آیا میتوان با ۵۰۰ میلیون تومان صاحب G کلاس V8 سری G500 شد؟ حتی در اروپا پیدا کردن G واگن ارزانقیمت کار سختی است، اما به لطف زنگزدگی، یک نمونهی ۵ هزار دلاری وجود دارد.
پیدا کردن نمونههای خوب دست دوم از مرسدس بنز G-Wagen آسان نیست. از آنجا که مدلهای قدیمی تقریباً شبیه به نمونههای جدید هستند، این خودروها ارزش خود را به خوبی حفظ میکنند. حتی مدلهای دهه ۲۰۰۰ با ۳۰۰ هزار کیلومتر کارکرد هم گاهی بیش از ۲۰,۰۰۰ دلار قیمت دارند. به همین دلیل است که این G کلاس ۵۰۰۰ دلاری، واقعاً تعجببرانگیز است.
شاید این قیمت برای یک میاتا مناسب باشد، اما برای G کلاس واقعاً باورنکردنی است. آیا ممکن است این خودرو اصلاً قابل حرکت نباشد؟ در ویدیوی اولین برخورد با این G500، میبینیم که خودرو با قدرت موتور خودش حرکت میکند، البته با کمک یک جعبه استارت، چون باتری آن کاملاً خراب بود. کانال یوتیوب G Wheel’n کل فرآیند خرید را ضبط کرده و تمام مشکلات این شاسیبلند دوستداشتنی را به ما نشان میدهد. اما مشکلات آنقدرها هم که فکر میکنید زیاد نیستند.
مشکلات ظاهری؟ تقریباً هیچ!
به غیر از کثیفیها، پیدا کردن مشکلات آشکار سخت است. هیچ نشانهای از تصادف شدید دیده نمیشود و تمام پانلهای بدنه همرنگ هستند. چرخها و لاستیکها در شرایط خوبی به نظر میرسند و تمام شیشهها سالم هستند.
مقصر اصلی قیمت پایین: زنگزدگی!
دلیل واقعی ارزان بودن این G کلاس، زنگزدگی است که مشکل اصلی بسیاری از این شاسیبلندهای آفرودی محسوب میشود و در نهایت به قبرستان خودروها ختم میرسد. این مدل هم سهم خودش را از فرایند زنگزدگی دارد. فضای زیر شیشه جلو، پانلهای زیرین و بخشهایی از سپر عقب، زنگزدگی شدیدی دارند. اما اگر زیر خودرو را نگاه کنید، شاسی تقریباً عاری از زنگزدگی است (حداقل از آنچه در ویدیو دیده میشود).
مشکلات دیگر؟ چراغهای هشدار!
البته مشکلات دیگری هم وجود دارد. صفحه نمایش پشت فرمان پر از چراغهای هشدار است، از جمله هشدار کمبود روغن، کمبود مایع خنککننده و نقص چراغهای عقب. اما همه اینها قابل تعمیر هستند، به شرطی که موتور سالم باشد.
معاملهی پرسود!
با در نظر گرفتن همه چیز، باید گفت خریدار اینجا واقعاً شانس آورده است. شاید رفع زنگزدگی سخت باشد، اما کل شاسی از بین نرفته است. اگر این خودرو تمیز و سالم بود، قیمتی حدود ۲۵,۰۰۰ دلار داشت و تعمیر آن هم هزینه زیادی نمیطلبید. متأسفانه، مالک جدید برنامه دیگری دارد و قصد دارد قطعات پیشرانه را برای تکمیل پروژههای دیگرش جدا کند!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ فروردین ۱۴۰۴اگر هنگام پخش ویدئو در سایت پدال، زیرنویس دیده نشد از آپارات تماشا کنید
https://www.aparat.com/v/tlo0mxh
Saeedfarshchian
۱۰ فروردین ۱۴۰۴اینو بیارین ایران
یجوری رنگش کنن 30 میلیاد بفروشن خود نمایندگیهای مرسدس دهنشون وا بمونه
ایرانه ها همه تو فکر کلاه همو برداشتن
ALI.A.NLANSR
۱۰ فروردین ۱۴۰۴صفر شویی هم بسه داداش🫡
۱۱ فروردین ۱۴۰۴داش همینجوری ۳۰ میلیارد بدی یه عده واقعا میخرن
Sina_carshow
۱۱ فروردین ۱۴۰۴داداش این ماشین همین الانش تخیمنی 20 هزار دلار خرج لازم داره
تو عمل ممکنه بالا 40 هزار دلار خرج تعمیرات بشه به هیچ وجه نمیارزه خرید اینجور ماشینا
BMW is GOD
۱۰ فروردین ۱۴۰۴الان همین بیاد ایران میبرن یه ذره بهش میرسن بعد به اسم جی کلاس نو و جدید و تک ۴۰۰ میلیارد میفروشن دقیقاً عین همون اس ال اس بلک سریز که ۴۰۰ میلیارد فروختنش
تو خارج از ایران قیمت بنزین واقعاً گرونه ولی قیمت خودرو واقعاً عالیه
تو خارج از ایران حتی اگه یه کارگر ساده هم باشی با ۶ یا ۸ ماه کار کردن خیلی راحت میتونی یه بیامو x۵ یا یه مرسدس بنز جی ال ایی بخری حالا نه مدلهای فولش ولی مدل های عادیش رو میتونی بخری
امین
۱۲ فروردین ۱۴۰۴با 8 ماه کار و حقوق حداقل امکان خرید بی ام و x5 یا خودرو مشابه اصلا وجود ندارد.
با این سطح درآمد حتی از عهده لیزینگ یا خرید اعتباری این قیمت ماشین ها بر نمیاند.
فقط بیمه و مالیات شون تمام درآمد یک فرد با حقوق پایه را نیاز داره
x5 , GLE افرادی که شغل پر درآمدی دارند میتونن بخرن.
تعداد فروش این مدلها در سال نشون میده که چند نفر توان خرید شون دارند
هیچکس از ماشین خوب و مدل بالا بدش نمیاد اما اول باید توان مالی خریدش باشد.
خودت میتونی قیمتها در مثلا آمریکا جستجو کنی ، هزینه بیمه و مالیات ماهانه ببینی و جمع بزنی.
لینک خواستی برات بفرستم؟
مدی
۱۰ فروردین ۱۴۰۴بدنش دست میراکل گاراژ
Saeed
۱۱ فروردین ۱۴۰۴همین بیاد ایران چند تا صفر بهش اضافه میشه