مرسدس بنز کلاس اس جدید مایه افتخار دایملر است. سدان لوکسی که نه تنها یک رهبر در حوزه فناوری خودرو به شمار میآید بلکه جذابیتهای آن نیز هر علاقهمند به خودروهای رده بالای لوکس و تشریفاتی را مجذوب خود میکنند.
در حالی که مایباخ مدل ۵۷ و ۶۲ در سال ۲۰۰۲ تا ده سال بدون تغییر خاصی در بازار حضور داشت، فروش ناامیدکننده آن برخلاف پیشبینیهای دایملر، باعث خروج این برند تازه احیا شده از دایره تولیدات شد. اما نهایتاً استراتژی جدیدی برای نام مایباخ درنظر گرفته شد و اکنون سدان لوکس S600 را با این لقب مشاهده میکنیم. مایباخ S600 نسبت به مرسدس بنز S600 بهمراتب خودروی لوکستر و باکلاس تری است. گرچه ظاهر این دو خودرو تفاوت چندانی ندارند. با این حال افزودن ۲۰.۱ سانتیمتر به فاصله بین دو محور باعث شده تا سطحی جدید از تجهیزات و رفاه برای سرنشینان این مدل فراهم آید. این در حالی است که به نسبت آخرین مدل مایباخ، با قیمت ۳۷۹ هزار دلار، مرسدس مایباخ S600 با قیمت ۱۸۹۳۵۰ دلار، قیمتی بهمراتب کمتر و حدود نصف آن داشته و با اندکی اندازه کوچکتر، لااقل قدرت مانور و دینامیک بهتری را ارائه میکند. با افزودن به فضای کابین، صندلیهای انفرادی عقب مانند صندلیهای بیزینس هواپیماها دارای امکان خم شدن و تکیهگاه پا میباشند. بدین ترتیب استراحت و حتی خواب در این قسمت یا تماشای فیلم، لذتبخش خواهد بود. به گفته دایملر، قسمت عقب این خودرو آرامتر و بیصداتر از هر خودروی دیگری در دنیا میباشد. با این حال به نظر میرسد دایملر باید در سیستم سرگرمی سرنشینان عقب که کند و سخت عمل میکند، تجدیدنظر نماید. در زیر کاپوت این خودرو، موتور آشنایی قرار دارد که البته کمیاب نیز هست. این موتور ۱۲ سیلندر V شکل با توربوشارژر دوقلو و با حجم ۶.۰ لیتر، قادر به تأمین ۵۲۳ اسب بخار نیرو و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور میباشد. این موتور نسبت به موتورهای هشت سیلندر AMG بزرگتر، کمتوان تر و پرمصرفتر است اما بیشتر مورد اقبال مشتریان لوکس پسند قرار میگیرد که به دنبال یک نشان V12 روی خودروی خود هستند. با این پیشرانه میتوان به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۵.۰ ثانیه ای دست یافت. در حالی که شتاب آن احساسی همانند یک هواپیمای جت خصوصی را در هنگام برخاست به همراه دارد. این خودرو با سیستم تعلیق بادی مجهز به اسکنر مسیر، تجربه ای کاملاً ممتاز و بدون تکان و لرزش را برای سرنشینان به ارمغان میآورد. با این وجود این یک خودروی بزرگ است و رانندگی با آن متفاوت از خودروهای اسپرتی میباشد. فضای داخلی این مدل مایباخ، شباهت زیادی به کلاس S مخصوصاً مدل کوپه دارد. روکش چوب بسیار مرغوب و چرم دوخته شده با دست و کنسول مرکزی و سرتاسری عقب از جذابیتهای این خودرو میباشند. با این وجود، افتراق بین این خودرو و نسخههای استاندارد کلاس S زیاد نیستند. شاید برای کسانی که به دنبال یک نسخه مشابه مایباخ ۶۲ هستند، نمونه مایباخ S600 پولمان که در نمایشگاه ژنو معرفی خواهد شد، یک نسخه بهتر باشد. در هر صورت با همین ویژگیها، این خودرو بهمراتب ارزشمندتر، پیشرفتهتر، ایمنتر و مقرون به صرفهتر از رقبای انگلیسی خود نظیر بنتلی و رولز رویس است. هرچند طراحی ظاهری آن نشانی از اشرافی گری در خود نداشته باشد.۹۳ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
godfather
۲۸ دی ۱۳۹۳بنز با این حرکتش میباخ نابود کرد
4MATIC
۲۸ دی ۱۳۹۳داداش خوب می باخ مال خود بنزه دیگه
godfather
۲۸ دی ۱۳۹۳داش میدونم ولی ابهت عقب میباخ با اون چراغای پیوسته رو با این مقایسه میکنی
این ماشین خوبی ولی در حد s کلاس
اصلا امضای میباخ از اون گرفته
godfather
۲۸ دی ۱۳۹۳ابهت زپلین کجا این کجا
4MATIC
۲۸ دی ۱۳۹۳رینگاش یه کم ضایست ولی برای دفع ضربات چاله ها لاستیکش فاق بلنده
Ahmad..F12
۲۸ دی ۱۳۹۳این خودرو بهمراتب ارزشمندتر، پیشرفتهتر، ایمنتر و مقرون به صرفهتر از رقبای انگلیسی خود نظیر بنتلی و رولز رویس است.
همین جمله کفایت میکنه برا بنتلی و رولزرویس
ماهان گاز
۲۸ دی ۱۳۹۳آیا میدونستید طراحش مهندس دمیرچی از دیار قهرمان پرور قزوین است
اریک
۲۸ دی ۱۳۹۳نور داخلش،،،، دیسکو میامی،،،اندی مارلسون،،،
حسام
۲۹ دی ۱۳۹۳با دلار 3000 تومنی قیمتش میشه یه چیزی حدود 570 میلیون،خدا میدونه بیاد تو ایران چند میلیارد قیمت میخوره
بهزاد
۲۲ مرداد ۱۳۹۴یه یکو نیم(میلیارد) هست
خودروانگلیسی
۳ آذر ۱۳۹۴می شه گفت این خودرو در المان دیگه رقیب ندارد ولی می تونم چند رقیب انگلیسی براش نام ببرم=استون مارتین ریپید-استون مارتین لاگوندا-بنتلی فلایینگ اسپور-بنتلی مولسان-رولزرویس فانتوم-رولزرویس گوست-جگوار اکس جی ال-برتری خودرو انگلیسی به اینه که برای هر خودرو اخرین سیستم المان دست کم سه رقیب بالاتر دارد
محمد
۲۱ دی ۱۳۹۴کی میگه یک و نیم میلیارد.؟؟اس 500کلاس جدیدش نزدیک2ونیم میلیارد حتی کمی هم بیشتر قیمت خورده برین تو نمایندگی ها و نمایشگاه ها قیمت بپرسید حالا این بیاد یک و نیم؟محاله.یعنی از بی ام و 800کمتره؟
متین مصدق
۱۸ خرداد ۱۳۹۵بعضی ها می خوان شرکت AMG تیونینگش کنه و یک موتور 600 اسب بخاری روش بگذاره اما بهتر هم شده شرکت براباس این ماشین رو با همون اسم مایباخ با یک موتور v12 توربو شارژ 900 اسب بخاری با حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت اندازه ی سرعت یک لامبورگینی اونتادور ساخته !!!
Sobhan
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶میباخ اگه بیاد تو ایران حداقل سه چهار میلیارد هست