شرکت VATH از جدیدترین پروژه خود براساس مرسدس-ای ام جی GLA 45S رونمایی کرد. اگرچه خودروی موردبحث به قویترین پیشرانه ۴ سیلندر دنیا مجهز شده اما VATH قدرت را به ۴۹۰ اسب بخار رسانده است.
VATH قدرت ۴۲۱ اسب بخار نسخه استاندارد GLA 45S را کافی نمیداند و بدون نادیده گرفتن اصل “کم یعنی بیشتر” اقدام به ارتقای کراس اوور مرسدس نموده است. اگرچه ظاهر خودروی موردبحث تفاوتهای زیادی با مدل استاندارد ندارد اما در بخش قوای محرکه بهبودهای فراوانی را نشان میدهد. نسخه استاندارد GLA 45S از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو استفاده میکند و ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد. چنین ارقامی برای کلاسی که GLA در آن حضور دارد کاملاً احساسبرانگیز به نظر میرسد اما VATH همهچیز را وارد مرحله جدیدی میکند.
این تیونر اقدام به ارتقای نرمافزاری ECU میکند و یک سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ را در نظر میگیرد. اینترکولر بزرگتر و سایلنسر عقب نیز جزو دیگر تغییرات هستند. مجموعه بهبودهای رخ داده روی قوای محرکه باعث میشوند مرسدس-ای ام جی GLA 45S قدرت ۴۹۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متر را ارائه کند. تیونر یاد شده روی ترمزها نیز کار کرده تا قدرت توقف خودرو بهبود یابد. فنرهای اسپرت نیز ارتفاع کراس اوور مرسدس را کاهش میدهند.
GLA 45S هماکنون از رینگهای ۲۰ اینچی چند پره و لاستیکهای پهن ۲۵۵ میلیمتری استفاده میکند و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ نیز پشت رینگها خودنمایی میکنند. همانطور که گفتیم ظاهر خودروی موردبحث تغییرات زیادی ندارد هرچند در نسخه استاندارد نیز گیرایی بالایی را به نمایش میگذارد. جلوپنجره پانامریکانا AMG با میلههای عمودی، اسپویلر لبهای و دیفیوزر عقب جزو کیت بدنه هستند و چهار خروجی اگزوز نیز خبر از قدرت بالای پیشرانه میدهند. VATH اخیراً روی CLA45 شوتینگ بریک نیز کار کرده بود خودرویی که از پیشرانه مشترک با GLA 45S استفاده میکند.
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۲هرچند AMG GLA 45s یه ماشین با طراحی مدرن هستش ولی زیباییو وقار و ابهتی که تو همه محصولای کمپانی مرسدس بنز وجود داره تو اینم دیده میشه ….. ماشینی که یه موتور مجهز و کم مصرف داره و ابعاد جمع و جوریم داره که واسه رفتو آمدای شهری مناسبه و میتونه رقیب خوب و قدری واسه ماشینایی باشه که تو کلاس کراس اوورای شهری هستن و میتونه بینشون جایگاه خوبی بدست بیاره و در کُل میشه بهش یه اسپرت اصیل گفت
Navid AJ
۶ فروردین ۱۴۰۲من که فکر میکنم این ماشین های رده پایین مرسدس از امریکای شمالی جمع شه. هیچ کدوم اونجوری که باید، ظاهر نشدن و فروش پایینشون هم نشونه از عدم استقبال مشتریاست. من فکر نمیکردم GLB و GLA اینجور باشن. ولی به جز نشان بنز، مزیت رقابتی دیگه ای ندارن که مشتری بخواد بخره.
رامتین
۶ فروردین ۱۴۰۲بنظرم این کارها که توان موتور را تا این حد بالا میبرند کار درستی نیست. چرا که اولا بشدت خودرو در زمان کم مستهلک میشه. ثانیا اصولا یک خودروی ضعیف و ارزون (نسبت به بفیه مدلهای بنز) را شما این حد افزایش توان بدی، هیچ جذابیتی نداره. ثالثا مهندسین AMG بسیار باسوادتر و کارامدتر از شرکتهای تیون هستند که براشون چنین کارهایی بسیار ساده هست. بهرحال ما با شرکتی صحبت میکنیم که مهندسین مکانیکش توانمندترین افراد دنیا هستند.