چند روز پیش، مرسدس بنز ۳۰۰ SLR Uhlenhaut کوپه رکورد گرانترین خودروی جهان را شکست. این رکورد تا پیشازاین در اختیار فراری ۲۵۰ GTO با قیمت ۴۸ میلیون دلار بود اما ۳۰۰ SLR این رکورد را با اختلاف بسیار زیادی به نام خود ثبت کرده است. به خاطر این رکوردشکنی، تصمیم داریم در این مطلب به گرانترین مرسدس بنزهایی که تاکنون در حراجیها فروخته شدهاند نگاهی داشته باشیم.
۱-مرسدس بنز ۳۰۰ SLR Uhlenhaut سال ۱۹۵۵
قیمت: ۱۴۴ میلیون دلار
۳۰۰ SLR کوپه برخلاف نامش، از ۳۰۰ SL مشتق نشده بلکه درواقع بر اساس خودروی مسابقهای فرمول یک W196 مرسدس ساخته شده است. مردان مرسدس با اضافه کردن کابینی با اتاق بسته و دو در گالوینگ به همراه صندلی دوم به خودروی مسابقهای مذکور، این کوپهٔ ارزشمند را خلق کردند. در ۳۰۰ SLR همچنین پیشرانهٔ ۸ سیلندر خطی W196 هم ارتقاء پیدا کرد و با افزایش حجم از ۲.۵ به ۳ لیتر، قدرت آن از ۲۸۰ به ۳۰۰ اسب بخار رسید. از ۳۰۰ SLR Uhlenhaut کوپه تنها دو دستگاه ساخته شد که یکی از آنها چندی پیش توسط ساتبیز به حراج گذاشته شد و با قیمت خیرهکنندهٔ ۱۳۵ میلیون یورو معادل ۱۴۴ میلیون دلار به فروش رسید.
۲-مرسدس بنز W196 F1 سال ۱۹۵۴
قیمت: ۲۹.۶ میلیون دلار
شاید عجیب به نظر برسد اما دومین مرسدس بنز گرانقیمتی که تاکنون در حراجیها فروخته شده از لحاظ فنی بسیار شبیه به ۳۰۰ SLR Uhlenhaut کوپه است زیرا همانطور که گفته شد، این کوپهٔ ارزشمند و بسیار کمیاب بر اساس خودروی مسابقهای فرمول یک W196 ساخته شده که یک نمونه از همین خودروی مسابقهای در جولای سال ۲۰۱۳ در یک حراجی در فستیوال سرعت گودوود با قیمت ۲۹.۶ میلیون دلار فروخته شد. این خودرو با رانندگی خان مانوئل فانجیو در فصلهای ۱۹۵۴ و ۱۹۵۵ مسابقات فرمول یک قهرمان شده است. W196 هنوز هم گرانترین خودروی فرمول یکی محسوب میشود که تاکنون در حراجی فروخته شده است.
۳-مرسدس بنز 540K اسپشیال رودستر سال ۱۹۳۶
قیمت: ۱۱.۷ میلیون دلار
یکی دیگر از ارزشمندترین مرسدس بنزهای تاریخ، مدل 540K اسپشیال رودستر است که در سال ۲۰۱۲ در حراجی پبل بیچ با قیمت ۱۱.۷ میلیون دلار به فروش رسید. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری هشت سیلندر خطی مجهز است.
۴-مرسدس بنز 540K اسپشیال رودستر سال ۱۹۳۷
قیمت: ۹.۶ میلیون دلار
یک نمونهٔ دیگر از همان 540K اسپشیال رودستر، یکی از جذابیتهای اصلی حراجی مونتری در سال ۲۰۱۱ بود. البته این خودرو یک سال جدیدتر بوده و در سال ۱۹۳۷ ساخته شده و به همین با قیمت کمی کمتری نسبت به 540K مدل ۱۹۳۶ به فروش رسید.
۵-مرسدس بنز 680S تورپدو رودستر سال ۱۹۲۸
قیمت: ۸.۲ میلیون دلار
این مرسدس بنز کلاسیک از بدنهٔ رودستر تورپدو بهره میبرد که ساخت شرکت فرانسوی Saoutchik است و نمونهٔ جذاب و چشمگیری از صنعت اتاقسازی اواخر دههٔ ۲۰ میلادی محسوب میشود. این خودرو در نمایشگاه نیویورک سال ۱۹۲۹ رونمایی شد و در حال حاضر از نمونهٔ شیشه کوتاه آن فقط سه دستگاه باقیمانده که یکی از آنها با قیمت ۸.۲ میلیون دلار فروخته شد و پنجمین مرسدس بنز گران تاریخ لقب گرفت.
ممد ژانگولر
۷ خرداد ۱۴۰۱چی بگم جز سکوت در برابر این این برند دوست داشتنی و با سابقه
تمام فاکتورهای دوست داشتنو این کمپانی با هم داره
دکتر استاپ
۷ خرداد ۱۴۰۱ممد اشتباه نکن همچین بی نقص هم نیست
تویW196 F1 باکس آب معدنی جا نمیشه😐
ممد ژانگولر
۷ خرداد ۱۴۰۱داداش اون ماشین احتیاج به جا نداره
وانت که نیست
جون میده با معشوقت بری جلوی کافه کریزی هورس پاریس خیلی شیک یک گلویی تازه کنی و برگردی خونت
دکتر استاپ
۷ خرداد ۱۴۰۱ایشالله که با رعایت فاصله لازم
نوشیدنی هم فقط چایی
viper2
۷ خرداد ۱۴۰۱دکتر جان . حالا بنزو نمیدونم صندلی نیمکتی داره ولی فرص کن سوار یه ایمپالا یا کلا ماشینای امریکایی صندلی نیمکتی (صندلی چون دنده ماشین وسط نیست ؛مثل تخت هست و هیچ کنسولی چیزی نداره) هستی میتونی فاصله ات رو حفظ کنی . ای لعنت به ماشین استکباری که ارتباطات نامشروع رو رواج میده😂😂😂😂😂
دکتر استاپ
۸ خرداد ۱۴۰۱وایپر جان خدا ازشون نگذره
ذهن من رفت اون جایی که نباید میرفت
M
۷ خرداد ۱۴۰۱اسمش روشه f1 ماشین فرمول یک بوده
و اولین قهرمان رسمی مسابقات فرمول یک با رانندگی فانجیو
چون بدنه الومینیومی داشته و برای کاهش وزن رنگ نزده بودن به شکل نقره ای موند تا اینکه در مسابقه مونزا اگه اشتباه نکنم به خاطر سرعتش گفتن بهش silver arrow ( پیکان نقره ای) که تا امروز رو اسم ماشین های فرمول یک بنز مونده
بعد شما میگی توش باکس اب معدنی جا نمیشه مگه ماشین شوتی برای قاچاقه
Philipp
۷ خرداد ۱۴۰۱خیر
مرسدس Silver Arrow یکی از ماشین های مرسدس قبل از جنگ جهانی دومه که البته اونم مسابقه ای هستش
یک مورد خیی جذاب هم درموردش وجود داره اونم اینه که رکورد سرعتی که داشت توسط آگرا زده شد
حدودا ۷۰ سال رکورد دار بوده این ماشین
جانشینشم Silver Bullet بود که به اندازه این ماشین موفق نشد هرچند اونم فوق العادست (هردوی این خودروها هم به طراحی فریدیناند پورشه بودن اگه اشتباه نکنم)
بعد از این دوهم مرسدس T80 رو تولید کردن که بدلیل شروع جنگ نتونست رکورد زنی کنه پیشبینی میکنن که اگه جنگ اجازه میداد این خودرو سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت رو رد میکرد
ولی چیزی که شما میگید هم تقریبا درسته
چون بعد از این ماشین به خودروهای بسیار سریع مرسدس لقب Silver Arrow دادن
حتی به همین SLR
شهر نشین
۹ خرداد ۱۴۰۱اشتباه نکن ممد ژانگولر
M.rAMK
۷ خرداد ۱۴۰۱قیمت ها خیلی بالاست به وسع ما نمی خوره
GMA
۷ خرداد ۱۴۰۱👑💎The best or nothing💎👑
TML BN
۷ خرداد ۱۴۰۱SLR یک قاتل زیباست
Sina
۷ خرداد ۱۴۰۱توی مقاله ی قبلی یکی از بچه ها نظرات کودکانه ای داده بود نوشته بود چرا برای این ماشین باید انقدر پول داد
با این پول میشه چندتا فراریو جی کلاسو اینها خرید…از رانندگی لذت برد
مثلا میخواست بگه کار احمقانه ایه
بهترین جوابو جرمی کلارکسون توی یکی از قسمت های تخت گاز داد
گفت یه بابایی هم احمق شده رفت ۲.۵میلیون دلار پول یه تابلو نقاشی داده اتفاقا با اون تابلوهه هم نمیشه رانندگی کرد
یعنی اینکه اینها وسیله نقلیه واسه رانندگی روزانه نیستن اینها اثر هنری جاودانه صنعت خودرو هستن
مثل یک بشقاب یا جام زمان مصر باستان که میلیون ها دلار می ارزه اما قرار نیست کسی توش صبحونه بخوره
ARMAN
۷ خرداد ۱۴۰۱اول دوم چقد اختلاف داره
javadhy
۷ خرداد ۱۴۰۱آقای دهقان دستتون درد نکنه به خاطر آماده کردن این مطلب فوق العاده از اینجور مطالب اگه امکانش هست بیشتر بزارید
A.M.D
۷ خرداد ۱۴۰۱مرسدس ، تو بی نظیری 😍👑🇩🇪
Ilia2008
۷ خرداد ۱۴۰۱این دو تا ۵۴۰k بدجور به دلم نشستن
Alan.r
۷ خرداد ۱۴۰۱مرسدس بنز فوقالعاده است محصولاتش تک و بی نظیرن خیلی از فناوری های ایمنی و رفاهی که تو ماشینای امروزی استفاده میشه توسط مرسدس بنز ابداع شدن(مثل ایربگ)
از بین این کلاسیکای دلربا SLR و ۵۴۰ از نظر من ارزشمند تر و زیباترن و واقعا همشون ارزش این قیمت ها رو دارن
Jdm باز
۷ خرداد ۱۴۰۱مقاله بسیار جذاب و مفیدی بود
خیلییی خوشم اومد 👌👌
Philipp
۷ خرداد ۱۴۰۱یه نکته خیلی مهم درمورد نام SL و SLR
برخلاف باور معمول که توی نویسنده متن هم مشاهده میشه SLR نسخه پیست محور SL هستش
درصورتی که هردو مخفف یک کلمه آلمانی هستن که یکسان نیست
SL = Strecken Leistung
SLR =Super Leicht Rennen
Mercedes SL به معنای مرسدسی با قدرت متمرکز بر پیست
و Mercedes SLR به معنای مرسدس فوق سبک مسابقه ای هستند
Philipp
۷ خرداد ۱۴۰۱یک مورد دیگه
فراری 250gto قیمت ۷۲ میلیون دلار هم ثبت کرده
Philipp
۷ خرداد ۱۴۰۱یچیز دیگه هم بگم برم😂
خودروی پنجم لیست یا همون 680s از پدرجد های Sکلاس کوپه محسوب میشه
Philipp
۷ خرداد ۱۴۰۱آقا اینم آخری
اگه قرار بود ماشین ششمی هم موجود باشه میشد پروفایل بنده
شاسی شماره ۹ این خودرو پارسال تابستون به قیمت ۷ میلیون دلار توسط تیم RM Sotheby فروخته شد
viper2
۷ خرداد ۱۴۰۱زور نزنه ۷ میلیون
Porsche 911
۷ خرداد ۱۴۰۱از وایپر گرون تره حداقل🙂
A.M.D
۷ خرداد ۱۴۰۱😂😂😂
Philipp
۷ خرداد ۱۴۰۱اگر برای شما قیمت پایینی محسوب میشه خریداری کنید چند سال بعد به قیمت ده ملیون دلار بفروشید
viper2
۸ خرداد ۱۴۰۱نه . تو میخواستی بگی وای بنز چقدر با ارزشه . وقتی که یه پلیموث قدیمی توی حراج ۳.۵ میلیون دلار قیمت میخوره که بسیار بسیار برند مردمی تر و ارزن تری نسبت به بنز بوده نتیجه میگیریم که این بنز اگه واقعا ارزشی داشته بیشتر از ۷ میلیون دلار قیمتش بود .
