهٔ V8 برای برانکو گلایه دارند، میتوان با پول این خودرو یک موتور V8 سوپرشارژ در یک شاسیبلند آفرودی داشت.
خودروی موردنظر ما، مرسدس G55 AMG است که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ به بازار عرضه میشد. این اولین G کلاس AMG بود که رسماً در آمریکا عرضه شد. زیر کاپوت G55 یک پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ قدرتمند قرار گرفته است که از سدان E55 AMG گرفته شد. این موتور با ۴۷۵ اسب بخار قدرت، G کلاس را به قویترین شاسیبلند آن زمان تبدیل کرده بود. این ماشین حتی هنوز هم سریع است و با شتاب صفرتاصد ۵.۶ ثانیه میتواند برانکوها و رانگلرها را با غرش جذاب هشت سیلندر در گردوغبار خود رها کند.
در حال حاضر، قیمت برانکو مدل ۲۰۲۴ از ۴۱,۰۲۵ دلار آغاز میشود درحالیکه میتوان نمونههای زیادی از G55 را با کمتر از این قیمت پیدا کرد. بهعنوانمثال، بهتازگی یک نمونهٔ مدل ۲۰۰۸ از این خودرو با قیمت ۳۲,۷۷۷ دلار فروخته شده است. البته این G55 مشکلاتی مثل کارکرد زیاد ۱۵۰ هزار کیلومتری و چند ضربه به بدنه دارد اما هیچکدام از اینها نگرانی بزرگی به دنبال نخواهد داشت و نگرانی مهمتر، گزارش زنگزدگیهایی در قسمتهای مختلف خودرو از سوی مالک است.
اگر این گزارش زنگزدگی شما را میترساند، میتوانید سراغ یک G55 مدل ۲۰۰۵ بروید که ظاهر آن شبیه G63 جدیدتر شده و با قیمت ۳۶ هزار دلار فروخته شده است. البته مطمئناً این تغییرات ظاهری باب میل همه نخواهد بود اما این G کلاس نمونهای بسیار تمیز با لاستیکهای آلترین، گزارش سرویس و نگهداری درست و صندلیهای چرمی است. کارکرد این نمونه هم ۱۵۷ هزار کیلومتر اعلام شده است.
نمونهٔ جالب دیگری که پیدا کردهایم، یک G55 گرند ادیشن مدل ۲۰۰۵ است که حدود یک ماه پیش با قیمت ۳۷,۵۰۰ دلار فروخته شده است. البته کارکرد ۲۴۳ هزار کیلومتری این نمونه خیلی زیاد به نظر میرسد و رنگی زیادی هم دارد اما گرند ادیشن نسخهٔ ویژهای از G55 بود که برای خداحافظی با G کلاس در آمریکا در نظر گرفته شده بود زیرا مرسدس قصد داشت به عرضهٔ این ماشین در ایالاتمتحده خاتمه دهد اما بعداً منصرف شد.
مشکلات G55 AMG
مشکل متداول بزرگ در این خودرو، ماژول دریافت سیگنال عقب است که پیامهای اخطار نادرست زیادی را به راننده نشان میدهد. تعویض این قطعه در نمایندگی مرسدس حدود ۲ هزار دلار هزینه خواهد داشت. علاوه بر این، سنسور موقعیت میللنگ را هم باید در هر ۱۳۰ هزار کیلومتر تعویض کرد که البته این سنسور با قیمت تنها ۱۷۵ دلار، چندان گران نیست و تعویض آنهم آسان خواهد بود. هنگام خرید چنین خودرویی اما باید بسیار به زنگزدگی و پوسیدگی قسمتهای مختلف توجه کرد زیرا این شاسیبلندها مستعد خوردگی هستند و تعمیر آنهم بسیار گران تمام خواهد شد.
