اخیراً بحث آفرود و رانندگی خشن بیشتر روی خودروهایی همچون فورد F-150 رپتور و برانکو و البته رم TRX متمرکز شده است. به همین خاطر شاید هماکنون زمان خوبی برای یادآوری این موضوع باشد که مرسدس بنز یونیماگ مدتها قبل از رخنمایی چنین محصولاتی از آمریکا در حال پشت سر گذاشتن کوهها بوده است. ریشههای این هیولای آفرود به دهه ۴۰ میلادی میگذرد و هرچقدر که زمان گذشته یونیماگ هم بهتر شده است.
تیم TFL آفرود در جدیدترین ماجراجویی خود سری به مواب زده جایی که جیپ رانگلرهای زیادی جولان میدهند؛ اما آنچه که تقریباً بالاتر از تمامی رانگلرها میایستد این یونیماگ دهه ۹۰ میلادی است که توسط مهندسان کوچ آفرود در دنور کلرادو ساخته شده است. از آنجایی که مرسدس یونیماگ در آمریکا عرضه نمیشود بنابراین از قانون ۲۵ ساله برای واردات خودروها به آمریکا استفاده شده و یونیماگ جزو جدیدترین محصولاتی است که میتوان وارد این کشور کرد. جی کوچ مالک این کمپانی میگوید از بسیاری جهات یونیماگ را ترجیح میدهد زیرا این خودرو هنوز هم یک محصول آنالوگ جذاب است. تولید و نگهداری این خودرو راحت بوده و آنگونه که در ویدئو دیده میشود تواناییهای بسیار زیادی هم دارد.
پیشرانه یونیماگ موردبحث ارتقا یافته و هماکنون قدرت ۳۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۸۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با یک گیربکس ۸ سرعته دستی با دندهسنگین همکاری میکند. سازنده این یونیماگ میگوید با خودرو به سرعت حدود ۱۳۰ کیلومتر در ساعت نیز رسیده اما حس غیرطبیعیای داشته بنابراین داشتن سرعت کمتر بهتر است. با توجه به ارتفاع یونیماگ از سطح زمین و رینگهای ۱۹ اینچی و وزن بالا، انتظار سرعت بالا از این خودرو چندان منطقی نیست.
با تمامی این تفاسیر افراد کمی انتظار دیدن یونیماگ در بخش بسیار ناهموار و صعبالعبور از مواب را دارند. یکی از بخشها که با نام Hell’s Revenge شناخته میشود پر از تپههای عمیق و سنگهای تیز بوده که هیچ جایی برای خطا و اشتباه باقی نمیگذارد. قطعاً یونیماگ خودروی بسیار توانایی است اما راننده نیز مهارت بسیار زیادی در کنترل چنین خودرویی دارد.
یونیماگ آفرودری فوقالعاده است که توسط رانندهای ماهر و باتجربه و در یکی از سختترین محیطهای آفرود تست شده است.
[دانلود ویدئو]
ناشناس
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰مثل جی کلاس هست حتی شاید افرودش به جی کلاس شش چرخ هم برسه
مازیار
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰شاید آفرودش به جی کلاس شش چرخ هم برسه؟!
اول اینکه جی کلاس شش چرخ آفرودی مثل چهارچرخش نداره و بیشتر یه نمایش از قدرت هست و بجز نواحی بیابونی در بقیه میادین آفرود چهارچرخ عملکرد بهتری داره
و تازه آفرود همون چهارچرخ هم در برابر این یونیماگ اصلا بحساب نمیاد یعنی تو یه کلاس نیستن که بشه اونها رو باهم مقایسه کرد
فلسفه ساخت یونیماگ گذر از نقاطی هست که هیچ اتومبیل دیگه ای قادر به عبور از اون نباشه
ALI
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰اره بالاترم هست مرسدس تراک های بزرگ آفرودی هم داره یا تراک های نظامی ریکاوری که خیلی خفنن..
