مرسدس بنز

توتو ولف: 8 تا 10 ماه را صرف برطرف کردن مشکل خودروی فصل 2022 کردیم

مرسدس در مسابقات فرمول یک ۲۰۲۲ با خودروی W13 فصل دشواری را پشت سر گذاشته است زیرا این تیم در اوایل فصل از مشکل پورپوسینگ آسیب زیادی دید. چند ماه طول کشید تا مرسدس فاکتورهایی که باعث این مشکل می‌شدند را درک کرده و تغییراتی را در خودرو ایجاد کند که به لوئیس همیلتون و جورج راسل کمک کرد در نیمهٔ دوم فصل عملکرد بهتری داشته باشند. علاوه بر این، خودروی فصل ۲۰۲۲ مرسدس از سرعت کمتری هم نسبت به رقبای اصلی برخوردار بود و تیم تا زمانی که مشکلات پورپوسینگ را برطرف نکرده بود نتوانست روی ارتقاء سرعت و پرفورمنس خودرو کار کند. به همین دلیل، مرسدس از پیشتازان فاصله گرفت.

به گفتهٔ توتو ولف، رئیس تیم مرسدس، این تیم هنوز هم در حال کلنجار رفتن با خودرو است که این بازگشت به جنگ قهرمانی در فصل ۲۰۲۳ را دشوار خواهد کرد. وی در پاسخ به این سؤال که آیا برتری ردبول با قوانین جدید فرمول یک در فصل ۲۰۲۲ در سال‌های آینده هم همچنان ادامه خواهد داشت یا نه گفته است ما معتقدیم که میدانیم این اختلاف از کجا می‌آید:

ماشین آن‌ها مقداری برتری دارد و شاید ما از لحاظ توسعه ۸ تا ۱۰ ماه را از دست داده باشیم زیرا نتوانستیم بفهمیم چه چیزی اشتباه است. بنابراین قطعاً با چالش مواجه خواهیم بود. ولی ما فداکاری می‌کنیم. همهٔ ما. هردو راننده ازخودگذشتگی می‌کنند. قضاوت در مورد تیم و پرفورمنس فقط بر اساس یک سال یا آخر هفته نیست. این‌گونه است که توانسته‌ایم در درازمدت قهرمان شویم

در مسابقات اخیر، مرسدس اصلی‌ترین تهدید برای ردبول بوده است زیرا فراری در ایالات‌متحده و مکزیک دو آخر هفتهٔ سخت را پشت سر گذاشت. بااین‌حال، مرسدس معتقد است که در دو مسابقهٔ پایانی دوباره شاهد نبردی سه‌جانبه خواهیم بود حتی با وجودی که به نظر می‌رسد ردبول همچنان برتری داشته باشد. «جیمز والز» استراتژیست ارشد مرسدس دراین‌باره گفته است:

فراری به‌اندازهٔ مکزیک از ما فاصله نخواهد داشت. آن‌ها در برزیل و ابوظبی نزدیک‌تر خواهند بود و نبرد بسیار نزدیکی بین دو تیم خواهیم داشت. ما در مقایسه با جایی که در ابتدای فصل بودیم یعنی زمانی که برای خروج از Q1 یا ورود به Q3 تلاش می‌کردیم، به‌جایی که اکنون هستیم نزدیک و نزدیک‌تر شده‌ایم. ما جلو رفته‌ایم و برای رسیدن به اولین پیروزی خود می‌جنگیم. برزیل پیستی است که هردو رانندهٔ ما معمولاً عملکرد خوبی در آن داشته‌اند. این یک مسابقهٔ سرعتی است که می‌توانیم امتیازهای بیشتری در آن کسب کنیم. وقتی ماشینی با فاصلهٔ چند دهم ثانیه با رقبا داشته باشید می‌توانید اتفاقاتی را رقم بزنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. LH44

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (179 ديدگاه)

    خدا نگذره از توتو ولف که الیسون رو قرض داد اینیوس!!!!
    تا زمانی که قوانین تکنیکال تغییر عمده ای نکنه، مرسدس به ردبول نمیرسه. ولف اینا رو گفته که فنا رو برای سال بعد اماده کمه که انتظار قهرمانی نداشته باشن.
    اگه این کانسپت رو نگهدارن که خیلی ماشینشون نسبت به ردبول عقب تره. اگه برن سراغ یه کانسپت دیگه که اوضاع بدتره. تیمای دیگه به اندازه یک فصل، دیتا از ماشینشون دارن. مرسدس ماشین جدید بیاره یعنی درصد زیادی از دیتای 2022 به دردش نمیخوره.
    یه فکری هم باید به حال مهندساش کنه. 50 تا از بهترین هاش فقط جذب ردبول شدن. توتو ولفم هیچ کار نکرد!!!

