آئودیبی ام ومرسدس بنز

سکوی اول از آن کیست؟ مقایسهٔ آئودی Q8، ب‌ام‌و X6 و مرسدس GLE کوپه

درحالی‌که طرح کراس‌اوور کوپه در جهان اتومبیل مفهومی بحث‌برانگیز است، اعداد دروغ نمی‌گویند چراکه کراس‌اوورهای کوپه ثابت کرده‌اند که خودروهای بسیار محبوبی در سراسر جهان هستند و حالا برند دیگری هم به این بخش پرطرفدار وارد شده است. این آئودی Q8 است یعنی خودرویی که ظاهر آن به‌هیچ‌وجه غافلگیرکننده نیست زیرا تقریباً با نسخه‌های کانسپت خود یکسان است. البته وفاداری Q8 به نسخهٔ کانسپت به این معنای تحسین‌برانگیز نبودن استایل این کراس‌اوور جدید آلمانی نیست که این موضوع می‌تواند کار را برای رقبای مستقیم Q8 یعنی ب‌ام‌و X6 و مرسدس بنز GLE کوپه سخت کند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب این سه کراس‌اوور کوپهٔ آلمانی را باهم مقایسه کنیم.

استایل بیرونی

ب‌ام‌و با معرفی نسل نخست X6 در سال ۲۰۰۸ برای اولین بار کلاس کراس‌اوورهای کوپه را بنیان گذاشت که این نشان می‌دهد چند سال طول کشیده تا آئودی نهایتاً به ب‌ام‌و پاسخ مستقیمی دهد. این خودرو هم‌اکنون در نسل دوم خود قرار دارد که به لطف پروفیل عضلانی، لبهٔ صندوق بزرگ و خطوط خمیدهٔ کمتر، پویاتر از نسل قبلی به نظر می‌رسد. به‌طورکلی ب‌ام‌و X6 خودرویی تهاجمی به نظر می‌رسد که آمادهٔ حمله است. از سوی دیگر مرسدس بنز هم با GLE کوپه رویهٔ مشابهی را دنبال کرده است و در آن‌هم خط سقف کاملاً شیب‌داری دیده می‌شود که به زیبایی در قسمت عقب، به سمت پایین حرکت کرده است درحالی‌که ستون C در GLE شیک‌تر از X6 به نظر می‌رسد؛ اما آئودی Q8 شیوهٔ کاملاً متفاوتی را پیش گرفته است چراکه این خودرو بجای یک کراس‌اوور کوپه، بیشتر شبیه به یک استیشن بلندقامت به نظر می‌رسد و از ستون B به عقب، فرم بسیار متعارف‌تری نسبت به رقبای هم‌وطن خود دارد. به همین دلیل Q8 را می‌توان یک کراس‌اوور معمولی دانست.

البته مطمئناً سقف Q8 شیب کمی دارد اما این شیب کم در سقف نسل جدید فولکس‌واگن توآرگ هم دیده می‌شود و سقف این دو کراس‌اوور گروه فولکس‌واگن بسیار شبیه به هم به نظر می‌رسد درحالی‌که توآرگ کراس‌اوور کوپه نیست؛ اما بااین‌حال آئودی کراس‌اوور جدید Q8 را به‌عنوان رقیب ب‌ام‌و X6 و مرسدس بنز GLE کوپه معرفی کرده و به همین دلیل Q8 را علیرغم استایل متفاوت، باید رقیب این دو کراس‌اوور کوپه دانست. درهرحال ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه Q8 می‌توان به جلوپنجرهٔ هشت‌ضلعی، اسپویلر تهاجمی، گلگیرهای عضلانی و نوار مشکی‌رنگی در عقب اشاره کرد. به‌طورکلی استایل بیرونی Q8 را می‌توان اسپرت، مدرن و تا حدودی تهاجمی توصیف کرد که کمتر به یک کراس‌اوور کوپه شباهت دارد.

کابین

داخل Q8 اما برای کسانی که به تکنولوژی علاقهٔ زیادی دارد مکان بسیار خوبی است. در اینجا سازندهٔ آلمانی همانند دیگر محصولات جدید خود، سه نمایشگر بزرگ را ارائه کرده است. دو عدد از این نمایشگرها برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده‌اند که نمونهٔ بزرگ‌تر ۱۰.۱ اینچی در بالا قرار گرفته و نمونهٔ ۸.۶ اینچی در قسمت پایین برای کنترل سیستم تهویه و سایر تجهیزات رفاهی خودرو قرار گرفته است. در مقابل راننده هم یک نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی به‌عنوان صفحه آمپر کابین مجهزی آئودی تعبیه شده است. در مقایسه، کابین GLE کاملاً قدیمی است به‌گونه‌ای که در برابر کابین پر از تکنولوژی Q8 همانند دایناسور به نظر می‌رسد! البته این موضوع تعجبی ندارد چراکه کابین GLE چیزی بیشتر نسخهٔ بروز شدهٔ کابین مرسدس ML سال ۲۰۱۱ نیست. در همین حال هرچند کابین X6 هم رنگ و بوی کهنگی گرفته و در برابر Q8 قدیمی احساس می‌شود اما وضعیت بهتری نسبت به GLE دارد.

