یک مرسدس E63 S تیون شده با ۷۳۲ اسب بخار قدرت در اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان بهراحتی به سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
مرسدس E63 S AMG حتی در نسخهٔ استاندارد هم با بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرتی که توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید میشود، سدان فوقالعاده سریعی است اما نمونهای که در ویدئوی جدید AutoTopNL میبینید حتی از این هم قویتر بوده و خروجی پیشرانهٔ آن به ۷۳۲ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. این نیروی عظیم حتی در سدان بزرگی مثل E63 هم شتاب و سرعت بیرحمانهای را فراهم میکند و این دقیقاً همان چیزی است که در ویدئو میبینیم.
کمتر کسی طراحی ظاهری نسل کنونی E کلاس و بهتبع نسخهٔ E63 S را شبیه خودرویی هیولایی میداند اما غرش خشمآلود آن موتور V8 مطمئناً صدایی شبیه هیولا دارد و اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان را با اشتهای یک هیولای میبلعد. در این ویدئو پس از مدت کوتاهی خودرو به سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد؛ اما حداکثر سرعت چشمگیر تنها ویژگی شوکه کنندهٔ این سوپر سدان آلمانی نیست. در ویدئوهای سرعتگیری مثل این بهندرت میبینیم که کاپوت خودرو در اثر شتاب به شکل محسوسی بالا بیاید اما در اینجا در استارتهای رولینگ سرعت پایین و همینطور دو لانچ از حالت سکون این موضوع کاملاً مشهود است.
E63 S استاندارد میتواند ظرف حدود ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد اما با قضاوت از روی زمان ویدئو، میتوان تخمین زد خودرویی که در اینجا دیده میشود این کار را ظرف ۳ ثانیه انجام میدهد. این سدان بزرگ آلمانی در شتابهای میانی هم میدرخشد و در اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان که خانهٔ محصولات AMG محسوب میشود ظرف تنها ۱۶ ثانیه از صفر به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. از حدود سرعت صد کیلومتر بر ساعت به بعد، همچنان خودرو بهراحتی شتاب گیری میکند و حتی در بیشترین سرعتی که در ویدئو میبینیم (۳۰۷ کیلومتر بر ساعت) هنوز میل به افزایش سرعت دارد و این سؤال را مطرح میکند که این E63 S تیون شده بدون محدودیتهای الکترونیکی میتواند نهایتاً به چه سرعتی دست پیدا کند.
نسل کنونی مرسدس بنز E کلاس که با کد W213 ابتدا در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و در سال ۲۰۲۱ بهروزرسانی میاندورهای خود را تجربه کرد، هماکنون به پایان عمر خود رسیده است. تصاویر جاسوسی از پروتوتایپهای نسل بعدی این ماشین ظاهری آشنا را نشان میدهند اما زیر کاپوت احتمالاً شاهد پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر هیبریدی خواهیم بود. این یعنی دیگر فرصت زیادی برای لذت بردن از غرش V8 در سینهٔ E کلاس باقی نمانده است زیرا نسل جدید این خودرو ۲۵ آوریل برابر با ۵ اردیبهشت رونمایی خواهد شد.
امیرمحمد
۱۸ فروردین ۱۴۰۲M5csلایک E63 S AMG دیسلایک
GMA
۱۸ فروردین ۱۴۰۲رقیبش مدل کامپتیشن هست نه CS.
Alireza
۱۸ فروردین ۱۴۰۲Cs از هر لحاظ خیلی سرتره
MohammaD
۱۹ فروردین ۱۴۰۲M5cs در اصل رقیب میشه با gt63 مخصوصا هیبریدش.
فورد
۱۸ فروردین ۱۴۰۲به نظرم بازم جا داشت بیشتر بره
پارسا
۱۸ فروردین ۱۴۰۲شتاب ۲۰۰ تا ۳۰۰ش از صفر تا صد ماشین ایرانی بیشتره
پ.ن : انصافا این اتوبان های آلمان چیز عجیبین . مثلا تو این فیلم دو تا باند داره جاده اش این داره تو یکیش ۳۰۰ تا میره ولی تو لاین کم سرعته هم به نظر نمیاد خیلی آروم تر برن
زیزیگولو
۱۸ فروردین ۱۴۰۲حداکثر لذت رانندگی و بی مرزی تو سرعتو آسایشو آرامش که فقط ماشینایی مثل مرسدس E63 S AMG میتونن واسه یه راننده به ارمغان بیارن
ARIAN
۱۸ فروردین ۱۴۰۲یکی از بهترین سوپر سدان های دنیا. اگه جا داشت فک کنم تا 330 هم میرفت حداقل
عبدالعزیز
۱۹ فروردین ۱۴۰۲یه روز ارزو میکنم یه دونه از ماشین بنز کلاس s63داشته باشم ،عالی بود لذت بردم ممنونم از شما…
شاپور
۱۹ فروردین ۱۴۰۲شاید این شتاب و سرعت دوست داشتنی
E63 s مناسب تست در اتوبان ۲بانده نباشه ، تصور کن تو کامیونتی و با ۱۰۰ تا میری این میاد با ۳۰۰ تا ازت سبقت میگیره چه استرسی به راننده های دیگه وارد میشه
مهردادکمال
۱۹ فروردین ۱۴۰۲حرکت عظیمی که داج چلنجر srtدیمون ۱۷۰کرد باعث شده همه چی عادی به نظر بیاد من یکی هنوز تو نخ اون شتاب وحشتناکشم…