همین یونیماگ همه کاری باهاش انجام میدن به انواع و اقسام وسیله های کاربردی تبدیل میشه از خودروی برف روب و تراکتور و کشنده الوار و غیره بگیر تا مدل های امداد و نجات و مخصوص آفرود و مدل های نظامی.
یونیماگ رکورد کوهنوردی هم داره یعنی بالاترین ارتفاعی که تاکنون یک خودرو تونسته صعود کنه تا ارتفاع ۶۶۹۴ متری ( اهل کوهنوردی میدونن تو اون ارتفاع حتی راه رفتن هم به همین راحتی نیست) از کوههای آتشفشانی شیلی با مدل u5023 که توسط بخش کامیون های مخصوص مرسدس توسعه یافته صعود کنه. و خیلی نکات دیگه از دیدن این همه قابلیت و پتانسیل های اون تعجب میکنی.
NAVID۰۰۹۸
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰نه اصلاً !
بحث این خودرو با تمام آفرودرهای جهان متفاوته ، حتی با G کلاس ۶چرخ هیولا !!!
یه بار در مورد شاسی این خودرو یه چیزی میخوندم که فقط میدونم مخصوص این خودرو و مخصوص آفرود هست که در اصل شاسیه این خودرو باعث شده که با تمام خودروها و تراکها متمایز باشه !
یونیماگ بهترین وسیله برای کسانی هست که میخواند کمپینگ درست کنند و برای مدتهای طولانی بزنند به دل طبیعت وحشی بدون ترس از خراب شدن و در جایی ماندن !
یونیماگ بهترین وسیله هست برای جنگهای فرسایشی در طبیعتهای وحشی و خطرناک !
به نظر من تنها رقیب یونیماگ ، خودروهای نظامی روسی هستند با این تفاوت که یونیماگ جهانی و در دسترس همگان است اما خودروهای روسی گمنام و بیشتر مخصوص خود ارتش روسیه و لاغیر !
ALI
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰اره تنها رقبای اون که اینهمه توانایی آفرود هم داشته باشن خودروهای ارتش روسیه هستن خودروهای نظامی آفرو ارتش امریکا هم همینطور اونها هم چیزای خفنی توشون هست.
NAVID۰۰۹۸
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰یه چیز دیگه که یونیماگ را متمایز کرده از تمام آفرودرهای استاندارد در جهان ، زاویهی بینظیر ورود و خروجش هست !
اگر به فیلم توجه کنید ، تازه باد لاستیک هم کم نکرده بودن و مثل آب خوردن موانع سنگی را رد میکرد !
مازیار
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰اگه خدا یکی است پس خدای آفرود هم باید یکی باشه اونم همینه
علی turbo s
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰یه یونیماگ برداری کوه هارو شخم بزنی .
زیزیگولو
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰مثل مارمولک از کوه و صخره میره بالا
R@m!n
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰یکی از ماهرترین راننده های آفرودی بود که تو عمرم دیدم. با ماشین و ظرفیتش کاملا آشنا بود و مسیرم بلد بود در کنار اون خیلی خوب با گشتاور بازی می کرد. یونیماگ هم که نیازی به تعریف نداره با این که کلیپ بنظر تبلیغاتی میومد مخصوصا یکی دو جا گفت من با جیپ اینکارو نمی کنم ولی ویدیوی جالبی بود.
R@m!n
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰البته یونیماگ بدرد آفرود تفریحی نمی خوره. یه ماشین امدادی به حساب میاد
نعمت اله آزموده
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰تازه کراز ۲۲۲ رو ندیدن زمان رژیم سابق خریدند تو جنگ فوق العاده بود توانایی آفرودیش
Porsche
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا بهترین آفرودری هست که دیدم عالی البته که G کلاس هم بی نظیره و نسل یونیماگ خودشو ثابت کرده و عالیه
تاریخچه درخشان و عالی ای هم داره
ناشناس
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰این افرود بینظیر هم فکر کنم برای اینه که اول ساخته شد تا جایگزین تراکتور شه!!!!!!!!!!