ابعاد و پیشرانه

آئودی فعلاً برای Q8 دو موتور مختلف را ارائه کرده است که هردو از نوع ۳ لیتری V6 توربوشارژ هستند ولی یکی دیزلی بوده و دیگری بنزینی است. این موتورها به ترتیب در مدل‌های ۵۵ TDI و ۵۵ TFSI ارائه می‌شوند. از پیشرانهٔ دیزلی مشخصات بیشتری اعلام شده است اما موتور بنزینی از سال آینده عرضه خواهد شد و به همین دلیل فعلاً تنها قدرت و گشتاور آن مشخص بوده و اطلاعات دیگری از آن منتشر نشده است. بااین‌حال نزدیک‌ترین نمونه از مرسدس بنز GLE کوپه و ب‌ام‌و X6 به آئودی Q8 55 TFSI، مدل‌های GLE400 و X6 35i هستند؛ بنابراین مشخصات فنی و همین‌طور ابعاد این سه خودرو را در جدول زیر مقایسه کرده‌ایم:

آئودی Q8 55 TFSI

مرسدس GLE400

ب‌ام‌و X6 35i

پیشرانه ۳ لیتری V6 ۳ لیتری V6 ۳ لیتری I6
تنفس توربوشارژ بای‌توربو توربوشارژ
قدرت ۳۴۰ اسب بخار ۳۳۳ اسب بخار ۳۰۵ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۴۸۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ عقب/چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۳.۰۰ متر ۲.۹۱ متر ۲.۹۳ متر
طول ۴.۹۸ متر ۴.۹۰ متر ۴.۹۲ متر
عرض ۲.۰۰ متر ۲.۰۰ متر ۱.۹۹ متر
ارتفاع ۱.۷۱ متر ۱.۷۲ متر ۱.۷۰ متر
وزن ۲۱۴۵ کیلوگرم ۲۱۰۵ کیلوگرم ۲۱۰۰ کیلوگرم
صندوق بار ۶۰۵ لیتر ۶۵۰ لیتر ۵۸۰ لیتر

در پایان باید گفت ازآنجایی‌که آئودی Q8 جدیدترین خودروی این رقابت است، مطمئناً پیشرفته‌ترین عضو این گروه محسوب می‌شود؛ بنابراین تعیین کردن خودروی برتر این رقابت سه‌نفره کار بسیار دشواری است. همچنین انتخاب زیباترین خودرو از بین این سه کراس‌اوور کوپهٔ آلمانی نیز امری سلیقه‌ای است؛ بنابراین تعیین خودروی برتر این رقابت را به شما واگذار می‌کنیم.

 

منبع: CarScoops

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. ساسان

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    آئودی قویتر عملکرده…نوسنات آئودی خیلی کمه.با یه شیب درست روبجلو حرکت میکنه در طراحی وارعه ی تکنلوژی و…

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. علی

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      آقا وزن BMW رو برحسب متر زدین بی زحمت تصحیح کنید
      با سپاس

  2. Kamran

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مرسـدس و بـی ام و زیـادی بـرای ایـن مقـایسه
    سالخورده به نظر میرسند باید منتظر رونمایی از
    نسل جدیـدشان بود…..در کل انتخاب من GLE

  3. #ali.m#

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1834 ديدگاه)

    از نظر ظاهر ائودی یک سر و گردن بالاتره .

    1. علی

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      ?BMW?
      به نظر من طراحی آئودی غیر طبیعی هستش
      غیر معقوله کلا یه جوریه
      در مورد سکوی اولم که طبق معمول BMWاوله

      موافقم 4
      مخالفم 1
  4. Mohamad

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    من که X6 رو ترجیح میدم
    داخل آئودی شاید کمی بهتر باشه اما x6 هنوز رو فرمه و بیرونشم بخصوص از کنار نسبت به اون دو برتری داره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. فتنه گوساله سامری

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من عاشقx6هستم.حتی نسل قبل رو هربار که میبینم مبهوت طراحی عول پیکروجذابش میشم.این نسل نسخهM خیلی پرفومنس قوی داره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. فتنه گوساله سامری