    موافقم 21
    مخالفم 7
    1. Carbonado Aventador

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      دیگه نمیشه که همیشه یک تیم دامنیت باشه..
      اصلا هدف قوانین جدید این بود که سلطه ی مرسدس تموم شه تا جذابیت مسابقات حفظ بشه..
      .
      درضمن تیم مرسدس امسال هم باز ثابت. کرد که حداقل از لحاظ تیمی از فراری سرتره و سال بعد قطعا نبرد جذابی رو با ردبول خواهد داشت

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. LH44

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (179 ديدگاه)

        حرفتون کاملن درسته اما شما به عنوان مدیر تیم، باید از تمام سرمایه های تیمت استفاده کنی تا به نتیجه مطلوب برسی.
        این همه پول و وقت رو گذاشتی، اما نفر اول مهندسیه تیمت گفتی بره رو قایق های تندرو کار کنه!!!
        مرسدس یه قهرمانی رو فدای ماشین برتر امسالش کرد. اما نتیجه کارش چی شد؟!!
        خیلی بده چند ثانیه بعد از راه افتادن w13 در روز رونمایی تو پیست سیلوراستون بفهمی خراب کردی، بدم خراب کردی.
        بحث فراری که کلن یه چیز دیگست:)))))

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. Porsche 911

          ۱۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          LH44 عزیز
          بنده به شخصه اطلاعات بالایی ندارم ولی این کانسپت زیرو سایدپاد خیلی نو آورانه بود و چند جا دیدم که گفتن ایده خیلی خوبی هست برای ماشینای جدید و اگه در آینده برقرار باشه و اثبات بشه این قضیه به طوری که تیم ها از این طرح استفاده کنن اون موقع مرسدس دیتای بیشتری داره از این نوع ماشین

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. LH44

          ۱۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (179 ديدگاه)

          Porsche 911
          نوآورانه بود اما کارامد نبود. نمیدونم مهندسای مرسدس میخوان بندازنش دور یا یه طوری بهبودش بدن که موشک بشه.
          اما این بدون سایپاد بودنه مشکلاتی رو هم داره. جناب گونتر خان استاینر گفته بود که اونها هم روی این طرح کار کردن اما طراحی سایپاد دار بهتر بوده.
          این چیزایی که میگم بر اساس سواد نم کشیده بنده و یکم مصاحبه مهندسای تیمه. اگر اشتباهی هست دوستان اهل فن منو ببخشن و اصلاحش کنن.
          کلن ماشین های فرمول یک دو فلسفه طراحی ایرودینامیکی دارن. یکی درگ(نیروی خلاف جهت حرکت) پایین و یکی داون فورس(نیروی رو به پایین) بالا. این دوتا نیرو با هم رابطه مستقیم دارن یعنی زیاد شدن یکی اون یکی رو هم زیاد میکنه. کار مهندسای تیم ها اینه که اگر طراحی درگ پایینه، کاری کنن که داون فورس بیشتری بدست بیاد و اگر داون فورس بالاست، کاری کنن درگ کمتری بوجود بیاد. طراحی مرسدس ظاهرن داون فورس بالاست اما مشکل اینه که در چرخ های عقب به دلیل نداشتن سایپاد و سینی ناقص، نه تنها داون فورسی تولید نمیشه، بلکه درگ بشدت زیادی تولید میکنه. یعنی گ.ناه کبیره برای یه ایرودینامیسیست. اون دو عامل یه مشکل دیگه رو هم بوجود میاره. لاستیک های عقب خیلی دیر به دمای عملیاتی میرسن و قابل پیشبینی نیستن. به همه ی اینها مشکل ستاپ مرسدس و پورپوسینگ و باونسینگ رو هم اضافه کنید. ارتفاع مناسب برای عملکرد درست کانال های ونتوری خیلی پایین طراحی شده. ترکیب پدیده پورپوسینگ و باونسینگ با اون ستاپ، میشه بالا پایین پریدن ماشین.

  2. Dna

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    مرسدس امسال مث داستان ها بود ایده ای که داشتن جواب نداد و قدرت بلامنازع پیست سقوط کرد و با تلاش و پشتکار بسیار زیاد دارن پیشرفت قابل مشاهده ای میکنن
    امیدوارم بلوف باشه و از توسعه ماشین سال بعد جا نمونده باشن

    موافقم 11
  3. SLR _ 722

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    من یادمه تو فصل قبل که رد بول به مرسدس نزدیک شده بود میگفتن ما بجای کار روی این ماشین که یک فصل دیگه بیشتر نیست تمرکز خودمون رو گذاشتیم روی ماشین فصل بعد که وقتی قوانین عوض میشن ما هنوز هم پیشتاز باشیم ، حالا بعد از گذشت دو سال از اون موقع هنوز دارن با ماشین کلنجار میرن .

