نمیتوان جذابیت سوزوکی جیمنی را انکار کرد زیرا این خودرویی جعبهای شکل و بامزه است که صرفاً با نگاه به آن میتوان عاشقش شد اما علاوه بر این ظاهر دلربا، جیمنی درواقع یک آفرودر توانمند هم هست که آنرا به خودرویی بسیار مطلوب و پرطرفدار در سراسر جهان تبدیل کرده است. بااینحال، جیمنی در مقایسه با آفرودرهای بزرگتر و قویتر از خود مثل جیپ رانگلر و مرسدس G63 AMG چگونه عمل میکند؟ برای پاسخ به این سؤال، CarWow این سه آفرودر را گرد هم جمع کرده و آزمایش آفرودی بین آنها ترتیب داده است.
برای اینکه ببینیم جیمنی چه وضعیتی در برابر رقبای مذکور دارد، بهتر است ابتدا به اعداد روی کاغذ نگاهی داشته باشیم. این اسیووی کوچک ژاپنی به یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی مجهز است که ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور دارد. مطمئناً جیمنی به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است اما از قفل دیفرانسیل بیبهره است ولی در عوض از دندهٔ ضریب سنگین سود میبرد.
از سوی دیگر، جیپ رانگلر که در این رقابت با نسخهٔ آنلیمیتد یا همان چهاردر خود حضور یافته است، از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکند که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل گیربکس و سپس دیفرانسیلهای عقب و جلو میدهد. این افسانهٔ آمریکایی که با دیفرانسیلهای قفل شونده و سیستم قطع آنتیرول بار مسلح شده است، یکی از محبوبترین گزینهها در بین علاقهمندان به آفرود محسوب میشود.
و درنهایت سومین شرکتکنندهٔ این رقابت یعنی مرسدس G63 نیز رقیب غریبهای برای جیمنی نیست زیرا عمدتاً به خاطر ظاهر جعبهای شکل خود بسیار با آفرودر کوچک ژاپنیها مقایسه میشود؛ اما G63 از لحاظ پیشرانه و قدرت چند سال نوری با جیمنی فاصله دارد چراکه زیر کاپوت این اسیووی گرانقیمت آلمانی یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ ارسال میکند.
با توجه به این اعداد به نظر شما کدامیک از این اسیوویها در چالشهای آفرود پیروز میشود؟ برای دریافتن پاسخ این سؤال، ویدئوی زیر را تماشا کنید که CarWow در آن پنج آزمایش مختلف بین جیمنی، رانگلر و G63 برگزار کرده تا بفهمد بهترین آفرودر از بین آنها کدام است.
[دانلود ویدئو]
MAHDI
۴ آبان ۱۳۹۸هرسه در نوع خودشون عالی هستن و بهترین عملکرد در آفرود رو دارن!!!
اما مرسدس G63 همه فرن حریف!!!
یانکی
۴ آبان ۱۳۹۸تستهای کار واو احمقانه بود دیگه گل کاشت.الان کل تاریخ جیپ رفت زیر سوال دیگه.باید یه گروهی باشه که نزاره هر کی رسانه داره هر غلطی بکنه.
نوید جهرمی
۴ آبان ۱۳۹۸اتفاقا تست های ساختار شکن و خارج از کلیشه داره. اینم تست جالبی بود. فقط جای دیفندر هم توی این جمع خالیه.
مزدا
۴ آبان ۱۳۹۸عجب نبرد نابرابری??
هادی نجفی
۴ آبان ۱۳۹۸کاملا درسته بهترین با توجه با قیمت خودشون هستن
وگرنه اصلا هیچ جوره نمیشه این ها رو باهم مقایسه کرد،نه قدرت نه گشتاور نه وزن…
هیچ جوره نمیشه …
البته به راننده هم خیلی ربط داره، تو یه مسابقه آفرود، نیسان آبی یه تویوتا جنگی خیلی قدر رو برد،راننده ها رو که عوض کردن، تویوتا برد
با توجه به قیمت هاشون بهترینن
حسین
۵ آبان ۱۳۹۸پدال این چه تست احماقانه ای بود گزاشتی آخه؟؟ بارو تو ماشین اون سربالایی را جیپ را چنان میزد زیر فرمونش حرکت گهواره ای براش درست کرد که نره بالا تا دست آخر یکی 12 امتیاز داشته باشن . مگه میشه یه سربالایی ساده را جیپ نره؟
خیلی اتفضاح و ساده لوحانه بود تست و البته ایرانی پسند ??
Reza
۵ آبان ۱۳۹۸سلطان آفرود مرسدس و دیگر هیچ باید به جیمنی هم آفرین گفت عملکرد خارق العاده ای داشت . مهم این نیست که توی فضای مجازی یا شبکه های اجتماعی چی باشی مهم اینه که توی عمل چی تو چنته داشته باشی .
ارش
۴ آبان ۱۳۹۸اینهمه از آفرود جیپ رانگلر تعریف میشه این بود این که تو شیب زنی از سوزوکی هم کم آورد علاوه بر اینکه شاسیش در سرعتهای بالاتر از ۱۱۰ جدا میشه از شیب هم نمیتونه بره بالا.
Elmiraj
۴ آبان ۱۳۹۸خب جای تو بودم یه ایمیل به شرکت جیپ می فرستادم و بهشون می گفتم در طراحی نسل آینده رانگلر حتما یه جی کلاس و جیمنی را بخرند و از روی توانایی های این دو تازه به دوران رسیده نسل بعدی یو طراحی کنند…!!!!!!
MOHAMMAD.DEMON
۴ آبان ۱۳۹۸نمیخوام زیر سوال ببرم مجله car wow رو
ولی ناشیانه بود تست افرودشون
آخه یکی نیست بگه از کی تا حالا تایم تو آفرود ملاکه
به هر حال راضی نشدم از تست هاشون
کارشون حرفه ای نبود
ارش
۴ آبان ۱۳۹۸سوزوکی پرتوان برس به داد رانگلر ناتوان ?? .
doubt
۴ آبان ۱۳۹۸یکی دوتا از تستاشونو من نفهمیدم برای چه قابلیتی ب.د. یکی اگه حسشو داره توضیح بده و دلایل برتری هر ماشین تو هر تستو (چیزی که تو کلیپ گفته میشه) بگه. تچکر
Elmiraj
۴ آبان ۱۳۹۸دو تا بسیار احمقانه بود یکی همین شیب زنی با تخت گاز بود که اصلا در آفرود معنی نداره…اونم یه شیب بسیار معمولی که رانگلر نتونه بره بالا…!!!
یکی هم تایم گیری برای پیچیدن بود که مثلا اونی که فاصله محوری کمی داره بهتر تایم میگیره ، تو این تست مسلما جیمنی بهتر عمل میکنه ولی یکی اونجا نبود بگه اگه تستون معتبره رانگلر نسخه دو در هم داره……….!!!!!!!!!!!!
MAHDI
۴ آبان ۱۳۹۸یه نکته جالب اینجاست که سوزوکی جیمنی امنیت بالاتری از جیپ رانگلر داره!!!
چون سوزوکی جیمنی 3 ستاره ایمنی گرفته اما جیپ رانگلر فقط تونسته 1 ستاره ایمنی رو بدست بیاره!!!!
حسن
۴ آبان ۱۳۹۸موقع شیب زنی جیپ 2 متر جلو تر از دوتا ماشین دیگه ایستاده بود و تو دل شیب استارت زد برا همین شتاب خوبی نگرفت اگه مثه بقیه عقب تر استارت میزد با شتاب ایجاد شده میرفت بالا . هرچند تست مقبولی نبود ولی برای نشان دادن قابلیتهای جیمنی بسار عالی بود.
Amir.ferrari
۴ آبان ۱۳۹۸رانگلر مالید،یه سربالایی ساده رو نمیتونه بره بالا، تکونای مرگبارشم شبیه حرکتای بدن تو گروه های موسیقی متال میمونه،ایمنی هم 1،در مقابل جیمی کوچولو کم آورد دیگه در مقابل g63 بماند…
Elmiraj
۴ آبان ۱۳۹۸(( جاهایی که g کلاس به سختی توانایی رد شدن از آن را داشت برای رانگلر بسیار آسان بود ))
MotorTrend.com
مانی
۵ آبان ۱۳۹۸بله برای مرسدس دیدیم که چقدر ساده هست
۳تا کلید قفل دیفرانسیل رو میزنیم
کلید دنده سنگین رو هم میزنیم
خیلی راحت ۴تا کلید رو میزنیم راه میافتیم واسه آفرود
اما موتور ترند گفته بود اینقدر پیچیدگی داره سیستمش که آدم گیج میشه
نمیدونه چیکار باید بکنه!!!! و بعضی جاها ۳تا دیفرانسیل رو قفل نمیکرد تا به مشکل بخوره بعد قفلش رو بزنه
در ضمن جدیدا برای مرسدس میشه تایرهای مناسب آفرود هم سفارش داد که خیلی خوب شده
ایمان
۴ آبان ۱۳۹۸مقایسه جالبی نبود ولی سرگرم کننده بود
چون عاشق آفرود هستم تا آخر دیدمش
لطفاً یک مطلب جامع درباره برترین آفرودرهای دنیا بگذارید
ایمان
۴ آبان ۱۳۹۸بدون تعصب و به عنوان یک عشق ماشین میگم
جایی که جیمنی بتونه بره و رانگلر نتونه باید به اون تست شک کرد ؛ شاید بعضی دوستان از آمریکایی ها خوششون نیاد و ضدشون باشن ولی نباید چشم ها رو روی همه چی بست
جیپ نماد آفرود هست و اگه کسی منکر این حرف بشه مطمئن باشید تعصب روی نظراتش تاثیر گذاره
doubt
۴ آبان ۱۳۹۸من تو یوتوب دیدم اول. اونجا هم خیلی کامنت گذاشته بودن که تو تست شیب زنی رانگلر سرعت نگرفته. کلا این یکی مقایسه کارواو جالب نبود با اینکه من خودم عاشق جی کلاسم
محمد حسین
۴ آبان ۱۳۹۸تو یکی از تست ها مشخصا راننده جی کلاس آروم رانندگی میکرد که یه وقت شاخه ها بدنه ماشین رو خط نندازه !!
خیلی تست هاش ضعیف بود
آرش آمریکایی
۴ آبان ۱۳۹۸نمیخوام بگم تست ناشیانهای بود ولی وقتی بچه بودم با خانواده رفته بودیم تنگه براق
اون موقع یه لند کروز 2 اف داشتیم با این ماشین از یه جایی رفتیم پایین همه بهمون میخندیدن میگفتن اینا رو دیگه باید با جرثقیل کشید بالا
وسایل رو پیاده کردیم و استراحت کردیم میخواستیم برگردیم و ادامه مسافرت رو بریم همه داشتن نگاه میکردن ببینن چیکار میکنیم
یه جایی بود که هم شیبش بد بود هم یه جایی برآمدگی داشت اون وسطش آخرش هم یه قوس داشت که اونجا دیگه غول مرحله آخر بود منو بابام سوار ماشین شدیم و وسایل رو گذاشتیم توش بقیه خانواده هم رفتن بالا که سوار ماشین فامیلامون بشن
پلوس ها رو سفت کرد بابام زد دند کمک جوری از این شیب رفت بالا که همه کفشون برید فقط نگاه میکردن همچین چیزی رو کسی اصلا انتظار نداشت
اونوقت جیپ به آفرود معروفه به شیب زنی و حتی کلیپ هاش هست که چجوری مثل عنکبوت از شیب های خیلی تند بالا میره
اونوقت رنگلر روبیکون از یه همچین مسیر ساده ای نتونست رد بشه؟!!!!!!!
اونم در صورتی که تا قبل از اون بیشترین امتیاز رو داشت
Saeed
۴ آبان ۱۳۹۸خیلی تست بدی بود
آخه جیپ رانگلر به اینا ببازه؟؟
به تستشون شک دارم
هزار تا ویدیو هست رانگلر رو نشون میده خیلی راحت از دیوار صخرهای عمودی بالا و پایین میره
راننده رانگلر ناشی بود
وگرنه اگه رانگلر رو بدن دست یه راننده آفرودری که هر هفته حداقل ۳ بار آفرود بازی میره….
فاتحه رقباش خوندس
آلمانی باز ها هم که مثل همیشه ایمنی رانگلر رو میکشن جلو
یکی نیست به اینا بگه
آخه تو جاده آمریکا رانگلر میبینید یا توی کوه ها و تپه های گلی ؟؟؟
همین رانگلری که ۱ ستاره ایمنی داره ایمن تر از اون پراید زیر پاتونه
متاسفانه تعصب چشم رو روی حقیقت میبنده
MAHDI
۴ آبان ۱۳۹۸همون راننده ناشی پشت G63 و سوزوکی جیمنی هم نشسته بود.بعدشم واقعا تلاشش رو کردکه بالابکشه جیپ رو. اینطور نیست که غیر طبیعی ومثل ماست الکی بره وبگه :نشد دیگه نتونست جیپ!!!!
من نمیگم جیپ با راننده دیگه ای به هیچ وجه نمیتونه اون شیب رو بالابره. دارم میگم این راننده با همون تلاش جیمنی رو بالا برد و با یه حداقل تلاش مرسدس G63 رو با اعتماد بنفس بالایی بالا کشید!!!!
(((عادلانه ترین رقابت ها رقابتی هستش که راننده خودروها یکی باشه. که اگه حرفه ای هستش واسه همه حرفه ایه واگه آماتور هستش واسه همه آماتوره!!!!!)))
Elmiraj
۴ آبان ۱۳۹۸سه راننده اونجا حضور داشتن ، از کجا معلوم که راننده هر سه یکی بود…؟؟؟؟
.
با جیپ واگونیر و Cj-5 پنجاه سال پیش صد بار بدتر از اینو رفتم …. اونوقت رانگلر…!!!!
Joseph
۴ آبان ۱۳۹۸واقعا شاسی رانگلر برتری داره
واقعا لذت بردم
جمع امتیازها رانگلر برتری رو نشون داد
امیر.عارف
۴ آبان ۱۳۹۸بیشتر شبیه یک شوخی بود .
احسان
۵ آبان ۱۳۹۸برای استفاده روزمره توی شهر یه جیمنی
برای آف رود و ماهیگیری و ماجراجویی رانگلر
برای مسافرت و جاده و کروز G63
چه شود این سبد خودرویی ….!
سجاد
۵ آبان ۱۳۹۸سلام ببخشید وسط بهستون میپرم میشه فرق جیپ روبیکال .مواب و…. رو یفرمایید
Behrouz. anzali
۵ آبان ۱۳۹۸رانگلر و جی کلاس یه سرگردن از همه افرودر بالاتر هستن نمیشه ضعیف شمرد همه میونن اینو
P.K.H
۵ آبان ۱۳۹۸بابا بنز خدا تومنه بقیه ارزونن