اسمارت سرانجام با یک محصول کاملاً جدید بازگشته است. این خودرو که #۱ یا نامبر وان نام دارد، اسمارت را به عرصهٔ کراساوورهای الکتریکی وارد کرده است. به گفتهٔ مدیرعامل این شرکت، نامبر وان که برای رقابت با خودروهای الکتریکی کوچکی مثل هیوندای کُنا EV و فولکسواگن ID.4 طراحی شده است، پایه و اساسی برای محصولات آینده خواهد بود. این اولین محصول کاملاً جدید اسمارت از زمانی که جیلی ۵۰ درصد از سهام آن را از دایملر خرید محسوب میشود. نامبر وان همچنین اولین محصول اسمارت است که روی پلتفرم تمام الکتریکی SEA جیلی ساخته شده است.
اسمارت نامبر وان در ابتدا با یک موتور الکتریکی ارائه میشود که در عقب نصب شده و ۲۶۴ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد. این نسخه به یک پکیج باطری ۶۶ کیلووات ساعتی مجهز است که در کف خودرو قرار گرفته و حداکثر برد ۴۴۰ کیلومتری را فراهم میکند. در آینده اما احتمالاً گزینههای باطری و موتور دیگری هم ارائه خواهد شد زیرا پلتفرم SEA جیلی میتواند حداکثر به سه موتور مجهز شود.
نامبر وان از تمام محصولات قبلی اسمارت بزرگتر است که این هم بخش دیگری از بازراهاندازی این برند را نشان میدهد. به گفتهٔ جیلی، این خودرو تقریباً هماندازهٔ مدلهایی مثل کیا نیرو، مینی کانتریمن و رنو مگان E-Tech است اما در داخل جادارتر خواهد بود. به گفتهٔ این شرکت، فضای داخلی نامبر وان با سدان لوکس مرسدس بنز E کلاس قابلمقایسه خواهد بود. برای دستیابی به این مهم، طراحان قسمت عقب و طرفین خودرو را عمودی طراحی کردهاند تا کابین جاداری ایجاد شود اما ابعاد بیرونی خودرو نسبتاً کوچک باقی بماند.
نامبر وان در داخل به یک نمایشگر ۱۲.۸ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه یک صفحه آمپر دیجیتالی ۹.۲ اینچی و هدآپ دیسپلی ۱۰ اینچی مجهز است. این خودرو همچنین از تکنولوژیهای ایمنی پیشرفتهای مثل کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور و چراغهای جلوی تطبیقی هم برخوردار است. تولید اسمارت نامبر وان اواخر امسال آغاز و تحویل آن به خریداران در اوایل سال آینده شروع میشود اما قیمت آن هنوز مشخص نیست. این خودرو فقط در اروپا و آسیا عرضه خواهد شده و اسمارت در حال حاضر برنامهای برای عرضهٔ آن در ایالاتمتحده ندارد.
GMA
۱۹ فروردین ۱۴۰۱چرا ادعا هاش چینیه؟! قابل مقایسه با E کلاس؟!