    من نمی‌دونم مگه این ها ماشین رو قبلش تست نمی کنند که مشکلاتش رو قبل از مسابقه حل کنند ، یا حداقل مگه شبیه ساز کامپیوتری این اشکالات رو مشخص نمیکنه ؟

    امیدوارم برای فصل بعد واقعا شونه به شونه رقبا حرکت کنند

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. Carbonado Aventador

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      مشکل اینه که امسال تو طراحی به وسیله ی CDF (اگه اسمشو اشتباه نکنم) چیزی به عنوان پورپورینگ رو نمیتونستن بررسی کنن و تازه بعد اولین تست سوپرایز شدن از این مشکل..
      مشکلی که تمام ماشین ها داشتن..
      یکی مثل ردبول خیلی کمتر و مرسدس و فراری خیلی بیشتر..
      .
      از طرفی ازمایش تونل باد محدودیت داره و ایرو دینامیک رو تو خط مستقیم شبیه سازی میکنه..
      تو پیچ ها و در جهات مختلف که باد به ماشین میخوره رو نمیشه توی تونل باد تجزیه و تحلیل کرد…

      سر این داستانا مرسدس بدجوری عقب موند..
      .
      سومین داستان هم اینه که مرسدس به خاطر عوض شدن ترکیب سوخت بیشتر از فراری و ردبول قدرت انجینشو از دست داد..
      .
      همه ی اینا دست به دست هم دادن تا به جایگاه سوم سازنده ها سقوط کنه

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. SLR _ 722

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (231 ديدگاه)

        ممنون از توضیحت دوست عزیز

  4. akrh78

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    مرسدس یه تیم فوق العاده با ساختار درست هست (برعکس فراری که هرکی به یه سازی میرقصه)
    یادمون نره قبل از 2022 مرسدس از دوتا تغییر قوانین جزئی 2017 و 2019 جون سالم بدر برد و سلطه خودش رو حفظ کرد و 2021 هم با وجود از دست دادن عمده برتریشون باز قهرمانی رو گرفتن
    یکی از عواملی که امسال مرسدس رو عقب نگه داشت زمان توسعه کمتر بود، چون تا نیم فصل زمان تونل باد و cfd بر اساس جدول سال قبل هست و شده بود قوز بالا قوز ولی از نیم فصل چون تیم سوم بودن زمان بیشتری گرفتن و خودشونو کشیدن بالا
    ردبول بخاطر تجربه ادرین نیوی توی کار با ماشین های ground effect از اول فصل قوی بود و فراری هم چون کانسپتشون به اندازه مرسدس افراطی نبود تونستن مشکل رو اوایل فصل سریع حل کنن
    اگه مرسدس این دوتا مسابقه رو شل کنه که سوم بشن با توجه به زمان توسعه بیشتر و پنالتی ردبول سال دیگه سه تیم برتر میتونن خیلی نزدیک تر باشن

  5. phonix

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    میخواستی گند نزنی که وقتت از بین نره میخوای منو جات سرزنش کنن
    مسابقات این فصل اصلا عجیب بود همه بجز ردبول درگیر بودن خود ردوبل هم درگیر بود البته یه مدت
    میگم خبری هست مبنی بر اینکه هوندا مجددا قرارداد بسته با ردبول برای مهندسی و انجین؟

  6. kimfan

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اساسا مهندسی آلمانی فلسفه و دیدگاه منحصر به فرد خودش رو داره که مرسدس هم نه تنها از این موضوع مستثنی نیست، که از خدایان مهندسی آلمانی محسوب می‌شه.
    البته این مسئله گاهی اوقات به پاشنه آشیل آدم تبدیل می‌شه..
    یعنی اینکه زیادی در مهندسی غرق می‌شه (در سوی مقابلِ آدم‌هایی مثل نیووی که در کارشون از حس بیشتری استفاده می‌کنن یا بچه‌های فراری که کلا توی حس هستن :) ) و کمی از حس کردن عقب می‌مونه آدم، و در دنیای فرمول یک، همین اندک از دست دادن حس، تبدیل می‌شه به محاسبات و طراحی نه چندان درست و چنین عقب ماندگی‌ای در فصل ۲۲!
    البته از طرف دیگه، خدای مهندسی بودن، بهت کمک می‌کنه که عقب موندگی خودت رو نسبت به سایرین سریعتر جبران کنی.
    تهدیدهای الکان هم ممکنه به اینکه فراری یه تکونی به خودش بده کمک کنه.
    بنابراین این گمان اینکه فصل آینده رقابت بهتری وجود داشته باشه، چندان دور از ذهن نیست و حداقل می‌شه امیدوار بود.

  7. ابراهیم

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (68 ديدگاه)

    واقعا خیلی عجیبه که مهندس خوب رو پس از ۲۰۲۱ معلوم نیست چه کار کردید
    بعد رفتید الیوت رو آوردید که تا اینجا در طراحیW12وW13کاملا اشتباه کرده
    بیشتر حرف های توتو انگیزشی هست از فصل ۲۰۲۲ تا الان فقط داریم حرف می‌شنویم
    وزره ای پیشرفت در تیم مرسدس دیده نمیشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا