خریداران خودروها در کلاس سدان های جمعوجور لوکس و اسپورت عموماً به سمت برندهای آلمانی مثل مرسدس بنز و ب ام و تمایل دارند.
اما خودروسازان ژاپنی به دنبال آلمانیها هستند و با عرضهی برخی رقبای قوی واقعاً به این برندها نزدیک شدهاند و در این میان اینفینیتی سخت در تلاش است تا فرمول طلایی را پیاده کند. در این مقایسه اینفینیتی Q50 Red Sport 400 2016 را در برابر مرسدس بنز C450 AMG 2016 قرار دادهایم، دو نسخهی کاراتر از سدان های جمعوجور و محبوب آلمانی و ژاپنی. هر دو خودرو دارای سیستم چهارچرخ محرک، گیربکس ۷ سرعته ی اتوماتیک و پیشرانهی ۶ سیلندر توئین توربو هستند و در روی کاغذ کاملاً شبیه همدیگرند اما در زمان رانندگی احساس بسیار متفاوتی دارند. بزرگترین تغییر اینفینیتی Q50 Red Sport 400 نسبت به مدل عادی پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت تولیدی ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۷۵ نیوتون متری است که نباید موجب خنده شود چرا که اعدادی جدی هستند. بنز نیز از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو بهره میگیرد اما قدرت ۳۶۲ اسبی و گشتاور ۵۲۱ نیوتون متری دارد. اگرچه که قدرت خروجی بنز کمتر است اما در عوض گشتاور بالاتری دارد.C450 همچنین اندکی کممصرفتر بوده و مصرف سوخت شهری/بزرگراهی ۱۱.۲/۸.۱ لیتری آن از مصرف ۱۲.۳/۸.۷ لیتری اینفینیتی کمتر است. در هنگام رانندگی، تفاوت گشتاور بین دو خودرو بسیار مشهود است زیرا C450 سریعتر و بیدرنگ تر است زیرا اختلاف دو رقیب چشمگیر است. از سویی وزن بنز نیز ۱۳۶ کیلوگرم کمتر از اینفینیتی میباشد. از سویی صدای غرشهای بنز نیز با وجود کیت AMG بیشتر شبیه خودروهای اسپورت است اما Q50 ساکتتر است.
Q50 Red Sport همچنین از سیستم فرمان تطبیقپذیر سفارشی سود میبرد که این سدان را درگیر کننده تر کرده و همچنین ترمزهای بزرگتر آن در دیگر نسخههای این خودرو قابلدسترس نیستند.
در راههای پرپیچوخم مرسدس همانند یک حرفهای بوده و در هنگام عبور از پیچ کاملاً طبیعی و با اعتمادبهنفس عمل میکند. سیستم تعلیق بنز بسیار بهتر از اینفینیتی بوده و به نظر میرسد که C450 چسبندگی بیشتری دارد. اینفینیتی حس اعتمادبهنفس زیادی را در هنگام رانندگی سریع ایجاد نمیکند و اگرچه که از ناپایداری به دور است اما به اندازهای که در رانندگی سخت در بنز راحت بودیم، این حس را در Q50 نداریم.
هر دو خودرو نمای ظاهری یک سدان اسپورت لوکس را دارند اما بنز این احساس را بیشتر ایجاد میکند که این خودرو یک C کلاس معمولی نیست. ما آرزو داشتیم که اینفینیتی کار بیشتری را در نمای بیرونی Q50 صورت میداد تا آن را از نسخهی عادی متمایزتر سازد. این یک خودروی کاراتر است بنابراین باید نمای گیراتری داشته باشد. بنز استعداد گیرایی بیشتری دارد اما باید گفته شود که مرسدس برای این بهبودها بهای زیادی را نیز طلب میکند.
Q50 خیلی عقبتر از C کلاس نیست خصوصاً در بخش تکنولوژی این بحث نمود بیشتری دارد. زمانی که میفهمید مرسدس بنز چقدر گران است، واقعاً به این نکته پی میبرید که اینفینیتی ارزش زیادی دارد.
نقاط قوت اینفینیتی Q50 Red Sport: تکنولوژی کمکرانندهی عالی، قیمت مناسبتر
نقاط ضعف Q50 Red Sport: سیستم اطلاعات سرگرمی ضعیف، وزن بیشتر، کارایی ضعیفتر
نقاط قوت مرسدس بنز C450 AMG: کارایی بهتر، نمای ظاهری گیراتر
نقاط ضعف مرسدس بنز C450 AMG: بهای گران
مرسدس بنز C450 AMG | اینفینیتی Q50 Red Sport 400 | برنده | |
قدرت پیشرانه (اسب بخار) | ۳۶۲ | ۴۰۰ | Q50 |
گشتاور (نیوتون متر) | ۵۲۱ | ۴۷۵ | C450 |
گیربکس | ۷ سرعته ی اتوماتیک | ۷ سرعته ی اتوماتیک | – |
ظرفیت صندوق بار (لیتر) | ۳۵۶ | ۳۸۲ | Q50 |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۱۱.۲/۸.۱ | ۱۲.۳/۸.۷ | C450 |
وزن خودرو (کیلوگرم) | ۱۷۰۰ | ۱۸۳۸ | C450 |
قیمت مدل تست شده (دلار) | ۷۶۹۹۵ | ۶۰۳۳۷ | Q50 |
منبع: autoguide
Noble
۲۸ مرداد ۱۳۹۵مرسدس خیلی بهتره.
130 سال تجربه.
مصرف سوخت کمتر
آپشن های بیشتر
کیت آ ام گ
قیمت پایه زیاد فرقی نداره.
کاوه آهنگر
۲۸ مرداد ۱۳۹۵نیسان هم (شرکت مادر و بنیانگذار اینفینیتی) 105 سال تجربه داره . اگه دقت کنید هر کدوم نقاط قوت خودشون رو دارن، متاسفانه مقایسه کننده طراحی خارجی و داخلی را جزو نقاط قوت بنز بیان کرده !! در صورتیکه این یک موضوع سلیقه ایست ،این دو ماشین در یک سطح هستند و مثلا پراید و بنز رو مقایسه نکرده که بخواد بگه طراحی بنز بهتره.
در مورد موتور هم اینفینیتی قراره که از تکنولوژی جدید خودش استفاده کنه که باعث بازده بیشتر و مصرف کمتر میشه ، در اون صورت Q50 از نظر مصرف و بازده موتور در جایگاه بالاتری قرار میگیره
Noble
۲۸ مرداد ۱۳۹۵درود
قراره قراره رو بیخیال. حال رو نگاه کن. فردا رو هیچ کس ندیده. بنزم برای آینده کلی برنامه داره. از کجا معلوم فردا هم مثل امروز و دیروز باشه؟
130 از 105 بیشتره فکر کنم. 25 سال اختلاف یک نسله.
اگه پراید ژاپنی بود و با این بنز مقایسه میشد شک ندارم بازم میگفتی به نظر من پراید زیباتره!!!
در ضمن هیچ وقت فکر نمیکنم کیفیت بنز یا پورشه یا AUDI از تویوتا یا نیسان کمتر باشه. ماشین های آلمانی فقط یکم توجه و مراقبت میخوان و این توجه و مراقبت از ماشینی که دوستش داری یه جور تفریح و لذته.
(ali (CHEVY NOVA
۲۸ مرداد ۱۳۹۵به نظر من هم بنز بهتره
کاوه آهنگر
۲۸ مرداد ۱۳۹۵درود به شما
پراید!! خخخخ
دوست گرامی کاملا مشخص است که متعصب چه افرادی هستند و نظرات من از روی تعصب نیست، اینکه میگم طراحی سلیقه ای هست به نظر شما تعصبه ؟!
در مورد قدمت من هم میدونم که 130 از 105 بیشتره ، منظورم این بود که نیسان هم بیش از یک قرن قدمت داره.
در مورد موتور، نیسان و اینفینیتی این موتور رو ساختن و رونمایی کردن و بزودی بکار میگیرن.
در مورد کیفیت شک نکنید که برندهای ژاپنی کیفیت بیشتری دارند و این حرف من نیست بلکه ثابت شده است و بحث کردن در این مورد بی فایدست چون نتیجه مشخصه.
کاوه آهنگر
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ماشین های ژاپنی همون یک ذره توجه و مراقبت هم نمیخوان، شما با تویوتا توندرا یک میلیون و ششصد هزار کیلومتر راه برو و بار و قطعات سنگین جابجا کن، فقط نیاز به بنزین و روغن داره و شاید نیاز بشه یکبار قطعه مصرفی مثل تسمه تایم را عوض کنی والسلام
این مسافت بطور عادی معادل ده ها سال رانندگی است
Noble
۲۸ مرداد ۱۳۹۵آقا کاوه من کی گفتم متعصبی؟
من عاشق ماشین های ژاپنی هستم و برام خیلی قابل احترامن.
ولی کیفیت یک ماشین فقط در کار کردن مثل سگ خلاصه نمیشه. گرچه بنز و آئودی و bmw هم خیلی خوب کار میکنن. من که نمیخوام با بنز 500000کیلومتر برم. میخوام 2 سال داشته باشمش بعدم بفروشم مدل جدیدشو بگیرم. شاید تو این مدت 100 هزار کار کنه. پس این چیزی که گفتی خیلی به درد من نمیخوره. برای من فاکتور های دیگه ای مهمن
مثال گفتم البته.
کیفیت خیلی مقوله ی وسیع و گسترده ای هست. جنس متریال،نفوذ صدای اگزوز به کابین، افت قیمت، خدمات پس از فروش، …. اینا همه جزو کیفیتن. و بنز در خیلی ازین موارد برترینه. فقط کارکرد بدون مشکل که کیفیت نیست.
شما یک نگاه به اگزوز بنز بنداز. چقدر قشنگ جاسازی شده. حالا اینفینیتی رو نگاه کن.
کاش پراید ژاپنی بود. ژاپنی ها پرایدشون هم بهتر از دنای ماست. خیلی بهتر.
درود بر شما و ژاپن و اینفینیتی
کاوه آهنگر
۲۹ مرداد ۱۳۹۵منظور من کیفیت ساخت است و جنس متریال هم فکر میکنم جزو کیفیت ساخته ، در ضمن تمام شرکت های مطرح خودروسازی در سطح جهانی ، سطح بالایی از خدمات پس از فروش را ارائه میدن،مخصوصا ژاپنی ها که احترام به حقوق دیگران و مشتری و وظیفه شناسی بشدت در فرهنگشان ریشه دارد. درود به شما و آلمان و بنز :)
کاوه آهنگر
۲۸ مرداد ۱۳۹۵یک نکته دیگه اینست که شک ندارم کیفیت اینفینیتی بهتره ، هر چیزی که در ژاپن ساخته بشه کیفیت بهتری داره نسبت به محصولات مشابه سایر کشورها ، در صنعت خودرو مقایسه کننده ها فقط زوم کردن رو تویوتا و لکسس ، در صورتیکه سایر برندهای ژاپنی هم مثل تویوتا لکسس هستند، مورد های زیادی هستند در ایران که اینو ثابت میکنه مثل میتسو و هوندا های قدیمی
مسعود
۲۸ مرداد ۱۳۹۵کیفیت اینفینیتی بهتره؟؟ :)))
جک سال بود
Hamidreza
۲۸ مرداد ۱۳۹۵هم کیفیت هم شتاب اینفینیتی (4.4ثانیه) بهتر از بنز(5.5) ثانیه است خدا کنه اینفینیتی بزودی واردبشه .
آرمااااان
۲۹ مرداد ۱۳۹۵لکسس=بنز
اینفینیتی=بی ام دبلیو
پدال یه ماشین ریزه میزه اسپرت هست از فرانسه که طراحی کلاسیک داره وارد ایران شده و مجوز پلاک هم گرفته،لطفا ازش مطلب بذار مرسی
Noble
۲۸ مرداد ۱۳۹۵به قول دوست عزیزمون آقا بهنام گل
قیمت بنز 272/072/231 تومن!
قیمت اینفینیتی 213/212/856 تومن!
در نمونه ی نست شده از حق نگذریم اختلافشون زیاده. ولی میشه قید یک سری آپشنپها که شاید سالی 2 بار به کار بیان رو زد. اونوقت اختلاف قیمتشون کمتر میشه (تا 8 هزار دلار کاهش قیمت )و کیه که بنز دوست نداشته باشه.
uss zumwalt DDG-1000
۲۸ مرداد ۱۳۹۵فدایی داری
shahryar
۲۸ مرداد ۱۳۹۵من تا خودم سوار نشم باور نمیکنم،نویسنده این مطلبم ی کی. مثل ماهاست،داره نظر خودشو میده،تا حالا مطالبی که راجب ماشینا خوندم و بعدش خودم سواریشونو تجربه کردم فهمیدم که این کاملا برعکس حرف نویسندس،الانم نمیتونم راجب مسایل فنی این ماشینا چیزی بگم،
ولی از نظر ظاهری اینفینیتی سر تره،فقط کافیه دستتونو بزارین رو برند ماشینا اونوقت میتونین بهتر تصمیم بگیرین،
کابین بنز خوبه ولی به شخصه به من حس کلاسیک میده تا مدرن بودن،بر عکس اینفینیتی
mehdi
۲۸ مرداد ۱۳۹۵اینفینتی هم زیبا تر هم قدرتمند تر..
حميد
۲۸ مرداد ۱۳۹۵من تو یکی از مسافرتهام پیش اومد سوار این مدل اینفینیتی شدم خوب بود ولی خیلی پایین بود دو سه تا دست أنداز معمولی بود زیرش یکم گیر کرد
Bmw
۲۸ مرداد ۱۳۹۵چشم بسته مرسدسو انتخاب میکنم با اینکه جلوش شبیه اس کوپه و عقبش مثل اس سدانه
Sina
۲۸ مرداد ۱۳۹۵بنز خوبه ولی این اینفینیتی هست که با قیمت مناسبتر کیفیت بالا و تکنولوژی خوب یه محصول با ارزش میده بیرون
طرف هی میگه کابین بنز کابین بنز!!
والا همچین اش دهن سوزیم نیست با اون مانیتورش که اینگار به زور جاسازش کردن
مهدی
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ببخشید تو بنز اس کلاس دلیل اینکه یه چیز تلق مانند جلوی جلو پنجره میزان چیه
علی آلمانی
۲۸ مرداد ۱۳۹۵اینفیتینی در برابر کابین بنز ضایع شد ضایع
کاوه آهنگر
۲۸ مرداد ۱۳۹۵نه بابا جدی میگی
محمد حسین
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ضایع شدن در برابر بنز هم برای خودش افتخاریه !
uss zumwalt DDG-1000
۲۸ مرداد ۱۳۹۵علی المانی عزیز دیگه زیادی جو میدی
احمد باقری
۲۸ مرداد ۱۳۹۵مرسدس که بهتره، ولی اینفینیتی هم خوبه، قدرتش هم خوبه.
محمد حسین
۲۸ مرداد ۱۳۹۵c کلاس (و سری 3 ) خودش فلسفه و دستورالعمل خودرو سازیه . به نظر من تنها برتری اینفینیتی قیمت کمتره و لا غیر .