طراحیش خیلی خوبه، ولی مشخصاتش کاملا چینی شده،من قبلا اصلا از اسمارت خوشم نمیومد ولی الان به کمک جیلی حداقل زیباتر شده، باید دید عملکردش چطوره
کیانوش
۱۹ فروردین ۱۴۰۱اتفاقا پکیج خیلی خوبی هستش با باطری شصت کیلووات نزدیک چهارصد و پنجاه کیلومتر برد داره و وزنشم پایینه به نسبت الکتریکی ها قدرتشم واسه کاربری خودش کافیه صراحیشم خوبه یکم شرقی میزنه اره ولی خوشگله واقعا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ فروردین ۱۴۰۱قدرت 264 اسب بخار برای این ماشین 1800 کیلوگرمی خیلی خوبه
قیمتش هنوز مشخص نیست ولی چند سایت خارجی، حدود 40 هزار دلار پیشبینی کردن
مرتضی
۱۹ فروردین ۱۴۰۱اگه بنز بتونه اسمارتو به برند اقتصادی خودش با پلت فرم جیلی تبدیل کنه خیلی جذاب میشه
AMIR / ARMI
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ظاهرش خیلی پخته تر از محصولات خود بنز هست
از ظاهرش یه جورایی خوشم اومد
شهر نشین
۱۹ فروردین ۱۴۰۱قیافه اش شبیه بنز است
Jdm باز
۱۹ فروردین ۱۴۰۱از نظر طراحی بیرونی، کپی نکرده و فقط از محصولات EQ بنز الهام گرفته
کابینش هم زیبا و جاداره
قدرتش هم خوبه برای همچین ماشینی
ولی من کلا خیلی از کراس اوور های جمع و جور خوشم نمیاد
meysam
۱۹ فروردین ۱۴۰۱از طراحی بیرونیش زیاد خوشم نیومد
ولی داخلش خیلی خوبه
قدرتش بنظر من برای این سگمنت زیاده
اگه یه کمی قدرتشو کمتر میکردن میتونست مسافت بیشتری با یک بار شارژ بره
قدرت 200 اسب هم برای این جسه و کاربری که داره کافیه
Moon
۱۹ فروردین ۱۴۰۱یه حسی بهم میگه طراح های مرسدس با چراغ ها خواستند دوباره حماسه ی جدیدی خلق کنند طراحای جیلی جلوشون رو گرفنند 😂 ( چراغ های عقبش خیلی شبیه GLB )
Porsche 911
۱۹ فروردین ۱۴۰۱از همون اول از ماشینهای اسمارت خوشم اومد
اینم خیلی جذابه و قدرتش هم خیلی خوبه
زیبا هم هست و با توجه به توضیحات ارزون هم هست
اونا تلاش میکنن از این ماشینا میخرن ایران هم یه پراید مدل کاربرات خسته
واقعا خسته نباشید
مردم در خواب همچین رفاهی رو میدیدن…
Philipp
۱۹ فروردین ۱۴۰۱خیلی زشته
زیر مجموعه بنز از خود بنز قشنگ تره
واقعا زشته
seyedjavad.mercedesbenz
۱۹ فروردین ۱۴۰۱اگر بنز بتونه واقعا به اسمارت یه جون دوباره بده ، میتونه خودش از بازی خودروهای اقتصادی و پایه ضعیف کنار بکشه ، برای مثال خودروها از c کلاس و خود اون هم از c43 شروع بشه یا حالا هر چیزی تو این مایه ها ، در کل منظورم اینه که با حضور بنز دیگه نیازی به تولید سیتان و a و b و حتی اسپرینتر با برند خودش نداره و میتونه معادل های اسمارت اونارو عرضه کنه
Philipp
۲۰ فروردین ۱۴۰۱Bکلاس که به رحمت خدا پیوست
آخرین آپدیتش مال ۲۰۱۷ و بعید بدونم بخوان ادامش بدن
Aکلاس خیلی موفق شده مخصوصا دو نسخه A45s و A250e و فکر نکنم بنز بخواد همچین موفقیتی رو برای نسل های بعدیش از دست بده
سیتان روموافقم
ولی اسپرینتر یه ون فولسایز لوکسه بعید بدونم اسمارت کشش همچین ماشینی رو داشته باشه
Mad.z.Max
۲۰ فروردین ۱۴۰۱بنز به اسمارت جون تازه بده؟ بنز که نابود کرد اسمارتو! جیلی به دیار زنده ها برش گردوند
احمدرضا
۱۹ فروردین ۱۴۰۱واسه بازار امروز خوبه حداقل از اون دوتا افتضاح eqa و eqb بهتره
۷۷۸۸
۱۹ فروردین ۱۴۰۱چه اصراری به وصل چراغ ها دارند
ADAK
۱۹ فروردین ۱۴۰۱آقای امینی یکتا هم یکی از تیم طراحی اش هستن
براش آرزوی موفقیت میکنم
کیانوش
۱۹ فروردین ۱۴۰۱اگه واقعا قیمتش چهل هزار تا باشه می ارزه
Aradkhodaverdi
۲۴ خرداد ۱۴۰۳این ماشین برابوسش فوق العادس