PHILIPP
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰خیر
برای مصارف نظامی در جنگ جهانی دوم ابداع شد
SF90 STRADALE
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰یونیماگ تو آفرود حرف نداره چون کلاسش با بقیه فرق داره
یک تراک متوسط AWD که از عهده انجام هر کاری بر میاد
فکر نکنم رقیب سرسختی در آفرود داشته باشه جزء چندتا آمریکایی گردن کلفت مثل F_150 رپتور و RAM TRX
R@m!n
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰رقیب هیچ کدوم نیست چون از نظر ابعاد از اون دو تا بزرگته و تو کلاس کامیون های کوچیکه
SF90 STRADALE
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا رامین
گفتم کلاسش با بقیه فرق داره و بزرگتره
ولی نزدیک ترین رقباش همین دوتا پیکاپ های غول پیکر آمریکایی هستن
سلاطین صحرا …. سلاطین جامپ
R@m!n
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰رقیب داره کاماز و ایویکو هم تو این کلاس ماشین دارن
Aref.Genial
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام آیا میشه اینجا فن خودرو های فرانسوی بود؟
داخل اینستا تا من از از سیتروئن طرفداری کردم نزدیک بود اعدامم کنند!
ناشناس
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰سوال اینطوری ندیده بودم بله میشه حتی از چین کره هم میشه فقط شاید شما به طرفدارای امریکا المان یا ……. توهین کردین
Hamid
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰والا اکثر اونایی که طرفدار یا حتی هیتر سیتروئن توی اینستا هستن هیچ خبری از گذشته و افتخاراتش ندارن …
طرفدار هاش به یه زانتیا دل خوش اند و اونایی که ازش متنفرن فکر میکنن سیتروئن یا پژو فقط محصولاتی مثل زانتیا و … داشتن …
میثم
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰عالیه این ماشین
از هر نظر می پسندمش
ایویکو ایتالیا هم آفرودرهای خفنی میسازه در حد خودشون خیلی خوبن
روسها هم تو این مورد خیلی کاردرستن و حتی ژاپنی ها هم همچین محصولاتی دارن از نیسان و هینو و میتسوبیشی
ولی فکر نکنم هیچکدوم به یونیماگ برسن. خیلی پکیج کاملیه
R@m!n
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰البته روسها کاماز رو دارن که هر سالم قهرمان رالی داکار میشن و آفرودر بسیار قهاریه و یه جاهایی از یونیماگ هم قوی تره مخصوصا مسیرهای شنی
مازیار
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰رامین جان بله کاماز سابقه خوبی در رالی داره و همینطور نمونه های مشابه دیگه روسی
اما فلسفه یونیماگ جدا از بقیه است
من با سری چهارش از نزدیک آشنا هستم ریز جزئیاتی داره شگفت انگیز
اول اینکه یونیماگ اساسا کندرو هست
موتور ۹۱۱ سوپردار یعنی موتور کامیون ۹ تن بنز روی یونیماگ حدود ۴ تنی که تازه سوپرشارژر هم بهش اضافه شده
گیربکس با هشت سرعت جلو و شش سرعت عقب! و سرعت دنده یکش حدود یک متر در چهار پنج ثانیه هست! که ناگفته پیداست در کشیدن اجسام تا چه حد تاثیر داره
ترمزها چهارچرخ دیسک و چرخ جلو با دو سیستم ترمز در دو طرف دیسک مثل لودر
زیر ماشین که بری نصف اونچه که قابل دیدنه گیربکس و کمک هست?