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ولی طراحی داخلی آئودی دیگه جای بحث نداره درمقابل x6وgle

  7. سروش

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (228 ديدگاه)

    انتخاب من به ترتیب تو این ۳ تا:
    آئودی بی ام و بنز

    موافقم 2
    مخالفم 3
  8. اعتمادیان

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (261 ديدگاه)

    سلام
    در مقام مقایسه معمولا یکی انتخاب میشود ولی هر انتخاب بمعنی نفی دوتای دیگر نیست چون هر سه عالیند منهم که حیرون هر سه تا هستم میخوام از روی تعصب و چشم بسته نظر بدم ، مثل همیشه ارباب حلقه ها رو عشق است .
    ضمنا در جدول وزن ایکس6 اشتباه شده و ظاهرا همان اندازه فاصلهٔ محوری تکرار شده
    جسارتم رو ببخشید

  9. فتنه گوساله سامری

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    file:///storage/emulated/0/Download/New-BMW-X5-real-life-images-21.jpg

  10. Emperor Lamborghini

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    سکوی اول همیشه از آن آئودیست مگر خلافش ثابت بشه !????
    اینجا هم که GLE و X6 در حد اثبات این امر نبودن !

    1. امیر

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      کاملا موافقم آئودی جای هیچ شکایتی باقی نگذاشته

  11. Bilbo

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    من تو هر دو زمینه به آئودی رای میدم، تو بحث کابین هیچ تردیدی ندارم اما تو بحث طراحی خارجی، هنوز ایکس 6 و جی ال ای کوپه به راحتی میتونن عرض اندام کنن با اینکه قدیمیم. نسل جدیدشون قطعا رقابت رو برای آئودی سخت میکنن، خصوصا نسخه های ام و ای ام جی

  12. Kian70

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    لعنتیای دوست داشتنی اه

  13. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    آئودی معرکه شده
    ???

  14. Morteza

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (123 ديدگاه)

    Gle کوپه نمای جلوش جالب نیست جی ال سی کوپه خیلی بهتره
    به نظرم ایکس ۶ و جی ال ای کوپه نیاز به تغییر دارن
    یه فیس لیفت یا تغییر نسل

  15. حسین دهمرد

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    آقا شیب سقف آئودی اونقدری نیست که بهش بگیم کوپه.اصلا فرمش با این دوتا جور نیست.چرا بهش میگن کوپه؟
    تو اون عکس که از بغل هست با اون دوتای دیگه مقایسه ش کنید…

  16. shirko

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    تابلوه ائودی از طراحی جدید تری برخورداره ، ولی انتخاب من ایکس ۶ ، الانم هنگام دیدنش کف می کنم .

    1. کرایسیس

      ۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5 ديدگاه)

      منم

  17. ایمان

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    درود به بنیان گذار این گروه خاص BMW بزرگ
    همیشه و همه جا پیشقدم بودی و خواهی بود
    قطعاً انتخاب قلبی بنده X6 هست بی شک

  18. آرسام

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    هر کدوم تو یه چیزی از رقبای خودشون بهترن
    طراحی بیرونی X6 فوق العاده است ولی طراحی داخلی آئودی خیلی عالیه . نمیشه گفت یکی در کل از بقیه بهتره. البته هر دوی اونها از مرسدس بنز gle بهترن

  19. آرسام

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    البته اگه بی ام دبلیو ایکس 6 2019 بود میشد در کل گفت از هر دوشون بهتره.

  20. آرسام

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    هر کدوم تو یه چیزی از رقبای خودشون بهترن
    طراحی بیرونی X6 فوق العاده است ولی طراحی داخلی آئودی خیلی عالیه . نمیشه گفت یکی در کل از بقیه بهتره. البته هر دوی اونها از مرسدس بنز gel بهترن

  21. آرسام

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اما اگه مدل بی ام دبلیو ایکس 6 مال سال2019 بود در واقع از هردوی این دو خودرو بهتر بود.

  22. الهی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (641 ديدگاه)

    بین اینا طراحی آئودی سره……….

  23. emad1990

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    آقا کابین مرسدس مثه دایناسوره یعنی چی!!!
    مرسدس بازا این توهین هارو برنمیتابن ??
    #نه به تخریب رقیب

  24. Saman

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (177 ديدگاه)

    BMW X6 بهتر از آئودی و بنز بنظر میاد در ضمن آئودی بیشتر یک هاچبک بلند به نظر میرسه تا کوپه :-)

  25. محمد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    انتخاب من بنز gle هم نمای داخلی وهم نمای بیرونی بااختلاف بهتر می دونمش نسبت به آئودی و بی ام و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا