آیا بنتلی فلاینگ اسپور با پیشرانهٔ V8 و قدرت کمتر در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر حریف رولزرویس و میباخ دوازده سیلندر خواهد شد؟
خودروهای فوق لوکس هرگز برای شتاب و سرعت ساخته نشدهاند ولی اینکه بدانیم کدامیک در خط مستقیم سریعتر است، جالب خواهد بود. بدین منظور، بنتلی فلاینگ اسپور، مرسدس میباخ S680 و رولزرویس داون به مصاف هم رفتهاند. متأسفانه، فلاینگ اسپور حاضر در این رقابت از نوع W12 نیست ولی همین نسخهٔ V8 هم هرگز خودروی ضعیف و دستوپا بستهای نخواهد بود. موتور ۴ لیتری توئین توربوی این ماشین ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود.
میباخ S680 نقطهٔ اوج خانوادهٔ S کلاس است و نهایت تجمل مرسدس را ارائه میکند. زیر کاپوت این خودرو یک نیروگاه ۶ لیتری V12 توئین توربو با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که مثل بنتلی، نیروی خود را به هر چهارچرخ میفرستند هرچند که این کار توسط یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک صورت میگیرد. رولزرویس اما برخلاف دو خودروی دیگر، یک کانورتیبل است که با کاهش ارتفاع و تجهیز به اگزوز متفاوت و رینگهای ۲۳ اینچی، کمی دستکاری شده است. داون از یک پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V12 توئین توربوی ساخت بامو استفاده میکند که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ اسب بخار قدرت را به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تحویل میدهد. داون همچنین تنها خودروی دیفرانسیل عقب این جمع محسوب میشود.
ابتدا میباخ در برابر رولزرویس قرار گرفت و در هردو درگی که برگزار شد، رقیب بریتانیایی را مغلوب کرد. البته یک بار هم S680 از شروع حرکت خودداری کرد زیرا فکر میکرد مانعی جلوی خودرو قرار دارد! درهرحال، میباخ بهعنوان برندهٔ رقابت اول به مصاف بنتلی رفت و فلاینگ اسپور نشان داد که همیشه فقط تعداد سیلندرها مهم نیست. هیوندای آیونیک ۵ N که این روزها به پای ثابت همهٔ مسابقات درگ تبدیل شده، در اینجا هم حضور دارد و در پایان در برابر بنتلی قرار میگیرد هرچند که هیچ دلیل منطقی برای چنین تقابلی نمیتوان پیدا کرد!
مقایسه مشخصات فنی
بنتلی فلاینگ اسپور V8 S | میباخ S680 | رولزرویس داون | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۰ لیتری V12 توئین توربو | ۶.۶ لیتری V12 توئین توربو |
قدرت | ۵۵۰ اسب بخار | ۶۱۲ اسب بخار | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر | ۸۲۰ نیوتن متر |
وزن | ۲۳۳۰ کیلوگرم | ۲۲۷۵ کیلوگرم | ۲۵۶۰ کیلوگرم |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۹ ثانیه | ۴.۴ ثانیه | ۵.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۹ ثانیه | ۱۲.۱ ثانیه | ۱۲.۹ ثانیه |
قیمت | ۲۵۱,۱۲۵ دلار | ۲۳۵,۴۵۰ دلار | ۳۵۹,۲۵۰ دلار |
froG-driVer
۱۵ مرداد ۱۴۰۳چرا فانتوم رو نیاوردن؟اینا سدان های فوق لوکسن ولی داون کوپه فوق لوکس.
فانتوم میاومد کامل تر میشد و اینکه نسخه ۲۰۲۴ هم داره ولی داون قدیمی تره.
پیام
۱۵ مرداد ۱۴۰۳فکر کنم آیونیک داوری کرد 😂😂😂😂
SMS
۱۵ مرداد ۱۴۰۳بنظرم درگ با ماشین های فوق لوکس منطقی نیست
کسی که می خواد سوار اونا بشه که نمی ره پیست
Absurd Hero
۱۵ مرداد ۱۴۰۳کمپانی مورد علاقت این روزا سر کیسه رو خوب شل کرده ها
OM.01
۱۵ مرداد ۱۴۰۳(چرا فانتوم رو نیاوردن؟
فانتوم میاومد کامل تر میشد)
رقیب بنتلی فلاینگ اسپار و میباخ S680 رولزرویس گوست هست نه فانتوم. فانتوم ابعادش بزرگتر هست. همچنین فانتوم قابل مقایسه با هیچ خودرویی نیست تنها رقیبش خودشه.
یه جمله هست که میگه تفاوت یک S کلاس با فانتوم دقیقاً مثل تفاوت یک تویوتا کمری با S کلاس است…
پیام
۱۵ مرداد ۱۴۰۳قطعا بنز بنز بنز
ممد ژانگولر
۱۵ مرداد ۱۴۰۳به نظرم اونی که تو عکس آخری پشت رولزرویس نشسته آدم فوق العاده کله گنده ایه .
کرگدن باواریا
۱۵ مرداد ۱۴۰۳اون رینگ میباخ فابریکه آیا ؟
نانو
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ایونیک نخود هر آشی داره میشه
کرگدن باواریا
۱۵ مرداد ۱۴۰۳به خدا هیوندای با این کارش فقط ناسزا به خودش میخره ، کامینیوتی خارجی ها غوغاس ، گیف های خنده دار و غمانگیز که پایینش هم هیوندای رو تگ کردن که مطمئن بشن میبینه،
هیوندای از اول همین بوده ، چون آشغالاش هیچ وقت به خوبی یه محصول نرمال مث رنو و پژو نبوده فکر کرده چپوندن نامش کنار بزرگان ناخودآگاه آدمارو تحت تاثیر قرار میده ولی دیگه تو این قرن خبری از ناخودآگاه نیست ، یادمه وقتی آشغال جنیسیس ۲۰۱۳ رو آورد سعی میکرد با سری ۷ مقایسه کنه و همیشه هم از نظر تبلیغات آشغال کره ایی برنده میشد ، ولی در واقعیت همه دیدن اون سدان حتی کنار پژو ۵۰۷ اون زمان هم حرفی برای گفتن نداشت چه برسه سدان لوکس و پرابهت اروپایی مثل سری ۷.
هیوندای داره دست و پا میزنه ، که تو باتلاق چینی بازار غرق نشه
https://www.instagram.com/reel/C-NRPrSornS/?igsh=M2ExNGM4bmNubXJv
یکی تو اون پست اعتراض کرده چرا رو ماشین کره آهنگ چینی گذاشتی ، ۱۰ نفر پاسخ دادن جوش نزن جفتشونم یکیه ، اینو دیگه من نمیگم چشم و دل سیرای دنیا میگن آشغال کره ایی با چینی فرقی نداره.
حسین
۱۸ مرداد ۱۴۰۳داداش مطمئن باش فروشش بیشتر میشه
یا شاید عقلشون کمتر از ما بوده
مهربد
۱۵ مرداد ۱۴۰۳بررسی و درگ های بدرد نخور و فاقد ارزش های فنی..
OM.01
۱۵ مرداد ۱۴۰۳اینکه چرا رولزرویس گوست نیاوردن رو کاری ندارم ولی ایونیک5؟ این کانال یوتویب هم مارو با هیوندای ایونیک 5N آسفالت کرد، هر درگی برگزار میکنه اینم میزاره پیششون😂
پدال عزیز خواهشمند هستم این ویدئوهای بی محتوا رو نزار. درگ هایی که نتایج از قبل مشخصه واقعا دیدنش سودی نداره.
4 روز پیش سایت pistonheads بررسی پورشه 911 رستوماد گذاشته بنظرم ترجمه کنید خیلی خوبه
https://www.pistonheads.com/news/ph-driven/thornley-kelham-european-rs–ph-review/48818
بنظرم محتواهای درگ همین که تو آپارات آپلود بشه کافیه، نیاز به نوشتن مطلب مجزا براش نیست واقعا. بنظرم بررسی خودروها رو بیشتر بزارید جذابیتش بیشتره.سایت pistonheads از لحاظ تعداد بررسی خودرو واقعا خوبه و خیلی خودرو ریویو میکنه، ترجمه کنید خیلی خوب میشه
کرگدن باواریا
۱۵ مرداد ۱۴۰۳با حضور افتخاری “آشغال” 🤔
کرگدن باواریا
۱۵ مرداد ۱۴۰۳دوتا چیپواندو سوار دیسلایک زدن
کیان
۱۵ مرداد ۱۴۰۳منظورت ایونیک هست ؟
amirkhanzadeh
۱۵ مهر ۱۴۰۳🤣🤣
Arshia m3csl
۱۵ مرداد ۱۴۰۳هر ۳ تاش حرف نداره انتخاب بینشون واقعا سخته میباخ و بنتلی و رولزرویس سخت ترین انتخابه ولی میباخ انتخابمه چون که قیمت مناسب تر داره و و طراحی بیرونی s class های عادی هم کم از بنتلی نداره تو ابهت و خاص بودن میباخ که دیگه کیفیت رنگ بهتر و داخل لوکس تری داره🔥
حسین
۱۸ مرداد ۱۴۰۳من که انتخابم آیونیک هست
همایون
۱۵ مرداد ۱۴۰۳دلیل منطقی شیتیل هیوندای به رسانه ها هستش
mosafer
۱۵ مرداد ۱۴۰۳آخه گودرز چه ربطی داره به شقایق
johnmarston
۱۵ مرداد ۱۴۰۳بنتلی انتخابم
مرسدس مورد احترام
رولزرویس رو دوست دارم و اما
آیونیک بیا برو…
رامتین
۱۵ مرداد ۱۴۰۳چقدر طراحی این 3 تا خوب و جذابه. لوکس بودن داره داد میزنه. رولزرویس خیلی گنگش بالاست. نهایت کلاس را در عین نهایت لوکس بودن داره. خون اشرافیت بریتانیاها در محصولاتشون هم متبلوره.
froG-driVer
۱۵ مرداد ۱۴۰۳کلا اسم و نشون رولز رویس پرستیژ داره!!
حسین
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ولی قبل از پرستیژ موتور هواپیما میساخته
علی Shelby
۱۵ مرداد ۱۴۰۳من نمیدونم آیونیک اونجا چه غلطی میکنه آخه
اونم با حضور افتخاری
ایونیک در برابر اینها اصلا دیده نمیشه آخه چه حضور افتخاری
car lover
۱۵ مرداد ۱۴۰۳انتخابم رولز
آرش
۱۵ مرداد ۱۴۰۳با ماشین لوکس درگ نمی زارند
من الان اگه یکی از اینا داشتم روش یک پارچه می نداختم هر یک سال یک بار میدیدمش
Radin mostaed
۱۵ مرداد ۱۴۰۳عشق مرسدس بنز سلطان ماشین ها.
سلطان طول عمر رولز رویس.
علیرضا
۱۵ مرداد ۱۴۰۳بنز که آلمانی اصیل ولی اون دوتا هم تحت تملک آلمان هستند🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🔥🔥🔥🔥🔥
Monster 765lt
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ولی از قدیم بنز تو این کلاس کرک اون دوتا بزرگوار بریتانیایی هم حساب نمیشه
ابوالفضل
۱۵ مرداد ۱۴۰۳انتخابم بنتلی
با قدرت کمتر و وزن بیشتر از خجالت بنز در اومد
در کل هر سه خوبن
فقط نمیدونم آیونیک چی میگه اونجا 🤣
M power
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ایونیک رفته اونجا یه چیزی بخوره بیاد!!!
اما خداییش نمیشه از رولزرویس گذشت
گلت
۱۶ مرداد ۱۴۰۳پس چرا پژو ۴۰۷ توی این درگ نیست؟
پژو ۴۰۷ یک سدان هایپر کار سوپر لوکس هست که حتی قابلیت آفرود هم داره
صفر تا صد پژو ۴۰۷ یک روز کاریه
پس ۴۰۷ کو؟
علی
۱۶ مرداد ۱۴۰۳فقط و فقط میباخ
میباخ باعشق طراحی کرده
با ظرافت ساخته
بادقت قطعات رو کنارهم گذاشته
با وسواس وارد خیابان شده
با ابهت و وقار از کنارت رده میشه
انگار فرشته ها توی آسمان ها اینو ساختن و به زمین فرستادن. چون روی زمین کسی از پس این همه دقت و ظرافت و زیبایی برنمیاد واقعا درود بر خدای خدایان
این هیوندای مگس هم. بقول معروف مگسانند دور شیرینی