بعدشم من ۷ میلیون دلار داشتم پولمو پای این لگنا نمیریختم . حداقل اگه میخواستم بنز بخرم میرفتم ۴۵۰ sel میخریدم مینداختمش تو جاده برای سفر . نه مثل این . اگه بخوای بری باهاش تو جاده یوهو یاتاقان میزنه ضایع میشی🤣
viper2
۸ خرداد ۱۴۰۱خیلی جالبه پلیموث ماشین مردمی ساخته ۳.۵ دلار قیمت میخوره حالا فرض کن پلیموث یا شرکتای امریکایی دیگه میخواستن ماشین خاص بزنن و گرون. اونموقع چقدر قیمت نمیخورد .
به رئیس جونت بگو برای کارخونش بیشتر تبلیغ کنه و ماشینا رو به قیمت بیشتری به خودش بفروشه
HamiD
۸ خرداد ۱۴۰۱برگام !!!
بچه تو به سی ال کا جی تی آر میگی لگن؟!
در ضمن اگه به برند مردمی بودن باشه سایپا از همه مردمی تر … چون ارزون تره بهترع؟!
بیا پایین رو مغز بقیه دوندگی نکن آداپتور فن…
از فن لگن های اوراقی انتظار بیشتر از این نمیره
همش فیلم بازی میکردی دوستدار بنزی و ژاپن اما به موقع ذات خودت رو نشون میدی …
… واقعا به یه هایپرکار اسطوره میگی لگن!
Clean energy (سلام فرمانده)
۸ خرداد ۱۴۰۱وایپر
جیناپ شما نمیتونی در مورد آلمانی نظر ندی؟ وقتی دوست نداری مجبورت مه نکردن بیای زیر این پستا هم کامنت بزاری!
بعدشم لگن مشخصه یه ماشین آمریکایی با ۳۰ تا سوپر شارژر و ۳۰ لیتر حجمه یا سی ال کی جی تی آر
مانی
۹ خرداد ۱۴۰۱البته مرسدس بوت تیل ۱۹۲۹ هم هست که میگن
بهترین ماشین کلاسیک دنیاست
نمیدونم فروخته شده یا نه اما مطمئنا بالای ۱۰ میلیون
قیمت میخوره
Porsche 911
۸ خرداد ۱۴۰۱حالا فرض کن پلیموث یا شرکتای امریکایی دیگه میخواستن ماشین خاص بزنن و گرون. اونموقع چقدر قیمت نمیخورد`
شما که آمریکن فن بودنت عرش آسمونو پاره کرده بفرما که شما که میگفتی آمریکا کامله
همه چیز داره
پس کو
وقتی اینو میگی یعنی اونا حتی عرضه ساختنش ماشینی به این خاصی نداشتن اگرم داشتن عرضه ساختنشو نداشتن
کل اروپا پر از ماشین های قیمتی و اشرافی گرون قیمته
ولی آمریکا تعداد معدودی ماشین به این شکل داره که حتی خیلی از این قیمت ها رسمی هم نیست
مثلا به مذاق بعضیا خوش نمیاد و یکی دو میلیون قیمتشون خلاقی میخوره میزنه بالا
تا بگن آره آمریکا هم کاشین گرون قیمت داره:)))