علی آلمانی
۲۸ مرداد ۱۳۹۵در بنز عز رنگ های بدی استفاده شده است.به همین خاطر بر تری اش کمتر مشاهده میشه.و همچنین به صورت جدی میگم ژاپنی آشغال شد.
uss zumwalt DDG-1000
۲۸ مرداد ۱۳۹۵فعلا همین ژاپنی ها دارن خودروهایی تولید میکنن با بهترین کیفیت و حداقل قیمت
همین خودش غول اقتصادی برای خودش
البته المانی ها هم غول خودروسازی جهان هستن و بهترین
Sina
۲۹ مرداد ۱۳۹۵نه بابا شوخی نکن علی المانی!!
چه استعداد نابی داری
اگه المانی ها بفهمن یه همچین استعدای داره تو ایران طلف میشه حتما یه فکری میکنن برات
ترشی نخوری یه چیزی میشی
کاوه آهنگر
۲۹ مرداد ۱۳۹۵علی آلمانی شما طرفدار واقعی آلمان نیستی
با این نظراتت فقط میخوای تنش ایجاد کنی
جواب شما خاموشی است
سعید
۳۰ مرداد ۱۳۹۵فرقش اینه که اگه هرکی ازت بپرسه ماشینت چیه و تو بگی بنز میگه واقعا؟ ایول چه خوب, بعدشم خلاص ولی اگه بگی اینفینیتی میگه چیچینفینیتی؟؟؟ بعد باید سعی کنی توضیح بدی که چیه و از کجا بعدشم عکسشو رو کاغذ بکشی که حدود ظاهرش دستش بیاد بعدشم کلی فلسفه بچینی که نه بابا ژاپنیه و کلی خوبه، بعدشم اگه بفهمه فقط بخاطر یه ده درصد ارزونتر بودن خریدیش کلی بهت میخنده و برای دوستان هم تعریف میکنه اونام بخندن، خخخ
کاوه آهنگر
۳۰ مرداد ۱۳۹۵آقا سعید ، اینفینیتی و آکورا فقط در ایران و کره شمالی جا نیفتاده اند و شاید اکثریت نشناسند، فقط بخاطر اینکه ما دو کشور با تمام دنیا فرق داریم و خودت میدونی قضیه چیه.
در ضمن نیازی به توضیح اضافه برای دیگران نیست بلکه فقط کافیه بگی ماشین ژاپنی و زیر مجموعه لوکس نیسان و هوندا هستند
سعید
۳۰ مرداد ۱۳۹۵هرچی هم هرجا جا افتاده باشن به حد بنز که جا افتاده نیستن، بعدشم مگه شما چنتا کشور از نزدیک رفتی که اینقدر اطلاع دقیق داری؟ ماشینای ژاپنی بسیار خوبن ولی تا قیمت خاصی و فقط برای استفاده مثلا تا حدود ۳۵ – ۴۰ هزار دلار بهترین انتخاب ژاپنی هست چون کم استهلاک و کار کنه و برای استفاده روزمره نقص نداره اما توی رده لوکس مث موضوع این مقاله من حتی لحظه ای توی انتخاب شک نمی کنم.
mohammad-fm480
۳۰ مرداد ۱۳۹۵من معتقدم این مقایسه اصلا اشتباهه و اینفینیتی اصلا در حد بنز نیست که بخواد باهاش مقایسه بشه.نمیدونم – ادم باید خیلی گاو باشه که اینفینیتی رو به بنز ترجیح بده
پوریا
۳۱ مرداد ۱۳۹۵به نظر من کهبه جای اینفینیتی باید سری 3 رو میزاشتن
ارین.بنز
۱ شهریور ۱۳۹۵به نظر من طراحی اینفینیتی شبیه دنا شدههههههه یا دنا شبیه این خخخخخخخ
ارین.بنز
۱ شهریور ۱۳۹۵طراحی داخلی منظورمه هااااااااا