مرسدس بنز

تجربه بیش از 300 کیلومتر بر ساعت با مرسدس E63 S AMG در اتوبان!

یک مرسدس E63 S تیون شده با ۷۳۲ اسب بخار قدرت در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان به‌راحتی به سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مرسدس E63 S AMG حتی در نسخهٔ استاندارد هم با بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرتی که توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید می‌شود، سدان فوق‌العاده سریعی است اما نمونه‌ای که در ویدئوی جدید AutoTopNL می‌بینید حتی از این هم قوی‌تر بوده و خروجی پیشرانهٔ آن به ۷۳۲ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. این نیروی عظیم حتی در سدان بزرگی مثل E63 هم شتاب و سرعت بی‌رحمانه‌ای را فراهم می‌کند و این دقیقاً همان چیزی است که در ویدئو می‌بینیم.

کمتر کسی طراحی ظاهری نسل کنونی E کلاس و به‌تبع نسخهٔ E63 S را شبیه خودرویی هیولایی می‌داند اما غرش خشم‌آلود آن موتور V8 مطمئناً صدایی شبیه هیولا دارد و اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان را با اشتهای یک هیولای می‌بلعد. در این ویدئو پس از مدت کوتاهی خودرو به سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما حداکثر سرعت چشمگیر تنها ویژگی شوکه کنندهٔ این سوپر سدان آلمانی نیست. در ویدئوهای سرعت‌گیری مثل این به‌ندرت می‌بینیم که کاپوت خودرو در اثر شتاب به شکل محسوسی بالا بیاید اما در اینجا در استارت‌های رولینگ سرعت پایین و همین‌طور دو لانچ از حالت سکون این موضوع کاملاً مشهود است.

E63 S استاندارد می‌تواند ظرف حدود ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد اما با قضاوت از روی زمان ویدئو، می‌توان تخمین زد خودرویی که در اینجا دیده می‌شود این کار را ظرف ۳ ثانیه انجام می‌دهد. این سدان بزرگ آلمانی در شتاب‌های میانی هم می‌درخشد و در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان که خانهٔ محصولات AMG محسوب می‌شود ظرف تنها ۱۶ ثانیه از صفر به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از حدود سرعت صد کیلومتر بر ساعت به بعد، همچنان خودرو به‌راحتی شتاب گیری می‌کند و حتی در بیشترین سرعتی که در ویدئو می‌بینیم (۳۰۷ کیلومتر بر ساعت) هنوز میل به افزایش سرعت دارد و این سؤال را مطرح می‌کند که این E63 S تیون شده بدون محدودیت‌های الکترونیکی می‌تواند نهایتاً به چه سرعتی دست پیدا کند.

نسل کنونی مرسدس بنز E کلاس که با کد W213 ابتدا در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و در سال ۲۰۲۱ به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرد، هم‌اکنون به پایان عمر خود رسیده است. تصاویر جاسوسی از پروتوتایپ‌های نسل بعدی این ماشین ظاهری آشنا را نشان می‌دهند اما زیر کاپوت احتمالاً شاهد پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر هیبریدی خواهیم بود. این یعنی دیگر فرصت زیادی برای لذت بردن از غرش V8 در سینهٔ E کلاس باقی نمانده است زیرا نسل جدید این خودرو ۲۵ آوریل برابر با ۵ اردیبهشت رونمایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. امیرمحمد

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    M5csلایک E63 S AMG دیسلایک

    موافقم 56
    مخالفم 99
    1. GMA

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (853 ديدگاه)

      رقیبش مدل کامپتیشن هست نه CS.

      موافقم 34
    2. Alireza

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (199 ديدگاه)

      Cs از هر لحاظ خیلی سرتره

      موافقم 19
      مخالفم 25
    3. MohammaD

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      M5cs در اصل رقیب میشه با gt63 مخصوصا هیبریدش.

      موافقم 19
  2. فورد

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (886 ديدگاه)

    به نظرم بازم جا داشت بیشتر بره

    موافقم 36
    مخالفم 3
  3. پارسا

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (67 ديدگاه)

    شتاب ۲۰۰ تا ۳۰۰ش از صفر تا صد ماشین ایرانی بیشتره
    پ.ن : انصافا این اتوبان های آلمان چیز عجیبین . مثلا تو این فیلم دو تا باند داره جاده اش این داره تو یکیش ۳۰۰ تا میره ولی تو لاین کم سرعته هم به نظر نمیاد خیلی آروم تر برن

    موافقم 37
    مخالفم 1
  4. زیزیگولو

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    حداکثر لذت رانندگی و بی‌ مرزی تو سرعتو آسایشو آرامش که فقط ماشینایی مثل مرسدس E63 S AMG میتونن واسه یه راننده به ارمغان بیارن

    موافقم 26
    مخالفم 6
  5. ARIAN

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    یکی از بهترین سوپر سدان های دنیا. اگه جا داشت فک کنم تا 330 هم میرفت حداقل

    موافقم 28
    مخالفم 4
  6. عبدالعزیز

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه روز ارزو میکنم یه دونه از ماشین بنز کلاس s63داشته باشم ،عالی بود لذت بردم ممنونم از شما…

    موافقم 13
    مخالفم 2
  7. شاپور

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    شاید این شتاب و سرعت دوست داشتنی
    E63 s مناسب تست در اتوبان ۲بانده نباشه ، تصور کن تو کامیونتی و با ۱۰۰ تا میری این میاد با ۳۰۰ تا ازت سبقت میگیره چه استرسی به راننده های دیگه وارد میشه

    موافقم 8
    مخالفم 5
  8. مهردادکمال

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2014 ديدگاه)

    حرکت عظیمی که داج چلنجر srtدیمون ۱۷۰کرد باعث شده همه چی عادی به نظر بیاد من یکی هنوز تو نخ اون شتاب وحشتناکشم…

    موافقم 5
    مخالفم 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا