هرچند به لطف انتشار تصاویر جاسوسی تقریباً بدون پوشش از نسل جدید مرسدس بنز GLS، طراحی بیرونی این خودرو تا حد زیادی مشخص شده اما حالا چند روز مانده به رونمایی شاسیبلند پرچمدار مرسدس بنز در نمایشگاه نیویورک، تصاویر رسمی آن افشا شده است؛ بنابراین حالا میتوان بهطور کامل به طراحی داخلی و خارجی این ماشین پی برد.
نسل جدید GLS که طبق زبان طراحی مدرن مرسدس بنز شکل گرفته است، همانطور که انتظار میرفت، همانند یک GLE بزرگ به نظر میرسد و به همین دلیل طراحی کاملاً آشنایی دارد؛ اما بااینحال، به لطف استفادهٔ بیشتر از کروم در قسمتهای مختلف خودرو، نسل جدید GLS لوکستر از GLE به نظر میرسد. در بخش عقبی خودرو نیز چراغهای باریکی دیده میشود که هرچند به GLE شباهت دارند اما فرم آنها متفاوت است.
شباهتهای GLS جدید با GLE در کابین هم پایان نیافته و در اینجا نیز شاهد همان طراحی داشبورد GLE هستیم؛ بنابراین در کابین نسل جدید GLS هم نمایشگرهای دوقلو و متریال باکیفیت دیده میشود. البته شاسیبلند پرچمدار مرسدس بنز فضای داخلی بیشتری نسبت به برادر کوچکتر خود دارد خصوصاً در ردیف دوم صندلیها زیرا فاصلهٔ محوری آن با ۶ سانتیمتر افزایش به ۳.۱۳ متر رسیده که از رقیب مستقیم آن یعنی بامو X7 با فاصلهٔ محوری ۳.۱۰ متر هم بیشتر است.
نسل جدید GLS روی پلتفرم MHA مرسدس بنز ساخته شده که با GLE مشترک است. علاوه بر این، بزرگ خاندان شاسیبلندهای مرسدس در بخش پیشرانهها نیز با برادر کوچکتر خود اشتراک دارد که ازجملهٔ آنها میتوان به موتور شش سیلندر خطی جدید و سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت اشاره کرد. نسخهٔ عملکرد بالای این ماشین یعنی GLS63 AMG هم به همان پیشرانهٔ آشنای ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز خواهد بود. انتقال نیروی تمامی پیشرانهها در GLS جدید نیز توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
مرسدس بنز همچنین در حال کار بر روی ساخت نسخهٔ فوق لوکس GLS هم هست که با برند مایباخ و برای رقابت با بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینان عرضه خواهد شد. این نسخه که گرانترین عضو خانوادهٔ GLS خواهد بود، با سپرها، رینگها و جلوپنجرهٔ منحصربهفرد از مدلهای معمولی متمایز میشود. همانطور که اشاره شد، نسل جدید مرسدس بنز GLS رسماً در نمایشگاه نیویورک در تاریخ ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) رونمایی خواهد شد.
مهدی
۲۶ فروردین ۱۳۹۸اصلا از چراغهای جلو و عقبش خوشم نیامد انگار اولین باره که مرسدس چراغ طراحی میکنه
NAVID۰۰۹۸
۲۶ فروردین ۱۳۹۸از این دست خودروهائیه که از نزدیک نگاهش کنی میفهمی چیه تا از روی عکس نظر دادن .
اما بنز برای فضای داخلی خودروهاش سنگ تمام گذاشته .
نَمای داخلی تمام خودروهای بنز از کوچیک تا بزرگ ، متحول شدن .
فقط به اون عکسی که تابش نور آفتاب به روی چرم به کار رفته در کنسول اُفتاده ، حِس عجیبی منتقل میکنه .
AMIR / ARMI
۲۶ فروردین ۱۳۹۸http://uupload.ir/files/3q92_56749570_166587131002785_153091003154582572_n.jpg
http://uupload.ir/files/ytxn_wcpq_redline_reviews_bip2bribn3p_.jpg
اینم از رقبا خودت یه نگاه بکن
فضای داخلی کادیلاک ببین
زیبایی و کیفیت ناوگیتور رو هم ببین
Mad.z.Max
۲۶ فروردین ۱۳۹۸نویگیتور اصلا یه تک ستاره ی درخشانه تو آسمون کراس ها و اس یو وی ها..
Iman67
۲۶ فروردین ۱۳۹۸امیر جان شما چطور از روی عکس و از سه قاره اونطرف تر تشخیص میدین که کیفیت کابین نویگیتور و اسکالید چطوره و بهتره از این کلاس بنز که هنوز تو خود آلمان کسی سوارش نشده حتی؟
نمرات کسب شده توسط اسکالید و نویگیتور حتی از نسل قبلی جی ال اس هم کمتر بود در مجلات معتبری که “سوار شدن و تست کردن” حالا شما تا تهش را بخون که در برابر این نسل جدید چه اتفاقی خواهد افتاد
تمام مجلات در مورد مثلا اسکالید سر یک مورد اتفاق نظر داشتن اونم کیفیت به شدت پایین کابین بود
در مورد طراحی خارجی هم بحث آمریکایی و اروپایی پسند بودن پیش میاد که نتیجش تفاوت سبک طراحیه
هر سه خودروهای عالی هستن أما اینطور تعصبی نظر دادن بی معنی هست
овsкиكMас
۲۶ فروردین ۱۳۹۸نمرات کار اند درایور :
GLS:5(۲۰۱۳)
(۲۰۱۸)لینکلن نویگتور:۴
(۲۰۱۸)کادیلاک اسکالید:۳
اوکی اونا بهتر از GLS هستن ?وقتی که از دیار سایپا کار اند درایور رو دیس بکنی ???
یانکی
۲۶ فروردین ۱۳۹۸انصافا نسل فعلی یه سرو گردن بالاتره.این چیه آخه اینه وانتشه.
امیرحسین
۲۶ فروردین ۱۳۹۸دقیقا موافقم. به امید معرفی نسل جدید اسکلید…از نظر فنی قطعا جی ال اس مرسدسه و حرف نداره ولی اگر متعصب نباشیم، از لحاظ طراحی داخلی و خارجی اصلاً زیبا نیست….
محمد
۲۶ فروردین ۱۳۹۸طراحی بیرونی به نظرم زیادی محافظه کارانس
Mad.z.Max
۲۶ فروردین ۱۳۹۸هیچکس منکر لوکس بودن و عالی بودنش نیست، اما بقول دوستان ظاهرش محافظه کارانه هست و اون طراحی های شگفت انگیز قبل انگار فراموش شدن. این مدل از جلو بینهایت شبیه پیکاپ x مرسدس هست.
از بین مدل های جدید با این زبان طراحی، فقط A کلاس مخصوصا نسخه سدانش هست که خیلی خیلی زیباس..
ایلیا
۲۶ فروردین ۱۳۹۸چراغ جلو فقط یه مستطیل ساده!
مهزیار
۲۶ فروردین ۱۳۹۸واگنر جان ناموسن از رو بنز بلند شو…
همه دنیا میدونن داری گند میزنی به جز خودت و تیمت
علی turk
۲۶ فروردین ۱۳۹۸در اینکه ماشین عالی هست هیچ شکی نیست ولی طراحیش در حد اسم بزرگ بنز نیست هرچند که حتی اینم واسه ما آرزو شده
ALIREZA
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ببخشید 17 آوریل میشه28 فروردین با عرض تچکر
مهدی
۲۶ فروردین ۱۳۹۸آقو مدیرعامل بنز کیه الان دقیقا داره پا تو کفش ایران خودرو میکنه ها گفته باشم
AMANTE
۲۶ فروردین ۱۳۹۸تازه به طراحی جدید GLE عادت کرده بودم و ازش خوشم اومده بود.
حالا هم GLS جدید که انتظار داشتم یک انقلاب عالی در طراحی باشه ولی در عوض خیلی احتیاط کردن و فقط طراحی GLE رو ساده تر کردن تا از حالت اسپرت لوکس به لوکس تغییر کنه ولی به نظرم زیاد موفق نشدن. مخصوصا در برابر طراحی رقبا.
دانیال
۲۶ فروردین ۱۳۹۸با احترام مرسدس اما انتخاب من x7 ه. ابهت طراحی x7 بیشتره جسورانه تره و چراغ هاش مخصوصا چراغ پشتش خیلی بهتر از چراغ پشت مرسدس ه.
Ferrari Fxx K Evo
۲۶ فروردین ۱۳۹۸عجب طراحی لوکس و دلنوازی
نوید جهرمی
۲۶ فروردین ۱۳۹۸هر چی دل به بنز بستم دونه دونه داره خراب میشه.
البته گذر زمان چیز دیگه ای رو ثابت میکنه. آمار و ارقام جهانی هم که میگه داره خوب و درست عمل میکنه. شاید وقتشه سلیقم رو عوض کنم.
مهدی
۲۶ فروردین ۱۳۹۸منکه هیچ ضعفی در طراحیش نمی بینم.برای مثال دوستان میگفتن طراحیX7هم جالب نیست اما یه سربه کلیپ هاش در یوتیوب بزنید که چقدر تنومندو سنگین وباابهت هستش طراحیش.تاالانم دوتارقابت داشته یکی باکادیلاک اسکالید ویکی هم با مرسدسGکلاس.
واما درمورد طراحی GLS که واقعا هم جذابه.ودرمدل های AMG طراحی جلوش تنومند ترهم میشه.X7 وGLS یه تفاوتی که با لینکن وکادیلاک دارن اینه که اونا بیش از حدبزرگ وکشیده ان اما X7 وGLS کاملا حس یهSUV لوکس رو دارن که حتی اسپرت وچابک هم هستن.
مهدی
۲۶ فروردین ۱۳۹۸فقط وفقط ازدید من کمی سراگزوز ها کوچیک هستن وبه جسه این ماشین نمیخورن. که البته مدل هایAMG باسراگزوزهای بزرگ واسپرت خواهند بود.درمورد کیفیت کابین هم جای هیچ گونه بحثی نیست!!!
F22RAPTOR
۲۶ فروردین ۱۳۹۸بیش از حد کشیده ان؟
محض اطلاعت بگم که،اونا دو نسخه دارن معمولی و کشیده،
بیش از حد بزرگ?خیلی جالبه والا
Omid622
۲۶ فروردین ۱۳۹۸کاش جلو پنجره اش ابهت می داشت
تا اینکه بخوان ناز طراحی ونن
این سگمنت از ماشین ها باید ابهت و اقتدار تو طراحیهاشون باشه
سامان
۲۶ فروردین ۱۳۹۸مرسدس بنز کلش به دیوار خورده؟. به عنوان طرفدار پر و پاقرص بنز از این طراحی نا امید شدم. البته هر چی دیزاین داخل عالی و کیفیت متریال درجه یک و بی نظیره، ولی طراحی بیرونی فاقد المانهای مرسدس بنز هست.
طراحی دو نسل پیش از این بهتره.
وحید
۲۶ فروردین ۱۳۹۸مرسدس تازه یادش افتاده که چطوری باید شاسی بلند طراحی کنه؟ انگار اولین شاسی بلندی بوده که تیم طراحیشون میخواسته بسازه درحالیکه هیچ تجربهای تا قبل از این نداشته :|||
اون همه طراحیهای گذشته کجا رفتن؟؟؟ نکنه احیانا یک نفر بطور اتفاقی دکمه Delete از دیتابیس رو در شرکتشون زده؟؟؟
انصافا این چطور میخواد با رولزرویس کولینان – بنتلی بنتایگا – لینکلن نویگیتور و خیلییییی از رقبای دیگه، رقابت کنه؟؟؟
به شدت ناامیدکننده…
Iman67
۲۶ فروردین ۱۳۹۸از اون دسته خودروهایی هست که باید از نزدیک دید و لذت برد و فهمید چه شاهکاریه
مثل نسل جدید سی ال اس که وقتی معرفی شد عده ای اینجا اون رو نا امید کننده خوندن اما زمان که گذشت همه متوجه شدن که فوق العاده هست واقعا
سامان
۲۶ فروردین ۱۳۹۸به هر حال جز طرحهای اغوا کننده و ماندگار بنز نخواهد بود. البته همانطور که گفتم دیزاین داخل عالیه و کیفیت متریال نامبر وان.
برونو ساکو کجایی که مرسدستو کشتن.
رامتین
۲۶ فروردین ۱۳۹۸من فکر میکنم GLS کمی متفاوت ازین رونمایی بشه، چرا که این چهره دقیقا مشابه خودروی جدید GLB هست.
amin
۲۶ فروردین ۱۳۹۸توی متن ذکر شده که پلتفرم GLS و GLE یکسانه.
چطور امکان داره که پلتفرم یه SUV فول سایز با یه کراس اور میدسایز یکسان باشه؟
مانی
۲۷ فروردین ۱۳۹۸یاددش بخیر زمانی کهF200 معرفی شد و هر کی میدیدش انگشت به دهن میموند
و الهام بخش سایر مدلها شد
طراحی این مدل ههمونیه که انتظار میرفت
در کل بد نشده و زیباست,نمیشه همیشه اتظار طراحی ساختار شکن داشت
اون روزها هم دوباره و برای بار چندم تکرار میشه