آیا گزینهٔ مناسبی برای خرید است؟
بهطورکلی، خرید یک خودروی لوکس آلمانی که بشدت مستهلک شده و مملو از مشکلات مختلف است، ایدهٔ وحشتناکی خواهد بود اما با توجه به استحکام و جانسختی G55 AMG و همینطور کمبود عرضهٔ برانکو، میتوان گفت یک G55 کارکرده ارزش توجه را خواهد داشت مشروط بر آنکه بتوان نمونهای در شرایط مناسب پیدا کرد.
parhamiof
۱۴ بهمن ۱۴۰۲این ماشنیو هرکی بخره باید اندازه یک s کلاس میباخ پول نگه داره واسه هزینه های تعمیر و نگه داریش.
۱۴ بهمن ۱۴۰۲من میرم دوبی این ماشینو میخرم موتورشو عوض میکنم دیگه هزینه تعمیر هم نمیخواد میرم از دوبی یدونه موتور نو براش میارم روش میندازم
javad-bmw
۱۵ بهمن ۱۴۰۲بیشتر خودرو های آلمانی با این سِن مشکل برقی دارن،موتور از آهن ساخته شده، خراب هم بشه میشه تعمیرش کرد ولی اگه برق ماشین به مشکل بخوره، اونم ماشین آلمانی که سیستم های الکترونیکی به شدت پیشرفته و پیچیده ای داره،اون موقع تازه متوجه میشی که چه شکری خوردی.
NAVID@@98
۱۴ بهمن ۱۴۰۲این عشق نسخه لوکس مرسدس بنز G کلاس هست
در نسخه های مختلف این ماشین برای انواع مصارف ساخته شده 😍💪🥇🏆👑💯🅰🆙🔝1⃣♥
طبیعتا این سوپر آفرودر با قابلیت آفرود بالا و در عین حال با عملکرد و پرفورمنسی در حد یک سوپر اسپرت در آفرود با پیشرفته ترین و هوشمند ترین سیستم چهار چرخ متحرک که با هوشمندی بالای خودش بینیاز از قفل دیفرانسیل از هر جایی عبور میکنه چه برسه به قفل ۳ دیفرانسیلش !
قطعا هزینه های متناسب با عملکرد سطح بالای خودش داره
در هر هریک از چیز ها بهترین و شماره یک را اثبات کرده و نشان داده اند
همچنین البته برای مصارف جان سخت و قابل اعتماد بالا و بیاستهلاک هم بهترینش را بصورت تخصصی ساخته این مرسدس بنز خدایی و همه فن حریف
در نسخه های نظامی مخصوص ارتش های جهان که برایش سرو دست میشکنند
بهترین آفرودر جهان همین مرسدس بنز اروپایی در کنار آفرودر های آمریکایی بهترین آفرودر های جهان را تشکیل میدهند!!
دیگر خودشان کلاس های بالاتر و بزرگتر از خودشان را که خودشان میسازند چیز بهتری را تشکیل میدهند ولاغیر!!
بهترین و جان سخت ترین و باکیفیت ترین و سرسخت ترین خودروهاست و کیفیت بالای متریال بالا را همه هر جا مثل آمریکایی هایی مثل فورد این اروپایی هم اعتماد اطمینان و استهلاککم بیاستهلاک را معنا میکنند!!! کلا به راستی که خدایی و خوب هستن کلا در نسخه های تخصصی همین مرسدس بنز G کلاس از اروپا مثل آمریکایی های راستگو و اهل بهشت از جمله فورد که بادومترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین و باکیفیت ترین و کیفیت بالای متریال بالا را همه هر جا نشان داده اند که یکه تازند 🇺🇸🇩🇪🇪🇺🇷🇺🇨🇦 بهترین و جان سخت ترین و باکیفیت ترین و سرسخت ترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین خودروهاست مثل آمریکایی هایی راستگو و اهل بهشت مثل فورد این مرسدس بنز اروپایی هم اعتماد اطمینان و استهلاککم بیاستهلاک را معنا میکنند!!! با کیفیت بالای متریال بالا با هوشمندی بالا در هر یک از چیز ها بهترین و شماره یک را اثبات کرده اند ! و کلا راستی و خدایی و خوب هستن عشق به تمام معنا 😍💪🥇🏆👑💯🅰🆙🔝1⃣♥
هرکی کلا هرچی دیگه بگه کلا به عقلششک کنید و فعلا باید بدووه تا به این واقعیت ها برسه چون چشم بصیرت باید باشه تا ببینید 😘
JaMsHiD
۱۴ بهمن ۱۴۰۲میگی آلمان از تمام خودرو ساز ها استحکام بیشتری داره و بعدش میگی باید برای یه سوپر آفرودر لوکس خرج کنی تا برات سالم کار کنه؟
میگی مستحکم و مطمئن هست ولی میگی برای عملکرد مثلا سطح بالاش باید براش خرج کنیم؟
در این صورت این بنز بیاستهلاکی که میگی بنا به شواهد درون مقاله کمم استهلاک نداره !
یه ماشین که فقط فرمون و دیفرانسیل و موتور و چراغ و میل گاردان داره چطوری باید خراب بشه؟
مستحکم ترین هم اگه به ارتش باشه سری هفتاده که تو کل آسیا و استرالیا و آفریقا استفاده میشه !
شما از پیام و car love بدتری !
NAVID@@98
۱۴ بهمن ۱۴۰۲نه نشک نکن عقل من عالیه چون منظور من هم همون نسخه های نظامی اش بود
کلا هر نوعی رو به بهترین شکل داره و تکمیله تکمیله و جنسش جوره
و بسیار مستحکم بودنش به طرز عجیلی عالیه حتی از سری هفتاد هم مستحم تره و کلا مرسدس بنز G کلاس نظامی مخصوص ارتش ها یک وحشی به تمام معناست که پاره میکنه میره جلو این اروپایی وحشی فقط مگر همون آمریکایی ها رقیبش بشن که همونطور که گفتم هرمورد از هر نظر شماره یک استند حتی نسخه های نظامی آن کیفیت بالای متریال و اعتماد اطمینان و اسهلاک کم قابلیت اعتماد بالا را معنا میکنه!!!!!!! این عشق اروپایی دقیقا مثل آمریکایی ها ی عشق که اعتماد اطمینان کیفیت بالای متریال و اسهلاک کم و قابلیت اعتماد بالا را معنا میکنه!!!!!!!
در بقیه موارد و هر چیز دیگر هم که از هر نظر شماره یک استند!!!!!
کهکشانی های راه شیری که مثل عسل و گوشت شکار ناب ناب هستند این عشق ها
parhamiof
۱۴ بهمن ۱۴۰۲سمی تره،همون نوید قبلیه بهتر بود.
parhamiof
۱۴ بهمن ۱۴۰۲یه سری از اکانتا کلا باید حذف شن.
مرد حسابی،داری داری به ماشین المانی میگی کم استهلاک؟
به قول یه آقایی، جی کلاس و هامر اچ 3،مثل کلاغ میمونن،نه گوشت خوردنی دارن،نه ظاهر زیبا.
حکایت همیناس،جی کلاس شاید نسخه های قدیمیش افرودر خوبی باشه ولی الان دیگه اصلا افرودر نیست حالا قفل دیفرانسیل 20 حالته داشته باشه.
به درد مصارف شهریم که نمیخوره.
مگه به این حرفاس؟
اونی که برانکو میخره دوام و قابلیت اطمینان آمریکایی هم خریده.
ماشینای آلمانی رو زیر سواد نمیبرم ولی عمر مفید ماشین آلمانی 5 سال و حتی کمتره و خریدجی کلاس 2012 200 هزار دلار میخواد نه 40 هزار دلار.
واقعا با چه منطقی به قول دوستمون گلشعر طوماری مینویسید؟
NAVID@@98
۱۴ بهمن ۱۴۰۲آره نه به یک ای دیگه هم گفتم منظور من هم همون نسخه های نظامی اش بود
کلا هر نوعی رو به بهترین شکل داره و تکمیله تکمیله و جنسش جوره
و بسیار مستحکم بودنش به طرز عجیلی عالیه حتی از سری هفتاد هم مستحم تره و کلا مرسدس بنز G کلاس نظامی مخصوص ارتش ها یک وحشی به تمام معناست که پاره میکنه میره جلو این اروپایی وحشی فقط مگر همون آمریکایی ها رقیبش بشن که همونطور که گفتم هرمورد از هر نظر شماره یک استند حتی نسخه های نظامی آن کیفیت بالای متریال و اعتماد اطمینان و اسهلاک کم قابلیت اعتماد بالا را معنا میکنه!!!!!!! این عشق اروپایی دقیقا مثل آمریکایی ها ی عشق که اعتماد اطمینان کیفیت بالای متریال و اسهلاک کم و قابلیت اعتماد بالا را معنا میکنه!!!!!!!
در بقیه موارد و هر چیز دیگر هم که از هر نظر شماره یک استند!!!!!
کهکشانی های راه شیری که مثل عسل و گوشت شکار ناب ناب هستند این عشق ها
NAVID@@98
۱۴ بهمن ۱۴۰۲البته من را بگویی شاسی یک آفرودر افسانه ای و اسطوره ای مثل جیپ یا لندروور را با یک موتور پوشراد آمریکایی ترکیب میکنم و بادوامترین ترکیب ها را بدست می آورم
هی بگازونیم و کاتاف بزن
هرکی ببینی همین کارا رو میکنند حتی عرب های اطراف خلیج فارس جایی که موتور های دیگه کم میارند این موتور های آمریکایی را جلوی ماشین جای موتور قبلی نصب میکنند و اون ماشین حکم F16 برایشان پیدا میکند!!!!!!!!
پیام
۱۴ بهمن ۱۴۰۲من خودم انتخابم G class هست
ا
۱۴ بهمن ۱۴۰۲داداش در کنارش خیلی قوتی تره
Piero Ferrari
۱۵ بهمن ۱۴۰۲والا اگه ما بتونیم اینو پیدا کنیم که بخریمش
علی آقایی
۱۵ بهمن ۱۴۰۲قربونش بشم کنه 😂
NAVID۰۰۹۸
۱۴ بهمن ۱۴۰۲این مقاله جای بحث طولانی داره ، چرا ؟!
چون الان کاربر ایرانی در ناخداگاه خودش شروع میکنه به مقایسه از هر جهت!!!
اما بحث خودروی کارکرده اونم آلمانی اونم بنز G که لوکس به حساب میاد با خودرویی چون فورد یه مورد مسخرست حتی قیمتی!!!
خودروهای آلمانی ، قطعاتشون تاریخ مصرف دارن حتی اگر پیمایش نداشته باشند و همین میشه استهلاک و دلیل افت قیمت اونها!!!
فورد برانکو هم درسته استقبال کردن اما همهجا از کیفیت پائین متریالش مینالند و همه میگن جیپ رقیب خیلی بهتر از برانکو هستش اما موضوع خرید برانکو اینه که میخرند و با قطعات افترمارکتی هیولاش بکنند و البته گارانتی بلند بالای فورد که فکر کنم ۷ساله باشه یا ۲۰۰ هزار کیلومتر و البته اقساطی بودنش!!!
حرف بزنیم برخیها با هدف تخریبگر هستند اما در خودروهای کارکرده این ژاپن و بخصوص تویوتا هست که اعتماد اطمینان و اسهلاک کم را معنا میکنه!!!
ولی خب کسی که بنز G کارکرده اونم AMG میخره یا باید فنی باشه یا مایهدار و اگر نه بیپول باشی و عشق ماشین ، زندگی رو باختی!!!
اینم بگم خودم عاشق اِستایل جذاب و سنتی برانکو هستم!!!
JaMsHiD
۱۴ بهمن ۱۴۰۲برای همینه که لندکروزر سری شصت رو با قیمت بیست هزار دلار معامله میکنن ! یا سری هفتاد ها که هر چی از سنشون میگذره گران تر میشه !
و از نظر آفرود من خودمم جیپ رانگلر رو بیشتر از برانکو میپسندم
NAVID@@98
۱۴ بهمن ۱۴۰۲البته اون بحث مال بیسواد هاست که نمی انند!!!!
واقعیت اصلی این هست که مرسدس بنز G کلاس انواع اقسام نسخه های رادارد که در هرمورد از هر نظر شماره یک استند حتی نسخه های نظامی آن کیفیت بالای متریال و اعتماد اطمینان و اسهلاک کم قابلیت اعتماد بالا را معنا میکنه!!!!!!! این عشق اروپایی دقیقا مثل آمریکایی ها ی عشق که اعتماد اطمینان کیفیت بالای متریال و اسهلاک کم و قابلیت اعتماد بالا را معنا میکنه!!!!!!!
در بقیه موارد و هر چیز دیگر هم که از هر نظر شماره یک استند!!!!!
به همین دلیل این گفته ها را تکمیل میکنیم تا کسی به شبهه نیوفتد!!!!!! چون در نهایت همین هست همونطور که اصل واقعیتش را در بالا توضیح دادم شما هم اگر نمی انستید بخوانید تا بدانید !!!!
محمد
۱۴ بهمن ۱۴۰۲دهه هشتاد و اوایل دهه نود که انجمن و سایت های خودرویی تو ایران به اندازه الان فعال نبود خیلی از دانشجو های ایرانی که پاشون به آمریکا و آلمان میرسید با پولی که از ایران آورده بودن ( اون موقع اوضاع به اندازه امروز فاجعه نبود و میشد پول برد ) یا پولی که با کار های پاره وقت دانشجویی جمع کرده بودن اکثرشون تو ایران نهایت پیکان و پراید و پژو داشتن خانوادشون ذوق ماشین های خوب رو داشتن ، یه بنز اس یا بی ام و M میخریدن با پول یه کرولای کارکرده و فکر میکردن عجب معامله خوبی کردن ماشین رو به فرض ده هزار دلار خریده بودن وسط جاده خراب میشد فقط یدک کش دو هزار دلار ازشون میگرفت که ماشین رو تا نمایندگی براشون ببره ، حالا جریان این G55 های کارکرده هم همینه اگه کسی ذوق این ماشین رو داره فقط برای سواری آخر هفته باید روش حساب کنه تا مخارجش اذیتش نکنه چه برسه به مسافرت و آفرود
۱۴ بهمن ۱۴۰۲چه شغل خوبی
یدک کش میشی ماشین طرفو میبری تا تعمیرگاه و ۲ هزار دلار میگیری
علی جردن
۱۴ بهمن ۱۴۰۲زمانی که G کلاس با موتور ۱۲ سیلندر تولید می شد ارزش سواری و کلکسیونی داشت از وقتی که G65 AMG تولیدش متوقف شد علاقم از G کلاس های جدید کم تر شد
Arshia m3csl
۱۴ بهمن ۱۴۰۲جی کلاس عالیه حس تک و خاصی داره حاضرم جی کلاس دسته دوم بخرم ولی کنارش یک کرولا برای دم دستی بخرم جی کلاس بهترین suv جهانه در کنار جی ام سی یوکان و پورشه کاین و بی ام و x5
Taha Ayoobi
۱۴ بهمن ۱۴۰۲جی کلاس خیلی خوبه واقعا
هم آفرود سخت میتونی باهاش بری
هم لاکچری واسه مهمونی
۱۴ بهمن ۱۴۰۲یعنی عاشق اون آدم یا رباتی هستم که کامنتای منو قبول نمیکنه ولی بدونید برنده شدن تیم ملیو به شما تبریک و به جاپون فنا تسلیت عرض میکنم🤣🇮🇷💪💪💪💪💪💪
JaMsHiD
۱۴ بهمن ۱۴۰۲همینطوری برو به دو هزار تا کامنت برسی
۱۴ بهمن ۱۴۰۲کامنت چیه داش تک تک کامنتام فدای تیم ملی ایران💪
۱۵ بهمن ۱۴۰۲فدای خودم اصلا
حسن
۱۴ بهمن ۱۴۰۲بحث سر این نیست که جی کلاس خوبه یا بد
اون بنده خدا گفته مدل 2005 اگه خریدی خرجش زیاده هزینه نگهداریش بالاست نگفته که جی کلاس بده
اصلا این به کنار شما الان کدوم خودروی 20 سال کارکرد را میخرید