یونیماگ همون طور که اشاره کردی برای انواع خدمات جاده ای و خارج از جاده ساخته شده از جمله برف روبی و کابل کشی و جرثقیل های امداد برای نقاط خارج از دسترس
R@m!n
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰درسته مازیار جان تو عظمت و توانایی یونیماگ شکی نیست واقعا ماشین خارق العاده ای هست منتها من منظورم از حیث رقابت بود ولی ماشینای کاماز هم واقعا فوق العادن تستای برفی و شنی ماشینای کاماز هست واقعا هوش سر آدم می بره و اون قسمت برتری مسیر شنی بخاطر طراحی اختصاصی دیفرانسیل و سیستم تعلیق هست که تو نوع خودش کم نظیره. در کل هر دو ماشین خیلی عالین و بسیار توانا. پیشنهاد می کنم یکی از مسابقات کاماز تو مسیر شنی داکارو ببینی خودت اطلاعاتت تو افرود بالاس کاملا متوجه میشی.
مازیار
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰شوروی سابق که همیشه دور از انتظار ظاهر میشد خصوصا در صنایع سنگین
تمامی ابزارها و ادواتی که ازش باقی مونده ممکنه در نگاه اول نامتعارف بنظر برسه اما در عمل قابلیتی چه بسا فراتر از نمونه های غربی داره
کلا میشه گفت همه چیزشون با زبان و قالبی متفاوت و خاص خودشون تولید شده بدور از ظرافت و همیشه توام با قدرت
میثم
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ای کاش یه مطلبی هم از 4 چرخه های آفرودی میزاشتین مثل KTM و CAN AM یا هوندا تالون
خیلی کارا باهاشون میکنن تو این مسیرهای آفرودی واقعا جالبن
Farzad
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰خدای آفرود .
کوهنورد دنیای خودرو که رکوردش ارتفاع ۶۶۹۴ متری هست !
Farzad
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰https://www.aparat.com/v/zfuYN/%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3_%D8%A8%D9%86%D8%B2%2F_%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%A7%DA%AF-_%D8%A2%D8%AA%D8%B4_%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86
نعمت اله آزموده
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰یاد ماز ۵۳۷ افتادم چه دورانی داشتیم با این نره غول وقتی توپ ام ۱۰۹ روش بود انگار نه انگار چیزی سرشه با قدرت می کشید ۱۲ تا چرخ گنده داشنت توپ ام ۱۰۹ واقعا سنگین بود اما این خرس براش آب خوردن بود
لطفا راجعش مطلبی بذارید آقای احمد زاده اگر آشنایی با کسایی که تو نیرو زرهی اند دارید
امیرحسین
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰یونیماگ،زتروس،G کلاس؛افسانه های مرسدس.
امیرحسین
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰یونیماگ،زتروس،G کلاس؛افسانه های آفرود مرسدس.
امیرحسین
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام جناب آزموده،منظورتون اون ماز ۱۲ محور هست که برقیه یا نه؟
نعمت اله آزموده
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰نه عزیز ماز ۵۳۷ زمان جنگ هم بوده تانک ها و توپ های بزرگ خودکششی رو جابه جاکرده
MOS
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ماشین همه کاره
BenzSLR
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰خدای آفرود جیپه یا بنز ؟ کاملا تابلو هست .
ولی از انصاف دور نشیم ژاپنی ها روس ها آمریکایی ها هم آفرودر که نه ( بولدوزر) های عالی میسازن
Farzad
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰بعد از این هیولای بی شاخ و دم ، هامر H1 هست که یه آفرودر همه فن حریفه که توانایی عبور از مسیرهای صعب العبور رو داره ، البته H1 یه لول پایین تر از یونیماگ هست و رقیبش هم نیست .
جیپ و لندروور هم در سطح پایین تری از H1 هستن .
kastech
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰یونیماگ و کاماز دو ماشین آخرالزمانی هستن که با تکنولوژی پورتال اکسل کلیرنس فوق العاده ای دارند و برگ برنده این ماشینا محسوب میشه والبته فوق العاده گرون و دور از دسترس
خوشنام
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰این کامیون با این قیافه، فقط به درد بابابزرگا میخوره که باهاش خاطره بازی کنن
مهدی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰این ماشین غول ترین ماشینی هست که من دیدم
یعنی راه نمیفهمه
افرود ترین ماشینی هست که من تا به حال دیدم